Onsdag och roligare blir det inte

Idag vaknade Tim och var till synes helt ok!
Men där tog man ju fel!! Han har hittills idag ätit en tredjedel på en liten limpbit som dessutom en kvart efter kom upp igen tillsammans med dagens mediciner. SUCK......
Nu får det vara bra!!!! trodde aldrig man skulle säga att han får åka vidare men det börjar faktiskt kännas mer rättvist!!
Han är ju en kämpe och det har varit underbart!! men nu börjar det vändas till en nackdel.
Fan man vill inte se honom så här!!! Kvicka snabba lilla fotboll och hockey-gubben som knappt kan gå längre och inte ens äta.
När han var uppe en sväng imorse frågade jag om Linnea ville se inspelningar med honom när han var liten och spelade fotboll? Då sa Tim: Jag kommer inte ihåg mitt liv hur det var förut!!! det är ju helt jävla sjukt allting,själv kommer man ihåg allt som om det var igår....det är nog så det kommer vara resten av det liv man har kvar!!

Kommentarer
Postat av: Jack

Det låter verkligen urjobbigt. Hoppas att både Tim och ni runtomkring honom orkar hitta små stunder av värme och glädje. Många kramar.

2009-04-08 @ 13:44:35
Postat av: Maria Henriksson

Det måste vara outhärdligt att se sitt barn bli tröttare och tröttare. Ett uns kan jag förstå den hopplöshet det känns men man kan nog inte helt förstå när man inte varit med om det ni är med om just nu. All kärlek till er och jag ber om extra styrka som ni behöver just nu.

Maria

2009-04-08 @ 14:08:31
Postat av: Boel

Gud vad svårt det är att finna ord, skulle så gärna vilja göra allt för Er men man räcker inte till.



Kramar till Er alla

Boel o Stefan

2009-04-08 @ 14:09:21
Postat av: Katarina

Förstår att det är svårt och jag sänder styrkekramar och healing till er alla i denna svåra stund.



kram Katarina

Postat av: Fillis

Usch mina ögon blir helt tårfyllda, hur kan livet få vara så här orättvist. :(

2009-04-08 @ 14:18:37
Postat av: susanne

Livet är så orättvist,jag blir så ledsen när jag läser...Många,många kramar!!!

2009-04-08 @ 14:29:21
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: Lotta (Davids mamma)

Jag känner igen mig i dina tankar. När livet blir så där grymt omvärderar man sin syn på liv och död. Under Davids sista tid önskade jag många gånger att det skulle vara över samtidigt som jag inte alls var redo att släppa honom. Det är så obeskrivligt svårt och jag lider verkligen med er. Lilla fina Tim. Varför?

2009-04-08 @ 14:37:43
URL: http://www.siredison.blogspot.com
Postat av: Linda Karoline i Norge

Sender gode tanker og mange klemmer i denne tunge tiden.Uff så urettferdig dette livet kan være!

2009-04-08 @ 14:46:08
Postat av: Gabriella

Nä, fy tusan så sorgligt det är. Han ska inte behöva lida så! Blir så förbannad över livets orättvisa! Vet inte om ni orkar/vill/kan svara på detta: Men hur tusan förbereder man ett barn på det som komma skall ...? Kunde inte Tim få prova det där Uppsalaprojektet som Sabina var inskriven på, men inte hann fullfölja!? Åh, det borde finnas nååågot att göra.



Kramar om!

2009-04-08 @ 14:52:26
Postat av: Amira

Jag är verkligen verkligen ledsen :(

2009-04-08 @ 14:56:50
Postat av: Alex mamma (ewings sarcom)

oj oj ni har det inte lätt men kämpa på underbara familj o ge aldrig upp

2009-04-08 @ 14:57:57
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se
Postat av: Åsa

Känner så djupt med er, vet inte vad mer jag kan säga... Stora värmande kramar till er allihop.

2009-04-08 @ 15:02:06
Postat av: Rospiggen

Jag är så ledsen för Tims och er skull =( Det är ju nu när det är vår man ska spela fotboll och vara ute och cykla. Det är så himmelens orättvist.

2009-04-08 @ 15:19:25
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: Maria m Olivia ATRT

De säger att man har sina barn till låns men vem f-n tidsbestämde det lånet?!?!?!

Tänker på er och kan inte för mitt liv förstå..

Kramar från oss

2009-04-08 @ 15:29:24
URL: http://familjen.zoomin.se
Postat av: Maria

Såg precis att det var helt annorlunda namn mot vad jag brukar skriva. Låg en gammal inloggning från annan sida kvar.

/Maria m Olivia

2009-04-08 @ 15:31:43
Postat av: Trogen bloggläsare

Tänker på er mest hela tiden, men kan inte förstå vad ni genomlider.

Kramar

2009-04-08 @ 15:44:03
Postat av: Marie Wettergren

Till hela Familjen Ahlgren .Vad ni går genom ska ingen familj behöva gå genom ,att få se sitt barn må så här det kan ingen som ej gått genom detta förstå. Vi som ej gått genom detta kan bara försöka tänka hur vi skulle mått om det var vårt barn. Jag kan ej sluta tänka på er finns i mina tankar hela tiden .

2009-04-08 @ 16:12:39
Postat av: Camilla, vän till Daniel.

Finns inga ord, men jag tänker på er med, och försöker stötta Daniel en del..det är otroligt svårt och orättvist att behöva gå igenom något sådant som ni gör. Lyssnat på Tims låtar, är musikrecensent och ger honom två tummar upp! :)

2009-04-08 @ 16:22:32
Postat av: Jossi

SÅ många tankar som går till er och till tim, även om ja inte känner er <3

2009-04-08 @ 16:43:38
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
Postat av: emily gray

Jag kan inte greppa det. Det är inte rättvist mot någon att behöva ha det så här, och ni har kämpat så allihopa. Vi finns här och hoppas att ni litar på att vi alla ställer upp, whatever.

Kram! Emily & co

2009-04-08 @ 16:53:07
Postat av: Katta

Kära familjen Ahlgren! Det har inte gått en dag utan jag tänkt på er, läser dagboken varje dag!

Och jag säger som alla andra det finns inte ord..... sänder er all kärlek!

KRAM, KRAM, KRAM, KRAM och åter tusen kramar.

Katta och Agnes

2009-04-08 @ 17:31:02
Postat av: Therése

Varma kramar till er alla! Lider med er..



2009-04-08 @ 17:39:52
Postat av: Anna

Lider så med Tim. Min pappa gick bort i cancer och det gick till en viss gräns. Sedan orkade vi inte se honom lida mer, det var inget liv att bara ligga i sin säng, sova och ha ont. Kan låta hårt, men ibland undrar man varför de håller ut så länge. Sorgen och saknaden kommer ju i vilket fall. Hoppas ändå att Tim ska få ha en bra tid här, så länge den varar. Och självklart förstår jag att det är fruktansvärt att se honom så här och även att mista honom, men ibland kan livet vara värre än döden. (Hoppas ni förstår vad jag menar med mitt svammel och att jag inte sårar er för det är inte min mening.)

Styrkekramar i massor

2009-04-08 @ 17:45:08
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Trine

Jag tycker ni ar modiga. Det ar en helt annan resa som borjar nu. Fast ni ar trotta och oroliga och ledsna, sa vet jag att ni kommer att gora allt for att Tim's "transition" ska bli sa fridfull som mojligt. MYCKET MYCKET karlek till alla. Stay cool, beautiful, beautiful, Tim. It will be allright! Trine

2009-04-08 @ 17:50:05
Postat av: Annica

2009-04-08 @ 18:32:37
Postat av: Morris

Massor av kramar...till er!

Förstår känslan, när det inte finns ngn annan utväg och lidandet blir för mkt för alla.

Men förstår den på ett annat sätt f-stås! U know...

Man kan bara hoppas att Tim inte lider allt för mkt eller har allför ont. Söte lille Tim...

Kärlek till mina starka vänner A-K o Janne, ni är såå starka! och era barn så fina.

Mera kramar...

2009-04-08 @ 18:33:11
Postat av: Annica

Tänker på er,massor av kramar

Annica från Skåne

2009-04-08 @ 18:34:14
Postat av: peggy, karin o christian

man blir så ledsen, fan va orättvist livet är ibland. Tänker på er.... hoppas att ni får möjligheten att ordna allt på ert sätt o att ni får all hjälp som går att få.

Ni finns i våra tankar.

Kramiz kramiz

2009-04-08 @ 20:15:42
Postat av: Moa

Fan att det ska vara såhär :(

Och att han inte minns hur det var förut gör också ont. Det är väl dels pga sjukdomen och hur det förändrat allt men sen är fyra-fem år betydligt längre tid för en tolvåring än för en vuxen. Många kramar till er alla!

2009-04-08 @ 20:18:35
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Johanna

Blir så ledsen av att läsa dina maktlösa rader :-( Det är så fruktansvärt orättvist.... Stackars Tim, måste kännas så jobbigt för honom att märka av allt som blir sämre och sämre...



Många många kramar

2009-04-08 @ 20:19:06
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Emiii

Ni finns i mina tankar! Timpa, Du är en Kämpe och resten utav familjen likaså!! <3

2009-04-08 @ 20:51:27
Postat av: Linda

Usch vad tråkigt att Tim blir sämre. Som ni skriver så kanske det är dags för Tim att gå vidare utan mer smärta. Kan inte i min vildaste fantasi tänka mig hur fruktansvärt det måste vara att se sitt barn såsom ni ser Tim bli sämre och sämre.

2009-04-08 @ 21:30:23
Postat av: Nina

Tänker på er och läser ofta om er kamp. Skickar mycket ljus och värme till hela familjen....

2009-04-08 @ 21:45:57
Postat av: Mia

jag sänder styrka till er, tänker på er i denna tid.



hoppas hoppas det kan ske ett mirakel...

hoppet är de sista som överger oss...



kram!

2009-04-08 @ 21:56:12
URL: http://miamariah.blogg.se/
Postat av: Siss

Det är så hemskt och orättvist...men det är troligen NI som lider mest, Tim själv är nog lite avtrubbad vid detta laget och tänker inte så mkt på vad som händer!

Kramar till er alla/Siss

2009-04-08 @ 22:27:05
Postat av: Sebastian

"Amare et sapere vix deo conceditor" - Även Gud har svårt att älska och vara klok samtidigt..

2009-04-08 @ 22:42:55
Postat av: Queno och Linn

Vi kan inte föreställa oss er smärta men vi tänker på er. Hoppas att Tims sista tid blir så bra som möjligt. Vi sänder många varma kramar till er.

2009-04-08 @ 23:00:57
Postat av: Angelica

Vet inte vad jag ska säga eller skriva men jag tänker på er!



Kramar

2009-04-08 @ 23:03:03
Postat av: Heidi

Nu sitter här jag med tårarna rinnandes igen. Det är så orättvist!

JAg förtsåt er kännsla samtidigt om att man ju hoppas han ska slippa lida mer, samtidigt som man ju inte vill släppa taget. VAr glad för alla videofilmer ni har av honom, de kommer att glädja er länge länge sen.



Många kramar från mig igen! Hoppas ni får en GLAD PÅSK hur som helst!



/Heidi

2009-04-09 @ 08:21:37
URL: http://heidin72.blogg.se/
Postat av: Loppan

Fy fan (ursäkta)!!! Det är inte rättvist, vem sjutton är det som bestämmer sånt här???? Skickar många kramar till hela familjen!!!!

2009-04-09 @ 09:05:20
Postat av: Anna

Stora, goa och massor av Påskpussar till er alla! Ni finns i mitt hjärta och jag önskar jag kunde trolla...

2009-04-09 @ 09:46:45
Postat av: Birthe

Många, många kramar från mig :(!



2009-04-09 @ 09:56:35
Postat av: Lotta

Många kramar till er! Hoppas att ni får en bra tid tillsammans trots utsikterna. Kram ;-(

2009-04-09 @ 10:11:59
Postat av: Cina

Åh, jag känner så med er alla. Det finns ingen som helst rättvisa i att ni ska drabbas på detta vis. Tag vara på den tid ni har. Hör av er om det finns något jag kan göra. Många påskkramar tll er!! Cina

2009-04-09 @ 11:21:53
Postat av: Agneta P

Tänker på Er...

Hoppas, trots allt elände, att det finns något varje dag - ett leende, ett ordbyte, en kontakt - som ändå innebär att även den dagen i efterhand kan kännas som den var värd att leva, både för Er och för kämpen Tim...

Kramar från Skåne

2009-04-09 @ 11:42:04
Postat av: Yvonne

Mina tankar är hos er. Vet hur jobbigt det är att slitas mellan att vilja ha han kvar och samtidigt låta han få gå vidare..Ni har kämpat så tappert i så många år så segern borde ha varit er för länge sen...vart finns rättvisan i att ett litet barn inte får växa upp...Påsk kramar till er alla

2009-04-09 @ 11:59:16
Postat av: Ann-Charlotte

Finns inga ord att sända till er .Bara att vi tänker på er och vill skicka varma kramar .

Ann-Charlotte Sören Lina S-W

2009-04-09 @ 12:01:31
Postat av: Maria Landskrona

En liten dikt från mig till er.



Tusen tårar rinner på min kind

jag sänder er styrka med vårens vind.

att varje vinpust ni känner mot er kropp

är från mig, och ska ge er kraft kärlek och hopp.



tusen kramar och mina tankar rör vid er med vårens vindar. Maria i Landskrona

2009-04-09 @ 12:25:22
Postat av: Catta med familj

Jag blir så ledsen när jag läser om det som händer med världens finaste Tim och er.Jag har nyss lyssnat på Tims sång och det är den finaste sång som någonsin har gjorts! Sänder många varma stärkande kramar till er alla.

Catta

2009-04-09 @ 17:43:06
Postat av: vindensmelodi

Ja, det är helt jävla sjukt!!!jag håller med,,,,så här ska det inte vara,,,

Man får hoppas på ett annat liv någon annan stans,,,där man får mötas,,,och vara lycklig, frisk och stark,,,,men varför,,,varför kunde det inte vara nu,,,i detta livet!!! Vem är det som säger att det inta kan få vara så nu!!! DEn skulle jag vela prata med om både ett och annat,,,,

Fy!!!

Jag gråter då jag läser,,,vidrigt är det,,,jag blir så rent ut sagt förbannad!!!!

Varför ska det behöva vara så här!!!

Sänder er all min styrka att gå igenom detta.

2009-04-09 @ 17:49:04
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Catta

Tänker på er och hoppas på ett mirakel.

Sänder många kramar till er!

Catta

2009-04-09 @ 17:57:59
Postat av: Anita

Idag på mitt bord står ett ljus tänt för min svägerska som tog livet av sig för 2 år sedan, ett ljus brinner för vår lilla Linus, ett ljus brinner för 12 årige Jens som kämpar med sin canser och ett ljus för Tim för att jag tänker på honom och hoppas att han inte har ont!



Kram!!!!

2009-04-09 @ 19:45:52
Postat av: Pia - mamma med mera

Har följt er blogg en längre tid. Lider så med er. Tänker på er ofta även fast jag inte känner nån av er. Det ni går igenom just nu måste vara fruktansvärt.



En sak är säker, cancer är en jävla sjukdom. Varför måste man vara tvungen att lida så mkt in i det sista. Om man ändå har fått en dom, kan man inte få ha det bra den sista tiden...



Sänder många styrkekramar och hoppas att ni får rå om varandra på det finaste sättet nu.



Ta hand om er. Kram Pia m familj

2009-04-09 @ 20:16:45
URL: http://pia.sakerochting.se
Postat av: Jossan

Ord hjälper inte ändå skriver



Ni är fantastiska

Tim är fantastiskt

Livet är orättvist

Varför?

Jävla cancer!

Han kämpar, Ni kämpar, han känner att ni är med honom i allt, hela tiden!

2009-04-09 @ 20:20:39
Postat av: Madelen

Tänker på er !!!

2009-04-09 @ 20:29:59
URL: http://www.metrobloggen.se/Madelen
Postat av: Noomi

Hej Ahlgrens!

Jag är ju hemma och väntar på operation, så då har jag tid att följa vad som händer i familjen och med Tim. Jag tänker på honom varje dag och hoppas att det inte blir för plågsamt, för någon av er. Kram!

2009-04-09 @ 22:45:58
Postat av: Anna

Hur mår eran Timpa? Så orolig. Tänker på er!

2009-04-09 @ 23:49:59
Postat av: Anna

Åh, jag börjar alltid gråta när jag läser er blogg dagligen. Stackars fina lilla Tim och stackars er! Det går inte ens att föreställa sig hur fruktansvärt det måste vara.



En stor kram till er i denna svåra tid!

2009-04-10 @ 00:22:12
Postat av: Lena

Jag blir verkligen jätteledsen och tårögd att Tim har försämrats så pass mycket! Jag och Jennifer sänder varma kramar.

2009-04-10 @ 02:06:16
Postat av: Madelen

Önskar er en GLAD PÅSK. Hoppas Tim är pigg i helgen och ni verkligen kan njuta. Det förtjänar ni :).. Kram

2009-04-10 @ 09:55:43
URL: http://www.metrobloggen.se/Madelen
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hejsan hela familjen,

Hoppas ni får en fin helg trots allt, att eran kämpe slipper ha ont.Johan, och även Tim om han orkar,ät så mycket godis ni orkar det får man på påsken(kanske gäller detta mamma och pappa med)Stora styrkekramar och en fin Påsk till er alla.Kramar från Varberg

2009-04-10 @ 11:12:58
Postat av: Britt-Marie Frantz

Tänker på dig Timpa.B

2009-04-10 @ 11:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback