Mycket nu!!

Hej igen!
Föe cirka en timme sen trodde vi att det var dags!!! Tim har ju en syre och pulsmätare på sig ibland.
Syremätningen ska ligga på en spänvidd mellan 90-100 och pulsen mellan ca. 60-80.
För en timme sen låg syret på 62 och pulsen var uppe på 162!!! Vi ringde till hemsjukvården och dom kom hit på en gång.
Under tiden allt detta inträffade så kopplade vi på syrgasen och då lugnade allt ner sig lite även om pulsen fortfarande var ganska hög.
Nu är allt relativt stabilt och han ligger och sover.
Det är ju så jäkla svårt att acceptera det här!!! man gör ju fortfarande allt för att hålla honom vid liv!!
Ja vi får se om ak,s förutspådda datum imorgon är den dag det ska ske?
Vem vet? vet man nåt överhuvudtaget? säger bara till alla att ta vara på allt och alla ni har omkring er! men det har ni väl fattat för längesen förmodar jag?

Hej hopp!!

Kommentarer
Postat av: Siss

Jo, vi har förstått att vi ska ta vara på allt gott vi har...och inte skjuta allt på framtiden!!

Förstår att ni har det hemskt just nu...att vilja behålla er älskade pojke i livet och samtidigt önska att han ska slippa ifrån sina plågor!!

Det är nog inte så hemskt att dö...men desto svårare att vara de som ska fortsätta leva.

Jag tror stenhårt på, att vi komer att mötas en dag..våra liv vore ju så meninglösa annars...och att tiden för den som gått före är så kort, men så lång för oss som lever kvar här.

Ber för att Tim snart få gå vidare och att ni ska få ro....massor med kramar!



2009-04-26 @ 00:29:47
Postat av: Caroline

Tänker på er! Vilket hemskt öde livet är ibland... förlora nära och kära... vara tvungen att stå kvar när de lämnar oss... tiden läker alla sår, men ärren finns alltid kvar. Må Tim somna sött och tas emot av alla våra änglar där uppe när det är dags. Jag är säker på att han vet hur mycket ni älskar honom och jag är säker på att han är lycklig över att ha en familj som sin, och er som föräldrar till honom. Han kommer att vaka över er där uppe, sitta på molnen och titta ner på er med sina ängla-vänner och peka stolt på er och berätta att ni är hans familj <3

2009-04-26 @ 00:30:12
Postat av: Carina

Många, många tankar i er svåra overklighet. Min brors som gick bort som 12 åring, i hjärtfel, känns så fruktansvärt att detta får hända. Att barn som ska njuta, hitta på hyss och leva livet blir sjuk. Så jävla fel!!!

Orättvisa. Det måste vara orättvisa när det gäller barn och sjukdommar i första hand, såklart även vuxna som är sjuk men kanske dock inte på samma sätt.. Älskade TIMPA! Njut av sitt nya liv, även om vi såklart mest av allt önskade att du fanns kvar här på jorden.

Jätte mega, mega dunder super kram från mig till er!!

Postat av: Carina

och lite mer.. jag tror inte heller döden är farlig Timpa, du vet att din familj älskar dig över allt annat som du även älskar dem. Att skiljas är svårt men att mötas en dag igen är lättare så njut av din frihet. Kraamm!!!

2009-04-26 @ 00:36:50
URL: http://www.mammaamiaa.blogspot.com/
Postat av: Toni

Tim. Det är aldrig för sent att ses igen... när och var vet ingen, men jag hoppas det blir snart!

Toni

2009-04-26 @ 00:56:23
Postat av: Elin

Det gör så ont att läsa...

man önskar att man inte var så maktlös...

livet är inte rättvist, så är det bara!



Men jag ber till en gud jag inte vet om jag tror på. Ber för att han får vandra över till andra sidan på ett fridfullt sätt, utan smärta.



Vad som händer efter döden vet jag inte riktigt... men vad jag vet är att det finns ett Nangijala. Och där i lägereldarnas och sagornas värld lever redan min lillasyster, min pappa, min farmor och farfar i en liten stuga, och jag har bett dom möta upp Tim, så han slipper vara ensam. Dom kommer ta hand om honom och älska honom som en i familjen. Så ni vet att han får ett varmt välkommande och får känna värmen och kärleken i en familj även där på andra sidan. Ingen kan ersätta han helt fantastiska familj! Ni är så oerhört tappra och starka... och har varit de bästa föräldrarna för just Tim! Han kunde inte ha valt bättre föräldrar! Ni är ju hans familj för evigt och han kommer väntar där på er...

Men tills ni ses igen så ser min pappa och resten av familjen till att han har det bra!



Änglarna vakar.



All kärlek - Elin



2009-04-26 @ 02:11:19
URL: http://www.thewordsinsideme.blogspot.com
Postat av: Madelen

Tänker på er!

2009-04-26 @ 07:15:07
Postat av: Boel

Ja som vanligt så är det så svårt att klä alla ens tankar i ord. Ni kämpar ni underbara människor och Timpa håller sig kvar. Ja självklart så vill man göra allt för att ha honom kvar i livet även om Ni alla vet att så inte är fallet. VI alla här ute vill också behålla honom i livet. Men jag tror eller nästa vet att vi kommer att ha en stor förebild i den store kämpen.



Kramis

Boel

2009-04-26 @ 07:18:02
Postat av: Jenny med familj

Våra tankar är hos er. Varmaste kramar!

2009-04-26 @ 07:42:40
URL: http://www.tobiasfond.se
Postat av: susanne

Åhhh,lille Tim...

Usch,vad hopplöst...

Klart att ni gör allt för att hålla honom vid liv...

Många kramar!!!

2009-04-26 @ 08:46:51
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: jess

Näe, hopplöst! hemska hemska!! Tänker på er mycket! Tar vara på det jag har efter egna erfarenheter men det känns som man blir kastad tillbaka in i förtvivlansdelen - den är inget vidare! Men tillsammans med de man älskar kommer man tillbaka till livet - eventually!



Stor kram

2009-04-26 @ 08:56:42
URL: http://binks2.wordpress.com
Postat av: Johanna

Jäkla maktlöshet.... Fan att man som förälder ska behöva se sitt barn dö. Barn ska inte dö, barn ska vara friska, leva, busa, vara nyfikna på livet...



Hoppas natten har varit lugn för er...



KRAMAR

2009-04-26 @ 08:56:44
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: peggy,karin o christian

vi tänker på er

kramiz

2009-04-26 @ 09:00:10
Postat av: anette

vi finns här om ni behöver oss , men det vet ni ju redan.finns inget man kan skriva, man vill ta er och åka dit där inget ont finns. så att allt kan bli som vanligt igen. dom här åren som ni har kämpat, herregud! vi älskar er.

2009-04-26 @ 09:04:26
Postat av: Ann-Charlotte

Tänker på er !

Ann-Charlotte Sören Lina S W

2009-04-26 @ 09:14:53
Postat av: Marie Wettergren

Familjen Ahlgren

Ni vet att vi finns här för er. Jag kollar in så ofta jag kan bara för att se hur det går. Jag tänker på er hela tiden .

2009-04-26 @ 09:16:09
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hoppas natten varit lugn,att Tim(om han inte redan vecklat ut sina vingar)har haft en smärtfri rofylld natt.Stora styrkekramar till er alla i familjen, även övrig släkt öch Linnea.Ge Johan en extra kram,Stora kramar från Varberg

2009-04-26 @ 09:19:24
Postat av: Maria Henriksson

Söta familjen Ahlgren,

ja, ni har verkligen gett mig ett nytt perspektiv på livet och tillvaron. Jag och min Fredrik följer er blogg och vi påminner varandra om hur livet kan bli. Att ni orkat föra blogg som ni gjort och även in i slutet är beundransvärt. Allt detta tackar jag er för. Att ge andra människor nya perspektiv mitt i den jobbigaste stund, det är styrka det. Ni är härliga människor och det är underbart att Tim fått vara med just er.

Kramar kramar kramar

Maria

2009-04-26 @ 09:25:57
Postat av: Katarina

Tänker på er, Tim om du fortfarande är med oss så hoppas jag du fått en lugn natt var inte rädd att släppa taget när det är dags.Ni kommer att ses igen på den andra stranden den dagen det är dags för det.



varma kramar!

2009-04-26 @ 09:31:00
URL: http://gizmosmatte.blogg.se/
Postat av: Heléna

Jag är otroligt dålig på att höra av mig, att kommentera men mina tankar är med er alltid! Stor kram från Heléna i Umeå

2009-04-26 @ 09:32:54
URL: http://hemmahoshelena.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!



Tänker på er hel tiden och jag förstår att ni har det extra tungt just nu. Har en väldigt nära familjemedlem som gick bort i lymfkörtelcancer för ett par år sedan och det är ju en grym sjukdom! Man vill så länge att de skall blir friska, att det skall vända, att behandlingen skall verka, men till slut så kommer lugnet och man förstår att den verkliga lindringen är att släppa taget óch bli smärtfri. Inte för oss som är kvar, men för den som är sjuk.



Många kramar från mig1

2009-04-26 @ 10:08:45
Postat av: matilda

Hittade bara in hit... kom och tänka på min pojkvän som hade cancer som liten..



Vill bara önska all lycka till er och hoppas att allt en dag blir bra!!

2009-04-26 @ 10:14:21
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Sanne

Länk till ett inlägg tillägnat Er Tänker på er, Kramar!

2009-04-26 @ 10:40:09
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/
Postat av: Sandra [2barnsmamma]

Vet inte hur jag hamnnade här..

Jag vet inte vad ni går igenom men förstår att det måste vara tufft! Ingen vill se stt barn dö, barn ska vara friska. Kramar!

2009-04-26 @ 13:00:13
URL: http://sandrastomberg.blogg.se/
Postat av: Kadri

Tänker på er !!

2009-04-26 @ 14:30:51
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Cilla

Känner med er jätte mycket.Livet är så orättvist och oförutsett.Det sista man vill är att se ens barn lida,men klart man inte vill släppa taget. Men Tim det sägs att det är fint i Nangiala och ni kommer att ses igen.Kram

2009-04-26 @ 15:06:52
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.om
Postat av: elin

Otroligt starkt att skriva en blogg om vad som händer. Känner med er jätte mycket och hoppas att ni tar vara på all tid ni har! Hoppas att allt vänder! Varma hälsningar.

2009-04-26 @ 18:38:44
URL: http://rutenfem.blogg.se/
Postat av: Alex mamma (Ewings sarcom)

Mina varmaste tankar är hos er...tänker på er hela tiden...söta familjen

2009-04-26 @ 20:51:27
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se
Postat av: Matilda [myphoto.blogg.se]

Vad starkt av er att skriva om det. Jag lider verkligen med er. Till Tim önskar jag bara att säga att han verkar vara en underbar kille! Mina tankar är hos er! Många kramar.

2009-04-26 @ 20:54:19
URL: http://myphoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fy fan rent ut sagt . Vi tänker på er <3

2009-04-26 @ 22:00:59
Postat av: Maria Landskrona

den värsta mardrömmen för alla föräldrar. jag skickar er miljoner kramar.

2009-04-26 @ 22:09:25
Postat av: Carina

Kram på er!!!

Tänker så på er och er Tim!!

2009-04-27 @ 00:29:30
URL: http://mammaamiaa.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Gud vad hemskt allt låter, ja håller tummarna för att det ska läsa sig någon gång

2009-04-27 @ 10:23:24
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/
Postat av: Maggan

Ni är i våra tankar hela tiden, ATT DET SKA BEHÖVA VARA SÅ HÄR: KRAAAAMMMIS.

2009-04-27 @ 10:24:58
Postat av: Chuck

Blev verkligen rörd av denna blogg.

Beklagar, livet är så jävla orättvist...

2009-04-27 @ 11:53:21
URL: http://chuuck.blogg.se/
Postat av: Anonym



BARA ETT TIPS



Jag har hittat en ny sida som är superenkel att samla poäng på och det behövs inte alls mycket för att du ska få hem ditt presentkort! I jämförelse med bland annat gratisbio, gratiskläder, gratismode, gratissajt osv så är denna sidan oerhört generös.



Passa på att bli medlem nu när sidan knappt har några medlemmar! Då är det ännu lättare för dig att få presentkort och vinna i deras tävling, jag har redan samlat ihop till ett på H&M och jag blev medlem igår. :) Här: http://www.freestreet.se/?r=147

2009-04-27 @ 14:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback