smärtproblem!!

Nu har vi hamnat i en ny fas,nämligen smärta!! av den fysiska formen alltså.
Vi har ju hela tiden varit lite lättade av att Tim varit eller åtminstone verkat vara smärtfri.
Nu är det nog inte så tyvärr? Han har fått ett Morfinplåster och vi proppar i honom nåt som heter Catapresan mot värken.
Han har gnytt hela natten och det är i stort sett omöjligt att få reda på vad det är när man hör det!!
Idag så fick han till slut ur sig ett "ont"!! och det är ju bra att få reda på! det sista man vill är att han ska ont.
Han ligger hela tiden så det bidrar nog till ont i kroppen så klart.
Det finns väldigt mycket styrka kvar dock, han klämmer på handen så man nästan får ont!
Inte så konstigt egentligen när man i över fyra o ett halvt år präntat in att han aldrig får ge upp och alltid ska kämpa!!
Konstigt att det kan vändas till en nackdel? Han kissar fortfarande i blöja och dricker med hjälp av skumgummi liknande pinnar som man doppar i vattnet.
Mer än det här vet vi inte nu,hur mycket han har kvar är svårt att avgöra,det man kan se är att han är riktigt risig.
Fan vad livet suger!!! verkligen!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Många tankar och allt gott till er.

Postat av: Catarina

Vad jag skulle vilja ta över endel av er smärta... Har Tim en sådan där madrass som motverkar tryck..?om inte så be om det..

Spara inte på morfinet.. det viktiga är att han inte har ont.. Allt jag skrivit vet ni ju redan..men det är så svårt att hitta orden.. Inga ord kan lindra er smärta.. Skickar en varm kram till er alla!

2009-04-27 @ 22:09:28
Postat av: Annika

Ge Tim en liten gest att: Nu är det dags att släppa taget! All kraft till Er alla!

2009-04-27 @ 22:09:42
Postat av: Sophia

Är så ledsen för Tims skull och för er. Jag hoppas innerligt att smärtan inte förvärras och att ni får en så lugn och fin natt som möjligt.

2009-04-27 @ 22:09:58
Postat av: Katarina

Styrkekramar till er mina tankar är hos er hela tiden i denna svåra stund.

2009-04-27 @ 22:10:09
URL: http://gizmosmatte.blogg.se/
Postat av: Jenny "Rasmus mamma"

Skriver inte så ofta, men tänker på er alla flera gånger om dagen.

Kram Jenny

2009-04-27 @ 22:10:48
Postat av: Maria

Jag tänker på er varje dag, varje timme och sänder er massor av styrka o kärlek!

Massor av kramar till er alla. Ge varsin bamsekram till Tim o Johan.

Maria

2009-04-27 @ 22:14:24
URL: http://mariaherdebrant.blogg.se/
Postat av: Lia i Älvdalen

Det gör så ont i mig!

Kram till er alla!!!!

2009-04-27 @ 22:15:04
Postat av: Linda

Jag har uppdaterat sidan hela dagen, tänker på och känner med er hela tiden. När man inser hur mycket Tims öde berör mig som främling, så inser man hur otroligt ont detta måste göra i er, det är inte rättvist att livet kan vara såhär! Jag hoppas på det bästa för Tim, och för er. Även om allting i dagens läge, egentligen är det värsta tänkbara.

2009-04-27 @ 22:15:08
Postat av: peter pc carlsson

Älskade Tim. Jag har aldrig träffat dig, bara lyssnat på dig, läst av och framförallt om dig. Jag hoppas så att din smärta snart är över. Helst att u skulle bli bra, att det plötsligt skulle ske ett under och du kan resa dig upp och vara frisk.



Jag vet att det inte är någon tröst Tim, men ändå hoppas jag så att du vet och på något sätt kan känna att det är få människor som är så omtyckta och som så många tänker på som just dig. Ditt liv har varit kort, ändå vet fler vem du är och bryr sig om dig än de flesta människor får vara med om.



När du går kommer du ändå att finnas kvar.

Önskar att jag fått träffa dig.

2009-04-27 @ 22:22:19
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Markattan

Jag har följt er så länge, hoppats att det ska ordna sig och sitter här nu, ledsen för er skull, lider med er och hoppas att Tim inte behöver ha ont.



Orden räcker inte till



Varm hand



Markattan

2009-04-27 @ 22:22:50
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hoppas de nya medicinerna gör god nytta och att värken släpper,att han sedan är en kämpe av kaliber det visste ni väl redan och det är ju väl det.Sänder styrkekramar i massor till er alla och hoppas att natten som kommer blir lugnare än den förra. Kramar från Varberg

2009-04-27 @ 22:26:27
Postat av: Åsa

Jaa, livet suger verkligen när man tänker på vad orättvist det är att en 12-årig kille är döende...

Det är inte alls som det ska vara, han borde leva i minst 60 år till. önskar iallafall att han ska få ha det bra, att slippa ha ont och känna oro...

Är säker på att han har det så bra som det överhuvudtaget är möjligt, hemma tillsammans med er

där han känner sig trygg och älskad.

Ni är i mina tankar hela tiden, särskilt Tim. Undrar hur han mår och hur det är med er övriga.

Skickar en stor kram och ber att ni ska få styrka att klara av detta svåra.

2009-04-27 @ 22:26:47
Postat av: Rita

Hela dagen har jag haft er och Tim i mina tankar. Till slut tvingade jag mig själv att gå in här trots att jag ville leva kvar i ovisshet eftersom den verklighet ni befinner er i känns alltför smärtsam att ens betrakta på avstånd. Det smärtar mig att läsa att han haft ont och det knyter sig i magen på mig när jag tänker på vad ni som föräldrar måste känna. Fy fan vad jag känner för er! Kan bara fortsätta försöka skicka tankar av kärlek och omsorg till er genom cyberspace. Detta är så ofattbart grymt!

2009-04-27 @ 22:27:21
Postat av: Anna

Kramar till er ni finns i våra tankar,,,,,,,

Anna Ronnie Marcus Jennie

2009-04-27 @ 22:36:17
Postat av: Maria Landskrona

en viskning hörs i nattens timme

var det så? eller bara ett minne.

Nu skall ni med Tim om minnen tala.

om allt kul som hänt, och inte om varför? mala.

För varför kan vi aldrig få veta.

trots att vi efter svaren leta.

Tårar på mina kinder rinner.

Hatar att cancern ibland vinner.

jag känner smärtan i alla era ord.

något värre finns ej på vår jord.

att våra älskade ska fara.

och hos oss ej vara.



Tusen kramar Maria i Landskrona

2009-04-27 @ 22:38:26
Postat av: Jerry

Kramar om er alla och ber om att er kämpande pojke ska få frid snart. Det gör så ont i en att läsa om detta. Sådan smärta att tårarna rinner när jag tänker på Tim.

2009-04-27 @ 22:42:08
URL: http://jerbaz.wordpress.com
Postat av: Gabriella

Lilla gubben ... att han ska ha ont. Det smärtar bara att läsa det ... Hur ska då inte han och ni känna??? Måtte han få all smärtlindring som bara går att ge. Lilla, lilla vännen, så tapper! Gråter



Tack för uppdateringen mitt i allt! Tänker på er STÄNDIGT!!! Kramar!

2009-04-27 @ 22:47:08
Postat av: Anonym

Kom på: morfinpump??? Han kan ju inte avgöra själv hur mycket som ska pumpas in ... men med assistens? All smärta måste bort!!!!!!!!!

2009-04-27 @ 22:49:54
Postat av: Gabriella

Kom på: morfinpump??? Han kan ju inte avgöra själv hur mycket som ska pumpas in ... men med assistens? All smärta måste bort!!!!!!!!!

2009-04-27 @ 22:50:00
Postat av: Karro

Har följt er kamp ett tag! Stor kram till er, förstår att det måste vara fruktansvärt nu! Tänker på er!

2009-04-28 @ 00:25:11
Postat av: Alex mamma (Ewings sarcom)

Älskade familj...lider så i mitt mamma hjärta...tänker på er hela tiden o skickar all styrka jag bara har...

2009-04-28 @ 09:07:19
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback