Ännu en Måndag

Hej på er!
Den här dagen har också varit bra på många olika sätt. Hemsjukvården var här mitt på dan och Tim fick hjälp en gång för alla att tömma magsäcken!! Tre lavemang krävdes och en jäkla smärta!!! för att äntligen få ut "skiten" he,he.
Skämt o sido!! det var en väldig lättnad att det blev gjort! Efteråt sa han det kändes skönt! vilket tyder på att det förmodligen störde mer än han trodde!
Senare på kvällen fick vi besök av familjen Snahr och Mia, mycket trevligt!
Tim har varit uppe mycket idag också vilket känns jäkligt kul! även om han känns mer o mer borta i sitt beteende så har han ändå ett jävla go och är fortfarande lika envis!!
Han har faktiskt kommit upp här precis nu i skrivande stund!! ända kruxet är att numer måste jag bära honom, för hans ben funkar inte längre!!
Det verkar som att vi får besök av Linnea till helgen igen!kul,kul ska det bli!!
I övrigt så har Johan varit på dagis igen,lite kortare dag men ändå bättre än inget!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hejsan!

Trillade in här via bloggkoll som jag använder lite då och då och måste bara skicka över en massa tankar till er, när ni behöver gå igenom något så här jävligt (ursäkta ordvalet!). Vill inte lämna utan att visa att jag varit här, tycker att det är respektlöst att läsa bloggar och inte ge respons när det är så många som delar med sig av sina liv (och många gånger jobbiga tankar och funderingar).

Jag hoppas att Tim mår bättre och bättre (har inte hunnit läsa bakåt i tiden så långt och vet inte diagnosen eller framtidsutsikter).



I alla fall. Många styrkekramar från en sjuksköterska som jobbar med småttingar och har förlorat älskade till "den där jävla sjukdomen"... =(

2009-04-21 @ 00:42:15
Postat av: Boel

Ja då är man inne på en av de dagliga stunderna att läsa Timpas sida. Han är en förunderlig lite kämpe. Vi vuxna hade gett upp för länge sedan men denna lilla speciella man kämpar på så att det glöder.



Ni vet att Ni finns i mitt hjärta dygnet runt.



kramis

Boel



ps inget barnbarn ännu.

2009-04-21 @ 05:53:09
Postat av: julia

Åh vad glad jag blir att han varit uppe lite, underbart ju! Hoppas ni får en lika bra tisdag =)

Kramar

Postat av: Marie Wettergren

Man får vara glad för varje lite grej som sker. Han verkar vara en helt underbar kille er Tim bara 12 år men då man läser om er och hans kommentarer och hans sätt,så känns han äldre. Julia läste om Tim för första gången på ett tag hon blev så ledsen då hon läste att han var dålig. Hon läste om det han sa på Annas födelsedag och då sa hon mamma jagvet att jag inte ska svära men det gör jag nu varför måste barn få den jkla sjukdom och sedan kanske behöva dö,vi har ju just börjat leva. Till saken hör att en kompis mamma i hennes klass dog förra tisdagen efter lång kamp mot den jkla sjukdom. Kram på er

2009-04-21 @ 06:29:57
Postat av: anette

tack för igår! så himla härlig att timpa satt med uppe!!!!!! pussar och kramar

2009-04-21 @ 06:41:57
Postat av: Ann-Charlotte

Underbart att höra det positiva, han kämpar på, Tim !

Håller tummarna för att det blir en bra dag även i dag .

Kramar

Lina Sören Ann-Charlotte S W

2009-04-21 @ 08:20:19
Postat av: Gabriella

Vad skönt för Tim att få det där med magen fixat, men hu så jobbigt. Kramar om extra!



Underbart att Linnea nog kommer igen så snart! Fina tjejen och fina Tim!



Kram igen!

2009-04-21 @ 08:28:59
Postat av: peggy, karin o christian

va skönt att läsa att ni haft en bra dag, ni är kämpar allihopa.....

hoppas att tisdagen blir lika bra om inte bättre.

kramizar från oss

2009-04-21 @ 09:37:13
Postat av: peggy, karin o christian

åh vi glömde att säga att Linnea verkar vara en riktigt riktigt go tjej och att ni verkar ha riktigt goda vänner omkring er, sånt glädjer att läsa....... :-)

må gott

2009-04-21 @ 09:39:47
Postat av: Alex mamma (Ewings sarcom)

Wow vilken kämpe Tim är ta tillvara på varje sekund med den fantastiska killen:)

2009-04-21 @ 10:03:05
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se
Postat av: susanne

En riktig liten kämpe...Är så kul att läsa det positiva!Många kramar!

2009-04-21 @ 10:28:43
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: Cina

Tim, vilken kämpe du är!! Kram Cina

2009-04-21 @ 11:34:33
Postat av: Pysan

Hejsan.. första gången jag kommenterar.. men jag måste..



Tim jag vet exakt hur det är att bli av med den där skiten som ligger där den ligger..



Det är en glädje när den väl är ute... och jag överdriver inte...



Att det sen är skitsnack får man ju ta...



Kämpa på nu.. så tar vi och ruskar de där små elakingarna någon annanstans..



Kram Pysan

2009-04-21 @ 12:59:29
URL: http://pysan.wordpress.com
Postat av: Agneta P

...Ni finns i våra tankar...

Njut av de guldkantade ögonblick som trots allt verkar finnas...

Kramar från Skåne

2009-04-21 @ 13:07:58
Postat av: Sussi

Tim vad skönt att det kom ut, har själv haft problem med detta då jag har en tarmsjukdom. Man känner sig mycket piggare efter att det har kommit ut.



Kram på dig och din familj

2009-04-21 @ 16:55:30
URL: http://www.bellaochputte.se
Postat av: Moa

Skönt att han fick tömt magen till sist. Fan för sjukdomen och att benen inte funkar längre :(

Kramar!

2009-04-21 @ 17:10:05
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Yvonne

Njut av varandras leenden och kärlek för det är det som kommer att vara styrkan i framtiden. Hur känner Tim det att han kommer att se efter er när han tittar på Er uppifrån eller ..???

2009-04-21 @ 17:12:06
Postat av: Mikaela

Jag har följt den här bloggen i lite över ett år, jag har gråtit vid flertal tillfällen, jag har verkligen hoppats på det bästa. Att nu se att detta inte har ett lyckligt slut gör verkligen ont och att vänta in något så hemskt kan ingen föreställa sig som inte varit i samma sitation. Jag hoppas han inte behöver lida och att allt som bara kan gå bra på slutet går bra, att han äntligen ska bli fri från den där jävla sjukdomen, slippa alla smärta, ingen människa ska behöva gå igenom det där, och ett barn, det finns ingen rättvisa det är en sak som är säker :( Kramar i massor till er allihopa!

2009-04-21 @ 20:20:45
Postat av: Anna

Hej,

Hamnade på er sida via en annan sida. Imponeras av er styrka och humor i allt elände. Önskar er allt gott.

Kram Anna

2009-04-21 @ 20:47:12
URL: http://www.laufelille.blogspot.com
Postat av: Johanna

Vilken känsla Tim att få tömma magen, man blir ju minst ett kilo lättare ;-) Klart att det blir lugnare i tarmar och mage efteråt.



Härligt att läsa att Tim varit med så mycket även idag... Det värmer.



Hoppas ni haft en bra tisdag tillsammans



Stora kramar

2009-04-21 @ 20:50:38
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Rita

Inte mycket som går upp mot en rejäl tarmtömning om jag får vara så rak, ha ha.... Å har man väntat flera veckor så lär det ju vara rejält skönt att bli av med det. Mysigt med lite besök och fint att Linnea kommer tillbaks så snart. Jag tycker fortfarande att både ni och Tim är ena mästare på att "maxa" livet. Jag blir så glad för varje bra dag ni har! Å glad för Johan att få lite dagis i sig. Så viktigt för honom att bara få vara Johan någonstans. Kram till er!

2009-04-21 @ 22:18:41
Postat av: Siss

Vad härligt att Linnea kommer tillbaka igen!

Hon gör Tim glad och det är det allra viktigaste just nu....tänker på er alla....

Kramar

2009-04-21 @ 23:29:58
Postat av: Nicole

Jag lider så oootroligt mycket med er! Kan inte förklara i ord hur jag känner när jag läser orden i bloggen! Kan inte förstå att livet kan vara så orättvist. Starka söta Tim!

Sitter med en helt blöt handduk här nu. Kan inte föreställa mig hur ni har det. Men så fort jag ens tänker tanken att det skulle kunna hända min son så får jag panik! Det gäller att ta vara på livet oavsett hur länge man lever...

En massa tankar å varma kramar till er!

2009-04-21 @ 23:46:53
URL: http://nikkilife.blogg.se/
Postat av: Carina

Måste bara säga "hej" och beundra er, Förstår er till viss del iallafall, eftersom min mamma har lungcancer med metastaser i hjärnan. Hemsk sjukdom! Finns ingen rättvisa, men vilken underbar kämpe ni har i er son!!

Kram och spark i rumpan Timpa

(en lyckospark såkart!!)

2009-04-22 @ 09:53:39
URL: http://www.mammaamiaa.blogspot.com/
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Tänker på er,

hoppas tisdag och onsdag varit bra och att Tim mår så hyfsat han kan. Va kul att ni får besök av Linnea igen. Stora styrkekramar från Varberg

2009-04-22 @ 20:29:11
Postat av: Catta

Hej Tim!

Vad skönt att magen mår bättre:)Och vad kul om Linnea kan komma i helgen, hon verkar vara en jättefin vän! Du är en riktig kämpe! Många kramar Catta med familj

2009-04-22 @ 20:30:00
Postat av: susann

Är inne och läser varje dag, tänker på er ofta. Kämpa på ! Många kramar till er alla.

2009-04-22 @ 20:52:39
Postat av: anette

puss och godnatt

2009-04-22 @ 21:45:48
Postat av: Anneli

Hoppas inte Tim blivit sämre, man blir allt orolig när ni inte skrivit på ett par dagar, även om man förstår att ni har fullt upp med att klara av allt runt omkring...

Kram till er från Anneli i Vänersborg

2009-04-22 @ 21:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback