Dagen som gått

Tim ligger o sover tätt intill mig, han andas tungt.Under kvällen har vi tittat på Idol och Hero´s. idol var ju jätte kul, inte alls som jag hade trott. Samtidigt som vi tittade kom sköterskan in o satte nål i portacathen. Allt är klart inför morgondagens strålknivsbehandling. Pratat med narkosdoktorn, Bodo som ska utföra o beräkna stråldosen samt alla prover..nästan. de kommer att behöva ta ett prov innan vi åker ner till neuro. Tim är så lugn o cool, själv var jag det framtill Bodo kom o påminnde om MRTn som skall göras. Gode Gud gör så att tumörerna har minskat!  Annars har dagen bara gått fint.
Vi fick ett härligt mottagande i morse när vi kom, Helene mötte oss i hissen med en stor påse hembakade bullar. Du är så underbar gumman. hjärtat på rätta stället. Vi fick inte ha henne kvar så länge men hoppas att hon dyker upp i morron. Då kan vi äta en lakrispuck eller två ;).  Tim sa till mig " mamma de här var de godaste bullarna jag har ätit!" " tänk att hon är bra på allt! Det du Helene!
Sen kom halva fam Wallenheimo på besök, Micke o Simon. De hade haft ärenden i huset o passade på att liva upp vår dag.Tack goa ni.
Tim vaknade precis, täppt i näsan. frågade om han ville ha näsdroppar men det ville han inte sa han o somnade om. Pluttis, vad jag älskar Dig. Hoppas inte nästäppan ställer till det bara.
Vi har haft en sån mysig kväll, bara haft det bra o myst ihop. Vi han inte med o spela uno, det brukar vi alltid göra.

I morgonbitti kl 8.15 är det dax. undrar när de kommer in o väcker oss, säkert alldeles för tidigt. Jag tycker det är grymt jobbigt o lämna Tim när han är sövd, de får nästan dra ut mig ifrån rummet. Man är ju så rädd o har ingen kontroll whats so ever. Troligen vaknar han upp vid 16 tiden, så var det förra gången aillafall. sen sover han hela kvällen för att vakna upp pigg på fredag morgon.

Gud gode gud gör Tim frisk, jag klarar inte av tanken .... ta mig istället! Sitter o blir förbannad rent ut sagt, här har vi en kille som fullkomligt älskar livet o i snart 4 år har han kämpat i motvind. Vi alla behöver lite medvind nu. Känner att den sista orken börjar sina, vet inte hur vi ska kunna ladda batterierna igen.. ge oss gärna tips!
Näe nu ska vi se framåt...morgondagen ska bli en bra dag för Tim.
Tim & Johan, mamma och pappa älskar Er mest i hela världen.
 Var rädda om varandra.
Kram!


Kolla in det här : http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/239663
Min farmors underbart fina ställe till salu. SYND!

Kommentarer
Postat av: Moa

tumörerna ska ha minskat tumörerna SKA ha minskat TUMÖRERNA SKA HA MINSKAT



lycka till imorgon! tänker på er

Postat av: Henrik

Hej,



Henrik från Almers hus här!



Tänker på er och håller givetvis allt jag kan hålla för att imorgon blir en bra dag!



Kram till er alla

Henrik

2008-09-04 @ 01:15:14
Postat av: Ulrika Färemo

Om några timmar ska ni ge dem vad de inte tål.... de dumma prickarna.... Jag försöker med lite telepati och säger som Moa "tumörerna ska ha minskat, tumörerna ska ha minskat, tumörerna ska ha minskat... de ska BORT!!!".



Och Janne, det ni går igenom är helt omänskligt. Vad gör man när det känns som att man inte håller ihop längre? Jo, man faller.... Men på något märkligt sätt så reser man sig igen efter ett tag, och kommer igen. Det finns reservkraft att hämta, ibland där man minst anar det. Ta en dag i sänder. Och håll svansen högt, de dagar som det går.



Och just denna torsdag är en bra dag. För idag krigar ni tillbaka mot prickarna. Må strålkniven göra ett gott jobb.



A-K, Matilda blev "bara" strålknivad en gång, i november -95 har jag för mig att det var. Dagen kändes oändligt lång och det var svårt att bestämma sig för var man själv skulle ta vägen under väntan. Mina fötter trampade runt Vasastans gator, många kilometer avverkades. Men solen sken, och jag satte mig en lång stund på ett café någonstans vid en hörna av Torsgatan tror jag, beställde in en jättebit blåbärspaj och kaffe, och bara låtsades att det var semester.... Kanske något för er imorgon?



Jag håller mina tummar för ett gott resultat!

Varmaste kramar från /Ulrika

2008-09-04 @ 01:15:57
URL: http://hem.passagen.se/dummapricken
Postat av: Therése

Håller båda mina tummar för att allting kommer att gå bra för Tim idag. Det måste bara vända nu!



Hoppas att ni åker hem med bra resultat i bagaget.



Kramar!

2008-09-04 @ 09:11:06
Postat av: minttu

ni vet säkert om de mesta redan men recept på nyttig hempressad juice: broccoli,morötter, äpple. eller en juice på broccoli+allt annat grönt som finns att få tag i. varje dag.. hela familjen mår säkert bra av detta.

2008-10-06 @ 20:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback