Glädjande besked!

Har velat komma till en dator hela dagen, ja nu ska ni få höra.

Det var Tims ansvarige doktor Stefan som tog emot oss idag, med andan i halsgropen satte vi oss. Stefan vet att vi tycker det är en pina o vänta på svaren från magnetröntgen så han berättade allt på en gång. 
Så här ligger det till: Alla de 10 små tumörerna som funnits där är nu borta! HELT UNDERBART! Är så glad för det.

Men de har hittat en ny tumör som var lite större ca 0,5cm som de inte har sett tidigare.
  Tim kommer troligen att få göra en strålknivsbehandling inom snar framtid. Den förra visade sig ge bra resultat, eftersom de 10 dumma prickarna nu är puts väck.
Har svårt o tacka det hela, självklart är jag superglad att de små tumörerna är borta men att det har vuxit en ny och större tumör vill jag helt enkelt inte höra med mina mammaöron.
Men nu ser vi framåt med ljusa o klara ögon o strålkniven gör susen till tusen.

Vill tacka alla som har skickat styrkande inlägg och värmande tankar till oss under den här veckan, jag lovar att jag känt av vartenda en. Tack!

Skriver mer lite senare för nu vankas det mat. magen har inte kunnat få i sig nåt under dagen men nu är den redo för kycklingspett med satay o ris.

Härliga människor  ha en skön helg.
Bamsekram

Kommentarer
Postat av: Anette

Grattis grattis, jag läste nyheterna på Ivars mammas sida på familjeliv tidigare i dag. Hoppas ni får en underbar helg. Många kramar Anette

Postat av: Maria B

åååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhh!!!! Vilken lättnad! Som jag har varit inne här HELA dagen och tittat och tittat.. Underbara nyheter! Jag börjar gråta nu! Har varit så spänd för er skull. Detta är ju heeeelt fantastiskt! Tänk att dem är borta!

Orden som kommer till mig är helt enkelt:
Det funkar!!! Tim är en vinnare!

Klart att det finns orosmoment - jag tror vi får lära oss leva med det. Och har nu hans tuffa helvetesbehandling nu fungerat bra denna gång så vet vi ju det och läkarna vågar köra på. De ger gärnet med ytterligare press!

Det blir tufft igen - Men tillåt er nu att njuta av denna seger på vägen mot det stora målet.

Många kramar till er alla - nu ska jag gå och ta mig en grogg!
Maria

2008-01-18 @ 19:05:01
URL: http://groups.msn.com/OliviaSamuel
Postat av: Moa

vilket fantastiskt besked!!!!!!! GRATTIS! vad bra att det blir en strålknivsbehandling till nu när den funkat så bra på de mindre tumörerna - nu får den ta den nytillkomna också!

2008-01-18 @ 20:31:56
Postat av: Mamma AK

Hej,

Ja det känns kalasbra nu är jag har hunnit smälta allt. Klart vi kör på utav bara 17 nu.
Jasså Ivars mamma svallrade ;) hääärlligt.
Nu har Janne o jag delat på en flaska vin så Maria
ta en grogg för oss oxå!
Trevlig helg gott folk
Kram!

2008-01-18 @ 21:52:46
URL: http://HEM.BREDBAND.NET/b3331
Postat av: Pernilla

Härliga nyheter att läsa..
Hoppas att ni nu kan njuta av god mat och vin .
Koppla bort sjukdommar,om så bara för en liten stund!
TIM kämpa på!
Skål och kram från Skåne

2008-01-18 @ 22:37:28
URL: http://familjenwiberg.blogg.se
Postat av: Birgitta-farmor-mormor

En hälsning från norrland. Vilket underbart besked att dom 10 inte syns. Bara en som vi tar bort. NJUT AV BESKEDET. Hoppas att kycklingen smakade bra. Vi firar 32-årig brölloppsdag idag men en tanke finns till alla barn och föräldrar som tvingas leva med denna sjukdom. Kramar om mitt hope-halsband som jag har på mej hela tiden. Kramar till er också. Birgitta

2008-01-18 @ 23:04:15
Postat av: Johanna

UNDERBARA NYHETER!!!! Vad härligt att läsa...

Nu kämpar vi så att vi skrämmer bort den nya tumören!!!

Njut av varandra och ha en underbar helg!!!

Kram Johanna

2008-01-18 @ 23:38:32
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Maria i Vagnhärad

Jiippiiie vad skönt, vad roligt.
Grattis till Er.

Massor av kramar.

2008-01-19 @ 07:39:39
Postat av: Heidi

Härliga nyheter!!!! Vad glad jag blir för er och TIMS skull. Nu är det bara att h¨ålla tummarna för den nya pricken, kalrt det kommer gå lika bra! Tim är ju en vinnare!!! Heja!

Kram på er alla och Skål!! (Dricker ett glas rött just nu :))

/heidi

2008-01-19 @ 18:06:21
URL: http://heidin72.blogg.se
Postat av: Boel

Härliga nyheter, hörde det också från Stefan idag. Blir så glad.
Hoppas att Ni hade det trevligt på julgransplundringen. Var hemma och pluggade med sonen.

kramar i massor
Boel

2008-01-19 @ 21:58:04
Postat av: Ia

Åh, vad härligt!!!
Jag känner er inte , utom här ifrån bloggen men jag tänker på er och hoppas såååå att strålkniven kan ta bort den siste "fulingen".....
Kram

2008-01-19 @ 22:21:57
Postat av: Mamma AK

Om ni visste vad era inlägg betyder mycket för oss. Tack från hela mitt hjärta

2008-01-20 @ 00:40:56
Postat av: Louise

Vilka underbara nyheter :)

Hoppas strålkniven tar bort den sista dumma pricken också!

Kram Louise

2008-01-20 @ 14:26:23
Postat av: KP-Helena

UNDERBART!!
Jag sitter med tårar i ögonen och bara ler.
Åh, vad jag gläds med er.
Det är fantastiskt! Och nu är det bara den sista rackaren som också ska bort.
GRATTIS Tim och hela familjen!
Jag tänker på er.
Kram Helena

2008-01-21 @ 16:26:14
Postat av: Susanne

Härligt! Tim är grym, detta klarar ni alla!
:)
Kram från Susanne i Umeå

2008-01-21 @ 19:50:15
URL: http://susanneottosson.blogspot.com
Postat av: Therése

Självklart ska den här fajten vinnas av "Timpa"!

Kramiz!

2008-01-22 @ 08:06:38
Postat av: Anna Lundström

Vad underbart! Har rysningar... Och vad snygg Tim var i kläderna! Sänder er en massa tankar...nu ska det sista bort!!

2008-01-22 @ 11:04:36
Postat av: Ivars mamma, skvallerbytta bingbong...

Oj, flåt flåt.Inte meningen att röja någon hemlighet...men jag skrev några rader om att hålla tummarna,,,då måste man ju förtälja hur det gick sen...Röjde dock inga namn i bloggen, men vi har smarta läsare, eller hur! ;)

Kramar om dig!

Helene

2008-01-22 @ 21:30:42
Postat av: Ulrika Färemo

Härligt att höra!
Likväl som att dåliga nyheter slår undan benen på en, likväl så ger sådana här goda nyheter luft i lungorna, och mer kämparglöd. Tänk vilken berg-och-dalbana vi lever i....
Denna rond vann Tim. Kämpa på! Håll svansen högt!
Glada kramar från
/Ulrika (Matildas mamma)

2008-01-23 @ 01:32:56
URL: http://hem.passagen.se/dummapricken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback