Gulliga killen

Hej hopp!!
Igår firade vi Anna Karin som fyllde år!
Tim låg som vanligt i sängen men hade mer besök i rummet än vanligt.
Firandet gick kanon tack vare massor med hjälp från våra vänner "tack så jättemycket till er"!!!
Mitt i det fulla huset så var det ju flygplatskörning med Linnea,hon tog 19.15-planet ner till Malmö där hon blev upplockad av sina föräldrar.
"Puh" det blev ett fruktansvärt gripande farväl och alla på partyt nära på bröt ihop....fy fan säger jag bara!det var inte kul att säga hej då! men vi syns snart igen hoppas vi.
Idag när hemsjukvården kom hem så enades vi om att det var dags för Tim att få ett lavemang!! ja han har ju inte fått ut nåt på 2-3 veckor!!!! ja jag vet! det är helt jäkla galet! Efter 3st Klyx så hände i princip ingenting? de ska komma tillbaka imorgon och då gör vi ett nytt försök!!
Sent igår gjorde han en sån där oväntad grej igen,han ´kom upp och ville äta tårta och dricka nåt!
När han satt där och tuggade så utbrister Ak: du är en sån gullig kille! så gullig när du sitter o tuggar på tårtan!
Då kontrar Tim med en kommentar som skar rakt in i hjärtat! helt oväntat säger han:ska jag berätta nåt? den här gulliga killen kommer att dö snart!!!! OOOOHHHHH ungefär så kände man just då och fortfarande nu när man tänker på den kommentaren!!
Vi försökte snabbt att samla oss och kom med motfrågan:är du rädd för döden? han svarade nääe! eller jo kanske lite?

Kommentarer
Postat av: Kristina

Guldklimpen Tim .Så skönt ändå att han sade dessa ord så ni kunde fråga på ett mer naturligt sätt om han var rädd. Hur nu något så jävla grymt skulle kunna vara naturligt, det vet jag inte.Var det första gången som Tim sade något sådant ?

När jag läser om om " farvälet " till Linnea så gör det riktigt ont ini mej. Usch så mycket känslor det måste varit med där just då.

Som vanligt så kan jag bara säga att jag beundrar er öppenhet och era ord här går rakt in i mej , det knyter sej i magen.Så oändligt tacksam för att jag sluppit gå igenom detta.

2009-04-19 @ 00:35:18
Postat av: Åsa

Verkar bli först som kommenterar idag (inatt);-)

Först så vill jag gratta i efterskott på födelsedagen , Anna-Karin.

Så till Tims kommentar igår om att han ska dö snart... Det är hemskt att höra sånt från ett barn, men på samma gång är det bevis på att han ändå tar in och bearbetar detta faktum på sitt sätt och i sin egen takt. Trots att det är så grymt att ett barn ska behöva fundera på allvar runt sin egen död, så är det på något sätt ändå bra att han klarar av att prata om det. Det är en STOR liten kille ni har. Fast han är ung så är han en väldigt klok person. Förstår att ni är stolta över honom, det är han väl värd.

Kramar till er alla

2009-04-19 @ 00:39:31
Postat av: Amira

Jag vet inte vad jag ska säga. Det ärfruktansvärt, men fy fan vad ni e starka...ni e förebilder för många där ute. O Tim de går inte att beskriva hur underbar han är! kramar till er

Postat av: anette

älskade tim

2009-04-19 @ 08:13:50
Postat av: Alex mamma (Ewings sarkom)

fantastiska familjen...ni bara kämpar o kämpar o gör d förb....BRA tycker jag mitt uppe i allt skit...När Alex va så där dålig så sa han "hade känts bättre om jag hade blivit överkörd av en lastbil" jaaa o vad säger man då? fyyy 17...men jag tror att när dom här sjuka barnen är så här sjuka så orkar dom inte bry sej om vad vi andra tycker...Alex va mest TYST...men visst tänkte han en hel del...fortsätt kämpa nu o ge aldrig upp...

2009-04-19 @ 08:29:38
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se
Postat av: Sanne

Det finns inga ord... Jag tror på mirakel och hoppas att det inträffar ett snart!

2009-04-19 @ 08:44:48
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/
Postat av: Elisabet Roslund

Grattis på födelsedagen, vill jag också säga.

Så glad jag blev att läsa att Linnea åkte till Malmö, det är ju min stad.......Stolt över att hon bor här.

Jag beundrar er alla på vilket sätt ni hanterar hela denna mardrömssituation ni befinner er i. Jag vet hur det känns...........

Världen Varmaste kram till alla er/Elisabet

2009-04-19 @ 08:45:22
Postat av: Ann-Charlotte

Fantastiska Tim och hans fantastiska familj,Vi tänker på Er .

Ann-Charlotte Sören Lina S W

2009-04-19 @ 08:47:42
Postat av: Anita

Ojojoj, tror jag bryter ihop av all smärta runt mig snart.Det är för mycket nu, Tim, morfarn som föolyckades med barnbarnet på isen, pappan med dom 2 barnen som körde in i en buss.Alltså, hur fixar ni det som är mitt i hela alltihopa.Även fast man inte känner alla dessa människor blir man ju förtvivlad.



Kram!!!

2009-04-19 @ 09:10:41
URL: http://akh71.bloggagratis.se
Postat av: Anita

Meningen var att jag skulle säga ett grattis också!



Grattsi AK, jag är snart ikapp dig!!



Kram!

2009-04-19 @ 09:11:52
Postat av: marie i motala

Hoppas födelsedagen blev bra. Vilken kille ni har förstår att hans kommentar tog er på sängen men så bra att ni fann er så snabbt som ni gjorde. Jag tycker så mycket om denna kille och hela familjen Ahlgren trots att jag aldrig träffat er. Men ni känns som vänner ändå

2009-04-19 @ 09:18:01
Postat av: Boel

Ja Timpa och hela familjen. Ni är fantastiska och jag finner inte ord på hur ni orkar allt.

Hoppas att födelsedagen blev bra. Hoppas att komma förbi snart.



Kramis

Boel

2009-04-19 @ 09:18:40
Postat av: Johanna

Vad härligt att du fick en fin födelsedag AK :-)



Tims ord, så klart det gör ont, skitont att höra. Samtidigt så är han ju medveten om vad som väntar. Fruktansvärt, vad ska man säga...



Ha en fin söndag med varann

2009-04-19 @ 09:39:22
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Johanna

Vad härligt att du fick en fin födelsedag AK :-)



Tims ord, så klart det gör ont, skitont att höra. Samtidigt så är han ju medveten om vad som väntar. Fruktansvärt, vad ska man säga...



Ha en fin söndag med varann

2009-04-19 @ 09:39:37
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Anna

Förs vill jag säga grattis grattis till AK. JA vad mer ska jag säga...tårar rinner när jag läser om hur fin Tim är. Starkt av honom och er att prata om det fruktansväraste som kan hända en fam

ilj......Ni är så starka som även orkar dela med er av ert liv till oss andra.

Kramar från oss i Myrängen /Anna

2009-04-19 @ 09:52:06
Postat av: Maria

Jag gråter med er och kan inte ens föreställa mig den smärta ni går igenom! Jag kan inte i min vildaste fantasi ens gissa hur ni mår och viket helvete ni lever i! Jag önskar jag kunde göra något för er!!!

Många styrkekramar Maria

2009-04-19 @ 10:19:02
Postat av: Millan

Hej familjen! Saknar ord, men vill krama om...Kram Millan

2009-04-19 @ 10:19:17
Postat av: Cina

Åh, det gör ont i hjärtat och jag får en klump i magen när jag läser vad Timpa sa.... Så fruktansvärt jä..la orättvist att ett barn ska behöva uppleva det. Kan ju bara föreställa mig vad ni känner.

Många stärkande varma kramar till hela familjen!!

Cina

2009-04-19 @ 10:40:25
Postat av: Annika

Saknar ord, får en klump i halsen. Mirakel sker... Många varma kramar

2009-04-19 @ 10:58:01
Postat av: susanne

Vet inte vad jag ska skriva eg...

Måste göra skitont att höra ngt sådant från sin älskade kille..

På ngt sätt så är han väl medveten om vad som kommer...

Usch,så ofattbart hemskt alltihopa..

Beundrar er som orkar dela med sig till oss okända..

Grattis i efter skott AK,många kramar från mig!

2009-04-19 @ 10:58:35
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: emily gray

Jag är ledsen för er alla, och förbannad också. Jag vill bara ta bort alltihopa, vill att allt ska bli bra nu.Med en gång. Vi känner ju så allihopa här. Varför kan inte vår kraft och vilja göra det som borde göras? Fan. jag vill bara gråta.

En minut i taget.

Emily

2009-04-19 @ 11:08:23
Postat av: Maria Henriksson

Hej på er,

man blir så ledsen och samtidigt förundrad. Tänk vad barn är kloka och så mycket de förstår! Men det skär i själen och vi gråter med er.

Kram

2009-04-19 @ 13:03:26
Postat av: Moa

Hej

skönt att han kom upp för lite tårta men sanningen är så himla smärtsam. kram!

2009-04-19 @ 14:01:03
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Fredrik

Keep it TIM...





Man ska aldrig ge upp även om det är tufft, har ocksåå en som med hjärntumör och även i ryggen, Läkaren sa till mig oh hans mamma att han skulle dö, men han finns fortfrande md oss och hoppet är det absolut sista so lämnar oss. Så jag hållr verkligen tummarna för Tim & er läser bloggen nästan dagligen.

Vi tror på er kämpa på även om dt är tufft.

Mvh Fredrik & Elliot

2009-04-19 @ 16:30:39
Postat av: elsa

hej tim! jag tänker på dig varje dag, du är en kämpe och förtsätt att kämpa, kampen du kämpar imot är en utav dom svåraste, för mig är du värd guld, du är den starkaste person jag någonsin har kännt, jag är så glad att jag har fått lära känna dig. du är den stakaste jag träffat, den starkaste som finns, i mitt hjärta kommer du alltid ha en speciel plats.. käpa vidare du är en sån jävla vaker person tim. du har gett mig styrka att fortsätta med det livet jag har, du har inspererat mig och gett mig styrka att klara av det som komma skall. tänker på dig.. kram!

2009-04-19 @ 16:38:01
Postat av: Lina

Det finns inget att säga men man känner ändå att man vill försöka... Det är så fruktansvärt orättvist, barn ska inte bli sjuka, barn ska inte tänka på döden, barn ska inte DÖ! Barn ska leva och leka och få vara just barn!



Jag förlorade min mamma i cancer. I det ögonblick hon gick bort fylldes jag av en ljus och vacker känsla och jag såg en bild - av min mamma som gick över en äng. Hon möttes på ängen av min mormor och andra släktingar som gått bort. Det var en så otroligt verklig bild/känsla att jag inte kan avgöra om det var något min hjärna hittade på eller om det var en glimt av "andra sidan". Jag hoppas och tror på det andra.



Vad vill jag säga med detta... Jag vet inte, kanske att jag tror på en ljus och vacker fortsättning utan smärta och ångest. Om Tim inte skulle orka längre. Men som den krigare han är så hoppas jag att han återhämtar sig från även denna dalgång!



Styrka och massa kramar

2009-04-19 @ 18:12:21
Postat av: maria i Landskrona

Hej hela familjen. det var bra och viktigt att Tim sa de orden han sa. Jag förstår att det var fruktansvärt att höra men det är hans sätt att hantera och bearbeta sjukdommen och förloppet. och att ni direkt fann er och ställde en följdfråga, visar ju bara på vilka kloka och fantastiska föräldrar ni är. stor kram till er alla.

Maria i Landskrona

2009-04-19 @ 19:50:35
Postat av: Anonym

Hej hela familjen. det var bra och viktigt att Tim sa de orden han sa. Jag förstår att det var fruktansvärt att höra men det är hans sätt att hantera och bearbeta sjukdommen och förloppet. och att ni direkt fann er och ställde en följdfråga, visar ju bara på vilka kloka och fantastiska föräldrar ni är. stor kram till er alla.

Maria i Landskrona

2009-04-19 @ 19:52:16
Postat av: strandskatan

Oj så svårt !

Barn är ett mysterium och ändå så självklara ! Tim är ju en så stor kille att han naturligtvis förstår mer av hela situationen än vad en liten grabb hade gjort. Han har nog många tankar som rör sig innanför pannbenet.

2009-04-19 @ 19:52:30
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Malin

Hej hela familjen.



Inga föräldrar ska behöva höra sitt barn uttala dom orden. Förstår att det gör ont i hjärtat.

Ta hand om varandra så gott det går. Ta vara på varje minut tillsammans.



Många värmande och stärkande kramar till er. En extra stor kram till krigaren Tim.



Mvh en mamma som tänker på er.

2009-04-19 @ 19:54:48
Postat av: Gabriella

Så hårt att höra de orden, helt ofattbart! Har just undrat hur mycket Tim själv vet om läget, men även om man "vet" så hur tusan ska man kunna veta vad det verlkligen innebär? Det vet ju ingen ...



Fint ändå att han åt tårta med er. Och hoppas Linnea och Tim får ses snart igen!



Varma kramar!

2009-04-19 @ 20:40:08
Postat av: peggy, karin o christian

jobbigt jobbigt, fast ni verkar haft en trevlig dag/kväll trots allt.

många kramar från oss

2009-04-19 @ 21:00:03
Postat av: Siss

Ni har det fruktansvärt jobbigt just nu...och att få höra sitt barn säga de orden som T sade....hemskt!

Men jag undrar om han inte ville kolla om NI förstod, accepterade och ville prata om det?!

Hoppas Linnea och Tim kan träffas snart igen.

kram

2009-04-19 @ 22:24:39
Postat av: Rita

Hur kan en pojke på tolv år vara så klok att han förbereder de vuxna omkring honom på vad som komma skall? Och att bara vara lite rädd för det som nästan alla människor har stor ångest inför, nämligen sin egen dödlighet.... Han har mer livserfarenhet och visdom är många 75-åringar!! Men fy för den lede att som förälder behöva höra sitt älskade barn yttra dessa ord och inte kunna säga att "nej då, klart du inte ska"... A-K och Janne - håll hårt i varandra så ni orkar igenom detta! Jag tänker på er dagligen!

2009-04-20 @ 00:03:06
Postat av: Inkan

Vilken kille !



Att vara 12 år och konstatera att den "gulliga killen snart skall dö" är helt obegripligt fel och samtidigt, vilken visdom han besitter den fina, fina pojken !



Heja TIM !!!

2009-04-20 @ 14:04:03
Postat av: En annan mamma ...Yvonne

Hoppet är verkligen det sista man förlorar... Gratulerar på födelsedagen och att i det trista, sorgsna så finner man alltid en litet ljus..

Tänker verkligen på er och önskar er saker som inte kommer att hända...En kram från Angels familj mamma Yvonne o pappa Patrick. Hälsningar till Er alla..

2009-04-20 @ 14:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback