Fredagen avklarad

Vid det här laget så tror jag nog att dom flesta av er har lärt känna Tim ganska bra!.
Han har ju en benägenhet att resa sig gång på gång.
Idag åkte vi till Globens centrum,jag föreslog att vi skulle lasta ur rullstolen och sätta honom i den! som vanligt så vägrade Tim att sitta i den.
Vi gick en sträcka på ca.100 meter när han plötsligt säger att han måste sätta sig,och jag  talar om att det bästa är att hämta stolen.
Tim börjar sluddra och vingla ännu mer då känner jag att det får vara nog!!
Efter inköp av den sedvanliga presenten till Linnea som vid skrivande stund ligger på madrass bredvid Tim bestämmer jag att vi ska gå tillbaka till bilen.
När vi står i rulltrappan vänder han sig mot mig och säger: det ser ut som jag ser ditt huvud en halvmeter bakom din kropp? jag frågar om han känner sig yr och han svarar:lite!!
Just i det tillfället kände jag att så här ska det inte vara,nu får det fan räcka man orkar inte mer.
Självklart så går ju allt till ytterligheter med Johan också som har blivit en riktigt stor energivampyr.
Sen på kvällen när vi hämtat Linnea på Bromma flygplats så förvånar han alla genom att hålla sig uppe och verka vara ganska pigg!!
Vilken jävla känslocirkus!! det här önskar jag inte min värsta fiende ens, Vi har lånat en puls och syresättningsmaskin som är igång på natten så han kan ligga i samma rum som Linnea. Den larmar om pulsen försvinner!!! Här tas inga onödiga risker.
Nä nu måste jag gå och bedöva med ännu mer rödvin om ni ursäktar?

Ahlgrens 

Kommentarer
Postat av: Therese Hedman

Starke modiga Tim. Jo visst har vi vart me om han rest sig.. flera gånger om... !! Tänker på er, massor... de vet ni va ?! Kramar från Therese och familjen på Gotland

Postat av: Therese Hedman

Starke modiga Tim. Jo visst har vi vart me om han rest sig.. flera gånger om... !! Tänker på er, massor... de vet ni va ?! Kramar från Therese och familjen på Gotland

2009-04-03 @ 23:04:01
URL: http://tesshedman.blogg.se/
Postat av: Heidi

Jag är så glad att ni orkar uppdatera här, trots ert kaos hemma! Tror nog att Linneas besök ändå gör susen öfr Tim, bara det gör ju att han verkar orka mer! Tur att det finns nåt som piggar upp en!! Önskar jag kunde göra nåt för er, hjälpa till emd nåt men vet ju inte vad det skulle kunna vara... Hur som ehlst skickar jag den där vanliga styrkekramen och ser fram emot en bra rapport imorgon bitti....:)



Hoppas ni får sova ordentligt alla och att även Tim får sova bra och utan några kräk- attacker eller nåt annat..... KRAM!!!!!!



/Heidi

2009-04-03 @ 23:06:10
URL: http://heidin72.blogg.se/
Postat av: Anna

Livet är så orättvist! Hoppas att Tim får ha det bättre nu hemma hos er.

Det är ju inte lätt i den situation ni är i att orka med allt. Kan förstå att Johan beter sig som han gör och det gör ju ni också, men det gör ju inte saken lättare. Lider med er allihop!

Styrkekramar

2009-04-03 @ 23:41:14
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Agneta P

Kan Ni skicka en stor eloge till denna underbara Linnea, en fantasisk ung flicka som trots sin unga ålder kan vara ett sådant stöd?

Finns bara ett ord: RESPEKT!

Kramar

2009-04-03 @ 23:43:28
Postat av: Elisabet Roslund

Jag dricker ett glas med dig.......önskar en lugn natt för er alla.

Sov Gott/Elisabet

2009-04-03 @ 23:48:02
Postat av: Johanna med familj

Herregud!!Vi som tänker på er alltihopa i familjen. Tim är verkligen stark och kämpe pojke. Krama från oss alltihopa. Krama Lillebror & Tim..

2009-04-03 @ 23:51:07
Postat av: Kristina

Mitt i allt när jag läser om er vardag - hur slitsamt inte minst känslomässig den är så börjar jag skratta. Förlåt mej .. men energivampyr... Vilken underbar beskrivning av en trotsig " unge " som väl tycker att han inte alls får det han vill.Jag måste lägga det ordet på minnet att ta fram när det känns drygt.

Hur mår Tim annars i sin sjukdom ? Jag menar har han ont nu ? Han är en kämpe. Och så härligt att han får besök av Linnea- Håller med den som skrev här uppe , vilken härlig ung tjej.

Skål och godnatt.

2009-04-04 @ 01:01:58
Postat av: Jeanette

All styrka till er Underbara familj!!!!! Jag hoppar er allt lycka!!!!

2009-04-04 @ 01:08:31
Postat av: Boel

Kära vänner, både förstår och inte förstår hur ni orkar. Men när man har träffat Tim och hans underbara familj så förstår man allt. Hoppas att helgen blir bra och att Ni får ha mycket kul och mys med Linnea.



Kramar i massor

Boel o Stefan

2009-04-04 @ 07:34:12
Postat av: Linda Karoline i Norge

Det finnes virkelig ikke ord for å gjøre livet lettere alltid.Jeg kan bare tenke på og sende gode tanker til dere alle.Det gjør meg vondt at dere skal måtte oppleve dette!



Alt godt til en fantastisk familie!



Med vennlig hilsen Linda Karoline

2009-04-04 @ 08:18:43
Postat av: peggy, karin o christian

hoppas ni får en fin helg med skratt,mys o lite sol på kinderna. hälsa timpa.

kramar från oss

2009-04-04 @ 08:38:19
Postat av: Inga Hedman

Ljus och kärlek till er alla,nu och för alltid!

Jag finns här för er,om det är något jag kan göra?

Hoppas att få träffa er snart.



All min omtanke!

Kärleksfullt Inga

2009-04-04 @ 08:59:18
Postat av: Majvor

Kärlek, styrka, uthållighet och Tusen kramar till er

2009-04-04 @ 09:08:56
Postat av: Alex mamma (ewings sarkom)

massor av kärlek till er alla...

2009-04-04 @ 09:24:04
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se
Postat av: anette

man vet inte vad man ska skriva, finns liksom inga ord,men vi vet att timpa inte ger sig och han är lycklig nu när linnea är där.

lilla johan har också det jobbigt, han vet inte vad han ska göra med alla känslor,precis som ni,

ni har ju ett helvete rent ut sagt.

tänker på er hela tiden.

många många kramar till er alla

Stefan & Anette

2009-04-04 @ 10:03:40
Postat av: Frank

Hoppas Tim kommer ut i det fina vår vädret idag...





Frank

2009-04-04 @ 10:31:31
Postat av: Rospiggen

Klart du ursäktas, det är en fruktansvärd situtation ni och Tim har. Att pendla så där som ni och han gör måste vara oerhört jobbigt och frustrerande. Hoppas ni ändå får en lugn och fin helg.

2009-04-04 @ 10:47:13
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: Tommy Larsson

Jah vill skänka en stor kram till hela familjen, men särkilt till Tim som är så otrolig stark och orkar kämpa mot sin sjukdom. Jag hoppas att han får vara frisk länge nu eller en bra tag framåt nu så att ni inte behöver åka in till sjukhuset nu på ett tag. Jag skulle gärna vilja träffa honom, men det är lite för långt att åka. Jag har 40 mil till Stockholm. Ni får ha det så bra hela familjen och sköt om er. MVH Tommy Larsson

2009-04-04 @ 12:55:55
URL: http://www.tommylarsson.spaces.live.com
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hoppas ni får en skön helg utan allt för många svängnigar.Ni kan behöva det allihop stora styrkekramar från Varber

2009-04-04 @ 13:55:09
Postat av: vindensmelodi

,,,,bara ont,,,, så himla fruktansvärt fruktansvärt ont gör det att läsa om Tim´s kamp,,,det kunde lika gärna vara mina barn,,,som är i samma ålder,,,

jag har mist många i cancer som stått mig nära,,,,och vet hur vidrigt det är, äben om jag inte kan tänka mig hur det känns att mista ett barn,,,



kramar i varmaste ödmjukhet inför eran kamp.

2009-04-04 @ 14:47:43
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Anita(krickelinan)

Liten Tim, varför få gå igenom så mycket.

Jag tom drömmer om Tim på nätterna, där är

han en frisk pojke som spelar ishockey!!:-)

Önskar såååå att drömmen hade varit sann.

Ni är ju otroliga som kan bedöva med vin...

och jag menar inget negativt, själv skulle

jag behöva narkotiska preparat för att inte

gå under...



Styrkekramr!!!

2009-04-04 @ 15:03:43
Postat av: Maria Henriksson

Det är fullkomligt obegripligt att man måste gå igenom det ni gör! Jag förstår er ilska då jag själv känner mig urförbannad. Det är så svårt att veta vem man ska bli arg på bara. Stor kram till hela familjen trots att jag egentligen bara känner AK en aning från förr. Men som ni skriver, det känns som man känner familjen en del ändå. Kärlek i massor!

Maria

2009-04-04 @ 15:25:45
Postat av: Ima

Ni är bara bäst!!

Ni är mänskliga i en omänsklig situaion. Hela tiden den ena foten framför den andra.

Jag beundrar er storhet, er litenhet, er mänsklighet. Er vilja att dela med er av det innersta, det djupt berörande.

Sköt om er och varandra.

Många kramar

Ima

2009-04-04 @ 15:42:58
URL: http://myaloevera.se/ima
Postat av: susanne

Tack för att du orkar uppdatera mitt i allt kaos...Tänker på er ofta,ofta...Kram

2009-04-04 @ 17:28:54
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: Gabriella

Kärlek och styrka till er! Måste vara en för j**lig mardröm alltihopa. Inte konstigt att bedöva sig med rödvin, det gör ju var och varannan person för saker som är ett piss i havet jämfört med vad ni går igenom.



Ja, vad ska man säga annat än att tankarna är hos er ständigt!



Kramar!

2009-04-04 @ 17:54:42
Postat av: Ellen Victor Maja

Hej på er Underbara Familjen Ahlgrens, Victor hälsar sååå mycket till Timpa! Tänk när dom var ute och spökade på Halloween hos er..godis i massor!!

Victor har skrivit en låt med några kompisar, dom har skickat in bidraget till lilla melodifestivalen. Vi håller tummarna på att den kommer med. Jag kan inte fatta vilket jävla helvete ni genomlider...

Love you, kram och puss Ellen

2009-04-04 @ 17:58:57
Postat av: Johanna

Usch jag ryser.... Stackars Tim, vår kämpe!!! Det måste vara så tufft för honom, för er och alla runt om. Det är ju svårt att kunna slappna av över huvud taget :-(



Hoppas ni får en fin helg med Linnéa, att Tim orkar vara vaken och umgås.



Tack för uppdateringen



Många kramar

2009-04-04 @ 19:46:09
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Anette

Hej på er

Jag önskar man kunde göra mer för er.

Hälsa Timpa och Johan och ge DOM en JÄTTEKRAM

från oss i Lilla-Edet

Många kramar från Anette med familj

2009-04-04 @ 20:56:33
Postat av: Fuschia

Följt er blogg. Och Tim...

Känner så med er alla. Fy vad livet är orättvist ibland.

Massor av Kramar från Susanne

2009-04-04 @ 20:58:46
URL: http://blogg.passagen.se/fuschia
Postat av: frida

Hej!

2009-04-04 @ 21:14:03
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: frida

Hej! Håller med de andra om att det är värdefullt att ni kan uppdatera. Vad skönt att han har den fina vännen Linnéa.



Tänker på Johan mycket. Eftersom han är jämngammal med min dotter så vet jag hur det är att vara snart 6 år. Det är inte lätt. Och då får man tänka på hur han måste ha det också med att alltid leva med detta jobbiga med Tim och cancer och allt vad det innebär. Har ni någon hjälp till honom??



Någon som bara finns där för honom och kan ge honom tid och prata/lyssna? Finns det inte syskonstödjare eller något. Detta känns väldigt viktigt. För det måste vara svårt att få tid för er att bara ta vara på honom och hans intressen och känslor osv?



Många varma kramar från oss!!

2009-04-04 @ 21:19:16
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Morris

Åh vad hemskt det måste vara att se Tim bli sämre o sämre, att höra hans egna ord om hur tillståndet förändras eftersom i den här sjukt orättvisa sjukdomen. Vet inte vad jag ska säga o göra...

Man vill ju förstås bara att han ska bli frisk och att ni ska slippa gå igenom det här.

Det är så overkligt!

Känner sååå med er...

Love u guys...kraaaam

2009-04-04 @ 22:52:14
Postat av: Helene Paulsson

Fina, starka, fantastiska familjen Ahlgren! Vi är många som tänker på er, och hoppas för allt vad vi är värda! Kämpa på!!!Kram//helene

2009-04-08 @ 22:21:18
Postat av: Helene Paulsson

Fina, starka, fantastiska familjen Ahlgren! Vi är många som tänker på er, och hoppas för allt vad vi är värda! Kämpa på!!!Kram//helene

2009-04-08 @ 22:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback