Då var hösten här

Är sommaren redan slut? Jag som väntar på att den ska komma på RIKTIGT! Ja jag får vänta till nästa sommar...
I tisdags började Tim skolan igen, i 4:an. Tänkt att min lilla kille redan går i 4an.Han gick i 1an när han blev sjuk. Hans nya lärare Lena & Kaisa  verkar kalasbra. Vi hade ett samtal redan första dagen om vad Tim behöver för hjälp o så.Tim har fått Mona som resurs, hon ska hjälpa honom i klassen. Känns skönt! Framför allt att det känns bra att starta en termin på det här sättet, folk som tar sig tid och bryr sig om vad Tim verkligen har för behov. En bra start är aldrig fel. Tim ser fram emot att gå i skolan. Han har redan haft två läxor, den första var att skriva om sig själv, inte lätt kan jag säga vi fick hjälpa honom på traven men till slut blev det en halv A4 sida. Andra läxan var att kunna skriva 1-12 på engelska, även detta var svårt och nytt för TIm som inte läst nån engelska. Svårtaste var four, five och eight. Idag har det prov, vi håller tummarna att det ska gå bra.xxx

Pratade med Anna carin på ALB, hon berättade att vi inte fick igenom vår remiss till Vidarkliniken. Man måste vara äldre för att få vård där samt att de inte hade någon barnläkare. Hmmm synd!
30% överlevnads chans har vi fått. Ja va säger man?!? Det är så in åt helskotta orättvist, jag vill inget annat än att han ska klara det här. Han måste! Man är väl egoistisk som säger att man inte klarar att leva om han försvinner... men just nu känns det så. Jag älskar Tim så in i norden mycket. MEN 30% är alltid 30%, det är inte fy skam, bättre än 10! Vi tar en dag i taget, eller nu har det blivit en timme i taget faktiskt. Försöker göra det bästa av allt. Tim Du måste klara av det här, Du måste!!!
Hans värden har ju varit för låga för att starta cellgifterna, men i tisdags fick vi klarteckan att starta. Bra! Vi har petat i honom fler hälsokost preparat såsom blutsaft,selen och massor av C.vitamin.
Usch det gör så ont o skriva idag, tankarna börjar spinna o tårarna rinner nerför kinderna.
Nu skriver  jag om nåt annat istället, nåt roligare

Tim har vi varit inne i studion hos Frigge..eller Fredrik som han nu vill bi kallad för fast han kommer alltid vara Frigge för oss...och sjungit in en cover på Molly Sandéns låt. Vi har lagt ut den på hemsidan så det är bra o klicka på länken o ladda hem. Han sjunger så sött!  Han gick in o bara sjöng, vips så var det klart, visst tycker han att det är vissa partier som är mindre bra men det är bara charmigt. Nu vill han sjunga in fler låtar men han vet inte vilken bara.

Janne och jag ska åka till Sardinien i oktober helt själva. Det ska bli skönt, eller rättare sagt underbart. Vi ska bo hos Marco eller Filippo, de skulle ordna allt tills vi kommer. Mamma och  pappa ska bo hos hos här i Högdalen under tiden.   Kalasbra! Tack för det!
Bara min axel blir bra tills dess, för som det är nu kan jag inte röra höger armen. :( det är nog en operation som gäller även på den axeln om jag ska vara helt ärlig. Vill inte vill inte!
Vill bara vara smärtfri! OCH frisk!

Johan har börjat på dagis igen, två första dagarna var katastrof, han var sååå ledsen och ville inte att vi skulle gå men de andra två dagarna gick fint men idag ska han få va hemma med oss.
Janne ska åka upp till Bollnäs och lira på lördag. Trumma av sig lite ångest! ;)
Var rädda om varandra!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Laddade ner låten för några timmar sen, sen dess har den gått varm här, om och om igen. Fassnade för den redan när Molly sjöng den, men du är helt klart strået vassare!
Kramar Linnea- en Staffanstorpsbo

2007-08-25 @ 18:04:09
Postat av: Birthe

Håller tummarna för att Tim är en del av de 30 %!
Det bara måste vara så!!
Kram Birthe

2007-08-27 @ 13:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback