Ja så här blir det nu

Dagens besök på sjukhuset startade lite kaosartat, vi var en kvart försenade (Tim äter ju inte frukost i raketfart direkt) sedan hade det blivit felbokat, vi skulle vara där vid ett o inte vid elva.
Resultatet blev att vi fick komma in till doktor Stefan vid 12.15 istället.
 Han berättade att strålkniven blir av, o dagen D för detta blir om fjorton dagar alltså den 24 april.Känns bra med tanke på förra omgångens resultat, är lite rädd bara att det tar lite tid för den här behl bara, det tar upp till 6 mån innan man kan se resultat.Sen fick vi nya cellgifter i tablettform, nåt som heter Sendoxan.
Sen ska han ha flytande cellgifter som skall tas på kvällen, dessa hämtas ut från avdelningen varje vecka. Måtte dessa göra susen nu, Dagen besök känndes ändå bra trots omständigheterna.
Vi fick ju iallafall en behandling till.*hurra*
 Näe nu jädrar alla elaka tumörer  som bór i Tims hjärna, nu får ni passa er!
Nu såhär på kvällskvisten har man hunnit landa och smälta allt som sagts, huvudvärken kom ju som ett brev på posten direkt efter läkarbesöket o den sitter fortf i trots alvedon.

Så här kommer Tim´s medicinska schema se ut:
Två veckor med de två nya cellgifterna
En veckas uppehåll
Två veckor med cellgifter osv..


Tim fick även antibiotika salva mot såren i näsan som han fortfarande dras med.
Hurra för Tim idag,!
Efter sjukan åkte vi o åt lunch på Bilia- Segeltorps personalrestaurang. Kan varmt varmt varmt rekomendera alla o äta lunch där- Maten är fantastisk! För att inte tala om deras salladsbuffé.Mmmmmmums!
Vi åt fläskfilé med helstekt potatis o två sorters såser då såklart... varför välja en när man kan ta båda ;) Bea & champinjonsås.

Tim & jag åkte vidare till Kvantum för att handla men jag gick mest i ett vaccum o stirrade på alla konservburkar som stog o skrek på hyllorna.

Det tål o skrivas igen: Tack för all support, det gör otroligt mkt.
Tina Tack så jätte mycket, tabletterna kom idag! Men jisses vilken stor burk, lär ju räcka året ut :)
Frank, ja Tim vill gärna bli din kompis!

Nu ska jag ta o äta lite middag,
Stor kram till er alla!
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: Lillan

Hej familjen!
Det är från Gotland igen. Vilket positivt inlägg, jag känner med hela kroppen att det här kommer bli
jättebra, men det låter som en jobbig tid för Tim.
Styrkekramar
Lillan

2008-04-10 @ 20:05:48
Postat av: Anna

Hej Tim!

Du är så otoligt imponerande, trots att jag inte känner dig och är dubbelt så gammal som du så är du min idol! =)

Kram till dig!

2008-04-10 @ 20:31:36
Postat av: Jossi

Låter jobbigt men när ni har fixat det här nu så kommer det bli bra! Fortsätt kämpa tim med familj!!
Du är värld allt Tim!!! vill så gärna att du ska få va frisk.
Massor styrkekramar

2008-04-10 @ 20:41:43
Postat av: Johanna

Kämpa kämpa kämpa :-)

Skönt att behandlingen körs igång. Nu jäklar ska Tim vinna... Nu vill vi ha positiva resultat!!!

Tack för uppdateringen!!!

Stor kram Johanna

Postat av: Pernilla

Ja,du Tim!
Fortsätt att kämpa,kämpa..
Har skrivit det förr,och skriver det igen..Tims egna ord.
Jag har cancer, men cancern har inte mig!!Glöm aldrig det Tim!!
Kram till er alla

2008-04-10 @ 22:19:27
URL: http://familjenwiberg.blogg.se
Postat av: Majvor

Tim du vår hjälte!
Som du vet så är hjältar just hjältar för att de har positiva speciella egenskaper. Det här klarar du eftersom du är just du och ingen cancer kan klara din starka personlighet. Så på den bara och ge den mer än den tål DU OCH DIN UNDERBARA FAMILJ KLARAR DET

2008-04-10 @ 22:52:06
Postat av: Anette

Hej Tim & Familjen!

Du vinner det här slaget. Tänker på er och håller alla tummar.
Massor med kramar Anette

2008-04-11 @ 07:32:20
URL: http://nenne68.blogg.se
Postat av: Therése

Nu är det bara att tuta och köra! Full gas och pedalen i botten! Timpa - du har en vilja som är alldeles enastående. Din kämpaglöd måste ge resultat så duktig som du är med allt som du bara måste göra pga sjukdomen.

En stor kram till hela familjen!

2008-04-11 @ 07:43:51
Postat av: Boel

Vi håller alla tummarna för att detta skall bli bra.
Du är verkligen en kämpe av stora mått.

Boel o Stefan

2008-04-11 @ 09:05:38
Postat av: maria m olivia

Hej familjen, sitter i bilen på väg från gbg efter en vecka på ågrenska med *barn som haaft hjärntumörer*. En tuff vecka men som haft mycket bra med sig. En massa föreläsningar från läkare mm mm. Ochn inte minst människor i samma sits men med olika erfarenheter. Många som haft hopplösa diagnoser, men som nu har en ljus o lång framtid.Tänker på er mycket o blir så himla glad (???) att ni får fortsätta med nya metoder. Fortsätt kämpa, trots det tuffa det innebär med alla mediciner.
Kram till er

2008-04-11 @ 14:11:38
Postat av: Moa

Som sagt tidigare, nu håller vi tummarna för att detta ska bita på tumörerna! Det verkar ju vara en något större mängd nu också så det här SKA funka! Och innan strålkniven hinner verka så finns ju cellgifterna som tur är. Ingen rolig behandling när det gäller övriga delar av kroppen dessvärre, usch för verkligheten ibland...
Kram och kämpa på!

2008-04-11 @ 14:12:56
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Frank

Hej tim roligt att du vill bli min kompis.Vad är din hobbys?Mina är trummor har bara gått i 2 terminer men jag är bra.Jag bor i ronneby du bor väl i stockholm.Vad gör du just nu?Jag kolar på talang.Mamma pappa och jag ska åka till stockholm till sommaren.Skulle vara roligt att träffa dig då.vill du ha mina telefonnummer hem 0457-14333 mobiltelefonen är 0733468723.Hoppas att du ringer ha det bra hälsar frank!

2008-04-11 @ 20:42:23
Postat av: susanne

Kämpa på Tim! Du klarar det! Tänker på er!
kram Susanne!

2008-04-12 @ 15:46:44
URL: http://susanneottosson.blogspot.com
Postat av: cecilia

Hej Tim, hoppas allt är ok! Vet att du skall få ny behandling nu, tycker du är fin kille och en riktig kämpe. Jag kniper min tummar hårt här
i Göteborg för dig! Gosig valp du har, du vet väl att hunden är människans bästa vän*ler*, ta hand om dig nu!
Från cecilia, en bloggläsare

2008-04-13 @ 04:47:25
Postat av: Kerstin

Hej Tim!
Jag är helt okänd för dig, men jag tänker mycket på dig i alla fall. När min dotter var 16 år fick hon cancer. Precis som du har hon fått en massa jobbiga behandlingar, och precis som du var hon mycket tapper.
Hon är bra nu och vi hoppas så mycket på att din nya behandling ska bli bra för dig!!! För oss är du en riktig kämpe!

2008-04-13 @ 10:50:27
Postat av: Daniel

Du är bäst Timpa! Våra hjälte nummer ett :)

2008-04-14 @ 09:46:30
Postat av: Monica Ringqvist

Hej! jag skickar de varmaste styrkekramar till hela familjen.. det här klarar ni! Den j**la cancern ska inte vinna!
Skönt att fått veta hur behandlingen ser ut, det kan man på nåt konstigt sätt "landa" i när allt bara känns kaotiskt...

Kram Monica från Nyköping med Elin

2008-04-14 @ 13:54:43
Postat av: Rita

Vilken kvinna du är Anna-Karin! Vilken kille din Tim är! Vilken fantastisk familj som laddar om och kämpar på! Jag önskar er allt gott och kommer att tänka på Tim den 24:e. Försöka skicka lite positiva vibbar genom Stockholm. Kram Rita

2008-04-16 @ 20:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback