Tisdag, en vecka sen begravningen

En vecka sen den fina begravningen och där ute rullar allt på men här hemma står tiden stilla.
Vi har varit vid graven och nu börjar de fina blommorna bli lite vissna!
Vi valde den finaste platsen utan tvekan, solen skiner igenom hela tiden(förutom idag när det regnade).
Det är svårt att ta sig ur bubblan man befinner sig i. Allt är forf. overkligt.
Saknar honom så.

Igår var vi ute hos Yngve på Tyresö och fick oss en härlig båttur. Yngve har en motorbåt som tog oss till Saltsjöbaden, där vi åt lunch o fikade.Solen strålade o värmde gott. Det var som balsam för själen. Vatten gör en lugn.
Tack Yngve för igår.

Appropå Johans 6-års dag, han fyller ju den 8 juni men själva kalaset blir den 13 juni då självaste Storm troopers kommer. Aningen läbbigt.
Johan önskar sig bilar, bilar ,bilar o Lego i form av fartyg o flygplan denna gång.Allt annat är kul oxå sa han ;)
UTOM kläder!
De som vill komma på lördagen är varmt välkomna men vi är glada om ni signalerar om ni kommer!!!
Linnea kommer även upp denna helg vilket ska bli skönt. Hon är ju så go, likaså hennes syster Emma!

Var rädda om varandra
Kram!
-A & J-

Helene a big big thanx 2 u! Lots of löööööööve.

Kommentarer
Postat av: Pysan

Tänker på er



Låt sorgen ha sin gång..

Ha vänner omkring er..



Försök att må gott..



Kram i massor

Pysis

Postat av: Frida i Linköping

God morgon!

Det glädjer mig att höra att ni valde rätt gravplats. Härligt med båttur och visst är det så att vatten har en helande & läkande kraft. Ta hand om varandra och kör mycket bilar med Johan.

Styrka & kraft fr Frida

2009-06-03 @ 07:36:58
Postat av: Boel

Hej kära vänner!

Ja en hel vecka har gått sedan vår hyllning till den stora Timpa. Platsen var magisk och jättefin. Härligt med båttur, det är skönt vid havet. Att bara få sitta ner och kolla ut över horisonten är en känsla som ingen kan ta ifrån en.

Hoppas att jag kan ta mig till Er den 13/6. Skall ner en sväng till Skåne igen nästa vecka. men jag lovar att jag hör av mig.



kramis

Boel

2009-06-03 @ 08:03:35
Postat av: Britt-Marie Frantz

Tänker på er kram Britten

2009-06-03 @ 11:30:45
Postat av: Yvonne

Va skönt att ni kan finna lite ro..vatten gör susen, vet när min sorg efter min lillebror var som värst så satte jag mig gärna vid älvskanten och bottenmetade..avslappnande :)Ni får ta en dag i taget..sorgen tar tid och man måste få sörja och prata om det flera gånger..säger inte att allt blir bättre men efter en tid lär man sig på något konstigt vis att leva med saknaden...

Tim är säkert med er varje dag..be han krama om min ängla bror Patrik.

Ta hand om varandra och njut av varje ögonblick ni har med varandra.

Kram

2009-06-03 @ 11:52:33
Postat av: Cina

Som jag skrev i förra inlägget, Tims gravplats är verkligen vacker.

Jag tycker också att vatten är rogivande och helande. Vi har båtplats i Slagsta marina. Där blir jag lugn och kan bara sitta och njuta, känner hur allt trist bara rinner av för en stund. Det finns ett café med jättemysiga ägare där.. ett tips!!

Värmande kramar från Cina

2009-06-03 @ 12:13:30
Postat av: Ann-charlotte

Håller helt med om alla tankar om vatten ,det är verkligen rogivande .

Ta hand om Er !

Kram

Ann-Charlotte Sören Lina S W

2009-06-03 @ 13:41:04
Postat av: Jonas Kempe

Hoppas det blir ett kanonkalas för Johan. Tyvärr kan jag inte vara med mina troopande kollegor i Nordic Garrison på kalaset. Jag hoppas att det blir ett riktigt roligt kalas för er allihop. Bränn er inte på lasersvärden bara :-)

2009-06-03 @ 15:42:35
URL: http://www.nordicgarrison.net
Postat av: Sophia

Grattis i förskott Johan! Skönt att höra att ni hittat en gnutta ro mitt i sorgen. Det är de stunderna som gör att man orkar. Ta hand om varandra!

2009-06-03 @ 18:36:52
Postat av: Angelica

Jag vill bara säga att jag tänker på er! Fantastiskt att Tim har fått en så fin viloplats, det betyder mycket!



Det är skönt att läsa att era liv fortsätter, trots all smärta. Tim finns ju med er hela tiden, även om det aldrig kommer att bli som förut.



Många kramar till er!

(Och grattis i förskott till Johan :-))

2009-06-03 @ 18:41:18
URL: http://viktiganyheter.blogspot.com
Postat av: catta

Skönt med en båttur, det är något speciellt med vatten så rogivande. Bra att ni känner att ni valde rätt plats, kan inte tänka mig en annan plats än den ni bestämde er för. Det är så otroligt vackert där. Perfekt för Tim! Tänker mycket på er och skickar ett grattis till fina Johan i förskott! Hör av oss så fort vi packat upp lite fler kartonger och då hoppas vi att ni kan komma och grilla en kväll, kramar Catta

2009-06-03 @ 22:06:47
Postat av: Frida i Linköping

Tänker på Er. Natti natt-kramar!!!

2009-06-04 @ 00:00:17
Postat av: Marie Wettergren

Hej på er ,mysigt med att åka båt.Tims begravningsplats låter som den ligger jättefint.

Tänker en massa på hela familjen Ahlgrenhur ni mår,hur ni har det. Men jag tänke ochså på Linnea

hur hon mår. Massa kramar från Marie med Familj i Motala

2009-06-04 @ 06:39:11
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag kikar in på eran hemsida och ger en varm kram. Naturen har en förunderlig kraft att ge ro. Där kan man hämta styrka.

Extra kram till födelsedagsbarnet.

2009-06-04 @ 06:54:05
URL: http://www.fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Millan

Hej! Skönt att ni känner att ni valt rätt plats åt Tim..Hoppas allt är bra med Linnea oxå? Har tänkt mycket på henne. Hoppas Johan får det han önskar sig på sin födelsedag! Tänker på er! Varma kramar Milla

2009-06-04 @ 08:37:34
Postat av: Alex mamma (Ewings sarcom)

åh va bra att Tim har fått den finaste av dom fina gravplatserna på kyrkogården, nu i sommar kommer det vara lätt för blommorna o växa upp runtomkring fina Tim...jättegrattis till gulliga Johan hoppas hans rum kommer att svämma över av saker han gillar d behöver han nu. Kram på er alla o ta väl hand om er

2009-06-04 @ 08:59:17
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se
Postat av: jessica

Hej på er

Jag halkade in här idag och jag skriver mest för att säga hur oerhört ledsen jag är för er skull. Inte enbart för att Tim har dött utan för hela den kamp ni tvingats gå igenom. Jag kan till viss del förstå er sorg och smärta. Jag förlorade min syster i Februari i år. Helt plötsligt utan den minsta förvarning. Ser ju hur svårt det är för mina föräldrar. Ni finns i mina tankar idag. Och låt sorgen ta den tid den tar. Ta hand om varandra, tala om för varandra vad ni betyder för varandra. Prata om det som hänt, var inte rädda för varandras behov av prat och sorgeuttrtyck. Stäng inget inom er, även om det känns som om ni sagt allt 1000 gånger

Självklara saker kanske men jag tror att man ibland glömmer bort det och kanske kanske behöver en liten påminnelse. Jag känner er inte överhuvudtaget med kände att ajg ville försöka ge mitt bidrag till tröst och support.



Vad häftigt med Tims "möte" - de säger ju att barn kan se "andar" och prata med dem för de vet inte om att de "inte kan finnas".

Stor Kram till er

ps. jag har bett min syster ta hand om Tim i himlen

2009-06-04 @ 10:22:59
URL: http://jh73.wordpress.com
Postat av: Nathalie Barnekow

Jag tror nog kanske att ni är de mest fantastiska föräldrar som finns för Johan, att ni har så mycket kärlek till honom kommer nog att hjälpa er igenom detta. Ni är världens coolaste, jag beundrar er verkligen!!! Stor kram

2009-06-04 @ 14:08:14
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hejsan på er alla,

vatten har en skön balsameffekt på både kropp och själ,kanske kan det hjälpa lite mot det vacum ni nu befinner er i.Hoppas Johan får ett häftigt kalas med mycket presenter och varför inte glasstårta nu när sommarn äntligen är här.De där Storm trooperserna kan ju behöva något svalkande.

Stora styrkekramar från ett soligt men blåsigt Varberg

2009-06-04 @ 17:23:05
Postat av: Rita

Grattishälsningar till Johan från en vuxen "tant" som inte vet vad Storm Troopers är? Kramar till hela familjen. Kram Rita

2009-06-04 @ 19:44:49
Postat av: Millan

Hej! Tänker på er! Kram Millan

2009-06-05 @ 08:29:00
Postat av: "V"

Ikeas värmeljus brinner inte så länge ngn timme bara,

men de ljus jag tänt i min lykta för Timpa när jag lagt mig på kvällen brinner fortfarande när jag vaknar på morgonen...

Jag fick styrkan av det du skrev AnnaKarin,

att man som mamma ska lita på sin magkänsla om man tror att ngt är "fel"med sitt barn och ej ge upp.

Har "laddat" sedan dess men nu bestämt mig för att söka hjälp igen och kanske kräva en ny röntgen för att se att inga "dumprickar" finns...

Tänker på lille Tim ofta,

barn ska ej behöva gå igenom det han fick och sedan ej få vinna kampen..

Tim kommer aldrig att glömmas bort,

tack ännu en gång för att vi får ta del av era liv och för att vi fick lära känna honom.

Hoppas att Johan får en fin födelsedag på måndag.

kanske det kommer ngra fina kalasbilder på sidan?

Ha det gott.

Skickar med en sorgsen men vacker dikt:



An angel,in the book of life,

wrote down your babys birth.

And wispered when he closed the book:

too beautiful for earth...

2009-06-05 @ 09:27:36
Postat av: Annika

Hejsan, här kommer några rader från en av era bloggläsare. Hoppas Johan får ett riktigt toppenkalas och får känna av lite glädje mitt i eran sorg. Tänker på er och ville säga att dina avslutande ord i sista tillägget, "ta hand om varandra" verkligen får betydelse. En extra kram till sambon, extra uppmärksamhet till barnen och en tanke om att inget varar för evigt. Skönt att ni blev nöjda med gravplatsen, jag känner på mig att Tim har det bra uppe i himlen och njuter av att få vara fri från sin sjukdom. Kram från Annika

2009-06-05 @ 10:34:08
Postat av: catta

Sitter på jobbet och tänker på er. Tänker på era ord om att ta hand om varandra, det är viktiga ord som säger så mycket. Tack för alla era tänkvärda ord! Stort grattis till Johan i förskott! Sköt om er, kramar Catta

2009-06-05 @ 13:30:57
Postat av: Moa

Grattis i efterskott på din 6-årsdag, Johan!!!

2009-06-09 @ 16:04:15
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback