Måndag 13 april 2009

Så var det sista dagen på påsken. Vi vaknade väldigt väldigt sent 12.00.  Natten var lugn,Tim sov inne hos Linnea inatt. Han kräktes ca en halvtimme efter han vaknat. Nu har han fått sina mediciner o ett glas nyponsoppa, allt har han fått behålla. Det syns att han dricker för lite, läpparna har spruckit, fötterna är torra som fnöske. Idag blir det till o smörja upp honom! Vår älskade lilla kille. Det gör så jäkla ont o se honom tyna bort, han har gått ner 10 kg på sista månaden. Tur att han hade lite o ta av annars hade han sett ...... finner inga ord.,
Linnea o tim är så söta ihop, de  liger o håller varandra i händerna, klappar varandras huvud.

Johan ville gå till dagis idag, förklarade att det är stängt o visade i kalendern att det är en sk röd dag.- det godtog han. nu ligger han o tittar på tv, tecknat.

Svinto har varit ute på en långprommis så även han ligger o vilar

Jag vill göra så mkt här hemma just nu, rensa rensa o fejja allt bara för attt skingra tankarna på vad som komma skall.  vet inte om jag kan förlika mig m tanken.. nej det kan nog ingen förälder.

Vill bara passa på o säga det ang min födelsedag på fredag, ni som vill komma är välkomna o fira tårta kanske kan finnas beroende på ork annars går det bra o ta med en smarrig en ;) men annars är det inget speciellt.
Hoppas det är okej,

En fråga: är det nån som har provat spikmatta? har hört så mkt bra om dem,, funkar de verkligen? o vart köper man dem?

jävla skit... vet inte va jag ska skriva..janne får rätta allt jag skrivit nu...

Kommentarer
Postat av: Katarina

Förstår att orken inte finns nu och att tankarna behöver skingras även om det inte går helt.Sänder healing till er alla och ni finns i mina tankar och böner hela tiden.

kram!

Postat av: christina

Att ni alla ska behöva plågas på detta sätt är helt oförståligt...se sitt älskade barn tyna bort!

Sänder ett fång styrkekramar till er alla!

Just ja såg spikmattan i en hälsokostaffär i farsta centtrum,vet inte hur den är men har hört att den ska va skön för ryggen!

Kramar hårt om er! / Christina

2009-04-13 @ 14:54:28
Postat av: Monica R

Varma kramar till er! övermänsklig är er situation, förstår att det inte går att greppa, att ta in.

njut av varje sekund (dum uppmaning, för det verkar det som ni ändå gör mitt i allt)



kramar om er alla

Monica R

2009-04-13 @ 15:10:49
Postat av: Sara Gustafsson

Hej!



Jag känner inte er men har läst på er sida ett tag. Vill börja med att skriva till Tim: Din låt är fantastiskt bra! Du är verkligen en riktig kämpe, jag beundrar dig!



Tack till hela familjen oxå för att ni delar med er av vad som händer i ert liv.



Stor Kram Från Sara Gustafsson (Västerås)

2009-04-13 @ 15:19:56
Postat av: Boel

Kram till Er alla från mig,



Stefan har spikmatta och tycker det är bra. Han kan meddela dig när han kommer hem.



Boel

2009-04-13 @ 15:26:40
Postat av: Cina

Skönt att läsa att ni trots allt verkar ha haft en ganska lugn helg... Fullt förståeligt att det är svårt att samla tankarna A-K, tycker ni är fantastiska...

Grattis i förskott!!

Min syster använder spikmatta och tycker att det är suveränt bra för ryggen. Ska höra med henne var hon köpt den. Ha det nu så bra ni någonsin kan, tag väl hand om er!! Kram Cina

2009-04-13 @ 15:44:54
Postat av: Kristina

Det är så fint att läsa vad ni skriver här om era känslor, ni sätter ord på det som alla skulle känna i er situaton.

Att städa och fejja kan nog vara ett bra sätt att få utlopp för sin frusterande ilska oxå tror jag.Att få undan även lite av dem från kropp , själ och ut med " skiten och dammet. Ta in ny frisk luft och nya tag.Vilket jag vet att ni måste ha framöver inför det som väntar er.På ett sätt önskar jag att allt skulla ta slut nu. Det låter som om allt bara skjuts framåt en dag i taget och nu finns ju inget mer att hoppas på.Det är bara en kamp för er runt i kring att orka överleva , fundera på om Tim andas o.s.v.

En stor kram sänder jag till er allesammans.

2009-04-13 @ 15:47:06
Postat av: susanne

Grattis i förskott till dig!

Förstår att du har svårt att samla tankarna...

Många kramar till er alla!

2009-04-13 @ 16:09:41
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: strandskatan

Oj, 10 kg - stackars Tim. Det kan inte vara lätt att få i sig mat o dryck i den omfattning som behövs och om han dessutom inte alltid får behålla det.

Att ni över huvud taget kan ta er för någonting i den situation ni befinner er är i sig en prestation. Ni lever i en overklig verklighet - den värsta av mardrömmar som man som förälder inte ens vill tänka på.

Många varma tankar !





2009-04-13 @ 16:35:38
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Nina

Hej,

Jag har spikmatta, ligger inte så regelbundet på den - men avkopplande är det. Hittas på http://www.shaktimattan.se/.

Tänker på er ständigt.

kram

2009-04-13 @ 16:40:45
Postat av: Alex mamma (ewings sarkom)

fantastiska familj..tänker på er varje dag:) klart att ni behövde gå på Di leva o få kärlek..det behövde ni ju.åhh.. gör så förbaskat ONT att läsa om eran fina Tim när man har ett barn som oxå gått igenom denna skit sjukdom...suckjag hatar verkligen ordet cancer...Alex har gått ner 8 kg o va redan smal före..i dag 4 månader senare har han inte gått upp ett endaste gram...suck kkramar i massupplag till er:)

2009-04-13 @ 16:58:15
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se
Postat av: Marie Wettergren

Kram på er ni vet att jag tänker på er. Om jag hade haft råd hade jag kommit upp till er,men ekonomi tillåter ej för tillfället. Skulle mer än gärna vilja träffa Familjen Ahlgren i verkliga livet.

2009-04-13 @ 17:05:32
Postat av: Åsa

Så fina bilder ni lagt ut på pojkarna och Linnea och allt annat...

Stora kramar till er allihopa.

2009-04-13 @ 17:39:51
Postat av: Anna

Hej Hej! Beundrar er styrka att skriva om vad som sker kring er....Vad mysigt killarna varkar ha ihop med Linnea..... A-k jag såg en såndär spikmatta idag på Sportex, spikarna var av plast,vet inte hur de ska vara .... jag har oxå hört att det ska vara kanon.... kram till er från oss i Myrängen

2009-04-13 @ 17:41:43
Postat av: Anonym

Hoppas du haft en bra påsk! :)

2009-04-13 @ 17:43:28
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Alina

det är så irriterande...för du är så himla lik någon, men jag vet inte vem!!! uuurrrggh återkommer om jag kommer på :) kramar

2009-04-13 @ 17:44:00
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Vill åter sända er all min tankekraft med styrka och kärlek! Jag känner er inte, men det känns ändå så via bloggen. Vill bara strö trollsand över er alla och Tim så att det onda försvinner!



Kramar i tusental!

2009-04-13 @ 17:46:22
Postat av: Moa

10 kg, jösses... Så svårt att förstå vad som är på gång. Många kramar till er allihopa!

2009-04-13 @ 18:38:37
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Jessica Landin

Hej, fick precis en spikmatta i present. Har använt den för min rygg som inte vill va med riktigt. Jag upplever att den hjälper till att få dig att slappna av mycket!

Om man ligger mindre än 10 minuter på den ska den ha en uppiggande effekt. Men om du ligger längre så ska den ha en sövande effekt. Så tipset är, om du vill ligga längre för att få den sövande effekten, ligg på den på kvällen innan du ska sova.

Piggarna kommer att göra ONT i 2-5 minuter, men efter det övergår det i en känsla som är svår att beskriva. Men det gör inte ont iallafall:)



Om du köper en, hoppas att det kan ge dig en stunds avslappning mitt i all er jobbiga tillvaro.

Styrkekramar från Jessica Landin i Krusboda/Tyresö

2009-04-13 @ 18:47:30
Postat av: julia

Jag lider med er såå...

Jag har en spikmatta hemma som gör underverk för min rygg och nacke och gör att jag lättare kan slappna av innan jag ska sova... Jag köpte min hos min sjukgymnast annars tror ja de finns på vissa hälsokostbutiker mm... 680kr fick ja ge för in men de e värt vartenda öre!!!

Kramar

2009-04-13 @ 19:07:54
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Maria Henriksson

Hej på er!

Vilka jättefina bilder, tack för att ni delar med er. Jag förstår att ni är stolta över era fina gossar! Att greppa vad ni har framför er är inte möjligt. Jag förstår att man kan behöva skingra tankarna. Feja på men njut av den vackra våren. Och varandra.

Kramar i massor!!!

2009-04-13 @ 19:53:12
Postat av: Lillan

Hej familjen Ahlgren!

Vilka fina bilder på grabbarna. Jag följer bloggen varje dag. Tänker jättemycket på er. Ni har det så kämpigt och jag beundrar er styrka. Kan bara tänka mig hur ni har det. Sköt om er.

Kram från en mamma på Gotland

2009-04-13 @ 20:31:05
Postat av: Stefan Johansson

Jag använder en spikmatta som heter shaktimattan. Den är av 100% indisk bomull med 6000 akupressurpiggarna. Har provat den i 2 veckor och är hittills nöjd med den. Fungerar både för rygg, mage, käke och säte. Finns att köpa på följande hemsida: http://www.shaktimattan.se. Kostar 680 kr och då ingår frakt. Man kan köra ett dynamic program som innebär 10 min på rygg, 10 min på mage, 10 min på säte, 5 min på vardera kind och slutligen 15 min på rygg.



2009-04-13 @ 20:50:49
Postat av: Anna och Andreas

Vi skickar tusen kramar från Farsta!!



2009-04-13 @ 21:01:28
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Skickar Stora Styrkekramar.

Lycka till med spikmattan har hört mkt bra om den med inte vågat prova själv.Tanken på piggar får mig att rysa men gör den nytta så,du kan ju alltid berätta.Hoppas natten blir lugn. Kramar från Varberg till er alla och varsen extra till pöjkarna de små

2009-04-13 @ 21:48:32
Postat av: Eva

Hej,vet precis hur jävligt ni har det. Vi förlorade vår Jacob Dec 2005 han blev 12 år 7 mån. Sjukhuset har varit vårat andra hem sedan Jacob var 8 mån. Det finns ingen som vet vilket helvete man lever i. För att överleva tar man en dag i taget. Att se framåt orkar man inte göra, vill inte veta. Det är här och nu som gäller. Lycka var att familjen var samlad vid middagsbordet, sådant som "alla" tar för givet. För oss var det viktigaste att familjen fick vara tillsammans. Läste om Tim i Aftonbladet på bilden var han så skrämande lik våran Jacob. Har läst eran fina sida varje kväll, känner igen mig i allt. Har den där ångestklumpen i magen innan jag ska gå in och se hur dagsläget är med Tim. Vilka otroligt fina låtar Tim har gjort. Han är otroligt duktig på att sjunga. Det märks att våra söner har gått igenom så otroligt mycket. Dom är så modiga, tåliga,tappra, omtänksamma, envisa och hela hjärtat fullt med empati. Tänker på andra hela tiden i sin jobbiga situation. Känner igen mig i det ni skrev hur folk tar avstånd. Det känns som man har fått pesten och att det smittas. Det är så man skäms hur en del beter sig, vuxna människor. Vet ofta att vi fick frågan hur orkar ni? Va´fan tror dom, man gör ju allt för sina barn om man är normal i skallen. Finns inget alternativ vill ju vara nära dom hela tiden. Ni finns i mina tankar hela tiden. Kramar från Eva i Enskede.

2009-04-13 @ 22:53:05
Postat av: Malin

Har provat på spikmatta! Lite obehagligt till en början men sen känns det väldigt, väldigt skönt och avslappnande. Min mamma somnade till och med på den.



Tänker på er.

2009-04-14 @ 14:19:37
URL: http://thepaint.blogg.se/
Postat av: Diana

Hej hela familjen!!



Hittade hit av en slump och jag sitter med tårar & känslor som nästan kastar omkull mig...

Jag vet ju att det inte finns ett enda ord som kan lindra den smärta och ångest ni går igenom, men jag vet vad det betyder att människor berörs och skickar några rader. Jag hittade just hit och visste inte om jag skulle orka läsa vad som händer hos er men när jag scrollade ner och såg bilderna kände jag att jag måste få säga att ni är en sån otroligt fin familj & kärleken till Tim verkligen lyser igenom på varenda bild.

All tänkbar styrka till er alla//

Kram Diana

* Änglamamma till Charlie 10 år (Skelettcancer 97-03) *





2009-04-15 @ 13:35:32
Postat av: Emelie

hejhej älskade tim <3

vi i klassen saknar dig enormt mkt jag vet att ni alla där hemma har dt svårt men jag vill bara skriva och säga att jag saknar tim jätte mkt och att jag ber för honom jag tackar gud för allt han har upplevt tsm med sin familj och jag hoppas på ett mirakel jag älskar dig jätte mkt tim och saknar dig så mkt att dt gör ont inombords tack för att du har funnits där för alla och mig <3

jag ber och bönar för dig tim<333

2009-04-27 @ 19:41:35
Postat av: Emelie

hejhej älskade tim <3

vi i klassen saknar dig enormt mkt jag vet att ni alla där hemma har dt svårt men jag vill bara skriva och säga att jag saknar tim jätte mkt och att jag ber för honom jag tackar gud för allt han har upplevt tsm med sin familj och jag hoppas på ett mirakel jag älskar dig jätte mkt tim och saknar dig så mkt att dt gör ont inombords tack för att du har funnits där för alla och mig <3

jag ber och bönar för dig tim<333

2009-04-27 @ 19:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback