Uppdatering!

Ja vart ska man börja? Det var ju en månad sen jag skrev. Ska försöka dra mig till minnes va vi har varit med om... ja det är ju en hel del!! :(
Kan ju ta de roliga  först och det medicinska sist!
Lördagen den 2 juni var vi ute vid Ronald Mc Donald i Huddinge. Cancerföreningen  ordnade den årliga Mc dagen med GoldWings.Anette och Mattias följde med och sällskapade oss.
 Alla barn fick åka motorcykel, ja bak såklart så mycket de orkade! Tim och Johan åkte i en sidovagn som hade små söta troll på sig.Tim tyckte det var jätte kul.  Vi grillade och köpte lotter, Tim vann en utav de sista vinsterna och go som han är ropade han på sin bror så han fick välja. Snacka om godheten själv!

Dan efter kom Tims polare Björn Bjurling med flickvännen Julia och mamma Vera på lunch. Vi hade en kalasbra dag tillsammans.
Tisdagen den 5 juni (Morris 36år & dagissommarfest) var det dax för oss vuxna att roa oss lite. Tim åkte till kusin Emil för att övernatta och Johan sov hos sin Elina en trappa ner. Janne och jag var på konsert i Globen och tittade på Mötley Crue.Måste säga att jag blev grymt besviken, ingen scenshow alls..näe en svag 2a. Men var det nåt jag fick så var det baksmälla dan efter..fy tusan!

Fredagen den 8 juni fyllde Johan fyra år.Tänka er va fyra år. Han bjöd på glass på dagis och på em kom mormor o morfar och Margit över o firade honom. Han älskar ju att fylla år..som han har längtat o tjatat. vår lille Johan.
Tim och jag var å bio i Heron City. Vi såg Wild Hogs med bla John Travolta. Ni måste bara se den!! Tim skattade så han tappade andan.Så söt!

Tim går ju på musikterapi som ni säkert vet. Han har varit så nervös för att sjunga på Pippidagen på ALB den 14 juni. Men det klarade han med bravur.. han bröstade upp sig o sjöng högt och tydligt. Gissa vem som fick tårar i ögonen. För att inte tala om stolt!!!!
Efter sången åkte vi till Skansen där Min stora dag hade anordnat en dag i samarbete med Nalles Resa. Ami Diamond, Sanna Nielsen sjöng bla. Vi hade fint sällskap med oss denna dag. Familjen Oscarssons från Eskilstuna. Vi träffade dena underbara familj på Teneriffa resan i Januari. Hur gullig o söt familj som helst.
Ja det var väl alla händelser den här månaden..va jag kan minnas.

Nu över till de jobbga.
Tim har börjat ta cellgifter varje dag Vepecid och Temodal samt Zofran.Dessa ska han ta i 3 veckor och en veckas uppehåll. Ett jädra bökande för man måste fasta innan och efter dessa mediciner. Han har även fått äta/dricka blåbärspulver,purley green och gojibär(tack för tipset Jeanettes mamma Lenita).Detta ska höja imunförsvaret sägs det.

Tim var och undersökte hörseln igen i slutet på maj, där kom det fram till att hörseln fortfarande var nedsatt 70% på vänsta örat.
Nu på onsdag skrivs vi in på Q82 då är det dax för provtagning samt nålsättning. Tidigt på torsdagsmorogn ska Tim göra strålkniven. Han kommer att sövas under hela dagen (6-8 timmar) under denna tid kommer de att skruva fast en skena med 4 skruvar i skallbenet, beräkna stråldos samt göra en röntgen för slutligen strålas som tar 2 timmar. Denna dag gör mig såååå orolig, gillar inte att inte ha kontroll, vi får inte se honom på hela dan. Men jag försöker att hålla modet uppe, det här ska ju vara en bra sak men resultatet ser man först om 3-6 månader. Så vi får se om vi får fira midsommar i bästa fall skrivs vi ut på förmiddagen och kan åka ut till Kungshatt ett par timmar.

Tim har varit så rädd för att dö, vi satt och pratade en natt Tim och jag. Vi satt och grät om vartannat. Han har inte sagt så mycket tidigare men nu kom det ut. Han sa bla " om jag dör , vilket jag inte ska men om då har ni bara mina teckningar kvar av mig som minne" Gissa om det gjorde ont, trodde hjärtat skulle gå i bitar. hela jag gick sönder. Min son min Tim min älskade Tim Du måste klara det här! Jag älskar dig så mycket. Jag fattar inte hur föräldrar som förlorar sitt barn orkar leva vidare, DET kallar jag styrka! Ni som har  barn var rädda om dem o ta vara på den tid ni har tillsammans.
Nu orkar jag inte skriva mer, eller jag kan inte för tårarna svider så.
Ha en fin midsommar.
Var rädda om varandra
Ljus & Värme

Kommentarer
Postat av: Birthe

Tänker på er och håller tummarna!
Kram från okänd Birthe

2007-06-19 @ 17:11:05
Postat av: cicci

Hej på er alla! Vi vill önska er alla en skön midsommar och HOPPAS ni kan "fira" lite. Vi tänker på er, och hoppas att Du Tim SKA greja detta. Kom gärna över om du vill hälsa på vår lilla valp LEO han älskar att bitas. Kram kram till er alla från oss i familjen Holmgren i Huddinge

2007-06-20 @ 18:00:29
Postat av: Boel

Kram på Er allesammans och hoppas att Ni får ha en skön midsommar.
Vi tänker på Er idag och hoppas att allt går bra.
Boel med familj

2007-06-21 @ 09:05:06
Postat av: Morris

Guuud, ja jag håller tummarna så de vitnar!!!
STOR KRAM o sänder goda tillfrisknings-tankar till Tim.
Hoppas ni får fira lite midsommar sen också...
Själv var jag inne på danderyds igår på en liten operation, mådde pyton eft men det är ju ingenting jämförelsevis...
Tim är en sån otroligt stark o duktig liten kille...Han klarar det här!!! också.
Men som sagt...önskar er en frisk Tim efter denna långa operation. Nu får det räcka va. Vad en liten ska behöva gå igenom.
Kram kram kram
/Morris

2007-06-21 @ 13:58:30
Postat av: Heidi

Hej på er!! Sitter här med tårar i ögonen då jag läser om Tims dödsångest! Stackare, man ska inte behöva tänka såna tankar när man är 10 år! Ni finns i mina tankar ständigt, det hoppas jag ni vet!
För övrigt var det roligt o träffas igen på Skansen! Tack snälla för allt säger jag bara! Glömde nog tacka när vi var där! OCh nu får vi itne låta det gå 4 år igen innan vi ses, ok?!!!
Hoppas ni får en underbar midsommar!! Vi hörs!! Kram, Heidi

Postat av: Mia

Tänker mycket på er...
Tycker att du är fantastisk AK som skriver ner era känslor på ett sånt fantastiskt sätt. Hoppas naturligtvis att allt blir bra för er underbara lilla familj.
FD Grannen

2007-06-24 @ 20:38:12
Postat av: Helena på KP

Jag tänker på er och hoppas att operationen gick bra.
Och Tim, jag tror att det är bra att känslorna kommer ut ibland. Man måste nog ventilera lite för att kunna bli ännu starkare och kämpa vidare. Hang in there!
Kramar från
Helena på KP

2007-06-25 @ 10:33:37
Postat av: 15-åriga Miia

Hej, jag läste KP idag och såg då artikeln om Tim och kunde givetvis inte låta bli och kolla in hemsidan. Jag beundrar verkligen att ni faktiskt ORKAR med detta! Och speciellt Tim, det är jä*ligt beundransvärt - och ärligt talat, jag tror inte att jag skulle ha orkat, tvärtom skulle ha brutit ihop flera gånger...
Ville bara säga mina beundrande kommentarer och säga att så fort jag kan (ikväll t.ex!) ska jag tända ett ljus för Tim och sedan ett till för hela familjen OCH sedan ett till för alla cancer drabbade människor, hoppas att det värmer och uppmuntrar er!
Hm, ska nog också tänka på er nästa gång jag går i kyrkan :)
TACK för inspirerande tankar som får en att tänka till!
Hälsa till alla i familjen att jag tänker på dom :) (även om ni inte vet vem jag är så kanske det uppmuntrar att veta att även okända människor tänker på er)

2007-06-25 @ 20:46:43
Postat av: Pia

Starkt av Tim och dig att orka prata om det stora OM:et. Det måste vara tungt, och nästan outhärdligt, men samtidigt kanske ni båda hittar lite styrka i varandra i de där viktiga stunderna.
Jag är SÅ ledsen för att jag missade Tim på Pippidagen! Jag ilade ner till Q84 lite senare, men då var det ju redan för sent.
Ha en skön sommar, hela bunten!

2007-06-27 @ 10:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback