Hualigen

Ja det var läääääänge sen vi skrev nåt. Anledningen till det är för min del är att jag mår så in i bängen dåligt just nu. Allt har kommit ikapp, man börjar sakta inse att Tim inte kommer tillbaka till oss. Smärtan tränger in i hjärtat o vrider om rejält. Tårar o många tankar far runt i skallen. Vill inte ha det så här! Vill att min gulleplutt ska vara här med mig o inte där med de andra änglarna. jag vet att han har det bra o att han är med oss i sinnet MEN jag vill ha honom fysiskt. Förbannade skit oxå att inte forskningen har kommit längre, varje vecka kommer det in ett nytt barn med cancer, när ska det få ett slut. denna vidriga sjukdom!
Gudars vad jag sakanr dig hjärtat, du fattas mig nåt otroligt. när jag är ensam gråter jag som mest, det var ju det du ville eller hur <3

På onsdag får jag "prata" med dig igen hoppas jag för så ska jag till Elisabeth. Längtar.
 
Johan börjar på 6års på onsdag, tänk att han blitt så stor. han kan redan läsa,skriva o räkna , det kommer nog att gå strålande. värst blir det med de fula orden o att sitta still tror jag. Johan är en så go kille, en som kan komma o ge mig en kram när jag är ledsen, min pussgurka.
 
Janne har börjat att jobba på heltid igen, första veckan avklarad. Det har gått bra men han är rejät trött.
Själv har jag en jävulusisk värk i händer o fötter. har haft det sen i juli. Har svårt att öppna smörpakete tom. fasen!
Vill börja må bra men lutar till det sämre. men skam den som ger sig. till hösten ska jag ta o gå nån kurs i personlig utveckling.- (andligt)
TIPS tas gärna emot tacksamt!

Jag har tatuerat mig! Äntligen...det tog mig 2 år o bestämma mig. Lägger ut en bild på Tims o Johans egna autografer som fick memoreras
 in på underarmen min

.


Tack Linnea för att Du var hos oss i 10 dagar, det känns så bra o ha dig här. Ska lära dig o damma ordentligt nästa gång ;)  haha.

Ha en fin kväll o passa på o njut av de sista sommardagarna nu.
KRAM

Kommentarer
Postat av: Johanna med familj här i Krusboda

Åh hemskt. tänker ofta på er, det är hemskt ett barn blir sjuk i cancer. Jag har 3 barn hemma. äldsta är 6 år och han tänker mycket på död och liv. pratat om tim också. väldigt fin grav också. stora kramar till er från oss Johanna Mickael Lucas Alva & Anton

2009-08-14 @ 19:10:23
Postat av: Gabriella

Tänker på er hela tiden! Ja, det är ofattbart. Vilken fin tautering!



Apropå andlighet: Tips på ett program om livet och vad som händer när vi går till andra sidan: "Ambres - en död talar" på SVT Play! Ett program som ger hopp! Se det! Det ligger kvar till 26 aug tror jag.



Kram!



2009-08-14 @ 19:47:28
Postat av: Heidi

Hej på er!! Tänker så mycket på erohc påminns om Tim hela tiden runtomkring mig.

Ja och tänkt att de små liven vi gick och bar på i magen o ojade oss över redan blivit så stora att de börjar skolan. Lova har redan tjuvstartat med fritids denna veckan och verkar trivas bra. På tisdag har de upprop här.



Många kramar från mig!!!!

Postat av: kjersti

Min Victor snart 12år var på fotbollskollo i somras. Fick en ny vän som heter Tim. För mig är namnet Tim bara er Tim. Tänker mycket på er. Tatueringen du här, är det barnens egen handstil? Häftig. Tack för att ni delar med er. Kram från ängeln Kevins mamma.

2009-08-14 @ 20:54:16
URL: http://bloggberta.blogg.se/
Postat av: Lena i Lyckebo

Sorg sliter och drar, gör ont och ger ångest. Den är olika för oss människor men oerhört grym att uppleva. Jag fann ro efter att min änglabror besökte mig och gav mig tröst. Jag hoppas verkligen att också ni får vara med om det, jag fick ro, även om saknaden är enorm.

Kram på er och kämpa på.

2009-08-14 @ 22:08:48
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: peggy, karin o christian

Hej familjen

vi tänker på er, hoppas ni haft en ok sommar. Johan ser ut som ett riktigt litet busigt charmtroll, där får fröken något att jobba med :-)

må gott

kramiz

2009-08-15 @ 06:49:58
Postat av: Julia

Riktigt häftig tattuering, så roligt när de skrivit namnen själva! =)

Jag har själv läst böckerna av Mia Törnblom, dom e så grymt bra och har hjälpt mig mycket i min bearbetning! Sen finns det även en sida som heter www.sorg.se som kanske kan vara nåt....

Tänker mkt på er.

kramar i mängder

2009-08-15 @ 09:27:09
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Pysan

Kramar om dej...



Ord saknas.. de finns inte.. och jag har svårt att hitta de där orden som försöker tala om att jag försöker trösta..

Döden är en gräns.. och den hinner ikapp.. och det är bara att försöka komma igenom.. så hel som möjligt...



Något tips på kurs vet jag tyvärr inte.. Fast yoga sägs vara bra...



Kram i massor

Pysan

2009-08-15 @ 11:04:26
URL: http://pysan.wordpress.com
Postat av: Frida

Vilken fantastisk bild på Tim! Och vilken cool tatuering!!! Varje gång jag ser ett kort på Dig AK kommer en kort vers upp i mitt huvud "mina ögon kan glittra, mina läppar kan le - men sorgen i mitt hjärta kan ingen se"

Håller tummarna för att Johans start ska bli bra - det där med att sitta still brukar ordna sig av sig självt och i förskoleklass är det ju inte riktigt lika som när skolan väl börjar sen, tycker jag - åtmindstonde har det varit så med de klasser och barn som jag har arbetet med.

Glädjer mig åt att Ni kan hålla kontakten med Linnea - hon formligen utstrålar värme, glädje och LIV!

har du pratat med VC om att få doppa händerna i paraffin? Det hjälper en släkting till mig... kanske värt att prova?!

Kraft och värme / Frida

2009-08-15 @ 13:22:50
Postat av: Veronica

Fin bild på lilla Timpa,

skönt att höra från er.

Tänker ofta på er,

glad att du orkar skriva ibland trots det helvete ni går igenom.

Tim finns ständigt i mina tankar,

min lille blogghjälte som jag aldrig träffat personligen men som fattas mig ändå.

Håller tummarna för Johan på ons,

det blir nog en kul spännande upplevelse att börja 6-års tror jag Lycka till Johan:) och styrkekramar till er.

2009-08-15 @ 16:35:15
Postat av: Malin

Vill börja med att säga att det var många fina bilder! Tatueringarna ser verkligen toppen ut, tummen upp!



Det är helt förståligt att bloggen inte går att prioritera för er just nu, men hoppas att ni vet att vi är många som har er i våra tankar och i våra hjärtan.



Vad roligt att Johan börjar 6års! Och vad duktig han låter som kan både räkna, läsa och skriva. En smart grabb det där ;)



Må så gott, trots de gråa dagarna. Många kramar till er!

2009-08-15 @ 17:32:38
URL: http://thepaint.blogg.se/
Postat av: nyss

Hej

Tänker på er massor. Hälsa till tim på onsdag.

Kraaaaaaaaaaaam

2009-08-15 @ 20:05:30
Postat av: snahr

puss på er

2009-08-15 @ 22:07:13
Postat av: hon

janne ser ut som en ängel med vingar

2009-08-15 @ 22:08:45
Postat av: Linnea

Tack för allt!! Trivs såååå bra hemma hos er, så det tar nog inte så lång tid innan jag kommer upp igen. Längtar efter er!

Ha det bra och var rädda om er! <3

Älskar er underbara familjen Ahlgren!! <3333

2009-08-15 @ 23:20:46
Postat av: marie

AnnaKarin önskar att jag kunde göra nått som lindrar din smärta men kan inget annat göra än bara vara här som en vän . Kan ej förställa mig hur man mår då man förlorat något som man älskar av hela sitt hjärta,det kan bara någon som vart med om samma sak. Det ända jag kan känna mig hemma i är att ha haft en barn med cancer och allt man går genom då.Får seom det blir en Stockholsresa i höst då kanske vi kan ses inne i stan bara för en lunch eller så. Kram från Marie i Motala.

2009-08-16 @ 09:18:16
Postat av: Anna

Kul att höra ifrån er. Någon gång måste ju sorgen få hinna ikapp och jag tror inte på att stoppa undan den. Bättre att leva igenom den och låta den få komma ut. Sorgen försvinner ju inte, men den blir lättare att bära.

Kram

2009-08-16 @ 10:41:13
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Cina

Jag kan ju bara föreställa mig hur fruktansvärt det är att behöva genomgå det ni utsätts för. Men ni ska veta att jag finns här om ni vill prata, få en stund att tänka på annat eller bara ta en fika. Häftig tatuering A-K, det tog 20 år innan jag vågade...

Härliga bilder!!

Tag väl hand om er, många varma kramar!! Cina

2009-08-16 @ 12:20:19
Postat av: Catta i Handen

Hej A-K!



Jag kom att tänka på Malin Sävsjö när jag läste ditt inlägg. Malin sommarpratde den 16 juli och jag blev oerhört tagen och gripen. Hon förlorade sin man, 2 barn, bästa väninnan med flera i Tsunamin och pratade bl a om hur hon gjort för att kunna gå vidare....

Hon har skrivit en bok, tror den heter "När livet stannar". Hon pratade mycket om yoga och mindfullness, hur det hjälpt henne.

Men hon sa flera gånger i programmet att den fysiska smärtan fortfarande är väldigt påtaglig, en smärta som bara ni kan förstå- ni som förlorat ett barn.

Om du orkar- mentalt- tycker jag du ska lyssna på programmet på sr.se.



Stor kram,



Catta

2009-08-16 @ 14:37:45
Postat av: Johanna

Så fina bilder på familjen...



Önskar så att jag kunde säga något som tröstar dig AK, men ord är fattiga i detta läget. Så klart du saknar Tim...



Hoppas ni har en fin söndag tillsammans



STOR KRAM

2009-08-16 @ 16:48:41
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Madelen

Tänker på er :(

2009-08-17 @ 11:10:53
URL: http://www.pottsorkens.blogspot.com
Postat av: Frida

Kom att tänka på Er och kikade in...

Värme

2009-08-17 @ 12:51:49
Postat av: Maria Henriksson

Det är banne mig överdjävligt att man ska behöva gå igenom det ni gör nu. Jag är så himla ledsen för er skull. Om jag kunde ta över lite av smärtan. Fina bilder har ni lagt ut och Johan ser superfin ut. Love börjar också 6-års på onsdag. Var tar åren vägen? Vi hörs snart. Kram

2009-08-17 @ 14:08:50
Postat av: Rita

Fina foton! Jag kan inte ens få huvudet runt att behöva acceptera att ens älskade barn inte kommer tillbaka. Bara att ni lever vidare, finns där för Johan, ens tar er för saker...det tycker jag är hjältemodigt! Kram på er! Snart ses vi! Det ser jag fram emot!

2009-08-18 @ 00:58:21
Postat av: Ann-Charlotte

Känns som om det var i går som Tim och klassen började 6-års !! Men tyvärr har det gått lång tid sedan dess och ni har varit med om allt det värsta som kan hända och Tim finns nu i en annan värld .

Nu är det dags för goa, fina Johan att börja 6-års och det kommer att bli bra och kul för honom .Han är så duktig allaredan, det är fantastiskt !

Tänker på er !

Lina Sören Ann-Charlotte Sjödén Wahlström

2009-08-19 @ 00:04:46
Postat av: Julia Bjurling

Massor med kramar till er! --{-@

2009-08-19 @ 09:52:09
Postat av: Åsa

Jag är så imponerad av att ni orkar skriva i bloggen och hålla oss uppdaterade så ofta som ni gör. Förstår ju att det går väldigt mycket upp och ner fortfarande. Saknaden och sorgen är ju något som kommer att följa er genom livet även om det förändras med tiden och blir en mindre häftig smärta...Det kommer ju alltid att vara ett stort tomrum för er där Tim borde ha varit. Det är sååå orättvist att barn får cancer och dör! Det är inte så det ska vara, att föräldrar ska förlora sina barn...

Hoppas att din värk blir bättre AK, lider med dig för det också. Tur att ni har Johan, han ser ut som en riktig tuffing på väg till stora äventyret! Lycka till i skolan, Johan!

KRAMAR till hela familjen! (Önskar att jag kände er på riktigt, ni verkar vara jättemysiga hela gänget!)

2009-08-19 @ 18:31:34
Postat av: Maggan

Tänker så på er under denna svåra sommar för er, KRAM.

2009-08-19 @ 19:54:26
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Tack för er uppdatering, vilka fina bilder.Tatueringen var verkligen häftig(att du våga).Önskar jag kunde komma med något tips mot din värk men har tyvärr inget. Själv vet jag att den tar fart när man mår psykiskt sämre det är precis som om den får bättre grepp då.För kallt eller varmt är inte heller så bra. Vicka på fötterna och lite finger gympa så man inte stelnar har hjälpt mig lite. Hoppas du kan få någon hjälp som passar dig så du inte kommer in i ett ekorrhjul, för det år inte bra att gå med värk. Stora styrkekramar till er alla och hälsa Johan lycka till med skolan. Kramar från Varberg

2009-08-19 @ 23:06:49
Postat av: Yvonne

Vackra bilder. Fin tatuering :)läste på FB att det var en kille från Avesta som gjort den. Är där ifrån så jag förstår att du är super nöjd. Hoppas att ni haft en underbar sommar..så nyfiken..fick du kontakt med Tim??? Vem hade seansen?? skulle själv vilja komma i kontakt med mina bröder, är så spännande. Hoppas du fick kontakt och svar på dina frågor.Kram

2009-08-20 @ 17:26:22
Postat av: Maggan

Vet inte vad du har för sjukdom i lederna men det är inte konstigt om det är något psykomatiskt efter allt du har varit med om under så många år, jag har fått atros på äldre dar och har hittat ett medel på hälsokosten som har hjälpt mig det är ett pulver gjort på strandnypon finns anntingen som pulver el som kapslar heter LITOMOVE , vet att det är många som har blivit hjälpta. Var rädda om varandra och prata, prata, älta så ni kan ta er ur sorgen lite.Ni är en sån fin familj, är också nyfiken på hur det gick med samtalet och skulle också vilja veta vem som har seanser då jag också har frågor hur jag ska gå vidare.STOR KRAM till er alla och ni vet att ni har många tankar som går till er.

2009-08-21 @ 11:41:26
Postat av: Evelinas mamma

Kära ni. Känner så igen mig själv i allt du skriver.Samma känslor,sorg och tankar.Varför ska vi behöva förlora våra älskade barn.........frågan man ställer sig om och om igen.Jätte fin tatuering du gjort,har själv haft samma tanke men Evelina hann aldrig lära sig skriva.Har förståt att ni har fått någon slags kontakt av Tim och det måste ju kännas underbart.Själv önskar jag att jag ska få en riktigt trovärdig dröm eller någon annan kontakt av Evelina,det är så jobbigt att inte veta hur hon har det.Hoppas och tror att hon fått möta er fina Tim.En sekund,en minut,en timme i taget.det är så vi måste gå vidare.

Ta hand om er/Cilla

2009-08-21 @ 13:53:13
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Eva

Hej! Tänker på er ofta, vet hur jävligt ni har det. Varje dag är en kamp, vill bara att mardrömmen ska ta slut och allt ska bli som vanligt igen. I dag så var jag vid Tims vackra grav ni har gjort det så otroligt fint för honom. Jag hade med mig ett litet hjärta till Tim. Jag är väldigt ofta på kyrkogården eftersom min älskade Jacob har sin plats på Sandsborgskyrkogården. Mitt andra hem nuförtiden. Tänkte även ge ett tipps om en förening som heter FEBE som håller till i Kista kyrka. Det är inte en religiös förening för då hade inte vi gått dit. Varje måndag så har dom träffar för föräldrar som förlorat barn. Där känner man sig hemma för alla vet precis hur man har det. Inga krav hur ofta, man går dit när man känner för det. Vi pratar om allt möjligt tex, hur man blir bemött av omgivningen,försäkringskassan, psykologer,döden, livet, våra änglar, syskon och mycket mer varvat med gråt och även skratt. FEBE har en hemsida www.febe.net. När vi kom dit första gången så hade vi bokat ett möte med Olle Bergman han är ordförande i föreningen. Vi pratade med honom i 2 timmar. Han är en otroligt varm och sympatisk människa, vi kände oss varmt omhändertagna från första stund. Olle har också förlorat sin älskade son. Kramar från Jacobs familj Eva Lasse Julia i Enskede.

2009-08-22 @ 04:24:24
Postat av: Millan

Hejsan! Vilka fina bilder, och en jätte fin tatuering...har själv tänkt göra en i sommar men fegade ur..Men vågar kanske senare. Hoppas du blir bättre i lederna snart. Ha det så bra! Många kramar Millan



2009-08-22 @ 19:28:58
URL: http://millazsecrets-millaz.bloggspot.com
Postat av: Millan

Hejsan! Vilka fina bilder, och en jätte fin tatuering...har själv tänkt göra en i sommar men fegade ur..Men vågar kanske senare. Hoppas du blir bättre i lederna snart. Ha det så bra! Många kramar Millan

2009-08-22 @ 19:33:08
URL: http://millazsecrets-millaz.blogspot.com
Postat av: Frida

Kikar in för att ge er en kram

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmm :)



Är så nyfiken på hur det går för Johan, lärarstudent som jag är...

2009-08-25 @ 19:33:03
Postat av: Veronica

Kikade in igen,

tänker på er.

2009-08-30 @ 18:24:11
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Tittar in för att säga att jag tänker på er och skicka styrkekramar i massor. Kram från Varberg

2009-08-31 @ 18:56:09
Postat av: ulrica

Hej!

Gled in här via Maria Böljas blogg.

Jag imponeras av dig.Du skriver så fint så rörande att det smärtar i hela mig utan att ens ha träffat dig.Du stärker mig!Din styrka smittar av sig.

Mina tonårsbarn lyssnar på Tims låt.

Vi är alla mycket rörda.

Jag önskar dig och din familj all lycka som finns.

Stor styrkekram från Ulrica

2009-09-07 @ 07:46:05
URL: http://madamemedusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback