God Fortsättning

Hej allihop!!
Det var ett tag sen vi skrev något,sorry för det!
Det är bara så "jävla" tungt just nu!! Tim sover större delen av dagarna och han är verkligen hårt tagen av behandlingar och mediciner!! Shit vad trasiga vi är nu!!!
Över fyra års behandling har satt sina spår nu,både på oss och Tim och Johan!!! FAN hur mycket ska man stå ut med?
Idag var vi på sjukhuset för sedvanlig provtagning och Tim sov t.o.m under tiden doktorn pratade på läkartiden? Då hajar man läget lite! Vi är iallafall otroligt glada för att ni alla följer sidan och att ni skriver till oss, ni är underbara!! skönt att inte känna sig bortglömda!
Det som gäller nu med Tim är att fortsätta med cellgifterna han tar nu och hoppas på det bästa? han kör iallafall på med sin vanliga bestämda stil trots hörsel,syn,balansproblem m.m.
Vi har egentligen bestämt att hålla en så mycket som möjligt positiv inriktning här på sidan och även hemma,men fan!! man måste bara få ur sig lite skit nån gång.eller hur?
Samma gäller det här med socker och friterad mat osv. Vi är helt med på att det verkligen inte gynnar Tims sjukdom,men det är så jävla svårt att förbjuda honom att njuta av saker som han verkligen gillar!! Kom igen nu!! man har ju knappt kraft o ta sig upp på morgonen,vill ju bara ligga kvar i sängen hela dagen om det var möjligt MEN vi vet att det är fel och ska verkligen göra vårt bästa när det gäller den biten!

Janne


Kommentarer
Postat av: Ima

Jag hoppas att det inte finns någon här eller annanstans som dömer er om vad som är rätt eller fel. Hur ska ni kunna ta ställning till det och leva efter det nu?!?!

Nä! Följ hjärtats röst! Följ det Tim önskar! Det är den vardagen ni har och lever med just nu!

Ni är stora människor för mig!

Krama om pojkarna och varandra en extra gång!

Ima

2009-01-03 @ 04:24:30
Postat av: trine

Tack för uppdateringen!! Schysst att ni pallar! Jag hoppas Tim mår OK och att ni får många resor tillsammans: Love från Texas:D

2009-01-03 @ 05:45:41
Postat av: Loppan

Skickar bara lite styrkekramar! Det är ju självklart att ni är slitna! Kramar!

2009-01-03 @ 07:46:56
Postat av: Jossi

Så ni kämpar!

Fortsätt så, hoppas de ger något också!

Kramar om er alla!

Postat av: marie och Julia

Hej på er skönt att att få höra hur det är med Tim och även er andra. Förstår att det är svårt dettea med maten även om Julia inte var så sjuk och i det tillstånd Tim är i så hade vi svårt att neka hennea att äta det hon ville ,man ville ju att de skulle få i sig något och då blev man glad att de åt oavsett vad det var. Under hennes första tid som sjuk ileukemin så åt hon bara mina pannkakor med grädde och cremefraice i och mormors köttbullar och mjölk\filmjölk i en nappflaska. Kram på er Marie och Julia

2009-01-03 @ 09:12:43
Postat av: Therese (gotland)

Tankar till er... massa tankar! Hoppas detta blir ert år.. Tims år... massa kramar från Gotland....

2009-01-03 @ 09:13:37
URL: http://www.williamhedman.dinstudio.se
Postat av: Cina

























































Tankar och massa kramar till er alla. Cina











2009-01-03 @ 10:12:30
Postat av: Boel

Tack för att Ni orka dela med Er av allt. Håller allt som går för att Ni alla skall orka. Det är bara att höra av sig om Ni vill skrika ut allt Ni känner.



Förresten God fortsättning och kramar i massor från oss alla.

2009-01-03 @ 10:19:27
Postat av: Mette

FY FAN vad jobbigt ni har det nu.Brukar vanligtvis inte svära men..........

Ge Tim det han vill ha,tror jag.Jag är nästan gammal jag,men jag fick vad jag ville när jag hade cancer.Jag vet att jag är lyckligt lottad.Jag har två friska barn och 6 friska barnbarn.Just idag är vi alla friska.

Jag och de mina håller alla tummar vi har för er och försök att hitta en kanal att få ur er era känslor.

KRAMAR från Mette

2009-01-03 @ 10:28:04
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: Cina

Vet inte vad som hände med min första kommentar... lååångt utan ord....jag och min dator är inte alltid "sams".

Glömde dessutom önska er GOD FORTSÄTTNING!!

Kram igen!! Cina

2009-01-03 @ 10:33:59
Postat av: Amira

Ni är helt otroliga, helt fantastiska är ni...

2009-01-03 @ 11:05:28
Postat av: Annika

Följer er kamp och hoppas ni fixar det här tillsammans. Stora styrkekramar från en läsare. Kämpa på fast det känns tufft, vi tänker på er. Kram

2009-01-03 @ 12:47:55
Postat av: Ulrika Färemo

Hej!

Ni följer er magkänsla och gör vad som känns rätt i varje stund. Och ni är otroligt starka som föräldrar. I erat läge ÄR det faktiskt en prestation att bara ta sig själv ur sängen på morgonen.

Kämpa på! En dag i taget...

Kramar, och önskningar om ett GOTT 2009... /Ulrika

2009-01-03 @ 13:49:34
URL: http://hem.passagen.se/dummapricken
Postat av: Maria

Vilka underbara killar ni har. Bildern visar verkligen kärleken mellan dem. Tänker på er och skickar all min styrka till er. Kram Maria mamma till Victoria & Marcus

2009-01-03 @ 14:36:31
URL: http://familjenmangelin.blogspot.com
Postat av: Therése

Så skönt att höra livstecken ifrån er. Massor med kramar till er alla.

2009-01-03 @ 14:50:02
Postat av: Anonym

Klart ni är slitna, den press ni lever under går nog inte att föreställa sig.



Tycker att det låter positivt om Tim vill äta något, oavsett vad! Under vår sons behandling hade han en period när det enda han åt var chokladjulkalendrar. De var litet undrande på affären, när vi köpte 200 st, men vad gör man?



Läser de skriftliga råd som vi fick från sjukhusets dietist, under behandlingen:"Erbjud mellanmål, tänk på att även kex, glass, ostbågar , chips etc är okej att servera."



Vill man försöka med något annat också har jag läst någonstans att en del cellgiftsbehandlade kan få smak för broccoli, (det funkade ibland på vår son).

Hoppas, hoppas att Tim är trött för att cellgifterna gör ett bra jobb nu!



Anna I Ö-by



2009-01-03 @ 17:57:48
Postat av: Kristina

Fantastiska ni som orkar ge oss alla här en uppdatering. Och att ni måste få skrika ut er ilska , spy ur er maktlöshet / oro m.m är ju helt naturligt.Hur ska man kunna låta bli att ha sådana känslor efter fyra år. Och att bara hålla dem inom sej gör inte att man mår bättre på något sätt.

En kämpekram till Tim .

2009-01-03 @ 18:06:24
Postat av: Johanna

Njut av dagarna, låt dagarna styra och bestämma. Ni måste ju leva mycket i nuet och se till att dagarna blir så bra som möjliga :-)



Fortsätter följa er och jag håller som vanligt tummarna för att Tim ska bli bättre och bättre



Stor kram

2009-01-03 @ 19:15:12
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Catarina

Har aldrig kommenterat här innan.. Men nu måste jag...vilka härliga bilder. Det är syskonkärlek..

Vad gäller maten..ge Tim vad han vill..man kan säkert laborera med både det ena och det andra, men min tro är att om man gör vad man vill/äter det man tycker om..ja då mår man bättre och "slipper" lägga energi på att längta efter annat, tex socker o friterat..

Kram till er alla..

2009-01-03 @ 19:22:41
Postat av: Anna-Carin, Alex mamma(Nalles resa)

Självklart måste ni "få ur er lite skit". Ska ni orka så måste ni få lätta på trycket när helst det behövs. Ni kämpar på något så fantastiskt.

Vad gäller maten så ta det dag för dag.

Som vår onkologsköterska sade till oss: "All äten mat är bra mat". Det blev vår ledstjärna.



Styrkekramar i massor./ Anna-Carin

2009-01-03 @ 19:40:38
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hejsan på er alla och en god fortsättning.Ser ut som om ni hade ett fint nyår, finfina bilder!Det finns så mycket man inte bör göra eller äta men lite gör nog ingen skada.Man bör ju inte skjuta upp raketer under nyår heller eller men visst är de fina att titta på och nog blir man lite glad av det också(fast inte hunden min).Håll ångan uppe och tappa inte kämparglöden, ni är enormt fantastiska. Stora styrkekramar från Varberg

2009-01-03 @ 20:42:15
Postat av: MM

Jävla skit. Vill så gärna att ni ska få må bra allihopa. Klart som f-n ni ska spy galla.

Kram

Postat av: Rita

Jag förstår att ni måste peppa varandra att hålla en mer positiv och levnadsglad inställning men har ni någonstans där ni åxå "får ösa ur er skiten"? Ni har orkat länge och ska orka länge än. Kanske ska ni skaffa er varsin blogg på en annan sida (själv bloggar jag på Myspace och det är så skönt att få ur sig även om det jag går igenom nu inte ens går att likna med era svårigheter)där ni kan ösa ur er fritt från hjärtat? Tror stenhårt på att man måste få ösa ur sig så att man inte bara lagrar allt som knutar i kroppen. Gå ut i skogen och skrik! Skaffa en boxpåse! Spöa upp kuddarna i sängen! Ni är superhjältar och dom absolut bästa föräldrarna som Tim och Johan kan ha! Kram Rita

2009-01-03 @ 22:24:48
Postat av: Lotta (Davids mamma)

Jag känner er stora förtvivlan. När jag var i er situation ville jag inte höra hur stark eller duktig jag var eftersom jag inte hade något val. Det jag helst av ville var att få krypa upp i någons knä, vara liten och att någon skulle ta bort allt det onda i livet. Trots det kan jag inte låta bli att säga att jag tycker ni är otroligt duktiga som lyckas skapa så mycket glädje i er familj.Ni har kämpat i många år. Det lyser kärlek om bilderna!



Jag önskar att jag kunde ta bort allt det onda i ert liv.



Många kramar

2009-01-04 @ 14:59:21
URL: http://www.siredison.blogspot.com
Postat av: Karin

Man måste få ur sig det man känner, även om man alltid vill vara den "starke föräldern" så är ni bara människor. Jag beundrar er familjs och Tims otroliga styrka.

2009-01-05 @ 16:06:13
Postat av: Mette

Hur går det för er????????????

Saknar er!!!!!!!!!

Får ont i magen varje gång jag går ut och kollar.

Mina allra varmaste hälsningar till er.

Mette

2009-01-05 @ 21:34:04
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: Catharina

Hej!

Gråter

Jag tycker ni är underbart starka och har en otroligt livsglädje och styrka som står ut...

Jag tycker ni ska vara stolta för att ni är de ni är och för hur ni resonerar.

Håller hårt mina tummar för en snar vändning på eländet och ett bra år för er.

Och glöm inte att ni är underbara föräldrar!

Kram

Catharina (Fredriks mamma)

2009-01-06 @ 09:11:10
URL: http://www.chineser.zoomin.se
Postat av: Catarina

Hej!

Jag är också en av alla de som tänker på och känner med er. Om jag skulle säga att jag förstår precis hur ni har det vore det en lögn, för vem kan förstå som inte varit i er situation....

Jag hoppas att ni "hojtar till" om det är något vi, som befinner oss i Stockholmstrakten, kan göra för er?!

Hälsn

Catarina

2009-01-06 @ 11:45:37
Postat av: Åsa

Jag måste bara få säga att ni har verkligen två jättefina pojkar. Hoppas att det ska ordna sig för Tim så att cellgifterna gör den verkan de ska. Förstår att ni känner en väldig vanmakt över situationen. Tror att ni gör rätt som går på Tims vilja och önskemål om mat, viktigaste måste ju vara att han får i sig något överhuvudtaget.

Jag skulle göra precis detsamma...

Stora kramar till er alla, tänk på att det är många som tänker på er och ber om att det ska ske mirakel med Tim!

2009-01-06 @ 15:46:19
Postat av: Helene P

Kämpa på!! Vi är många som tänker på er....

2009-02-13 @ 21:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback