Dagen som gått

Idag har Tim sovit heeeela dagen, det känns som att han försvinner mer o mer. Väckte honom för att tvinga i honom 2 glas nyponsoppa. Det är inte lika svårt att dricka som vatten nu när han har svårt att svälja.
SABH var här på kvällen o de tog en del prover, svar får vi i morgon.
Tim vet att han måste äta o dricka annars blir det dropp o sond o det vill han absolut inte ha.
Linnea åkte med Janne till jobbet för att tvätta bilen, Janne passade då på att få lite trumterapi, vilket är kanon för honom.
Väl hemma igen vankades det kyckling,ris och currysås.... mmmm så gott det var. Vi alla åt alldeles för mycket. Vi fick tom Tim att sitta med oss vid bordet, det trodde jag aldrig att han skulle orka. (han åt väl en 8 tuggor.*hurra*)
Johan har varit hemma hos Anita ett par timmar idag, han skulle sova över men ångrade sig nu på kvällen så nu ligger han i sängen o sover... får jag hoppas.
Biljetten hem är bokad för Linnea, hon lämnar oss på fredag kväll, det kommer att bli tomt utan henne här. Och tusen tack Carina & Bengt för att vi har fått haft henne så länge hos oss. We love you!
Måste bara svara på en fråga från Rita: Nej Linnea har inte haft cancer eller varit i närkontakt med denna hemska sjukdom. Vi fick bo hos familjen Jönsson när vi var på en "cancerfest" i höstas.Tackar gudarna för det.
Så var det med det...

Nu är det snart läggdax, Johan ska till dagis i morron, han längtar!
Natti natt o ta vara på tiden...med varandra.
Kärlek!

Vår älskade lilla Johan

Är de inte söta...

Var ju tvungen o ta med denna härliga nos


Janne med stort bockskägg

AK

Utsikten från balkongen!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hon verkar vara helt fantastisk Linnea, vilken tjej och vilket mod att orka finnas med i er svåra stund. Jag vill även ge alla kärlek till er föräldrar som verkar vara så underbara, vilken styrka och mod ni sitter inne med. Jag vet att man inte känner sig stark när man är mitt upp i allt och klyschan säger att man måste och då orkar man. Visst är det så, men när jag nu står utanför och inte själv är mitt upp i så ser jag hur ni kämpar, håller ihop er familj och försöker leva det vanliga livet mitt i detta känslomässiga kaos av helvete som ingen ska behöva finnas i. Jag vill bara säga att ni verkar vara fantastiska. Kram

till er alla, Maria

Postat av: Therese

Fantastiska familj ! Tänker på er ofta och mycket. Jag finner egentligen inga ord.. men Tim är en fantastisk kämpe... Ni är kämpar allihopa... Många kramar Therese med familj

2009-04-14 @ 08:10:05
URL: http://tesshedman.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Återigen så fina bilder. Mina ögon tåras när jag ser Linnea och Tim, så fina de är! Förstår att det måste kännas tomt när Linnea åker.



Och Johan är ju bara också för söt!



Ni har verkligen fått andra att tänka till och ta vara extra på det man har.



Kramar!

2009-04-14 @ 08:11:21
Postat av: Ann-Charlotte

Fantastiska bilder !

Ni kämpar verkligen på !

Styrkekramar til er alla !

Lina Sören Ann-Charlotte S W

2009-04-14 @ 08:17:56
Postat av: Johanna

Tack för nya rader... det är så uppskattat att ni orkar uppdatera om Tim.



Hoppas ni får en bra tisdag tillsammans



KRAMAR

2009-04-14 @ 08:21:51
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Elisabet Roslund

En varm hälsning till er alla och massor av styrka vill jag ge er.......En speciell hälsning till Dig Linnea, kan förstå att du betyder oehört mycket för Tim och hela hans familj.

Kram/Elisabet

2009-04-14 @ 08:54:54
Postat av: Yvonne

Det är så härligt att få läsa om Linnea, att hon vågar, att hon orkar vara hos er. En del människor är verkligen starka. Det är alldeles för många som är rädda för sjukdomar och vad de för med sig. Många blir förvirrade och vet inte vad de ska göra, men för en del är det naturligt att bara bry sig om, tror jag. Många hälsningar!

2009-04-14 @ 08:55:41
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: peggy, karin o christian

Hej alla

tack för alla fina bilder, vem är det som fotar?

kramizar

2009-04-14 @ 09:06:10
Postat av: Jenny (Moas mamma)

Vill bara säga att ja tänker på er och önskar att ett mirakel sker...



Styrkekramar till er

Jenny

2009-04-14 @ 09:42:16
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: jeanette

De är sann kärlek att se er tillsammans.. Tack!!!

2009-04-14 @ 10:07:11
Postat av: Mia

Jag har följt er kamp genom er blogg nu ett tag, och vill bara skicka de varmaste vårkramar till er alla, mina tankar är hos er!

Jag är mamma till två barn (5,8 år) och känner att man ska vara tacksam i vardagen och leva i nuet mer än vad man gör, ni har så rätt i allt ni skriver!!

2009-04-14 @ 10:40:19
Postat av: susanne

Vilka underbart fina bilder på allihopa.

Håller med,de är jättegulliga Tim å Linnéa och så även Johan.

Kramar!

2009-04-14 @ 11:09:54
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: Rita

Ni har så söta barn!!! Helt fantastiska ansikten båda två! Det var just utifrån att Linnea har modet att vara så nära Tim nu när han är så sjuk som jag trodde att hon hade egen erfarenhet. Men det säger ju en hel del om vilken tjej hon är! Svintos nos är ju verkligen den perfekta hundnäsan! Definitift härligaste rasen tycker jag! Globen ser jag åxå, fast inte från fönstret, det bor jag för långt ner för. Men nere på gatan har jag Globen åt ena hållet och Hammarbybacken åt andra. Grattis på födelsedagen lite i förskott A-K! Kram till er alla!

2009-04-14 @ 12:48:46
Postat av: Nilla

All kärlek och styrka till er som orkar uppdatera oss okända ute i cyber rymden.Jätte fina bilder på er alla.Skulle vilja ge Linnea en extra extra stor vår kram för det stöd och före bild hon trots är.

Massor av styrkekramar till er alla.

2009-04-14 @ 14:42:09
Postat av: Jonas Kempe

Läste det där om trumterapi. Det är en väldigt underskattad terapiform som jag använt mig av när frustrationen stiger. En gång satt jag och spelade i 8 timmar oavbrutet. Hade migrän dagen efter, men jag mådde bättre ändå. :-) Rocka på, Janne!



Har följt er kamp under tystnad länge nu, och önskar er all styrka ni kan uppbåda.



Mvh Jonas i Helsingborg

2009-04-15 @ 00:01:40
URL: http://www.nordicgarrison.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback