Tim mår illa idag.

Vid 10 snåret kom Tim till mig o sa "jag mår illa mamma" han gick in på toaletten men inget kom upp som tur var. Är det nåt som ger mig kalla kårar är det illamående. Det var så vi upptäckte hjärntumören. Vi hoppas på att det är en "dålig" frukost istället. Jooo så är det!!! Älskade lilla Tim.

Vid tillfället sitter Tim (ligger) och Mona, hans assistent i soffan o läser Bert´s dagbok. Jag hör skratt  därinnefrån. Han gillar den boken.
Johan är nere på dagis, han skulle INTE ha overallen på sig, nej nej nej, utan jeans & jacka. Kallt ute är det oxå så han lär frysa. Janne tog med sig en overall i smyg :)

Svinto mår fint han oxå. Stor har han blivit.  Det är så jobbigt att han inte kan gå fint i koppel bara. Drar nåt förbannat. Sen vill han hälsa på ALLA hundar som går förbi. Tips?!!

Själv har jag blivit bättre i "njurarna" som visade sig vara en muskelsträckning. Tänk att det kan göra så ont o sitta i sååå länge. Ujujuj!
Janne är på jobbet idag.

Har inte börjat planerat för kalaset än, då vi inte vet vilka som kommer! *pik * Har inte nån ork  eller inspiration kvar känns det som. Men självklart kör vi på lördag! Det är Tims dag!
Kram
Hörs sen

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej, tänkte på det där med hunden :) Jag hade samma problem med min förra hund och då tog jag kontakt med en hundpsykolog.

Han förklarade för mig att när hunden drar så ska du vända och gå tio meter tillbaka där ska hunden sätta sig sen ska man börja gå igen. Om hunden börjar dra eller inte lyssna på dig gör du samma sak om och om igen (tills han förstår vinken).

Jag trodde inte att det skulle fungera men tro det eller ej, man töttar ut hunden. Den tycker att det är skittråkigt och till slut fungerar det.

Det ända kruxet med det är att det verkligen är skittråkigt och att alla grannar tror att man är dum i huvudet. Men men bestäm dig så fungerar det säkert för er med :)



Lycka till med Tims fest, kramkram

Postat av: Ullis Pullis

Stackars lilla Tim, hoppas verkligen han mår bättre till kalaset.

2009-03-18 @ 11:55:31
Postat av: tina

Usch för illamående, jag vet precis vad du menar. Hoppas att han bara fått i sig något olämpligt.

Inte konstigt att du känner att orken och inspirationen tryter, herregud man orkar ju inte hur mycket som helst.

Stor kram från Tina

2009-03-18 @ 15:04:08
URL: http://www.irma.snabber.se
Postat av: tina

Hej igen

Det lät lite taskigt det jag skrev nyss, alltså att jag hoppas att han fått i sig något olämpligt. Men jag menar såklart att jag hoppas att det inte är tumörerna som spökar. Självklart hoppas jag att Tim bara ska må bra. Ja, ni förstår säkert...

Kram TIna

2009-03-18 @ 15:05:46
Postat av: Åsa

Vill bara säga GRATTIS till födelsedagsbarnet Tim idag. Hoppas att illamåendet har gett med sig och att det INTE beror på tumörerna att han mådde illa i morse. Jag önskar er ett härligt födelsedagsparty för Tim på lördag. Kram till er allihopa!

2009-03-18 @ 15:52:14
Postat av: Moa

Usch, hoppas illamående snarare berodde på magen och inte på huvudet och att det har gett med sig.

Imorgon är det den stora dagen också! Jämte lördagen då ;)



Muskelsträckningar kan vara väldigt konstiga, du är nog inte den förste jag hört om som haft ont och trott att det varit nåt (större) fel och sen visar det sig att det är en muskelsträckning...

Kram!

2009-03-18 @ 17:44:23
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Ingrid S

Grattis på din mamnsdag idag, Tim.Hoppas att du mår bättre imorgon när du fyller år!



Det är ett väldigt vanligt problem med hundar som drar i koppel och möte med andra hundar.

Bor ni i Varbergstrakten så bor vi inte så långt ifrån varandra och jag kan hjälpa er. Håller på mycket med hundproblem.

Det ska vara roligt att ha hund!

2009-03-18 @ 19:59:17
Postat av: selma

Ett tips till Svinto, köp en nosgrimma, fungerar alldeles utmärkt. Har de själv på min hund ! Kämpa på Tim och hela familjen. Många grattis på din födelsedag !

2009-03-19 @ 16:03:39
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hipp Hurra Idag är det Tims Födelsedag.HURRA HURRA HURRA

Stora KRAMAR från Varberg

2009-03-19 @ 23:29:09
Postat av: Gabriella

Hoppas illamåendet gick över och att det inte var nåt jobbigt.



Kram!

2009-03-20 @ 08:06:57
Postat av: Ann & Dizel

Dizel sitter här bredvid och flinar;) Absolut inte nosgrimma!!! Det har man endast på aggressiva hundar. Positiv inlärning- det tar lite tid men öva korta stunder, avsett ett par minuter under varje promenad. BACKA- Kalla tillbaka så att han får jobba! Var noga med kontaktövningar. Var positiv och belöna det beteende ni vill ha!! Gå en kurs (när ni har tid????) hos en IMMI ubildad hunspsykolog och LÄS böcker. Rekommenderar varmt boken "Kontaktkontraktet" av Eva Bodfält-ingenting är omöjligt, bara man har tålamod, ett barnasinne och fickan full av köttbullar;)

Lycka till!!

kram och voff//

2009-03-21 @ 17:30:28
URL: http://unforgettable.se/dizel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback