Melodifestivalen

Mediespelare
Vi är ju sanna melodifestivaltittare, varje gång har vi papper o penna o tävlar mot varandra vem som ska gissa rätt finalister...alltid lika spännande. Många bra låtar i år. Helgen som var höll vi på Nordman, men en låt som berörde mig var Suzzie Tapper´s låt - visst finns mirakel. När jag hör den får jag gulpen i halsgropen, fråga mig inte varför.
Så vad tycker ni om festivalen då? Vem vinner? Vi har 4 favoriter, Linda, Bwo,Nordman,Charlotte. Alla olika men vi tror att Charlotte vinner rasket.

Idag har vi varit på sjukan igen, Tim hade musikterapi m Noomi. Det är uppskattat, de sjöng två sånger idag. Till nästa gång ska Tim ha med sig egna låtar o texter, får se vilka det blir. Han är glad att musiken börjar igen efter ett tags uppehåll. Vi tog även BP för att se om värderna har stigit så  han kan påbörja cellkuren. Annars är han pigg o glad.
Nu ska jag fixa middagen, det blir så avancerat som spagetti o köttfärssås.
Tjingeling o kram!

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1080282

Jag var en spillra av mitt forna jag
Såg inte ljus, inte en strimma svag
En vingklippt fågel som inte ens drömmer mer
Som om sorger trycktes allt längre ner
Men när jag mötte dig älskling
Så ändrades allting
Brutalt

Visst finns mirakel
Och för mig är det faktiskt du
I dina kyssa öppnar himlen sig för mig nu
Visst finns mirakel
I din kärlek så stark och sann
I dina kyssar och i att vi har funnit varann

Du öppnar dörrar jag inte visste fanns
En dörr till livet, jag fick en andra chans
Jag älskar dig mer än du kan förstå
Jag vet du bär mig när jag inte orkar gå
Sen du gav mig din kärlek
Förändrades livet
Brutalt

Visst finns mirakel
Och för mig är det faktiskt du
I dina kyssa öppnar himlen sig för mig nu
Och allt
Är så enkelt och så självklart
Så skrämmande och underbart
Mitt mirakel är du
Visst finns mirakel
Och för mig är det faktiskt du
I dina kyssa öppnar himlen sig för mig nu
Visst finns mirakel
I din kärlek så stark och sann
I dina kyssar och i att vi har funnit varann

http://hem.bredband.net/b333120/

Kommentarer
Postat av: Maria

Tja,
Jag ringde på Nordman och Micke hoppades nog att vem som helst utom Adde skulle vinna ;-).
Är på jobbet precis och så kom det förbi en från vårt skivbolag som lovade skicka senaste Amy D skivan och det tackar vi ju för. Jag fattar egenligen inte hur stor verksamheten här är egentligen (o jag som varit på intervju idag igen).

Nog om det, Hoppas värdena är bra och att ni kommer igång med planerade behandlingar.
Olivia mår hyffsat men är väldigt förpubertetiskt... Just nu är det "Amäh... Alvaaaaarligt mamma...." Kan inte låta bli att småle åt det. Tänk om folk visste om att vara glada för småsakerna.

Kraaaaaaamar!
M

2008-03-11 @ 18:38:54
Postat av: Anette

Hej på er!
Vi har samma 4 favoriter. Texten till Suzzi Tappers låt berör verkligen.
Hur går det med vovven?
Jag var nere vid Mälaren i dag så våran hund fick bada, hon älskar det.

Hoppas proverna är bra.
Många kramar Anette

Postat av: Johanna

Jag kände precis samma sak när jag hörde Suzzie Tappers låt. En fantastiskt fin text, gripande och så kärleksfull.

Jag håller på BWO tror jag, jag är lite splittrad. Jag tror tre i topp blir BWO, Charlotte Perelli och Linda Bengtzing. I vilken ordning har jag ingen aning om :-)

Jag ser fram emot lördagen iaf... Spännande!!!

Kram på er

PS... Underbar liten Svinto ni har

2008-03-12 @ 22:24:22
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Heidi

Hej på er! Det är så kul och kunna läsa om er här, jag som är så dålig på att höra av mig!

Melodifestivalen ja, vi är lika tokiga vi, iaf jag och barnen. :) loben och se på finalen. Ska bli kul! Jag har svårt att bestämma mig vem som jag vill ska vinna men håller på BWO, Nordman så klart, Charlotte och Linda och justa ja Rongedal gillade jag massor! BAra inte Christer vinner så är jag nöjd. :)

JAg ringde massor på Nordman i lördags...så kul att de gick till finalen!

Kram på er!!!

2008-03-13 @ 19:22:20
URL: http://heidin72.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback