Gott Nytt år, God Fortsättning.


Ja då var det nytt år 2008, måste känna hur det känns på tungan...tvåtusenåtta, helt okej!

Ja vad har vi gjort den här veckan som gått då? Jo vi har lirat Nintendo Wii som galningar. Tänkt att ett spel kan vara så trollbindande och beroendeframkallande. Vi är fast! Tom när barnen sover har Janne o jag smygigt oss upp o lirat bowling. Vi måste bara köpa en till handkontroll så Tim o Johan har varsin.

EXTRA mycket TACK till: Stiftelsen Tobias Glädjespridarfond  som uppfyllde Tims önskan om ett  Nintendo Wii, Tack för att ni gav/ger Tim så mycket glädje. (även oss.)
Tack även till Anna på Sveriges Olympiska Kommitté som skickade extra fina vinster till Tim när han vann pins tävlingen. Jackan är sååå snygg!
Tack  LG för raketerna, tror att pappa Janne tyckte det var roligare än alla barnen ;)
och sist men inte minst alla som uppmuntrar oss i vår "vardag". Tack

Tim har ju börjat med en ny krampmedicin, tyvärr gör den honom väldigt trött. Han sover middag flera gånger per dag vilket jag inte tycker verkar normalt. När han tog 2 tabl om dagen var det helt okej, nu tar han 4. Näe jag ska ta upp det på fredag när vi ska till sjukan igen.
Om 13 dagar är det dax för magnetröntgen igen. Det är alltid lika oroväckande. Det går inte o beskriva känslan riktigt, inte nåt bra iallafall. Näe vi har bestämt oss för att det här är familjen Ahlgrens år i år o Tim ska bli frisk, så MRTn visar bara bra fina o friska bilder. Voila!

Nästa vecka ska vi på hörseltest och träffa farbror örondoktorn. Ska fråga om hjälpmedel o sånt då tänkte jag. Tim fick ju en spec väckarklocka som vibrerar men han vaknar inte av den heller...konstigt nog ;)
Dagen efter är det dags för njurfunktionstest klockan 9. Om jag inte missminner mig så blir det en lång dag.

Det gör så ont i mig när jag tänker på Irmas familj. Hon har fattats oss i över en vecka nu. Oh jag vet inte hur jag ska kunna, näe det finns inga ord som kan förklara hur ont det gör. Någon som är bra på att skriva är Gretas pappa Jan, önskar jag hade hans förmåga o ta fram den rätta känslan på saker o ting. Greta o Irma ni är himlens vackraste änglar.

När ett barn går bort i ens närhet går ju tankarna automatiskt till sitt eget barn,. ska han klara det , tänk om det är hans tur nästa gång och hur 17 ska vi klara oss om det som inte får hända händer? Många frågor som man inte vill eller kan svara på. Nu har jag målat in mig i ett sånt där svart hörn som jag har så svårt o komma ur.
Det enda man kan göra eller gör är att man tar en dag i taget o gör det bästa av den.
Så ta vara på dagen, gör nåt skojigt, skjut inte upp det utan gör det nu. Man vet aldrig vad morgondagen har i sitt sköte.

Vad gjorde ni andra på nyår då?
Vi var hemma o åt smarrig gratinerad hummer o en jätte god rostas som vi fått av vår goa granne Elina. oxo
En timma innan tolvslaget gick vi ut o sköt upp våra raketer, Johan var mest panikslagen så Janne fick hämta öronproppar. Det småduggade, inte alls nån nyårs stämning! ville ju ha lite snö. Ute träffade vi Anders som rastade Cesar, Andreas, Alex, Elinor och Max från Tims klass.
Det märks tydligt att Tim har kommit utanför klassens gemenskap när barnen knappt hälsar. Det gör ont i mammahjärtat när ens barn inte har nån direkt vän, när han verkligen behöver en.
Ja vi får se hur framtiden ser ut...kanske hittar han nån , kanske inte.

Jag älskar min nya röda jacka jag fick av mor o far när de var i Kina. Den är verkligen varm o skön. Undra hur många CG jackor som verkligen är äkta!?

Måste byta de nya duntäckena på Hemtex IGEN, de dunar av sig alldeles för mycket. Tycker ett täcke som kostar så mycket borde hålla kvalité.

Vill ha en ny dator, våran går så söligt nu, men så är den över 4 år oxå! Vet inte vad man ska ha den här gången, är inte lika insatt. Nån som vet, lite tips?

Nu ska jag spela Uno med Tim, undra vem som vinner :)
Tack för alla fina julklappar Tim o Johan fick!


K*R*A*M


Vill bara säga tack till Jenny igen! Du är en snäll liten tjej du! Fast du inte känner Tim så skickar du uppmuntrande presenter o kort till honom. Det är verkligen godhet.

Anna Karin och Janne.


Kommentarer
Postat av: Boel

God fortsättning själva, jag tycker att du skriver riktigt bra och man förstår precis vad du känner och våndas över. Vi håller alla tummarna för att det ska gå bra 2008. Även fast Mari på långa vägar har de problemen som Tim så är det fortfarande en underlig känsla när det är MR på gång. Marie skall göra sin på tisdag och det är alltid en konstig känsla. Även fast hon är 20 år så kommer hon ju alltid att vara mitt (vårt) barn.

Kramar i massor till Er.
Boel och Stefan

2008-01-05 @ 12:29:48
Postat av: Cina Hillerström

Hej och god fortsättning på er också. Jag hoppas verkligen att 2008 blir familjen Ahlgrens år, håller tummarna för det, hårt, hårt. Tim, du kanske inte minns mig. Jag jobbar på Örbygården, där pappa Janne jobbade innan du blev sjuk. Du gillade att vara med Janne när han jobbade, så vi träffades ibland. Jag tittar på er sida ibland, och läser om din heroiska kamp. Jag beundrar dig så mycket. Ha det nu allra, allra bäst. Kram från Cina

2008-01-09 @ 15:23:14
Postat av: Moa

2008 måste bli familjen ahlgrens år!

hah, han måste sova tungt :p
min mamma har vibrerande klocka under huvudkudden
(hon är rätt gravt hörselskadad, hör inte mycket alls utan hörapparater) men hon vaknar av den utan problem...

ni kanske skulle fixa en såndär kalle-anka-på-julafton-på-husvagnsfärden-grej! :p

2008-01-18 @ 23:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback