Hallååå i natten

Tja mors! dagen och kvällen har varit lugn och städad. Tim är rätt ok och pratar och går omkring här hemma.
Tidigare idag var vi t.o.m ute och rullade honom i rullstolen.
Frågade om det var mer jobbigt än skönt att komma ut en sväng och det var tydligen mer jobbigt!
Idag har han faktiskt ätit också så det enda som varit idag är att han kräktes imorse igen och att han sovit en längre tid,men det måste han ju få göra.
Johan och jag har spelat fotboll med Linnea med som fotograf.
Idag har vi haft en sån där meningen med livet-dag,ni vet en sån där dag när man inte hajjar vad allt det här går ut på egentligen?
Man kommer ju iallafall aldrig acceptera att man får en underbar liten kille i sitt liv för att sen förlora honom innan han ens hunnit leva sitt eget liv???
Finns det nån symbolik i en sån händelse? knappast säger jag!! helt sjukt o ens försöka hitta nån mening med det.
Det enda jag kommer på är att jag verkligen hoppas att alla andra tar till vara på det underbara tillfället att få mysa med sina barn utan att tänka på hur framtiden kommer att bli utan den ena lilla plutten!!! fan om man bara kunde förklara smärtan!!!
Man får leva för stunden med en liten modifiering på det gamla uttrycket"leva för dagen" vi tar minut för minut!!!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Varma kramar till Er!!!

2009-04-12 @ 01:32:07
Postat av: Anonym

Det är så sjukt overkligt att försöka förstå hur ni lever dag för dag med allt vad det innebär.

Jag gråter och våndas med er.

Kram på er!

2009-04-12 @ 02:33:57
Postat av: EmelieLiljeberg - IDOL 2009

Heej !

allt bra?

Kram

Postat av: victoria o fredrik

Ja leva dag för dag ,minut för minut,t.o.m.sekund för sekund ,det är så vissa av oss som drabbas av cancer blir tvungna att leva,orättvist och jävligt stressande,man vill ju tuffa på och ta livet för givet,men det går inte alltid.STACKARS ER!!!Även om jag än så länge överlevt min cancer så blir inget sig likt,speciellt inte för er om ni förlorar Tim!Även om vi som drabbas aldrig vågar ta nåt för givet så tuffar livet på,brutalt och orättvist...Kramar till er fina,fina familj/Victoria

2009-04-12 @ 02:51:03
Postat av: Anita

Ja, man försöker ju det.

Jag fick ju själv ett skrämselskott när Josefin var 2, då fick hon ju hjärnhinneinflammation och hade vi inte kommit in till sjukan när vi gjorde hade hon inte gjort som hon gör just nu, står och sjungit i duschen.Jag vart verkligen rädd och hade tom planerat begravningen i minsta detalj.Vi låg isolerade på sjukhuset och föräldrar runt om miste sina barn och man hörde deras förtvivlade gråt och visste att jag själv inom snar framtid skulle tillhöra dom föräldrarna.Som TUR är vände det och har inga men av vad som hänt men gu så nära det var och dom ögonblicken glömmer jag ALDRIG.Så därför försöker jag göra det ni skriver.

Skönt iaf att höra att lilleman mår skapligt och är vaken och med er :-)



Kram!!!

2009-04-12 @ 08:28:34
Postat av: Angelica

Jag tror inte att det finns något värre än att förlora ett barn, ingenting som gör ondare...



Jag tänker på er!



Kramar

2009-04-12 @ 09:15:56
URL: http://harmoni.devote.se
Postat av: susanne

Tänker på er hela tiden.Många kramar!

2009-04-12 @ 09:37:04
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: Boel

Den smärtan Ni känner kan nog ingen riktigt ta till sig om man inte varit där själv. Kan bara säga att Ni finns hela tiden i våra tankar. När jag vaknar och när jag somnar så undrar jag hur Timpa och hans familj har det.



kram

Boel

2009-04-12 @ 09:47:22
Postat av: Monica R

Godmorgon! Jag hoppas ni har en skön påsk, tillsammans, det låter som ni tar tillvara varje ögonblick, det gör mej varm och glad.



Meningen med det här? det finns ingen mening alls..barnen ska vara friska och få vara barn!



jag tänker på er, mest hela tiden, skickar en stor hög med styrkekramar, att ta fram, för att orka varje dyrbart ögonblick



stor kram Monica R

2009-04-12 @ 10:15:30
Postat av: Monica R

Godmorgon! Jag hoppas ni har en skön påsk, tillsammans, det låter som ni tar tillvara varje ögonblick, det gör mej varm och glad.



Meningen med det här? det finns ingen mening alls..barnen ska vara friska och få vara barn!



jag tänker på er, mest hela tiden, skickar en stor hög med styrkekramar, att ta fram, för att orka varje dyrbart ögonblick



stor kram Monica R

2009-04-12 @ 10:15:44
Postat av: lisa hanfelt

Hej

Följer er blogg dagligen är väldigt berörd och lider med er. Vet hur det känns att leva minut för minut vår son är hjärtsjuk och emellanåt så har vi också stunder när man får leva med att nästa minut kanske vårt barn inte finns längre. Det är värkligen jobbigt för alla berörda. Ni verkar vara underbara människor som har kämpat länge mot denna kamp. Det ännda jag kan säga är att ge all kärlek som går den tid som är kvar... Vilket ni redan verkar göra.

Kram Lisa

2009-04-12 @ 11:05:33
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: Marie Wettergren

ja det är väl så man får leva carpe diem fånga dagen och göra det bästa av den.

2009-04-12 @ 11:17:34
Postat av: Catta H i Handen

Hej hela familjen!



Tack för hälsningen på bloggen igår!



Tänker på er!



Kram



Catta



Ps. Birmakatten Mozart hälsar:)

2009-04-12 @ 12:17:48
Postat av: Moa

många kramar!

2009-04-12 @ 13:07:08
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

skönt att dagen varit någotsånär.>tora soliga styrkekramar från Varberg

2009-04-12 @ 15:06:28
Postat av: Rita

"Den gudarna älskar...." Förstår att det inte finns mycket till tröst i detta hemska ni genomlider. Och att oavsett om man kan tro att Tim kommer hamna på en fin plats i livet efter detta så är er sorg och saknad enorm. Han är ju inte bara älskad av gudarna utan av sin familj också!! Kärlek genom cyberspace till er! Kram från Rita

2009-04-12 @ 16:21:34
Postat av: Johanna

Det finns absolut ingen mening, inte någon alls. Det är fruktansvärt att behöva gå igenom en sådan smärta...



Njut av Tim och alla stunder tillsammans.



Många kramar

2009-04-12 @ 17:03:05
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Erica

Tänker på er och super att han kan äta lite godis det hör ju till nu i påsk!!

2009-04-12 @ 18:41:17
Postat av: Maria Landskrona

hej familjen Ahlgren och Linnea, det var kul att chatta en stund med dig Linnea, och till familjen vill jag bara säga att vårvindarna fortsätter jag att blåsa upp till er med kärlek och styrka. kram Maria

2009-04-12 @ 20:35:40
Postat av: Maria Henriksson

Ni har så rätt!

Man kan bli bättre på att stanna upp och lukta på blommorna. Det är bra att man påminns om det ideligen. Önskar dock att det inte behövs en kamp som er för att man ska fatta lite bättre.

Kramar till er och tack för era kloka ord som ni orkar dela med er av trots er situation.

Kärlek!!!

2009-04-12 @ 21:37:48
Postat av: Anonym

Grubblar själv på vad meningen är, när någon tvingas leva under det ni lever i varje dag. Är så förbannad på gud, eller meningen att jag bara vill ut och skrika- Det räcker nu för dem, det räcker! Någon form av rättvisa, någon form av mening borde det finnas!! Kanske finns den, kanske kommer det att visa sig en dag?? Jag hoppas det, vill tro det. Ber för er varje dag, både för mirakel och för rättvisa. I vår familj brinner ett ständigt ljus för er.

Miljoner kramar /A

2009-04-13 @ 03:15:09
Postat av: Catta

Vad skönt att höra att Tim orkade vara ute en stund och även äta lite påskgodis!

Linnea måste vara en helt underbar vän till alla i er familj!

Man får sig verkligen en tankeställare av alla era kloka ord som ni skriver, man tar så mycket saker för givet.

Det gäller att leva för stunden och jag blir varm i hjärtat när jag läser att ni försöker ta vara på alla fina stunder som ni får tillsammans trots allt ni går igenom.

Jag skickar massor av styrkekramar till er alla!

Kram Catta





2009-04-13 @ 13:14:51
Postat av: Catta

Härligt att läsa att Tim har orkat vara ute en stund idag och även fått i sig lite påskgodis!

Vilken underbar vän Linnea är till alla i er familj, kan verkligen förstå att Tim och ni tycker mycket om henne!

Blir glad när jag läser att ni försöker ta vara på alla fina stunder ni får tillsammans trots det hemska som ni går igenom.

Jag hoppas av hela mitt hjärtat att ett mirakel ska ske!

Jag skickar en miljon styrkekramar till er alla.

Kramar Catta

2009-04-13 @ 13:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback