Sista sommardagen 31 augusti 2009

Hej!
Det var länge sedan. Hoppas alla har haft en skön sommar.

Kom precis hem från Tims viloplats, det är så vackert där han ligger. Tallarna susar o det var alldeles vindstilla.Gräset har vuxit sig grönt o det är snart dax för höstblommorna. Några gångar längre ner hade det varit en begravning, låg så vackra blommor o fina hälsningar. Patrik hette killen som lämnat oss. Tänker på hans fru o barn, stackarna.
Idag var det rätt tungt o åka dit faktiskt, tårnarna kom o klumpen i hals o mage infann sig direkt. Varför? Varför skulle din tid vara så kort med oss? Jag har svaret men vill liksom inte förstå. Gudars vad jag saknar Dig gubben, mamma vill ha dig tillbaka .
Som många redan vet tror jag på andra sidan, att det finns ett liv efter detta. Ett så mycket ljusare o bättre liv. . Var på seans förra veckan o fick så klara besked.Jag vet att Tim har det bra o han strålar av glädje o lycka för att få vara där. Han finns med oss varje dag  vissa dagar kan jag känna hans närvaro, tror att jag blivit galen vissa dagar *S* men jag litar mer o mer på min intuition. Borde fler göra faktiskt.
Vi har inte hittat nån sten än men varför skynda, jag vill att det ska kännas perfekt.

Tack Eva för det underbart vackra hjärtat på Tims grav. <3


Johan då? Han har börjat i 6-års o HE LOVES IT! Han stormtrivs, de leker mycket ute o han får ha jämnåriga omkring sig. I morgon börjar han på fritids, det ser han fram emot. Då får han stanna 2 timmar längre o äta mellis tillsammans.

Janne jobbar på för fulla muggar, det är väldigt mycket o göra o han stressar för mycket enligt mig. Han borde ta det lite lugnare så det inte blir ett bakslag.

Stora jag har fruktansvärda smärtor i kroppen, utslag i ansikte/kropp (stressutslag sa läkaren om det nu finns?) ja jag mår rätt skit faktiskt. Men ska tänka positivt, kanske blir det lite lättare då?!

Letar efter nån GIVANDE kurs inför senhösten el nästa år? Tips?

Sen tänkte jag höra om det är någon som vet hur jag ska lägga upp mitt skrivande. Hade tänkt skriva en bok om vår cancerhistoria o hur det är o förlora sitt älskade barn. På mitt sätt!

Älskar Dig Tim, my hero
Kram
Mamma

Kommentarer
Postat av: Frida

Tittar in och finner till min glädje att du orkat skriva igen - helt fantastiskt! Du skriver så träffande så det stannar liksom kvar i hjärteroten. Härligt att Tim ger sig till känna.

Och jag blir så glad att Johan trivs!!! Hoppas bara att Janne kan hålla igen lite med jobbet... För din del hoppas jag att smärtorna kan få en förklaring... ovissheten frestar på. Kanske kan du få gå med i ngn smärthanteringsgrupp - det har jag bra erfarenheter av!

Styrkekramar med extra värme & kraft

2009-08-31 @ 21:20:35
Postat av: Millan

Hejsan! Jag undrar om man inte kan skriva en bok på vulkan.se? Önskar man kunde ta lite av er sorg och smärta för att underlätta lite....Men tyvärr så går ju inte det! Va härligt att du kan känna Tims närvaro!

Va skönt att det går bra för Johan och att han trivs på 6-års. Kramar Milla

Postat av: kjersti

Tack för att du delar med dig. Jag funderade lite över en sak. Jag är ju själv änglamamma och nog är det så att vi fungerar lite olika vi kvinnor och män. Det låter inte bra att du har ont i hela kroppen och utslag. Nog är det stress alltid, det tror jag med men du får inte låta det vara med det. Du behöver att någon professionell kan ta hand om dig. Tur att din man har kommit i gång med sitt jobb och Johan har sitt men glöm inte dig själv. Lite massage, yoga, meditation eller liknande.

Visst finns han med Timpa, helt klart men han vill nog se att mamma mår lite bättre.

För övrigt måste jag bara säga att jag beundrar er hela familjen.

Kram, från Kevins änglamamma.

2009-08-31 @ 21:36:42
URL: http://bloggberta.blogg.se/
Postat av: Cilla

Hej.Äntligen får man höra från er igen.Kan bara hålla med övriga.Så fantastiskt fint du skriver och det går rätt in i hjärtat.Vi har ju vår ängel Evelina,och jag undrar lite om dina seanser du går på.Vad händer egentligen? var ska man vända sig för att gå med i nått sånt? Jag vill inget hellre än få kontakt med Evelina,jag vill veta att hon har det så bra som du beskriver.Ovissheten är så tung och fruktansvärd.Skriv gärna till mig om du orkar och har lust.Kram på er från en ängla mamma

2009-08-31 @ 22:19:35
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Veronica

Skönt att höra att lilla Timpa har det bra på andra sidan men förstår att saknaden river i hjärta och själ.

KRAMAR till dig och TACK för det svar du gav mig en gång ang. min son och hans problem,

du uppmanade mig att stå på mig och ej ge mig utan kräva hjälp.

En mamma känner inte fel skrev du,

och det håller jag med om.

Timpa BERÖRDE mig från den allra första stund jag hittade bloggen,

svårt att förklara och folk(en del) tycker man är

konstig som sörjer ngn man aldrig träffat men de kan slänga sig i väggen.

Har i allafall äntligen(efter år av tjat)blivit lovad en utredning på sonen och alla konstigheter som drabbar honom.

Blir peppad och finner styrkan när man läser bloggar om dessa tappra "tumör-barn" men det du skrev var nog det som sådde ett frö av ny kämpaglöd i mig, att aldrig ge upp...

Tim har en särskild plats i mitt hjärta och han kommer aldrig glömmas bort.

Jag tror att skriva en bok kan vara ett bra sätt att få utlopp för de känslor du bär på,

kanske en slags bearbetning vad vet jag men jag skulle gärna läsa den och säkert fler med mig.

Kram till dig,Janne och Johan :)



2009-09-01 @ 09:00:01
Postat av: Linnea

Massor av styrkekramar till er!! Tänker mycket på er!!

Kommer nog snart upp till er igen, älskade familjen Ahlgren! <333

Ha det så bra!! Lav joo!! <3333

2009-09-01 @ 14:37:07
Postat av: Moa

Skönt att du får kontakt med Tim och att han har det bra, en liten tröst mitt i all sorg och saknad kanske... Det är så svårt att förstå, varför Tim? varför en tolvåring? han skulle haft så jäkla många år kvar att få leva!



jag skriver mycket men tyvärr mest noveller och dikter så just längre böcker är jag inte så haj på... Även om jag har försökt några gånger! men ibland när jag ska skriva längre noveller brukar jag försöka göra någon form av tankekarta. lite "det här ska vara med". Så man inte glömmer något viktigt. Lite av en tidslinje kanske? Sen får du ju skriva lite i taget, när du orkar och känner för det. Svåra berättelser (eller vad man ska kalla det) kan vara väldigt svåra att skriva, psykiskt.

Sen kan jag göra som Millan och tipsa om vulkan som utgivningssida, gav precis själv ut en bok där och det är jättebra att vem som helst kan göra det.



Många kramar!

2009-09-01 @ 18:56:17
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Johanna

Jag tror det hjälper mycket att skriva om Tim, cancer liv och hur det påverkade ert liv när han fick och ni har följt det sen han fick cancern, bra samarbeta sorg när man skriver. ofattbart han ä borta men han är nära er det vet jag. KRAM

2009-09-01 @ 19:28:10
Postat av: Isa

Hej

Känner så med dig. Att förlora sitt barn är överjävligt rent ut sagt. Inte konstigt att kroppen tar stryk. Jag drabbades av svår värk när min dotter dig för snart fem år sedan och det har inte blivit bättre tyvärr trots att jag testat allt inom sjukgymnastik, alternativt mm Men jag har inte fått någon diagnos än, blirså trött på vårdcentralen ibland, de tar en inte på allvar. Troligen är det fibromyalgi, men önskar att få veta så att man vet var man ska börja ta tag i problemet. Men man blir ju betraktad som hypokondrier eller att det är depress. Ja ja, man får söka vidare ;-) .. Hör gärna av dig om du vill "prata av" dig ang värk!



Ang kurser så har måleri hjälpt mig mycket i sorgen, har kott kvällskurs sedan Evelina dog och jag ser nu att jag gått igenom många faser och gått framåt! Kul! Så kanske nåt sådant eller någon skrivarkurs (finns bla på folkhögskolor)Sedan finns ju yoga, mindfulness och liknande!



Hoppas att du finner något som kan kännas bra för dig!



Kram Isa med Evelina i hjärtat

2009-09-01 @ 22:39:24
URL: http://goto.glocalnet.net/evelinasminne
Postat av: Charlotte

Som de andra skriver, en skrivarkus kanske? Camilla Läckberg började skriva på en skrivarkurs och se vad bra det gick!



Kramar från Charlotte

2009-09-02 @ 11:06:56
Postat av: Maggan

Så skönt att höra av dig igen, nu har din familj börjat på sin väg framåt, nu är det din tur att ta tag i dej själv även fast jag förstår att det är svårt men du har en son och man kvar att leva för så ta och lyd dom fina råden du har fått här på bloggen och ta tag i din kropp och att skriva tror jag jättemycket på även om det kommer att vara svårt att gå igenom alla minnen så tror jag att det är förlösande för sorgearbetet. många kramar och tankar till er alla.

2009-09-02 @ 17:15:38
Postat av: Helene, Ivars mamma

Klart du ska skriva en bok AK!

om jag kan peppa, tipsa så gör jag det gärna! ;)

Lunch, fika snart?



kram Helene

2009-09-02 @ 18:00:08
Postat av: Catta

Vad glad jag blev när jag tittade in och såg att du orkat skriva. Bra att Janne börjat arbeta men han måste hinna vila också. Roligt att Johan trivs på 6-års och har fått många nya kompisar. Han charmar säkert alla! Men du gumman, ta hand om dig själv också. Du är så viktig! Hoppas dina utslag blir bättre fort. Var rädda om er. Kramar Catta, Rolle, Sassa och Viktor

2009-09-03 @ 11:07:03
Postat av: Catta

Vad glad jag blev när jag tittade in och såg att du orkat skriva. Bra att Janne börjat arbeta men han måste hinna vila också. Roligt att Johan trivs på 6-års och har fått många nya kompisar. Han charmar säkert alla! Men du gumman, ta hand om dig själv också. Du är så viktig! Hoppas dina utslag blir bättre fort. Var rädda om er. Kramar Catta, Rolle, Sassa och Viktor

2009-09-03 @ 11:09:17
Postat av: Anita

Hej!



Nä, tror det är viktigt att stenen blir speciell för er! Bra attt ni tar tid på er!

Vår Linus sten är sååå fin, dom har graverat in hans porträtt plus en kille som spelar hockey, han var mycket för det, sen hänger banderoller från Takida ner, hans favoritband som för övrigt spelade på hans begravning.

Det finns så mycket fint och ni hittar säkert något så småningom!

Va skönt att höra att han har det bra, tänker själv gå på seans framöver då jag har mycket påhälsningar här hemma och jag vill veta vilka det är, har ju mina aningar men vill VETA. Ha en finfin dag!



Kram!!

2009-09-03 @ 13:04:18
URL: http://akh71.bloggagratis.se
Postat av: karin

Du skriver så otroligt fint, så jag hoppas att du skriver en bok. Jag tror också på andra sidan Min älskade mamma gick bort i cancer för ett tag sedan. Och jag fick förmedlat från ett medium att mamma strålar på andra sidan och har funnit sig väl tillrätta. Saknar henne så, men är glad för att hon har det bra nu. Kramar Karin

2009-09-04 @ 23:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback