Tisdagen den 20 november 2007

Idag fyller min farmor 89 år, tänk att bli så gamal. Grattis lilla farmor.

Ute är det grått o trist, fy vad jag ogillar det här vädret. Nu får det komma massor av snö som ljusar upp det hela lite grann.

Har mått illa i två dagar nu, allmänt sänkt. Vet inte om det är nåt på g. är det maginfluensa tider nu eller?
Men de andra mår bara fint. Tim är i skolan men han borde komma hem i vilken sekund som helst. Han brukar ta sig en liten lur när han kommer hem. Igår sov han från 15-16,30.

I morgon är det dax för sjukis besök igen. Provtagning samt läkarbesök. Den här gången måste vi få svar ORDENTLIGT  från senaste röntgen. Vi har ju haft två besök utan nå konkreta svar bara ja det ser bättre ut, det har minskat men jag är ju en sån jobbig mamma som vill veta HUR mkt mindre o vilken av tumörena som har minskat. om det är den stora som minskat eller är de de små. Man har så många kluriga frågor o funderingar som maler i skallen på en.
På kvällen ska Tim träffa hjärngänget , killgruppen. De ska ha glassprovar tävling. Det låter smarrigt tycker jag.
Och på fredag ska han titta på Idol med några andra killar. Det blir en innehållsrik vecka för vår Tim.
Jovisst ja man ska börja på ny cellkur på torsdag, den här gången är det Vepesid, den elaka medicinen.

Johan trivs nere på dagis igen, han har gympa och bad idag. Han skulle förstås ha med sig sin rosa handuk till badet. Han fullkomligt älskar rosa.

Snart lackar det mot jul, mindre än fem v kvar bara. Jag har faktiskt redan köpt lite julklappar. Det sorgligaste är att jag har slagit in dem o nu vet jag inte vad det är i dem.. snacka om alzheimers! Så det blir till o smygöppna dem.
Vi firar julen hemma som vanligt, hur ska ni fira?
Förra året hade vi en sån gullig tomte, han var rätt så kort en sisådär 140cm . JOhan blev jätte glad när han såg att det var en mindre tomte, han gillar inte den stora varianten nämligen. Synd bara att Tim inte var hemma o kunde träffa den söte tomtenissen. haha
Vi får se om det kommer en stor el liten tomte i år.  Appropå tomtar julen 2004 den julen som var extra tuff var det en tomte som ringde på vår dörr tidigt på julaftonsmorgonen. Lämnade sin säck o sprang iväg. Gissa om det satte fart på hjärncellerna. Men så kul det va...
Helst skulle man ju helst vilja slippa allt, bara få åka bort o bara va. Slippa stressen med klappar o all julmat.
Mmmm men va gör man inte för sina älsklingar. Allt!

Janne trivs som fisken i vattnet på sitt nya jobb. 

Så synd att det är så glest mellan gästboks inläggen, många säger att de varit inne o läst o kollat på hemsidan men de vet inte vad de ska skriva i gästboken... hmmm... ett litet tips: Hej!

Nu ska jag ta mig ett varmt bad, om det finns nåt varmvatten förstås. De håller på o lagar en vattenläcka fr bv- vån 5

Ha en härlig vecka o som sagt: var rädda om varandra!
K*R*A*M

Kommentarer
Postat av: Anette

Jag gör som du säger och skriver Hej! Hoppas Tim får kul på Idol, inte utan att jag blir lite avis. Hoppas ni får en underbar jul när det är dags för den. Många kramar Anette

Postat av: Birgitta

Hej började läsa Tims sida i samband med tv-programmet. Låter gott o kul med glassprovartävling. Jag kommer att se på Idol och se om jag kan se dej.
Kramar från Farmor-Mormor Birgitta

2007-11-20 @ 15:54:21
Postat av: Lisa

Brukar titta rätt ofta och kolla att allt verkar
gå åt rätt håll..
Så Hej på Er och kämparkramar till Er från en okänd mamma.

2007-11-20 @ 17:21:22
Postat av: Boel

Hej!

Håller tummarna för Tim, ja här hemma hos oss är allt som vanligt. Marie vår dotter har nu flyttat hemifrån och blivit stor. Men vid läkarbesöken på ALB så vill hon att någon av oss följer med för precis som du säger så är det så mycket frågor och man kan inte ta in allt. Julen blir lugn hemma i soffan. Jag för min del kan ju inte äta speciellt mycket. Det får väl kanske bli 1 skiva skinka och 1 bit sill samt grönsaker. Men det gör inget när det gått så bra. Stefan mår ju jättedåligt och det är inte så kul men vi ser framåt och hoppas att det en dag blir som vanlig.
Ha en skön vecka hälsa alla de dina
KRAM Boel

2007-11-21 @ 08:23:44
Postat av: Moa

Fortsätt kämpa! Jag vet att Tim kommer att klara det! Han verkar vara en underbar grabb med envishet =)

2007-11-21 @ 16:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback