Lite bilder o läget just nu.

Mormor & TimMickey & KillarnaTornet o TimDisney World ParisTim & Johan vid TriumfbågenUtsikten fr hotelletKul med CarsSTOOOORT

Mona o TimTim 2004Tim 2008


Vilket härligt väder vi har, regnet bara öser ner utanför fönstret. Alla torra gräsmattor är säkert överlyckliga.

Vi har som sagt varit i Paris på Disney land vilket var helt fantastiskt. Vilket stort vackert ställe. Grönan släng dig i väggen  ;) här fanns  verkligen allt. Vi bodde på ett fint hotell nära parken, rummen var inredda i "båt tema" med utsikt över lilla sjön.  Här bodde det folk från alla håll o kanter vill jag lova.  Vi var i parkerna i 3 dagar långa, fötterna skulle ha behövt sig en rejäl massage o skorna luftning.. syftar på Jannes skor då. Vi hittade en favvo i alla attraktioner  o det var en bergodalbana  som åkte uppe i klippiga bergen. Jag som har varit för feg för sånt tidigare åkte glädjeligen med.  Vi spenderade två dagar inne i centrala Paris. Fick mer eller mindra panik nere i tunnelbanan, hur 17 ska man hitta ut?!!!  Tror inte att vi kom upp på samma ställe en enda gång fast vi åkte till samma station.  Lilla Stockholm o T-centralen känns tryggt jämfört med detta. Vi hittade ett varuhus de sista timmarna innan planet gick. Snabb shopping. Vi lyckades tyvärr inte åka upp i Eifeltornet, det var alldeles för lång kö så Tim tyckte det räckte med o se det underifrån. Summa kardemumma, Paris o Disney helt kalas.

Sen kom vi hem o firade midsommar ute på Kungshatt med släkt o vänner. Trevlig.  Midsommardagsmorgonen gick vi upp kl 3 för att åka till Arlanda o Turkiet. Med oss hade vi familjen Edvardsson/Hansson. Resan gick fint o väl nere var det 48c. Mycket sol o bad, vi låg mestadels under parasoll för solen brände nåt jävelusiskt. Skönt o bara sätta sig vid ett dukat bord o äta, vifta med armen så kommer de med drickat. Hääärligt, precis vad vi behövde.

Ja det var våra resor i juni det. Sen har vi bara varit hemma o slappat, badat o hälsat på vänner.

Behandlingar då?

Jo det såg ju tyvärr inte bra ut på senaste röntgen, de har hittat en ny tumör i lillhjärnan o de tumörer som finns har inte minskat. Vad säger man om det..nedrans SKIT!  Men vi ger inte upp hoppet, utan Tim kämpar på som vanligt.

Ny medicin (Sendoxan o Rapamune) och strålning är på g. Ja o metotrexat i två ggr dosan vart annan vecka. Thats it!

Tim är pigg o glad, precis som alltid men saknar fortfarande riktiga vänner. Han saknar även Mona sin assistent i skolan, men henne får han träffa snart igen.

Vi drar ner till Varberg /Almers v 34 igen o det ska bli avkopplande o skönt. Hoppas att det kommer 3 andra mysiga familjer. Ullared, Gekås kommer inte att slippa mig i år heller. J

Nu ska jag ut i regnet med Svinto,

Var rädda om varandra

Kram!!!


Kommentarer
Postat av: Moa

Hej, låter som en semester ni verkligen behövde fram till det där jävla beskedet... nu får strålkniven gå in och ge effekt! och de nya medicinerna också för den delen. är det strålkniv eller vanlig strålning som väntas härnäst? kram

Postat av: Marie och Julia wettergren

Så mysigt ni verkar ha haft det. Vi har ej vart nånstans jo det har vi på Legoland med barncancer öst.Sen blir det Astrid Lindgrens värld med barncancerförening då med.

Sen far vi till Göteborg 5-7 sept.

Min dotter Julia som blir 11 år vill gärna läsa denna blogg hon följer Tims liv.

2008-08-04 @ 20:59:27
Postat av: Anonym

Hej på dig Moa!Ja det blir strålkniv,Tim har redan fått maxdos på vanliga strålningen!men,men bättre än inget får man väl se det som. Janne.



Kul att Julia följer Tims sida! Det värmer verkligen.Vi har lite svårt o hinna med uppdateringar bara,finns ju en del annat att göra som ni säkert vet.Ha det bra så länge allihop så hörs vi igen.Janne

2008-08-04 @ 22:26:25
Postat av: Rita

Härliga foton! Jag har åxå besökt Paris utan att åka upp i Eiffeltornet (tyckte åxå att det var för lång kö). Det finns så mycket annat att se och göra där! Fnissade gott åt det fotot som är på Sagoslottet på Disneyworld med flaggor i förgrunden. Jag tittade nämligen länge på den familj som är till vänster på fotot i tron att det var ni - och fick liksom inte ihop det, ha ha... Sedan såg jag Tim och Janne till höger! Gällande Tims senaste röntgen vet jag nästan inte vad jag ska säga. Det är bara så jävligt att en liten kille behöver gå igenom detta! Jag känner med hela er familj oerhört. Kram Rita

2008-08-04 @ 22:50:20
Postat av: Therése

Kul att se alla fina bilder från er resa i sommar. Håller alla tummar och tår för att ni ska vinna kampen! Tänker ofta på er - sänder några kramar till er.



Tim - du är värd allt gott som finns i hela världen!

2008-08-04 @ 23:55:23
Postat av: Caroline

Vilka härliga bilder! du ser så glad ut Tim!

Det ända jag kan säga om senaste röntgen är jävla skit!! Men Tim du grejar det!

Postat av: Johanna

Vilka härliga semesterbilder, förstår att ni har haft det bra tillsammans. Det behövde ni verkligen



Så tråkiga besked för Tim och familjen. Jag fortsätter att hålla mina tummar för att medicin och strålning ska ta död på skiten.



Ta hand om er



Kram Johanna

2008-08-05 @ 10:27:05
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Ida Ståhl

Usch för nya dumma prickar men bra att Tim mår så pass bra! Håller tummarna för att det nya medicinerna ska sparka sönder prickarna för gott! kämpa kämpa!

Kram Ida

2008-08-05 @ 14:21:14
URL: http://idastahl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Timpa



Hoppas du får ett gäng sköna sista sommarlovsdagar.

Ha de bra, tänker på dig.



Toni

2008-08-06 @ 00:46:00
Postat av: Pernilla

En STOR kram till hela familjen från mig!

Tittar in ofta här hos er..

Pilla

2008-08-06 @ 21:39:40
URL: http://familjenwiberg.blogg.se/
Postat av: Heidi

Vad härligt och få se lite bilder från er semester. Trist att tumörerna inte vill ge med sig, jag hoppas och ber för er skulla tt behandlingen snart ska ge effekt.



Jag funderade på en sak, undrar om ni kanske har lust o ses i veckan? Jag har ff semester en vecka till med barnen och vi har inga större planer faktiskt...kanske kunde ses? Vi får höras. Kram!! Heidi

2008-08-08 @ 23:54:06
URL: http://heidin72.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie

Skönt att varje fall humöret är i topp och att ni haft det bra på era resor. Ni tror inte ni kan fixa med er lite bättre väder hit till "pärlan i väst", jag börjar bli lite trött på allt vatten uppifrån. Jaja, svamp lär det ju bli så det är väl något positivt med allt det vattnet med. Fy vad gnällig jag låter.Det beror nog på att semestern är slut.Kämpa på nu så får ni stora styrkekramar av mig.Kram från Varberg

2008-08-12 @ 22:29:40
Postat av: Janne o Anna Karin

Anne-Lie,

Vi kommer med det soliga fina vädret till helgen då vi ska till Almers! Tjohoooo

Kanske en fika?



Heidi, ses gärna efter Varbergtrippen!



Ni andra, ha en härlig sista sommarlovsvecka!

Vi fortsätter o kämpa!

Strålknivsbehl på g i början på sep.

KRAM

2008-08-13 @ 00:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback