Hej igen

Idag är det Tisdag och man ska väl inte säga att man är inne i nån vardagslunk direkt.
Men det händer grejer mest hela tiden faktiskt. Vi ska iväg nu till begravningsbyrån för ett samtal om detaljerna kring begravningen.
Efter det blir det lite frisör och småfixande. Johan är hemma från dagis och igår hade vi kompisar på besök!
Vi vill nämna lite om Aftonbladet här också tänkte vi. Det är ju ofta så att den tidningen får massor med skit av olika anledningar.
Vi vill istället tacka för all hjälp vi fått av Aftonbladet speciellt när vi hade paniken med alternativa behandlingar och inte visste vart vi skulle vända oss? Tack för all hjälp!
Tack alla ni som skickat så mycket fina blommor till oss och stödet här på bloggen!!!
Hörs igen.

Kommentarer
Postat av: Anna (Pandan)

Tack för att ni orkar skriva! =)

Ni är fantastiska!



Många kramar

2009-05-12 @ 12:55:11
Postat av: Sophia

Kan inte annat än att hålla med ovanstående. Kämpa på och ta en minut i taget nu i början. Sköt om er!

2009-05-12 @ 13:01:05
Postat av: Boel

Tack för att Ni finns och orkar delge oss allt.



Kramis

2009-05-12 @ 13:04:06
Postat av: Loppan

Många styrkekramar! Kan inte föreställa mig vad ni går igenom ryser



Kram!

2009-05-12 @ 13:05:29
Postat av: anette

pussar och kramar från snahrarna

2009-05-12 @ 13:17:58
Postat av: Jossi

kämpar kram!

2009-05-12 @ 13:59:18
Postat av: julia

Vilket fint reportage i aftonbladet... Tänker på er såååå mkt!

Mängder av kramar

Postat av: Katarina

reportaget i aftonbladet var jättefint tycker jag, ta en dag i taget det blir bäst så man ska inte rusa igenom allting.Styrkekramar till er!

2009-05-12 @ 14:38:47
URL: http://gizmosmatte.blogg.se/
Postat av: Alex mamma (Ewings sarcom)

Tack för att ni orkar med o skriva i denna stund...tänkte komma o hälsa på er i sommar o hoppas att det går bra STORA kramar från Gävle

2009-05-12 @ 15:06:00
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se
Postat av: Cina

Fint reportage i Aftonbladet!! Ni är verkligen värda allt stöd ni får. Tack för att ni orkar hålla oss uppdaterade här. Värmande kramar från Cina

2009-05-12 @ 15:31:55
Postat av: susan

starkt av dig att orka skriva !

2009-05-12 @ 15:32:32
URL: http://susanss.blogg.se/
Postat av: Häxmamman i Jämtland

Jag tänker på er och ger er många många kramar

2009-05-12 @ 15:36:07
URL: http://stickmonster.bloggagratis.se
Postat av: Kicki

Artikeln i Aftonbladet var kanon! Starkt gjort att ni går ut så offentligt o delar med er. Bra på nåt sätt, att det kommer ut hur det är att ha ett sjuka barn. Att barncancer uppmärksammas, Tim har varit en klippa där. Beundransvärt! Jag tror att ni har satt spår i många människors inre med det ni har skrivit om, när det gäller er kamp och Tims kamp.



Kram och ta hand om Er

2009-05-12 @ 15:42:56
URL: http://www.kilden.devote.se
Postat av: Gabriella

Artikeln i Aftonbladet var jättebra! Vilka fina ord om Tim! Tänk vilken insats både han och ni har gjort på så många plan.



Krama lille Johan från mig (och säkerligen många andra). En dag i taget. Mer än så kan man inte tänka och göra.



Jag har varit med om ett sorgearbete som liknar det då någon går bort (enligt psykologerna). Minns

tårar dygnet runt, det bottenlösa svarta, men ändå hur det dag för dag gick framåt mot något slags accepterande. Och ett liv efter.



Kan givetvis ändå inte förstå er helt, men skickar åter mina varmaste kramar!



2009-05-12 @ 16:01:25
Postat av: Anna

Har ni startat fonden som ni pratat om? Vore väl ypperligt att göra det ganska snart och få in mycket pengar till Timpas minne som kanske kan hjälpa andra sjuka barn?

2009-05-12 @ 16:10:19
Postat av: Maria m Olivia ATRT

Tänker så mycket på vad det är ni tvingas gå igenom nu och det känns förjävligt. Kramar om/M

2009-05-12 @ 17:00:53
URL: http://www.familjen.zoomin.se
Postat av: Amanda

sänder mina varmaste styrkekramar till er i denna svåra stund...

2009-05-12 @ 17:46:21
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: catta

Tänker mycket på er och på alltsom Tim och ni har gjort för många andra, han kommer alltid att finnas kvar i våra hjärtan! Vilken fin artikel det var om honom i aftonbladet! Var rädda om varandra och ta hand om er. Många kramar catta

2009-05-12 @ 17:56:36
Postat av: Tua

Tänker på er, kämpa vidare!

Många kramar.

2009-05-12 @ 18:14:09
URL: http://tusseandersson.blogg.se/
Postat av: H

när är begravningen?

rip tim :(

2009-05-12 @ 18:34:08
Postat av: Lena

Vill bara säga att jag tänker mycket på er.

Kram

2009-05-12 @ 18:46:09
Postat av: Pysan

Tänker på er.. Orden saknas..



Kram Pys

2009-05-12 @ 19:14:19
URL: http://pysan.wordpress.com
Postat av: Millan

2009-05-12 @ 19:51:23
Postat av: Millan

Hej familjen! Tänker på er! Massor av varma styrke kramar till er alla! Millan

2009-05-12 @ 19:53:13
Postat av: Veronica

Det var tack vare Aftonbladets första artikel om Tim som jag "hittade"er.

Jag är glad att de skrev så att jag fick "nys" om er,

så fick man följa Timpas resa som ju tyvärr slutade sorgligt,miraklet man hoppades på kom ju ej.

Kommer fortsätta följa er om ni fortsätter att skriva, Tim fattas mig och jag tänker ständigt på honom och jag och mina barn sjunger ständigt på hans sång Livet inom mig...skönt att höra hans röst när man går in och lyssnar när han sjunger på mediasidan lillpojken:( ..

Krama om Johan och kramar till er alla från mig.

2009-05-12 @ 20:45:10
Postat av: Moa

Jag tycker också att artiklarna i Aftonbladet varit jättebra. Hoppas på att jag också kommer kunna hjälpa andra att få hjälp när jag är utbildad journalist, det där med skvaller är inte min grej direkt...

Tänker på er mycket, många kramar!

2009-05-12 @ 21:28:44
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Heidi

Tänker på er!!! KRAM!!!

2009-05-12 @ 21:35:53
URL: http://heidin72.blogg.se/
Postat av: Anonym

Att ni orkar skriva och dela med er av all bottenlös sorg, fantastiskt stort. Puss och Kram Ellen

2009-05-12 @ 21:42:11
Postat av: Mats Larsson

Kämpa vidare nu,vi tänker på er hela tiden.



från familjen Larsson

2009-05-12 @ 21:55:36
Postat av: Carina

Det är så orättvist det som hänt Tim. Trots att hans liv blev alldeles för kort hann han med mer än många andar gör på ett normal långt liv. Lyssnar om och om igen på Tims sång och tänker på vad hans familj går igenom.

Tack för att ni fortätter dela med er av ert liv trots det som hänt.

2009-05-12 @ 22:39:15
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

En dag i taget eller en kortare stund om det behövs, tänker på er. Stora styrkekramar från Varberg

2009-05-12 @ 23:23:26
Postat av: Inger

Jag tycker ni är alldeles fantastiska som alls orkar skriva. Jag förstår att det kan ha terpeutisk verkan för er också.



Det viktigaste är ändå vilken fantastisk kille ni har - Tim är alldeles unik och han har nog lärt många att klura lite mer på hur man kan göra gott i tillvaron.



Krama om varandra !

2009-05-12 @ 23:26:44
Postat av: Rita

När du och jag fick kontakt igen, A-K, så visste jag inte att Tim var din (er) son. Men jag visste vem Tim var. Jag hade läst om honom i tidningen och han hade gjort ett starkt intryck på mig. Senare förstod jag genom din sida på FB att det var din Tim jag läst om. Det känns som om det var meningen att han skulle beröra mig. Att han hade en uppgift större än många av oss här på jorden. Han har verkligen varit en kärlekens budbärare. Å det är min övertygelse att även lilla Johan kommer att växa upp till en mycket speciell man utifrån de erfarenheter han redan gjort och utifrån det ni som föräldrar och Tim som bror visat honom under hela hans liv. Er kärlek, erat mod och er öppenhet. Kramar till er (idag igen) från Rita

2009-05-13 @ 00:02:30
Postat av: Karin .L

Ni är fantastiska. tack så mycket för att ni orkar och vill dela med er till oss läsare av er blogg.

Ni och Tim har berört mig något så enormt och man har verkligen lärt sig att tänka till en extra gång och ta vara på det man har.



Stora varma Kramar till er familj

2009-05-13 @ 00:36:02
Postat av: Lena i Kiruna

Jag kikar in varje dag för att på så sätt skicka styrkekramar till er.

Kram från mig

2009-05-13 @ 06:45:56
URL: http://www.fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Ann-Charlotte

Så bra att ni har så positiva erfarenheter av Aftonbladet . Det har verkligen varit bra artiklar där .

Ta allt en bit i taget !

Kram

Ann-Charlotte Sören Lina S w

2009-05-13 @ 07:14:21
Postat av: Franks mamma

Vi tänker på Er sänder varma styrkekramar genom cyber

2009-05-13 @ 09:08:39
Postat av: Tina

Åh vilken fin artikel i aftonbladet. Tim var verkligen en speciell kille. Jag kommer aldrig att glömma min första kontakt med honom. Det var när jag och Irma hade problem med datorn nere på lekterapin, han var så social, hjälpsam och duktig med datorn.



Kram Tina

2009-05-13 @ 09:23:33
Postat av: Eva, Max mamma

Carpe Diem!

Många Kramar/Eva, Pelle,Max & Erika

2009-05-13 @ 10:07:10
Postat av: Julia Bjurling

Vi tänker på er så mycket! När ni orkar och vill får ni gärna komma över så kan Johan leka med William! All styrka och massor med kramar, Julia och Björn

2009-05-13 @ 10:55:22
Postat av: Maria i Vagnhärad

Stora kramar till Er och fina Tim.

2009-05-13 @ 12:30:47
Postat av: kjersti

Kikar in lite på kvällskvisten för att säga att jag tänker på er. Massor av kramar

2009-05-13 @ 20:08:01
URL: http://bloggberta.blogg,se
Postat av: marie b

jag tror att ofta så håller begravningsbestyren sorgen stången på nåt sätt.

så var det i vår familj.

sen.... ja det är en annan sak.



stanna kvar här o ta del av allt stöd som finns för er. kram

2009-05-13 @ 21:16:35
Postat av: Rita

Den dagliga kramen till er kommer här: KRAM!

2009-05-13 @ 21:35:49
Postat av: Giesela

Hej familjen, tänker på er. Sänder er styrka och energi, tänder ljus i kväll också.

Kram från Giesela

2009-05-13 @ 21:40:35
URL: http://www.realrinse.se
Postat av: Millan

Hej! Tänker på er...Varma kramar Millan

2009-05-14 @ 08:53:44
URL: http://michellecomstedt.blogg.se/
Postat av: Anna Holgersson (Gustavs mamma)

Hej på er,

Vi har varit iväg en vecka på Cypern och när vi kom hem så fick jag se att er lille kille nu har kämpat klart. Cancern vann och det är SÅ orättvist. Jag tänkte på er hela veckan när vi var borta. Jag hoppas och vill tro att det finns en Körsbärsdal i Nangijala och att Tim nu sitter och fiskar med de andra änglabarnen och njuter av att inte ha ont längre. Det måste vi tro på!! Stor styrkekram från Anna



ps. Gustav mådde bra hela veckan på Cypern, men var lite trött ibland. Då gick han till rummet och kollade på TV en stund. Vi hade tunga mediciner med oss men behövde lyckligtvis inte använda dem.

2009-05-14 @ 09:27:00
Postat av: elisabeth

Har följt er här...Tim,s och er kamp..såg Aftonbladet i helgen vad som hänt och kände bara;

Neeeej!! Tim som kämpade och kämpade...och ni med.

Tänker på er.....sänder er alla styrkekramar och ni finns med i tankarna..../elisabeth

2009-05-14 @ 10:51:25
Postat av: Anna (läsare)

Trots att jag aldrig träffat er finns ni i mina tankar hela tiden. Fantastiska familj, vad glad Tim måste vara som vuxit upp med sådana fina människor. Kram!

2009-05-14 @ 12:44:09
Postat av: Siss

Skickar en massa tröste- och styrkekramar!!

2009-05-14 @ 15:23:29
Postat av: en annan mamma Yvonne

Tänker på Er..

2009-05-14 @ 17:11:13
Postat av: en annan mamma Yvonne

Tänker på Er..

2009-05-14 @ 17:12:15
Postat av: Frida

En vecka kan gå fort men en vecka kan också gå olidligt långsamt... Min vecka har framför allt varit annorlunda... jag har vänt och vridit på mina tankar... jag har kommit fram till saker... förkastat annat som jag verkligen har trott på... jag känner att djupt inom mig har någonting hänt... någonting jag inte riktigt kan beskriva, fast ändå lite, kanske... jag har fått insikt - till viss del i varje fall... jag tror jag har insett hur jag ska försöka leva... vad jag vill prioritera... vad som är viktigt & vad som verkligen räknas...

Jag har fått insikt om vad livet går ut på - av en 12-årig hjälte och hans fantastiska familj!



Vill så gärna ge någonting tillbaka!!! Men vad? Hur kan jag, en fullständig främling för Er - få Er att förstå, förstå att ni har gjort skillnad...



Jag önskar så att Tim kan se det här och kanske le en aning mitt i allt elände - jag hoppas han tänker "jag gjorde skillnad!"



Till Tim och dina föräldrar, lillebror Johan, Linnea, all släkt och alla trogna sanna vänner vill jag skicka all värme och alla styrkekramar jag kan uppbringa!!!!



Vila i frid.



Vördnadsfullt

Frida

2009-05-14 @ 22:10:00
Postat av: Klara

Jag satt och tänkte på Tim ikväll och det nu gått en vecka sen han lämnade och gjorde sitt resa. Men jag tänkte också det var ju vm kväll, kände som Tim kände att Sverige hade gått i final och väntade på mamma anna karin komma hem från promenad också så att han ville nöjda alla och gjorde sitt resa det tror jag var så tim var tim. Men saknaden är enorm och tomt att tim inte finns hos oss alla. Men nu tar han hand om alla änglarna i nigjala och har nog roligt nu efter de svåra tiden ´han hade så vill inte alla barn nog ha i sin slutskede. Men barn tar bättre verkligen än vi vuxna märkligt! Hur är det med Johan som är en gullig och coolt lillebror påminns mycket om lillebror i karlsson på taket. Hoppas ni alla familjen har det bra och ni är helt otroliga som uppdaterar och är starka. TIM är mycket stolta över att ha er som föräldrar och vara storebror, han vakar över er och säker kanske känner ni som att tim finns omkring er fast det kan kanske han gör för han älskar er! Jag är en bloggläsare som berör mig mycket er liksom med Felicia,Matilda,Gretas föräldrar ochg familj som uppdaterar och allt med sitt liv och förlorat sina älskade barn. Tack! Hoppas tim får sin djugårdaremeblaren på begravningen och får som han velat! för han är värd och en hjälte för alla! /Klara en som följt bloggen länge.

2009-05-14 @ 23:48:35
Postat av: Anna-Carin, Alex mamma(Nalles resa)

Tittar in för att skicka en varm styrkekram.

2009-05-14 @ 23:54:19
Postat av: Andréas Lindholm

Jag och min familj och vänner tänder lyktor och ljus ikväll kl 22:00 för Tim och familjen samt deras närstående, finns en sida på facebook om det som jag uppmanar alla som läser denna blogg att gå med i..



Hjärtekramar

2009-05-15 @ 07:14:43
Postat av: åsa

Sitter o lyssnar på Av längtan till dig med Åsa jinder....o kom att tänka på er Tim....undrar om jag får lägga upp hans sång på min facebook?

Det är en sång som satt sig fast i mitt minne och vill gärna dela med mig om jag får.

2009-05-15 @ 08:31:39
Postat av: Madeleine

Har nu läst om er underbara hjälte, Tim, och mina tårar vägrar sluta strömma ner för kinderna. Det gör ont i hela mitt hjärta att en sån fin och gullig kille inte fick leva längre. Hur kan livet vara så orättvist?? Jag skulle offra min högra arm om jag på så vis kunde ge er Tim tillbaka. En stor styrkekram från mig till er! Och lille Tim, ha det så bra i himlen! Jag har hört att det är en mycket finare plats än här faktiskt.... ;-)

2009-05-15 @ 12:43:15
Postat av: Rita

Ja, vad ska man fråga? Hur har ni det? Känns banalt och fattigt och ändå är det ju det jag undrar. Hur håller ni ihop? Har ni fortfarande stöd omkring er? Hur mår lille Johan? Jag tänker på er. Varma kramar från Rita

2009-05-15 @ 14:29:54
Postat av: Erica

Tänker på er!!! Hur är det nu? Hur är det med lilla Johan? Tänker på er för varje dag som går



Massa med styrkekramar

Erica

2009-05-15 @ 15:01:41
Postat av: Maria

Jag sitter här en fredagkväll och tänker på er familj. Håller med föregående talare om att det känns banalt att fråga, men hur går det? Hur förflyter dagarna och hur mår lillebror Johan? Jag tänker mycket på er och hoppas att man kan skicka energi och kraft i cyberrymden.

2009-05-15 @ 20:42:26
Postat av: Jessica

Hoppas att ni mår bra, under omständigheterna.

Tänker på er och skickar styrkekramar i massor!! Kramar från Jessica i Tyresö

2009-05-15 @ 20:42:27
Postat av: Nina

Jag och Fredrik kom i går från vår bröllopsresa och har tänkt mycket på er i denna stund och fundrat hur ni mår vi vill skicka en styrke hälsning till er och en stor kram med Edwin i spetsen.

Nina,Edwin med familj

2009-05-18 @ 17:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback