Lördag 25 april 10:45

Hej från några riktigt trasiga människor!!
Trodde aldrig  man skulle säga detta men nu orkar man inte så mycket mer!!
Tim har tappat dom flesta funktionerna som att gå,kissa,bajsa,äta,dricka och nu verkar det som han inte kan prata längre.
Vet inte om han hänger kvar enbart för vår skull  nu? för nu är det definitivt inget liv längre. Det känns som ak,s gissning att det ska ske den 26;e helt plötsligt är väldigt verklig!!
Linnea är här också,plockade upp henne på Bromma igår vid 18-tiden. Hon åker hem igen imorgon kväll.
Just nu pumpar vi i Timpa syrgas det är nog mest för vår skull ska man vara ärlig så är allt vi gör med honom för vår egen skull just nu!! Han orkar inte bry sig längre det märks tydligt.
Man hänger upp sig på mycket mekaniskt som hans epilepsimedicin tex. Den går knappt o få i honom och då får man panik som förälder,men helt ärligt så spelar det inte så stor roll med dom medicinerna längre.
Han verkar iallafall inte ha ont? den gamla klyschan!! men faktum är att den klyschan är extremt välkommen i ett sånt här läge. Han får inte så mycket som en alvedon just nu men ser ändå väldigt avslappnad ut.

Vi älskar Dig Tim, vår mest underbara fanstasktiska kille, vår son.

Kommentarer
Postat av: Jane

En stor kram till er skickar jag... Jag är bara en av många som tänker på er i denna stund...

2009-04-25 @ 11:01:04
Postat av: Marie

Åh vad ska man säga jag gråter för andra gången i dag för er skull lyssna på Tims sånger förut och grät då med .Älskade Familjen Ahlgren. Kram till er alla en stor kram till Linnea med tack för allt du ger denna familj du är mer än fantastisk.

2009-04-25 @ 11:06:15
Postat av: Frank

Kram från mig och min mamma, vi tänker på Tim och er i denna svåra tid.



Frank

2009-04-25 @ 11:13:37
Postat av: Jossi

Orden räcker inte till...ni finns i mina tankar mkt iaf!

Postat av: cecilia

Tårarna rinner, det är inte klokt, helt galet, overkligt att en sån fin Tim skall vara så svårt sjuk, finns absolut ingen mening idet. Det är en oskyldig fin pojke som är sjuk, som har hela livet framför sig, som har en fin lillebror och underbara föräldrar som vill dela sitt liv med honom. Blir tokig av sånt här, tokig av sorg och smärta.Det finns inga ord i världen som kan lindra. Men skall tända ett ljus för Tim, låta det lysa, ta hand om er så länge...fina familj, Kram från Cecilia, en bloggläsare

2009-04-25 @ 11:17:27
Postat av: Sophia

Jag sitter här med tårarna rinnandes även om jag aldrig träffat er. Jag önskar så att det fanns nått jag kunde göra...

2009-04-25 @ 11:18:02
Postat av: Siss

Ord blir så futtiga nu....skickar bara en stooor kram till er alla!

2009-04-25 @ 11:18:44
Postat av: Ulrika i Umeå

Vi känner inte varandra men jag har följt er blogg en tid. Ett av mina barn är en pojke i samma ålder som er underbara Tim. Min starka övertygelse är att det finns en värld dit vi ska efter detta liv. Där får vi möta våra älskade och där blir livet gott igen. Hoppas ni kan tro på det också. Jag tänker på er och ber för er. Tim kommer att få det bra dit han kommer och ni träffas igen. Många kramar till er alla från Ulrika med familj.

2009-04-25 @ 11:24:08
Postat av: Johanna

Lille Tim... Din kämpe!!! Du finns ständigt i mina tankar. Förstår att du börjar förbereda dig för din resa, resan långt bort från oss alla. Dina underbara föräldrar och din busiga lillebror kommer sakna dig otroligt mycket. Du kommer saknas av så många.



Till familjen vill jag bara säga, njut av det som ni kan njuta av. Var nära Tim, håll hans hand, låt han känna att ni finns hos honom. Ni är hans trygghet...



Många många kramar



2009-04-25 @ 11:25:39
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Lena

Även jag sitter här med tårarna rinnandes trots att jag inte känner er. Men man skulle väl vara omänsklig om man inte berördes av kämpen Tim. Skickar många styrkekramar!

2009-04-25 @ 11:28:37
Postat av: Karin

Tårarna rinner ner för mina kinder när jag läser detta inlägg men någonstans känner man lugn och frid över att Tim verkar vara så "oberörd" och inte lida allt för mycket.

Jag vet inte vad jag ska säga mer än att jag tänker på er i denna stund och skickar all kärlek och värme till er.

2009-04-25 @ 11:40:16
Postat av: Lotta (Davids mamma)

Många många kramar till er. Vi tänker på er.

2009-04-25 @ 12:01:22
URL: http://www.siredison.blogspot.com
Postat av: Gabriella

Åh, så ledsen, så ledsen för er skull ... Blev orolig när ni inte skrev i går, men nu förstår jag.

Måtte han slippa lida som sagt! Om "resan" bara kan gå åt ett håll: måtte det ske lugnt och smärtfritt ... Så sorgligt, så sorgligt. Helt ofattbart det ni och han går igenom.



Kramar er hårt!

2009-04-25 @ 12:06:00
Postat av: Erica

Ni finns i mina tankar..jag vet inte mer vad jag ska skriva....Massa Kramar till er

2009-04-25 @ 12:09:17
Postat av: Moa

Tänker på er... Många många kramar!

2009-04-25 @ 12:11:09
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Malin

Det gör ont att läsa om er kamp. Om Tims kamp. Som nu verkar närma sig ett slut... det finns inte tillräckligt med ord för att beskriva vad man känner. Och om man känner så som relativt utomstående.. kan inte ens föreställa mig vad ni som familj går igenom.



Men en sak är säker. Trots sin unga ålder har Tim lämnat ett stort avtryck på den här jorden. Vad som än händer nu, kommer vi aldrig att glömma honom. Aldrig.

2009-04-25 @ 12:26:11
Postat av: Strandskatan

Det är så oerhört många tankar som följer er och jag önskar att dessa tankar hade kunnat bära er genom detta svåra och som det verkar nu oundvikliga. Så fint att Linnéa finns där hos Tim .

Många varma hälsningar !

2009-04-25 @ 12:28:53
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Emma

Fan ta cancer så jäkla sorgligt att barn ska få sktiten:(

2009-04-25 @ 12:38:25
URL: http://korpsvartaemma.snipers.se
Postat av: Boel

Mitt i min glädje att ha blivit mormor så blir jag så ledsen när allt bara går utför med Timpa. Det gör ont i en. Sänder kramar och styrka till Er alla från oss alla.



kramis

Boel

2009-04-25 @ 12:43:39
Postat av: Elisabet Roslund

Enormt mycket tankar i denna fruktansvärda situation..............

Varmaste kramar till er alla/Elisabet, änglamamma

2009-04-25 @ 12:48:25
Postat av: Catarina

Vad skönt att höra att Tim verkar smärtfri och lugn. Kanske är det så att han i sitt inre förbereder sin resa, kanske väntar han tills han känner att ni är redo (om man kan bli det), kanske väntade han in Linnea. Jag tror nog på alla tre alternativen. Jag skickar styrkekramar till er alla, till dig Tim för att du ska våga släppa taget, till er föräldrar för att ni ska igenom det värsta som kan hända, till dig Johan för att du är världens bästa lillebror till världens bästa storebror, till dig Linnea för att du är du..

2009-04-25 @ 12:51:32
Postat av: Anette

Usch vad jobbigt det måste vara för er, skönt ändå att han inte verkar ha ont.

Hoppas att ni känner att det är många som "finns" med er nu.

Massor med varma kramar

Anette

2009-04-25 @ 13:03:49
URL: http://nenne68.blogg.se/
Postat av: Loppan

Tänker på er! Hoppas så att han slipper ha ont. Många kramar!

2009-04-25 @ 13:14:21
Postat av: Kristina

Till er alla kämpare , titta på solen försök ta ett djupt andetag ända nedifrån magen.Försök få lite extra styrka från något håll. Om mina tankar ändå kunde ge er ett uns av det. Till Tim , kämparnas kämpe.Du har gjort något otroligt genom ditt korta liv , du har fått oss blogglösare som är okända människor att vara tacksamma för att vi inte behöver ha en sådan kamp som du gått igenom.Men nu lilla gubben är det nog dax att släppa taget.Jag tittar upp på min blåa himmel och önskar att du snart får komma dit upp.Så du slipper ett ovärdigt slut , så dina anhöriga får bearbeta smärtan på ett annat plan än den de har nu.

Jag vill önska dej lycklig resa dit upp.

Kram till hela familjen

2009-04-25 @ 13:16:11
Postat av: Annelie

Vet hur det känns, jag har just mist min älskade i cancer.

En annan sort än er sons men..det är hemskt..en verkligt hemsk sjukdom-cancer.



Det är svårt när alla kroppsfunktioner ger upp.

Man blir maktlös, skärrad och oerhört ledsen.

Det går nog inte beskriva känslorna ordentligt.



Många kramar

/A

2009-04-25 @ 13:20:29
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Malin...

I såna här lägen räcker orden inte till. Tänker på er och hoppas och ber och önskar att ni ska finna styrka nog att orka möta det outhärdliga, en sekund i taget. Vet att det är många som tänker på er och önskar att ni ska få känna er burna och stöttade av alla som rörts och berörts av att vi får dela ert liv, både de ljusa och de oändligt tunga stunderna.

2009-04-25 @ 13:22:39
Postat av: Anonym

Stackars, stackars hela familjen! Tänker mycket på er!

2009-04-25 @ 13:31:14
Postat av: Annika

Känner så med er och önskar att varken ni eller någon annan skulle behöva genomlida detta. Skickar mina varmaste kramar./En av era bloggläsare

2009-04-25 @ 13:34:48
Postat av: Inger

Fina Tim, Fina familjen.



Tänker på er från cyberrymden och hoppas att ni orkar. Krama varandra och allra mest Tim.

2009-04-25 @ 13:41:41
Postat av: Katarina

Tänker på er och hur hemskt det än känns att skriva detta så hoppas jag Tim får somna in lugnt snart det är som ni skriver inget liv detta.



kramar i massor!

2009-04-25 @ 13:41:50
URL: http://gizmosmatte.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Styrkekramar till er alla, man känner sig bara helt tom.Tim när du är framme sjung allt vad du kan så dina nära hör att du har det bra. Kramar från Varberg

2009-04-25 @ 13:48:52
Postat av: Anneli

Lille, store Tim... Sänder dig en stor, varm kram. Vi är många som finns med dig trots att vi inte känner dig. Hoppas du känner allas vår värme och kärlek till dig.

Anneli i Vänersborg

2009-04-25 @ 14:19:25
Postat av: Jessica (Ryans mamma)

Verkligen tråkigt att läsa att det är så illa med er son! Gör ont i bröstet att läsa det. Vilket helsike ni måste gå igenom just nu.



Kram Jessica

2009-04-25 @ 14:30:31
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ni är i mina tankar. Så ledsen för eran skull, det skär i hjärtat när jag tänker på allt ni har att gå igenom...Att se sitt älskade barn vara så sjuk och att tvingas inse att det snart kommer en dag då ni måste skiljas åt måste vara det svåraste man kan vara med om. Stor kram...

2009-04-25 @ 14:38:36
Postat av: Anonym

All den kärlek ni har för Tim, jag är säker på att han känner den! Att han ska tas ifrån er, det finns ingen rim och reson. Det är inte mycket man förstår här på jorden. Kramar till er.

2009-04-25 @ 14:43:30
Postat av: Maria Henriksson

Det ovan är från Maria.

2009-04-25 @ 14:44:54
Postat av: Eva

Det som betyder mest för Tim är att ni är där och att han får känna sig trygg i sin egna säng hemma.

Och att Tim inte har ont. Har man varit med om så mycket som Tim har med allt vad undersökningar, provtagningar, behandlingar, biverkningar så är sjukhuset det ställe som man hatar att vara på, med all rätt. Eftersom vår Jacob har varit till och från på sjukhus sedan 8 mån ålder så hatade han det. Vi gav honom intavenöst näring och mediciner själva hemma. Jacob fick somna in i sin egna säng hemma, det kändes otroligt viktigt för oss. Jacob blev 12 år 7 mån. Man vill ju göra det bästa som bara går att göra in i det sista för sitt

älskade barn. Tänker på er hela tiden kram Eva i Enskede.

2009-04-25 @ 14:58:04
Postat av: Anonym

Det måste vara det svåraste man kan göra. Att viska;

"Släpp taget nu, min son. Din tid här på jorden är över för denna gång. Räds inte för vi ska bära dig med oss, i våra hjärtan, tills den dagen vi får mötas igen.



Släpp taget nu, min son. Låt inte våra tårar hindra dig. Gå i frid för vi ska aldrig glömma dig."



Det måste vara det svåraste man kan göra. Och det är ändå bara början...



Styrkekramar i mängder.

2009-04-25 @ 15:26:08
Postat av: anna

De är så sjukt tråkigt att läsa att de är så pass illa nu. Har följt bloggen nu ca 2 månader..Det är en med en klump i magen sista tiden man gått in.. Man vågar nästan inte...

Är en ung tjej på 22 år som är Gravid med en liten pojke som kommer i Augusti..

Tänker på er!

Kramar

2009-04-25 @ 15:57:28
URL: http://aaannaas.blogg.se/
Postat av: Ingrid S

Varma tankar.

2009-04-25 @ 16:19:03
Postat av: Åsa

Hej.

Jag har hittat er blogg genom en gemensam bekant till er.

Jag vill bara säga att jag verkligen känner med er. Som förälder kan man relatera till hur det måste vara att ha ett barn som är sjukt, men det går aldrig att sätta sig in i hur det verkligen måste vara.

Varma tankar till er.

2009-04-25 @ 16:25:03
URL: http://suburbandreams./blogg.se
Postat av: Maggan

Finns inget att trösta med, bara att försöka sända kraft, dom som är mediala säger att man alltid är med på sin egen begravning och att man möts på andra sidan av någon ur ens egen familj som har gått tidigare och att vi är här på jorden för att lära oss mera, man går igenom med sin ledare vad man behöver lära sig och går alltså med på att gå igenom visa saker för att bli en fulllärd själ om det stämmer vet inte jag, men jag kan ibland känna en närvaro på begravningar, inbillning eller inte, vill kanske tro? Alla mina tankar är hoss er i denna stund.

2009-04-25 @ 16:56:07
Postat av: Alex mamma (Ewings sarcom)

tar flera djupa andetag o känner rakt in i mamma hjärtat hur jä...kla ONt det gör att läsa hur ni har det...fortsätt kämpa...drillioner kramar o massor av styrka ni är fantastiska

2009-04-25 @ 17:08:11
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se
Postat av: Millan

Hejsan familjen! Det gör ont att läsa ert inlägg, finner inga ord. Skickar en styrke kram till er alla! Millan

2009-04-25 @ 17:17:26
Postat av: julia

Skickar iväg massor med kramar

2009-04-25 @ 17:20:37
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Annika

Tänker på er. Livet är inte rättvist! Eller det är väl snarare döden som är orättvis. All kärlek.

2009-04-25 @ 17:27:36
Postat av: Margareta

Sänder många omfamnande o delaktiga kramar till er i ett av livets mest svåra ögonblick..så tungt o ofattbart!! Jag ber att ni ska få kraft o orka..man undrar varför..varför!! Styrkekram Maggan

2009-04-25 @ 17:36:33
Postat av: trine

Jag hoppas din resa blir trygg, Tim! Stay cool, you're beautiful!!

2009-04-25 @ 18:30:29
Postat av: susanne

Finner inga bra ord att skriva till er idag...

Tänker så himla mycket på er.KRAM

2009-04-25 @ 18:32:21
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: challe

fy fan! vad jobbigt det måste kännas... går inte att föreställa sig hur det egentligen är, att ha ett barn som är på väg härifrån...som inte får stanna kvar pga en jävla cancer sjukdom!!! hold tight! lots of love

2009-04-25 @ 18:32:56
Postat av: Morris

Ni har mitt medlidande, jag tänker på er...

Önskar att ni slapp gå igenom det här förstås.

Fy hemska sjukdom. Lite lugnande att han slipper ha ont iaf. Men så orättvist allt är ändå...

Massa kramar till hela familjen!

Kram o kärlek...

2009-04-25 @ 18:47:44
Postat av: Ewa o Daniel

Känns nästan "orättvist" att våran Daniel finns kvar för att han hade änglavakt. Varför har inte Tim samma änglavakt ? I de här stunderna kan väl ingen påstå att det finns en Gud ? Finns det någon enda mening med att ett barn dör ????

Inte mycket tröst i dessa ord, men jag lider så oerhört mycket med er ! Må ni alla fyra få några lugna fina dagar tillsammans. Oändligt Varma Kramar till er alla ! Ewa

2009-04-25 @ 19:07:11
Postat av: anette

älskade älskade vänner , finns inga ord.

ni finns i våra tankar hela tiden, tim! vi älskar dig! många pussar och kramar till er alla.

2009-04-25 @ 19:41:20
Postat av: anette

krama killarna och ta var på er tänker på er varje dag kram från Lilla Edet

2009-04-25 @ 20:00:31
Postat av: ann & Dizel med fam.

Ännu en gång skickar vi en stor famn med styrkekramar.

Livet är orättvist och att just er fantastiske gulliga kille är på väg mot Nagalia är helt absurt och mycket mycket ledsamt.

2009-04-25 @ 20:48:13
URL: http://unforgettable.se/dizel
Postat av: Angelica (från Aftonbladet)

Jag tänker på er! Det är så sorgligt att jag saknar ord. Ärligt talat så finns det nog bara ett passande ord: Varför? Jag förstår inte. Det är hemskt att Tim redan är på väg till Nangiala, alldeles alldeles för tidigt. Skönt att höra att han verkar lugn i alla fall. Han är ju omgiven av de personer han älskar allra mest. Kärleken är evig.



Kramar till er

2009-04-25 @ 21:56:23
URL: http://harmoni.devote.se
Postat av: Jerry

Mina tankar finns hos er. Det är så ledsamt detta.

2009-04-25 @ 22:29:47
URL: http://jerbaz.wordpress.com
Postat av: Elin

Det gör så ont att läsa...

man önskar att man inte var så maktlös...

livet är inte rättvist, så är det bara!



Men jag ber till en gud jag inte vet om jag tror på. Ber för att han får vandra över till andra sidan på ett fridfullt sätt, utan smärta.



Vad som händer efter döden vet jag inte riktigt... men vad jag vet är att det finns ett Nangijala. Och där i lägereldarnas och sagornas värld lever redan min lillasyster, min pappa, min farmor och farfar i en liten stuga, och jag har bett dom möta upp Tim, så han slipper vara ensam. Dom kommer ta hand om honom och älska honom som en i familjen. Så ni vet att han får ett varmt välkommande och får känna värmen och kärleken i en familj även där på andra sidan. Ingen kan ersätta han helt fantastiska familj! Ni är så oerhört tappra och starka... och har varit de bästa föräldrarna för just Tim! Han kunde inte ha valt bättre föräldrar! Ni är ju hans familj för evigt och han kommer väntar där på er...

Men tills ni ses igen så ser min pappa och resten av familjen till att han har det bra!



Änglarna vakar.



All kärlek - Elin

2009-04-26 @ 01:08:23
URL: http://www.thewordsinsideme.blogspot.com
Postat av: Fuschia

Mina tankar hos er



Vad ska man säga/skriva förutom att livet ibland känns jäkligt orättvist och man undrar: VARFÖR???



Kramar i massor till er!

2009-04-26 @ 01:51:34
URL: http://blogg.passagen.se/fuschia
Postat av: Lena Magnusson

Hej familjen Ahlgren!

Tänker på er och känner så med er. Skulle önska jag kunde lindra ert lidande. Livet är verkligen grymt och orättvist. Många varma kramar till er alla från "fröken"!

2009-04-26 @ 14:36:31
Postat av: XMalinX

en stor kram till er

2009-04-26 @ 23:56:23
URL: http://xmalinx.blogg.se/
Postat av: lena

Tänker på er, vi har gått igenom samma sak -97 men hittainga tröstande ord att säga. det är så orättvist. Tankarna går till er,kram lena

2009-04-27 @ 20:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback