Tims nya kors

Hej.
Idag var vi  vid graven och planterade nya blommor och satte dit det nya korset vi fått av Dennis.
Vi pratade också med folket på kyrkogården ang. stenen, har fortfarande inte klurat ut vad vi ska ha för sten?
Funderingarna kretsar mest runt en natursten det känns allra mest som Tim.
Vi har ju fått bilder på en jättefin sten som familjen Jönsson har på sin mark,den känns mest intressant!!
Fan va sjukt allt är!! vem hade kunnat tro det här? att man skulle sitta o fundera på vilken gravsten man ska ha till sin älskade son? hjälp vad vi saknar dig Timpa, underbara kille.

Kommentarer
Postat av: Ingrid S

Har suttit och tittat på bilden en lång stund nu.

Helt otroligt vilka detaljer på korset.

Och inramningen av graven. Det är så fint.

2009-07-25 @ 00:04:48
Postat av: Yvonne

Men vilket fint kors! :) Ni kan inte bara ha det och ingen sten? (det var bara en fundering) Hela platsen ni gjort är jättefin! <3

Postat av: Veronica

Jättefint kors

till en jättefin kille.

Låter vackert med en natursten till Timpa.

Saknaden måste tära,

jag saknar min lille blogghjälte som jag känner "endast" genom er blogg men ändå...

Skickar med en dikt som jag läst en gång:



An angel,in the book of life,

wrote down your babys birth.

and wispered when he closed the book:

too beautiful for earth.



Styrkekramar från mig,

en extra till lille Johan.

2009-07-25 @ 10:22:29
Postat av: Milla

Så vackert det ser ut...Korset är otroligt fint gjort! Nä man ska inte behöva fundera på vilken gravsten man ska ha till sitt barn..Många styrke kramar! Milla

2009-07-25 @ 19:55:21
Postat av: Lia i Älvdalen

Åh så vackert!

Har försökt nå er...provar igen senare.

Kram/Lia

2009-07-25 @ 20:30:46
Postat av: Annica

Jätte fint kors, vilken gullig kille Dennis är som gjort det.



Jag saknar också Tim, saknar att se honom i trappen, porten eller ute med Svinto <3

2009-07-25 @ 20:32:43
Postat av: Moa

Han har fått ett himla fint kors! Helt overkligt att ni ska behöva fundera på gravsten till ert eget barn.. Många kramar!

2009-07-25 @ 21:53:49
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Gabriella

Väldigt vackert kors! Förstår att ni också vill ha en sten, som ju är beständig över lång, lång tid.

Natursten låter fint.



Tänker på er och er overkliga situation, som alltid.



Kramar!

2009-07-25 @ 23:04:42
Postat av: marie

Jätte fint kors ,en natursten blir jättefint .Så fint det ser ut vid Tims grav.Nej man ska inte behöva tänka på att behöva välja en gravsten till sitt barn.Tänker på er ofta .Kommer ev upp i höst då kanske vi kan ses.

2009-07-26 @ 08:37:00
Postat av: Malin

Åh Dennis vad du är duktig! Och en så fin gest, gulle dig!



Tänker massor på er A-K, Janne och Johan. Och självklart på Timpa. En natursten låter jättebra tycker jag.



Kramar till er alla!

2009-07-26 @ 13:42:17
Postat av: Pysan

Vilket fint kors..

Kan ni inte ha det istället... för en sten..



Kram Pys

2009-07-26 @ 21:00:45
URL: http://pysan.wordpress.com
Postat av: Cina

Jättefint kors, han är duktig Dennis. Natursten är väl bra! Och ni har alldeles rätt i att välja en gravsten till sitt barn ska man inte behöva utsättas för, förstår att det känns overkligt och mycket svårt.

Var ni på Mantorp? Det skulle Johan ha gillat, tror jag. Mååånga häftiga bilar som låter mycket och går väldigt fort. Vi var där, många bra race. Men tyvärr började det regna just när finalerna skulle köras, då måste ju banan torkas och göras iordning igen... trist väntan. Har jag berättat för er att jag fick åka dubbeldragster där när jag fyllde 50 år, det var sååå häftigt...

Tänker på er, ha det så bra ni bara kan!!

Kramar till er!! Cina

2009-07-27 @ 08:33:07
Postat av: Boel

Vilket jättefint kors han gjort, förstår att det känns helt sjukt.

Kan tänka samma sak när min älskade far nu gott bort, men han var ändå gammal och det är mer rimligt att hans tid är slut än att allas vår Timpas tid tog slut alldeles för tidigt.



kramis

Boel

2009-07-27 @ 10:55:03
Postat av: Ida Ståhl

Verkligen ett superfint kors! Matilda har en av de finaste gravstenarna jag sett faktiskt, men det är ingen natursten, vad jag vet iaf ;)

Kram på er

2009-07-27 @ 22:09:10
URL: http://idastahl.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Vilket fint kors! Gjort med kärlek och omsorg det syns.En natursten är fint, vi tog en hemma till vår pappa (som han själv släpat hem en gång)den blev super fin och kändes mer pappa på nått vis.Gå efter er känsla om vad som skulle vara mest Tim så tror jag inte det blir fel (även om det käns helt galet ändå)Stora styrkekramar till er alla från Varberg

2009-07-28 @ 12:32:25
Postat av: Jeanette

Tiden går och jag kan bara försöka att känna den känsla av saknad ni måste känna. Jag skickar lite extra kramar till er, ifall dom andra tagit slut! Kram!

2009-07-28 @ 23:10:40
URL: http://jeanettepoulsen.blogg.se/
Postat av: catta med familj

Vilket vackert kors! Nej, man ska inte behöva fundera på vilken gravsten man vill ha till sitt barn. Natursten är väldigt vackert tycker jag. Det är så fint och rofyllt vid graven, ni valde verkligen rätt plats! Tänker mycket på er och hör av mig när vi är hemma igen. Många styrkekramar från Catta med familj

2009-07-30 @ 08:13:37
Postat av: Veronica

Halloj,

nu kikar jag till er igen.

Hoppas ni mår ok.

Här i Stöde är det lugna puckar,

semester men ingen sol dock vore mysigt att få lite färg på kroppen.

Ha det gott kramar från mig!

2009-07-31 @ 10:50:05
Postat av: Millan

Hejsan! Hoppas ni har det bra! Många kramar Millan

2009-08-01 @ 14:04:42
Postat av: karin

Vad söt Johan är. Tims kors är jätte fint. Sänder massa ljus och kärlek till er. Varma hälsningar Karin

2009-08-02 @ 12:43:48
Postat av: Anneli

Tänker på er varje dag. Gott att höra att Johan har kontakt med Tim och att dom "talas vid". Styrkekramar från Anneli i Vänersborg

2009-08-02 @ 12:52:44
Postat av: Malin...

Tänker på er... även då jag inte "syns" här.

2009-08-02 @ 22:11:11
Postat av: Frida

Hej på Er!

Länge sedan jag skrev ngt men först nu har vi kommit i ordning ngt efter flytten upp till Tullinge. Jag har tänkt mkt på Er när jag gått här och packat upp lådorna...

En natursten från Linnea-området låter väl riktigt bra, ta det lugnt och låt beslutet mogna fram. Nu har ni ju ett så fint kors så det är väl ingen brådska med stenen!

Tänker på Er och sänder lite ny styrka och kraft.

Kram fr Frida

2009-08-03 @ 11:32:15
Postat av: Cecilia

Hej,



Halkade in här av "misstag" i en sökning efter min väns blogg för ett par dagar sedan. Sträckläste er historia. Det är ingen påhittad historia, det är några människors verklighet. Det berör. Får mig att gråta, grubbla, fundera.



En man som förlorade två av sina tre barn i en olycka och en månad senare var nära att förlora det tredje sa; Gud låter inte detta hända någon som inte klarar av det... Vet inte om det är någon tröst för er oändliga sorg men ändå...



Kommer att tänka på den vackra texten i Där du andas med Marie Fredriksson:



"Spöken och spel

Tvivel och tvång

Månen går upp

Den ser var du är



Lyser inatt

och strålarna följer mig

Dom hör mig viska att



Där du andas

Där du älskar

Där vill jag leva

min stund på jorden



Där vi sjunger

ska alla himlens änglar

Få lust till samma sång



Ljudet av oss

klingar så rent

Blir till en bild

av kärlekens väg

och hoppet och tron

att ingenting är försent

Att hjärtat ska få ro.



Där du andas

Där du älskar

Där vill jag leva

min stund på jorden



Där vi sjunger

ska alla himlens änglar

Få lust till samma sång

På samma gång

I samma sång



Samma längtan

Samma drömmar

Samma måne

Samma toner

Som samma röst

i samma sång"



Kan inte sluta tänka på er!



Kram

2009-08-05 @ 14:26:37
Postat av: Erica

Tänker på er!! Hur är det med Johan?

Massor med Kramar

2009-08-05 @ 22:06:02
Postat av: Veronica

Så var lilla jag inne igen,

kramisar från mig.

2009-08-06 @ 18:11:42
Postat av: Millan

Hej! Tittar in! Kramiz Millan

2009-08-06 @ 21:34:55
Postat av: Frida

Tittar in och undrar hur ni har det.

Styrka & kraft fr Frida

2009-08-10 @ 19:58:32
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Tänker på er och skickar srora styrkekramar från Varberg

2009-08-10 @ 21:13:44
Postat av: Sofie

Vilket otroligt vackert kors! Han förtjänar det bästa er lilla Tim!



Även om allt känns svårt så har han det bra, utan smärtor, och ser ner på er uppe från molnen med ett leende!



Varma tankar till er!

2009-08-13 @ 12:36:40
URL: http://sofiehellberg.blogg.se/
Postat av: Lillan

Åh vad jag lider med er!

Ni känner inte mig men jag känner er smärta och tyvärr VET jag exakt vad ni går igenom.

Tre år sedan jag förlorade min son, 23 år ung.

Smärtan och sorgen är obeskrivlig men av någon anledning så överlever man.



Vill tipsa om en underbar sida:

www.vsfb.se Den har hjälpt mig många gånger under sorgens resa.



Många varma styrkekramar till er från ängeln Tommies mamma <3

2009-08-13 @ 22:37:18
URL: http://lillansegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback