Tisdag idag

Hej på er!
Idag har det väl inte börjat så bra! Timpa vaknade rätt sent och såg lite mosig ut redan då!!
Vi gjorde som vanligt och gav honom cortisonet han ska ha.
Det gick inte alls utan kom upp omedelbart. Efter det så kräktes han 2ggr till.
Hem- sjukvården har varit här och vi har pratat om medicinerna han inte fått i sig ännu!
Ska försöka hålla honom uppe ett tag för att se om han kan behålla medicinerna i kroppen annnars blir det dropp och det är ju inte direkt hans favorit-lösning.
Annars i övrigt så är Johan på dagis där dom har påsklunch idag och Ak och Linnea har gått ut på en liten promenad!!
Livet leker med andra ord!! Äh!!! skojade bara!! det är väl ok att göra ändå va?
Vi får se hur länge vår lilla Timpa pallar med detta helt enkelt!!  som vuxen skulle man inte orkat med en tredjedel ens, eller hur?

Vi hörs   Ahlgrens

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Tim: en sann kämpe! Nej, man skulle själv inte orkat med en bråkdel.



Och humor: självklart tillåtet! Humor kommer att ta er långt i er jobbiga situation.



Varmaste styrkekramarna!

2009-04-07 @ 13:32:24
Postat av: Strandskatan

Stackars Tim . Barn är riktiga kämpar och det är svårt att begripa hur stora motgångar och svårigheter de kan tackla.

Det är inte heller lätt som utomstående, okänd bloggläsare att förstå vilka krafter ni föräldrar kan plocka fram när det blir som svårast. Beundransvärt !

Visst skall ni skämta till det, skratta och vara glada när ni orkar och kan. Allt annat vore omänskligt.

Postat av: Rospiggen

Men stackarn =( Usch, jag lider verkligen med honom och er och blir så arg över att barn inte kan få vara barn och Tim som verkligen verkar vara hur go som helst och som har sin fina Linnea och er och nej, det är för sorgligt.

2009-04-07 @ 13:51:35
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: Noomi

Många vårkramar till er alla!

2009-04-07 @ 14:10:10
Postat av: susanne

Tror inte heller att man hade pallat med en bråkdel av det han går igenom.

Många kramar!!!

2009-04-07 @ 14:21:21
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: MARITA

Vår-påskkramar till er alla!

2009-04-07 @ 14:23:55
Postat av: Elin

Jag hejjar på Tim iallafall!

2009-04-07 @ 15:00:27
URL: http://dellelgarin.blogg.se/
Postat av: MM

Nä, som vuxen skulle vi inte pallat EN av dessa typ 234 veckor han tvingats kämpa. Denna jvla helveteskamp han och ni tvingats gå igenom. Så orättvist och hemskt.

2009-04-07 @ 15:16:56
URL: http://familjen.zoomin.se
Postat av: Boel

Ja Janne, Ni är kämpar allesammans. Det går inte att beskriva i ord.

Hoppas att Johan har haft det bra på sin påsklunch idag. Båda era barn är guld värda.



Kramar i massor från en som tänker på Er natt o dag.



Boel

2009-04-07 @ 15:19:46
Postat av: Marie Wettergren

Nej det är helt ofattbart vad ett barn orkar och klarar av.

Kramar från Motala

2009-04-07 @ 15:35:07
Postat av: Fillis

Ja det är ju helt otroligt vad en liten kropp orkar vilken kämpe han är lilla Tim. Ni andra omkring honom är också starka jag kan inte ens föreställa mig hur förj-ligt det måste vara att maktlös se på när ens eget barn blir så sjukt. Massor med kämpekramar sänder jag er alla.

2009-04-07 @ 15:39:46
Postat av: Eva M med Emelie

Önskar det fanns mirakelmediciner. Tim skulle få första och största dosen. Sedan skulle ni andra anhöriga få varsin dos. Efter det skulle jag strössla med ett liv fyllt med glädje.

Önskar er allt gott.

Eva

2009-04-07 @ 15:50:27
Postat av: Anna-Carin, Alex mamma(Nalles resa)

Humor är absolut tillåtet och en sak som bidrar till att man orkar ett tag till.

Många styrkekramar från mig.

2009-04-07 @ 16:10:27
Postat av: Rita

Stackars Timpa... om han ändå slapp må så pyton! Skönt för Johan med dagis och påsklunch så något roligt händer också. Ni är enorma som håller er uppräta under denna mardröm. Kärlek till er alla!

2009-04-07 @ 16:14:45
Postat av: Cina

Självklart måste ni få skämta, det ger kraft och styrka på något vis... Tag väl hand om er!! Glad påsk och kram till er alla, en extra stor till Johan & Tim.

2009-04-07 @ 16:33:18
Postat av: Sussi

Vill önska er en trevlig påsk så gott det går.



Glad Påsk

Sussi m familj

2009-04-07 @ 17:20:25
URL: http://www.bellaochputte.se
Postat av: Moa

Fy fan för den situation ni befinner er i, det här borde inte få hända som jag sagt aaaalldeles för många gånger. Många kramar!

2009-04-07 @ 17:39:58
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Agneta P

Hoppas att vårsolen kan ge lite styrka i den hopplösa situation Ni befinner Er...

Kramar från Skåne

2009-04-07 @ 18:07:22
Postat av: Caroline

Varit borta ett tag och inte kunnat följa bloggen.. oj vilken chock jag fick när jag läste att fina Tim blivit så mycket sämre. Hoppas att ni får en efter omständigheterna skön påsk, njut av varandra och det fina vädret. Fortsätt skämta, med goda skratt kommer man långt!

Härligt att Tim har en sån kompis som Linnea, hon verkar underbar!



Kram

Postat av: Anonym

2009-04-07 @ 18:51:21
Postat av: Maria

Jag är rädd varje gång jag går in på er hemsida, vill inte att det värsta ska ha hänt. Tänker sååå på er och er enorma styrka.

Visst får man ha humorn kvar, tror att det stärker er gemenskap. Ta hand om er, kram Maria

2009-04-07 @ 19:15:52
URL: http://familjenmangelin.blogspot.com
Postat av: Heidi

Klart man måste få skoja till det lite, vad ska man annars göra när livet är så surt som det är för er del?



Jag beundrar Tim som kämpar vidare och hade jag varit i hans kläder så vete fan om hade orkat kämpa vidare....Så ja, Tim är min förebild!! OCH jag beundrar er Janne o AK som orkar kämpa vidare och orkar uppdatera för oss andra här ute som undrar ohc är oroliga för hur det är med er....



VAd kul att JOhan fick vara på dagis idag iaf och få äta påskbuffe. :)



Kram på er!!!!



/Heidi

2009-04-07 @ 19:44:12
URL: http://heidin72.blogg.se/
Postat av: Julia

klart man måste få skämta, tror de e en viktig del i all skit... De e iaf så ja orkar, skojar å skrattar... de blir lättare så...

kram på er

2009-04-07 @ 20:19:27
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hejsan hela familjen,

hoppas Tim fått behålla medicinerna och sluppit dropp för jag håller med honom det är verkligen pest.Skoja på inget blir väl bättre av att vara tråkig. Önskar er en god natt och en bättre morgondag. Stora styrkekramar från Varberg

2009-04-07 @ 22:02:48
Postat av: Angelica

Ja Tim är verkligen stark, den tappraste kämpe jag någonsin träffat! Hoppas att Tim börjat må bättre och slipper dropp...



Och förresten, visst är det klart att man måste få skämta och skratta! Jag tycker att det är en av de bästa försvarsmekanismerna när allt känns jobbigt...



Kramar till er

2009-04-07 @ 22:27:02
URL: http://harmoni.devote.se
Postat av: Carina

Otroligt , vilken underbar kämpe. Läste om honom i tidningen ungefär samtidigt som min mamma fick hjärnmetastaser. Men vilken grabb, vilken kämpe, vi vuxna skulle inte orka med detta, även om nu min mamma är otrolig i sitt kämpande, men ett barn är ju ett barn och de har ju så mycket extra de ska hinna med på sidan av, varav de har cancer eller inte. Vad jag förstår har han (ni)försökt leva ett så vanligt liv som möjligt, vilket jag själv tror är jätte bra. Vi försöker också det. Ta tillvara på tiden. Skriver en del om min mammas cancer på

http://www.mammaamiaa.blogspot.com/



och sist men inte minst en miljoners styrkekramar kommer hhääääääär!!!!!!!!!!!/Carina

2009-04-07 @ 22:49:52
URL: http://www.mammaamiaa.blogspot.com/
Postat av: Carina

Otroligt , vilken underbar kämpe. Läste om honom i tidningen ungefär samtidigt som min mamma fick hjärnmetastaser. Men vilken grabb, vilken kämpe, vi vuxna skulle inte orka med detta, även om nu min mamma är otrolig i sitt kämpande, men ett barn är ju ett barn och de har ju så mycket extra de ska hinna med på sidan av, varav de har cancer eller inte. Vad jag förstår har han (ni)försökt leva ett så vanligt liv som möjligt, vilket jag själv tror är jätte bra. Vi försöker också det. Ta tillvara på tiden. Skriver en del om min mammas cancer på

http://www.mammaamiaa.blogspot.com/



och sist men inte minst en miljoners styrkekramar kommer hhääääääär!!!!!!!!!!!/Carina

2009-04-07 @ 22:52:00
URL: http://mammaamiaa.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja klart ni får skämta...de e ju liksom ni..mycket humor och nära till skratt. Men de e ju tufft för er nu ..... Varma påsk hälsningar från oss i Myrängen, Påsk Kramar till er.

2009-04-07 @ 23:15:20
Postat av: Maria i Vagnhärad

Jag vill skicka massor av påskkramar till er.

Ta hand om varandra. kram

2009-04-08 @ 07:52:32
Postat av: peggy, karin o christian

hej på er alla

klart att man kan skämta, det är så människan gör för att klara av allt skit som händer i livet. Hoppas hoppas att Timpa slipper nålar och att det blir en bra helg.

må gott och kramar på er

2009-04-08 @ 08:59:15
Postat av: Lisa

Tänker på er och sänder styrkekramar.

2009-04-08 @ 10:25:15
Postat av: Anneli i Vänersborg

Men stackars er pojke... Vilken maktlöshet att se en av dem man älskar över allt annat i världen lida så, och att inget mer kunna göra än att bara finnas där... Jag är så ledsen för er skull, önskar vi kunde dela på hans smärta och er förtvivlan så att Tim bara kunde få vara ett bekymmerslöst barn, och ni en helt igenom lycklig familj. Många styrkekramar!

2009-04-08 @ 10:51:52
Postat av: Christina

Har följt eran blogg ett tag nu men aldrig vetat vad jag ska skriva! Tycker livet är så grymt orättvist mot er! Sänder ett fång styrkekramar till er alla!

2009-04-08 @ 12:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback