samma läge igen

Tja! torsdag kväll och summeringen av denna dag är inte lika ljus som den var igår.
Idag har han sovit hela dagen och vi var mer eller mindre tvungna att tvinga i honom medicinerna.
Den första omgången kom upp direkt imorse så han fick en ny laddning på eftermiddan.
Hemsjukvården var här och hade en arbetsterapeut med sig.
Hon ska beställa en ny madrass och även en slags stol Tim kan snurra in på över badkaret när han måste duscha!!
Det börjar bli omöjligt att leda honom när han ska gå,han har nästan tappat all balans!
Imorgon åker ju Linnea hem på kvällen på Anna Karins födelsedag.
Lite nervöst hur Tim kommer reagera på det! han är så van att hon är här nu!
Fast det här kommer ju inte hålla på i evighet det vet man ju nu,för nåt år sedan hade man aldrig orkat dra den slutsatsen!! men man måste ju vara realistisk o inse att så här kan han ju inte ligga dag efter dag!! Fan också!!!
det här hade man inte kunnat koka ihop i sin vildaste fantasi?? men men,nu får man göra sitt bästa som vi visserligen har försökt göra hela tiden!!!
Svårt bara att låta honom vara,man fortsätter ju att trycka i honom mediciner och fortsätter att dra upp honom ur sängen...
men det gör man väl i såna här lägen?

Kommentarer
Postat av: susanne

Ja,man gör nog så i sådana lägen...

Många kramar!

Postat av: Jessica (Ryans mamma)

Usch ja vilken sits ni sitter i! verkligen orättvist!

Men ni verkar väldigt kloka och gör ert bästa för Tim, det är tyvärr allt man kan göra.

Man vill ju verkligen inte förlora sitt barn man skulle ju ge allt för att ha dem kvar.



Kram till er..

Jessica

2009-04-16 @ 21:31:45
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Majvor

Det viktigaste är att göra det som känns rätt. Fortsätt på ert sätt för det är det som gör er till så fantastiska föräldrar. Vi stödjer er och skickar kärlek, kämpaglöd och all energi som går att uppbringa.

Kram kram kram

2009-04-16 @ 21:41:31
Postat av: Anneli

Stackars, stackars er... Nej, hur ska man någonsin kunna släppa greppet om sitt barn även om man är tvungen, vilken fruktansvärd mardröm... Jag beundrar och lider med er.

Många kramar från Anneli i Vänersborg

2009-04-16 @ 22:01:36
Postat av: Margareta

Mina allra varmaste tankar..vad gör man..?? Svårare än så här blir aldrig livet...jag hoppas ni har några varma axlar o luta er emot..!!All styrka ni behöver i detta tunga just nu..Stoor kram till Tim, den vackraste killen..och oändligt många kramar till er andra..!!Ta en dag i taget! Kram Maggan

2009-04-16 @ 22:06:12
Postat av: Åsa

Även om det är väntat att det blir lite sämre dag för dag så blir man ändå sååå ledsen när man läser det ni skriver. Det är verkligen en omänsklig situation för er. Kan bara ana mig till vilken sorg och smärta det måste vara att tvingas släppa taget om det käraste man har i världen...Varje förälder vet ju vilken styrka det är i kärleken man känner till sina barn. Det är ju också den som gör att ni klarar av allt detta, ni gör det av kärlek till er stora pojke och såklart även till lilleman Johan.

Mina varmaste kramar till er och en särskild stor till TIM, hjälten med hjärtat av guld!

2009-04-16 @ 22:27:25
Postat av: strandskatan

Vilken omänsklig situation ni befinner er i ! Nu behövs verkligen ett stort nätverk runt er ,vilket jag förstår att ni också har, som kan avlasta ,trösta ,lyssna eller bara finns där när det känns tungt .

Många tankar följer er !



2009-04-16 @ 22:45:04
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hejsan alla i familjen,

kämpa på och gör så gott ni kan något annat kan man inte begära.Vad beträffar maten så kanske han bara sparar sig till Schwartzwalds tårtan imorgon, jag hoppas det iallafall.Stora styrkekramar till er alla från Varberg

2009-04-16 @ 22:58:54
Postat av: peggy, karin o christian

fan vilket j-la skit. Det är så fel att Timpa bara blir sämre, vilken kille ni har.

Klart att ni har gjort det som har varit bäst för er.... och vilken kraft ni har som kan välkomna in oss alla andra i erat liv i både glädje och sorg.

kramizar

2009-04-16 @ 23:06:40
Postat av: frida

Jag har inte läst den här bloggen så länge, men första gången jag gjorde det kunde jag inte sluta, det var nästan så jag grät.



Men ni är kämpar allihopa, jag tänker på er även fast jag inte känner er. Jag önskar er all lycka och ni gör ert bästa för Tim, det är viktigast, inget annat betyder något.

2009-04-16 @ 23:38:05
Postat av: Ervina

Med fulla ögon av tårar försöker jag skriva en kommentar men hittar inte de rätta orden... =(( Han är ju bara ett litet barn! =((Eftersom jag inte har egna barn kan jag inte föreställa mig hur de känns för er att se ert barn lida mitt framför ögonen på er utan att kunna hjälpa honom.=((

Världens största kram!,E

2009-04-17 @ 01:52:26
URL: http://presiosa.blogg.se/
Postat av: Marie Wettergren

tufft läge för er ,vad ska man säga njut av varje dag. Ta vara på varandra och er vänner . Ni vet ju att det finns ett helt gäng här ute i Sverige som ständigt tänker på er. Anna Karin Grattis på födelsedagen

2009-04-17 @ 06:41:54
Postat av: Nettan, Juha, Emelie, Markus o Alex

Grattis Anna Karin!!! Vi tänker på er! Kram

2009-04-17 @ 06:51:36
Postat av: Maria Henriksson

Hej,

jag kan förstå att man försöker allt, även om det känns hopplöst. Vad annat kan man göra? Tänker på er! Söt kyckling bland blommorna ;-)

Kram och ta hand om er, speciellt Anna Karin denna stora dag!

Maria

2009-04-17 @ 06:55:46
Postat av: Ann_charlotte

Allt detta lidande, det är fruktansvärt .Tänker på er !

Grattis till Anna-Karin på födelsedagen !

Känns väl inte som en dag att fira förstås men hoppas att ni får värme och stöd från era nära.

Smarrig tårta hoppas vi ni får .

Kram

Lina Sören Ann-Charlotte S W

2009-04-17 @ 07:13:35
Postat av: peggy, karin o christian

vi glömde säga grattis till dig A-K, må du få en bra dag och ett och annat leende samt massor av gott i magen.

må gott

2009-04-17 @ 07:13:57
Postat av: Boel

Grattis Anna-Karin, ja jag behöver väl inte skriva att jag tänker på Er för det gör jag varje dag.



Kramis

Boel

2009-04-17 @ 07:58:12
Postat av: anette

ja,vad säger man och vad gör man. ingen ska behöva gå igen det ni gör,det är så fruktansvärt hemskt att man inte ens kan tänka tanken.man känner sig så himla förtvivlad ,vill bara ha bort det onda ifrån er men hur faan gör man.

älskar er.

2009-04-17 @ 07:58:33
Postat av: anette

Grattis Anna-Karin på din födelsedag många kramar

2009-04-17 @ 07:59:55
Postat av: Gabriella

Vilken overklig, olidlig situation. Men självklart gör man, som du skriver, allt man kan ändå för sitt barn. Vad annat kan man göra? Det är ledsamt att läsa att Tim tappar balansen och har så svårt att få i sig medicinerna.



Hoppas ändå att han får i sig tårta i dag. Och stort grattis på födelsedagen, Anna-Karin!



Kramar!

2009-04-17 @ 08:18:42
Postat av: Alex mamma (Ewings sarkom)

Tänker på er hela tiden o ger er styrka att kämpa på o aldrig aldrig ge upp...skickar i väg lite såpbubblor med kramar i o hoppas att dom landar på eran balkong...kärlek

2009-04-17 @ 08:19:10
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se
Postat av: Erica

Tänker på er varje dag som går. Grattis till Anna-Karin på din och min dag (ja jag fyller också år)!! Hälsa Tim och var mycket hos/med honom, det vet jag att ni redan är men jag skulle också vilja vara där fast att ni inte känner mig

2009-04-17 @ 08:20:15
Postat av: Anna Rosensköld

Grattis på din födelsedag, Anna-Karin. Hoppas du kan krama Tim mycket idag.

2009-04-17 @ 08:41:13
Postat av: Klara

Grattis A-K på födelesedagen! en som följt bloggen länge

2009-04-17 @ 08:41:17
Postat av: Agneta P

Grattis på födelsedagen!

Fira så mycket Ni bara orkar...

Tänker på Er!

Kramar från Skåne,

2009-04-17 @ 09:02:58
Postat av: Kristina

Grattis A¨-K. Jag hoppas solen lyser över er i dag och att Tim "orkar" med en bit tårta.

Tack för alla upddateringar samt era bilder som gör er så levande och jag som inte känner er , känns sopm om jag ändå är era vänner.

2009-04-17 @ 09:48:03
Postat av: Anonym

Blir så ledsen när jag läser ert inlägg! Önskar att allt kunde vara annorlunda!

Vilka svåra tankar ni kämpar med. Är säker på att ni kommer att veta det, om det inte känns meningsfullt att kämpa mer.



Tänker att de ljusa stunderna alltid väger tyngre än de mörka. Så länge det finns fina stunder, är de värda att strida för?



Tänker på er!

Kramar Anna

2009-04-17 @ 09:50:02
URL: http://wwwmds-aml.blogspot.com/
Postat av: Sussie och Jeff

Tänker på er ständigt. Blir mer och mer tacksam och ödmjuk över att Jeff mår bra, om än med lite skavanker. Tack vare er och Tim blir jag mer och mer medveten om mina 2 söner, försöker vara en bra, och framförallt närvarande mamma åt dom. Jag lider med er, men tycker att ni verkligen är bra föräldrar mitt i allt elände! Men så är ju Tim en otroligt fin kille också! Krama och pussa på Tim från oss också!

Sussie och Jeff

2009-04-17 @ 10:08:40
Postat av: Cina

Grattis Anna-Karin, hoppas att du får en så bra och fin dag det bara är möjligt. Du är verkligen värd det. Hoppas också att Tim orkar äta av tårtan, han såg ju fram emot det.

Ha det så bra ni kan, ni finns ständigt i mina tankar. Många kramar Cina

2009-04-17 @ 11:00:00
Postat av: Rita

Ni gör så himla bra i den outhärdliga situation ni lever i. Kram och Grattis på 28-årsdagen A-K! Hi Hi....

2009-04-17 @ 11:14:07
Postat av: ingalill

Hoppas Tim orkar äta marängtårta idag,jag förstår att det skulle vara din bäste födelsedagspresent. Stort grattis på din Födelsedag,Min son fyller oxå år idag,det är mycket som sammanfaller,det är inte så konstigt att mina tankar väldigt ofta är hos er. KRAM KRAM från Östersund.

2009-04-17 @ 11:17:01
Postat av: Lotta

Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Säger som en här ovanför; han är ju bara ett barn (en söt liten kille). Har en egen son i samma ålder och kan inte ens tänka mig tanken på vad ni måste gå igenom just nu.

Många stora strykekramar till er alla!

2009-04-17 @ 11:57:26
Postat av: cecilia

Tänker på er, och ber för Tim, den fina killen som berör så många, kram cecilia

2009-04-17 @ 14:02:13
Postat av: emelie

Grattis anna-karin på födelsedagen!



Kramar till hela familjen & puss till Timpa!

2009-04-17 @ 14:39:52
URL: http://cooorpsebride.blogg.se/
Postat av: Fotofix

Hoppas du får en fortsatt trevlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-04-17 @ 14:43:04
URL: http://fotofix.blogg.se/
Postat av: Catta i Handen

Hej!



Vill bara skicka en fördelsedagskram till dig A-K och hoppas att du får en bra dag trots allt det jobbiga runt omkring.



Catta

2009-04-17 @ 14:57:04
Postat av: Jennie

Vilka fina pojkar ni har!! Tim e en sån kämpe!

2009-04-17 @ 18:28:48
Postat av: Johanna

STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN Anna-Karin!!!



Hoppas det blivit en bra dag, med god tårta och presenter!!!



KRAMAR Johanna

2009-04-17 @ 19:18:42
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Ullis

Grattis till A-K! Hipp hipp hurra, hipp hipp hurra, hipp hipp hurra. Tims och Johans underbara mamma som älskar Er överallting. Du är underbar även Janne, som gör precis det som känns rätt för Er familj. Önskar jag kunde ta bort Er smärta... Jag förlorar ord för vad jag skall skriva men tror Ni förstår vad jag menar. Kramar till Er alla 4

2009-04-17 @ 19:39:10
Postat av: Millan

Hej! Grattis på födelsedagen!!! Hoppas Tim orkar vara med och fira dig...Och smaka lite tårta. Ni finns ständigt i mina tankar! Kram Millan

2009-04-17 @ 19:42:17
Postat av: Åkersten Rasén

Grattis A-K ! vi tänker på er jätte ofta !

hälsa Timpa så otroligt mycket och ha det bra trotts allt annat

2009-04-17 @ 22:42:39
Postat av: Moa

sån jäkla mardröm... :(

Kramar till er alla och grattis på födelsedagen, anna-karin!

2009-04-17 @ 22:46:14
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Laila - En ödmjuk jävel

Vad fin Tim är på bilden!

Min pappa dog i en hjärntumör och jag vårdade honom hemma till slutet. Alla minnen väcks till liv när du skriver om mediciner man fortsätter att ge, arbetsterapeuter och hjälpmedel.



Jag tror att det är svårt (för gemene man)att förstå hur fasansfullt det är att vara anhörig när det handlar om hjärnan eftersom det påverkar rörelser, handlingar, tal och tankar. Men genom att ni skriver så bra i bloggen så tror jag att fler börjar förstå. Tack!



Om jag kan göra något för er (bor också söder om söder) eller om ni vill ha kontakt så har ni mailadressen (eller på Facebook, namn i mailadressen).

Hoppas att A-K fick en bra födelsedag! Grattis!

2009-04-18 @ 08:36:30
URL: http://lailasliv.blogspot.com
Postat av: Nordic Garrison

Vi följer er blogg dagligen och vi finns med er på vårt håll trots att vi alla inte har haft äran att träffa Tim.

Hoppas att vårt besök gjorde en av många svåra dagar lite ljusare för er.

Om det finns något mer vi kan göra så tveka inte att höra av er till oss.



Vänliga hälsningar

Nordic Garrison

gm

Janne / SL-4918

CO Nordic Garrison

2009-04-18 @ 09:14:15
URL: http://www.nordicgarrison.net
Postat av: Katarina

Grattis i efterskott A-K tänker på er i denna svåra stund då allt känns jobbigt.

2009-04-18 @ 09:57:06
URL: http://gizmosmatte.blogg.se/
Postat av: peter pc carlsson

Jag vet faktiskt inte alls hur jag skulle gjort, hur jag skulle orkat om jag varit i samma sitts som ni. Det finns märkligt mycket krafter hos en förälder.



Hoppas så att det finns hopp och att Tim orkar kämpa.



Med mina varmaste förhoppningar.



PC

2009-04-18 @ 12:47:00
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Kristina

Har har ni det i dag ?

2009-04-18 @ 18:20:51
Postat av: Maria i Vagnhärad

Grattis på Födelsedagen =)



Ja vad skall man säga... Att det är förjävligt - Ja och Livet är orättvist - Ja.

Tänk att ett barn skall behöva gå igenom något så hemskt och föräldrarna för stå bredvid och inte ta bort detta hemska.



Fy f..n.



Tänker på er. Kramar.

2009-04-18 @ 19:22:09
Postat av: ann o dizel

Tittar in och kramar om!!!

2009-04-18 @ 19:26:52
URL: http://unforgettable.se/dizel
Postat av: Millan

Hej! Man blir allt lite orolig när det inte kommer något nytt inlägg...Hoppas av hela mitt hjärta att ni har det bra! Kramar Millan

2009-04-18 @ 22:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback