Vad sägs om lite uppdateringar....

Ja jag vet vi har varit urusla o uppdatera oss.
Ska ta mig en titt i kalendern o se vad som har hänt, utan den glömmer jag allt.
Ja dagen efter festen så packade vi in alla som blev över o körde till Q84. Det blev en hel del godis, tårot , bullar o leksaker.
När vi höll på med själva inlastningen så sprack framrutan på bilen.Är det inte typiskt!?!!!

Festen blev aningen föööör mycket för både mig o Janne psykiskt, därför gick vi o var RÄTT irriterade på varandra i en vecka.Jobbigt som sjutton men nu är allting löst o det känns bättre igen, tack o lov.

Fredagen den 24 tog Janne o jag in på Best Western hotell nere vid vanadis. Jätte fina rum o otrolligt trevlig personal.(på kvällen) Vi pratade ut om sjukdommar o allt annat möjligt. Tim var hemma hos mormor o morfar ute i Kungsängen och Johan hos Anita här i Högdalen. På lördagsmorgon fick vi veta att Anita var ordenligt sjuk men hon ville inte störa oss. Har ni hört på maken till omtänksam kvinna.!!! Efter mkt om och men så åkte hon in till sjukhuset o blev inlaggd för 4 olika saker. Stålkvinnan!
I måndags fick Tim velbe igen fast i halvdos för hans kropp är inte på topp, värden är för låga.
På kvällen fick vi storbesök av familjen Jönsson från självaste Skååååne, vi bodde nere hos dem när vi var på grisfesten. Vilken underbart skön familj, we love.
Äldsta dottern Linnéa, 15 år gav oss ett jätte fint kort som hon hade gjort själv o i det låt det en stor summa pengar. Hon är grymt duktig på att foto o hon hade sålt sina bilder för insamlingen till Tim. Så nu ska vi hitta på nåt bra som kan gläjda fler barn. Du har ett hjärta av guld tjejen! Kärlek! <3
Vi käkade middag ihop, ingen delikatess middag kan jag lova men vi had en trevllig stund tillsammans.
De bodde inne på söder på hotell Malmen som var under stor renovering. Det var tydlligen katastroff överallt, tycker det är dåligt att mans ska betala samma pris då. Bu för Hotell Malmen.
På tisdagen gick vi o såg när Djurgården blev krossade av Södertälje. Det var första gången ett par av Jönssons gick.
Efter matchen hade Tim o Johan lekstund, de lekte kull med Linnea, Elin o Emma.
Onsdagen spenderade vi inne i city, kikade i lite affärer men det är så jobbigt  när det är så mkt folk. Vinkade av Jönssons vid tåget, vilket var jobbigt, vi gillar dem så mycket.Hoppas vi ses snart.

Torsdag o fredag har dagis varit stängt o Johan har varit hemma. Igår var vi på bio hela familjen. Vi såg Rallybrudar. Den var väl ingen hit direkt. 2 av 5.
Nu har jag bara 4 dagar kvar av mitt shakande, ska bli så skönt o få börja äta igen. 5 veckor har gått rätt fort, trodde aldrig att jag skulle klara av detta. Men 10 kg lättare o 12 cm mindre midja så sitter kläderna inte så taight som förr, härligt.
Till helgen har vi blivit inbjudna till Älvsjömässan av självasta Darth vader. Sen har Nalles resa en monter som vi självklart ska hålla till i. Så kom dit o kika. Ni kanske kan få se o höra Tim sjunga!
Tim mår rel. bra, han sover mycket om dagarna, har fått fler frånvaroattacker och äter oss ur huset pga kortisonet ;)
Jag tycker det känns som han har "gett upp" lite, men jag hoppas att det bara är min känsla.
Han skulle behöva en riktig vän som finns där för honom i alla väder. Det är lite dåligt med det!

Hur ser de närmaste veckorna ut då?

Vi fortsätter att gå till bup en gång i veckan, tjejerna där är helt fantastiska. Så förstående o goa.
Blodprovstagning en gång per vecka, Velbe den 10 om allt  ser bra ut. Velbe = cellgifter. Ny MRT ÄR INPLANDERAD I NOVEMBER.  hmmm. Och det bästa av allt, den 3 december sätter vi oss på planet till Gran cancaria. Ska bli så skönt så.  Miljöombyten är så VIKTIGA  just nu.

Ja det var det...
KRAM!

Kommentarer
Postat av: Moa

hoppas att nästa MR visar att cellgifterna hjälpt nu!!!



gran canaria-resa låter ju fint, det behöver ni nu :) kram

Postat av: MM

Härligt att få höra lite ifrån er. Ni verkar ha fullt upp ialla fall. Skönt att höra att ni orkar ta er för saker - det är superviktigt. Här rullar saker och ting bara på. Skittrist väder, kom över och fika nån dag. Vi gör typ INGET i helgen.

Kram

Postat av: Therése

Jag blev glad för uppdateringen och vill önska er alla en härlig helg tillsammans. Jag bor långt ifrån er och kan inte besöka mässan i helgen men kommer att tänka på er alla lite extra. :-) Tim - lycka till med ditt uppträdande!



Tänk snart är det november och sedan kommer tiden till er avresa mot sol/värme att gå i en rasande fart!



Kramar!

2008-10-31 @ 14:27:57
Postat av: Julia

Hej Tim jag vill bara säga att jag tycker att du är jätte stark kille. Wow att få träffa Darth Vadar min lillebrors största intresse. Det är lite långt för att åka dit. Du får gärna maila mig om du vill.

Kramisar Julia

2008-10-31 @ 18:55:38
Postat av: Rita

Anna-Karin! Hur du pallat att leva på pulver mitt i allt annat kan jag knappt fatta! Vilket pulver var det? Borde själv peppa mig igenom en omgång eller tre....



Hoppas att nästa MRT visar att cancern får på nöten! Och kanske är det så att Tim sover och vilar mycket för att kroppen behöver energin till att bekämpa sjukdomen? Jag håller tummar och tår!



Kram Rita

2008-10-31 @ 22:17:34
Postat av: Anna Karin

Rita,

Ja jag tror knappt det är sant! FEM VECKOR! Fast idag har jag smakat på lite ris o kött.MUMS!

Jag har shakat Alevo pulver. Prova du me ;)

Näe gör inte det...smakar inget vidare...



Tack för alla inlägg, det värmer!

2008-10-31 @ 22:58:50
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hejsan alla,Kul att höra ifrån er.Pulver i FEM veckor! Starkt gjort! Bara du nu inte får några polly-atacker så du får börja om igen. Du får be ungar o gube hålla hårt i påsen,skämt å sido stor guld stjärna är du värd.Jag tror inte Tim gett upp hans kropp behöver all kraft den kan för att bli hel. Det är vad jag tror och håller alla tummar och tår som går.Stora styrkekramar till er alla och värmen på Grand Canaria kan ju inte göra annat än nytta.Kramar från Varberg

2008-11-02 @ 18:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback