Ny teckning



Måste bara lägga in denna fantastiska teckning Johan gjorde igår. Det är ett flygplan.. för er som inte ser. Jag har lagt in det åt fel håll oxå men vrid lite försiktigt på huvudet så ;). Visst är den detaljerad.

Johan har varit hemma i en vecka från skolan nu, förra veckan var han halvhängig o i lördags bröt det äntligen ut, han fick samma symtom som jag hade i veckan. Trött ont i kroppen, feber/frossa attacker, huvudvärk o lite hosta. Men det var över på 48 tim. Idag är han i skolan igen. Det går verkligen inte nåt vidare o få honom isäng om kvällarna. Alltid samma tjafs, han lyssnar inte, vågar inte sova i sitt rum, lovar att han ska sova o sen kommer hn upp trippandes gång på gång. Vi brukar börja runt 20 o det kan ta så lång tid att klockan hinner bli 01!!!!  Orkar inte mer!!!! Någon som känner sig manad o få in sova rutiner? För vi pallar inte.


Jag blir inte av med min urinvägsinfektion heller. Är inne på min andra penicillinkur o den tar inte heller, funderar på om det är en njursten som bråkar??? Svider som tusan iaf. Grrrrr

Imorse vaknade jag av att jag storgrät, tårarna bara forsade nerför kinderna. Jag drömde såklart om Tim.  Att han var borta, även där.Inte ens i drömmanra kan han få vara... är det så mkt begärt va... AHHHHHHHH jag vet inte hur mycket en människa ska orka men nu FAN är det nog!! Jag saknar honom så otroligt mycket.
Sen har vi det här med julen, fyyy fabian för den. har ingen som helst lust o fira men det måste vi såklart för Johans skull. Har ingen julkänsla what so ever. Hur ska vi kunna FIRA utan Tim??? Vet att vi måste men svårt svårt.  Var ute o letade efter klappar till Johan o allt jag hittade var bara till Tim, åh de här byxorna skulle passa perfekt till Tim, den här..osv... Till alla föräldrar som förlorat sitt barn, vilket helvete vi går igenom!! Varför?

Min lille gubbe, vad jag saknar dig hjärtat. Idag är det en sån där dag som är extra jobbig. När allt bara rasar, tårarna rinner o magen knyter sig. Tanken på dig gör mig så varm men sååå så ledsen. Vill ha dig hos mig, känna dina mjuka händer i min, dra fingrarna genom ditt hår. Åhh fy vad det gör ont. Om jag bara kunde få vara hos dig istället. Min älskade son, mitt allt. Vi saknar dig så.

Oj nu blev det lite mer än vad jag hade tänkt mig, hade bara tänkt lägga ut bilden.
Kram på er där ute o tack för era kommentarer, it means a lot.

Glöm inte o tända ljusen för alla cancerdrabbade barn ikväll.

Kärlek
-A-

PS)
Bilderna som vi lagt in är tagna med en Nikon D40/D90 samt Canon Eos... Neas kamera.


Kommentarer
Postat av: Sus

Vill med detta sända världens största värmande kram till er alla!



Ps vilken fantastisk konstnär ni har hemma :)

2009-12-01 @ 16:15:17
Postat av: Mia

Ja, vad säger man ???? finns inga ord... bara ett tomt hål !! Kan bli lite "f-banad" på de som kanske borde skicka en inbjudan på ett dukat julbord och klappar under granen,åh visa ett intresse av att man bry sig!!! Ja, lider med er alla därhemma, vet att det gör ont!! Sänder kärlek och värme till er <3 <3 <3 Åh,så måste vi ha vår uppesittar kväll som vanligt :) kramiz

2009-12-01 @ 16:27:42
Postat av: mia

Tjing !!! Glömde säga att Snygg-Johan är en grym konstnär !!! Kramiz mia, åh..så hoppas jag på att du blir frisk såklart bönan :)

2009-12-01 @ 16:29:42
Postat av: Maggan

Man brukar säga att när man är längst nere i skiten kan det inte bli värre utan bara bättre, vet att det är dålig tröst men vad ska man säga det är ju bara för hemskt, du får glädja dig åt Johans konstnärsskap och uppmuntra det för han är duktig, så om han inte har det redan så ligger papper och målarfärger som julklapp väl bra till, tänker på er och hoppas att du också kryar på dig. Kram till er alla.

2009-12-01 @ 18:46:40
Postat av: Frida

Vilka ord kan hjälpa... vad kan lilla jag göra... svårt & frustrerande... Ni finns i mina tankar och jag skickar dagligen värme i mina tankar... ledsen att det inte hjälper mer...

Kraft, styrka & värme!!!

2009-12-01 @ 21:35:18
Postat av: Kriistina

Åhh vad Johan är skicklig att rita detaljerat ,vilken talang.

Det är en tuff tid nu när julen närmar sig för oss alla som mist våra käraste. Och den första julen då vi får vara utan dem är den värsta. Men vi måste ju finnas där för de överlevande barnen speciellt, så vi får plocka fram den extra reserven av ork om den inte allra redan är tömd.

Adventskram till familjen.

2009-12-01 @ 21:59:12
Postat av: Nea

Är verkligen imponerad av Johans teckningar!! Såå fina!!

Massor med kramar, styrka och energi till dig min kära stockholms-mamma! Tänker så mycket på dig!

Ha det bra allihopa!! Var rädda om er!!

Vi ses snart! Älskar er! <3



Nea

2009-12-01 @ 22:01:43
Postat av: Kia Hulin

Oj vad vi känner igen oss med denna helvetessorg.Vi är ju i samma hemska situationAtt julen närmar sig gör ju inte saken bättre.Att du är extra ledsen och nere har även med dina infektioner att göra.Vissa dagar blir bättre men rätt som det är så är man down igen skit.....Vår Simon var också en talang med att måla,han gick målarkurs för barn 8-12 år.Något för Johan längre fram.Alla barn älskade denna kursen.Tusen krya på dej kramar från en medsyster.

2009-12-01 @ 22:48:18
Postat av: Mia wetttergren

Åh mitt hjärta värker då jag läser detta, om man ej mist ett barn kan man ej förstå det helvete som ni går genom men man kan tänka tanken hur man ev skulle må. Förstår att det känns tufft med julen men som någon annan skrev för Johans skull får man ta sig i genom den ändå.Kram Vännen tänker på er hela tiden

Postat av: Josefina/Lumumma

Ni är så otroligt starka som delar med er av era känslor så öppet och ärligt. Ni är värda all respekt! Skickar massor av styrka och varma tankar till er. Kram, Josefina.

2009-12-02 @ 09:39:24
URL: http://lumumma.rummet.nu/
Postat av: Veronica

Fy vad jag lider med er,

och inget kan man göra mer än att tänka på er...

KRAMAR!!! från mig.

2009-12-02 @ 12:27:36
Postat av: Lotta (Davids mamma)

Jag känner verkligen smärtan i inlägget. Tyvärr känner jag igen den alltför väl. Och jag kan bara hålla med om att julen är fruktansvärd.



Många kramar till er. Jag förstår hur ni har det.

2009-12-02 @ 14:37:15
URL: http://www.siredison.blogspot.com
Postat av: Rita

Johan gör verkligen fina teckningar! Tålmodig kille som sitter och gör alla detaljer så bra. Jaa, det där med kvällarna....Hur orkar han upp på morgonen? Har ni talat med någon barnläkare om det. Så att han inte har melatoninbrist tex. Annars kan jag berätta att jag min fortfarande vill sova så nära mig som möjligt. Eftersom jag sover i vardagsrummet så kan jag ju sitta och kolla på tv även efter att sonen lagt sig i MIN säng för att sova. Helt knasigt med en sån stor kille som jag har men vad gör man när inte orken finns att hålla på med en unge som inte somnar i sin egen säng? Man gör det som funkar så han får sova och jag får vilotid på kvällen....Ni skulle inte kunna låta Johan somna i vardagsrummet under en period? Tänker att det viktigaste är att han får sova och ni får lugn och ro på kvällen just nu.



Saknade som du beskriver så målande....det värker i mitt hjärta när jag läser dina rader...Finns ingen bot på den sorg ni måste gå igenom. Massor med kramar till er alla tre!

2009-12-03 @ 00:56:40
Postat av: Jessica

Hälsa till Johan att han målar fantastiska teckningar!!!

Styrkekram till er alla. Mvh Jessica i Tyresö

2009-12-03 @ 09:19:32
Postat av: anette

älskade vänner tänker på er. puss o kram

2009-12-03 @ 19:23:08
Postat av: Lotta (Davids mamma)

Måste tillägga att Johans teckning är så jättefin. Och beträffande hans mående kan jag bara ge rådet att låta tiden gå och parera vågorna så gott det går under tiden. Det är nog bra att det kommer någon form av reaktion och att han inte går och biter ihop för er skull.

Kram

2009-12-03 @ 20:38:23
URL: http://www.siredison.blogspot.com
Postat av: n

ingen tröst i ert sorg men jag såg på malou en morgon där en psykolog talade om barn som inte vill sova i sitt rum DET FINNS ALLTID EN FÖRKLARING MENADE HON OCH INGET BARNET KAN HJÄLPA UTAN HJÄLP BARNET MED ATT FÅ EN SÄNG I SAMMA RUM SOM ERAT det går över men det kan ta tid tillslut vill hansjälv klart inte sova hos mamma och pappa,tänk dig själv skulle du vilja sova själv i din stituation nu,du är jätteglad över din man som finns vid din sida.

2009-12-04 @ 17:58:03
Postat av: Åsa

Skickar bara en stor varm kram....Ni vet att ni är i mina tankar.

2009-12-05 @ 13:19:48
Postat av: Gabriella

Blir så berörd av ditt inlägg, tårarna rinner ...

Det är verkligen ofattbart, men som någon skrev, längst nere i skiten finns bara en väg ... uppåt.



Vilken jättefin teckning Johan gjort! :-)



Angående urinvägsinfektionen så är mitt bästa tips: tranbärstrabletter! Finns på hälsokosten. Ta högsta dosen. Kan också ätas i förebyggande syfte.

Undvik helst fler penicillinkurer i rad; det kan bli en ond cirkel.



Testa också citronkuren: Pressa en citron och tillsätt lika mycket vatten som citronsaft. Drick på fastande mage på morgonen och vänta två timmar med mat och dryck. Upprepa efter tre dagar och efter en vecka.



Stor varm kram!

2009-12-05 @ 13:21:58
Postat av: Ann-Charlotte

Vilken fantastisk teckning !

Tänker på Er !

Ann-Charlotte Sören Lina

2009-12-06 @ 10:12:44
Postat av: Millan

Jätte fin teckning! Sänder styrka och massor med kramar! Millan

2009-12-06 @ 17:14:25
Postat av: Maria

Ni e grymt starka och ni kommer klara det här !!!!! Önskar er all lycka till <3<3

2009-12-07 @ 18:22:17
Postat av: Malin...

Tänker på er... En sekund i taget... Styrke- och tröstkramar

2009-12-07 @ 19:53:59
Postat av: Anna S

Tänker på er!

Kan inte förstå hur det känns att förlora sitt barn, inte ens snudda vid tanken.

Usch å fy!!

Massa kramar från en mamma

2009-12-08 @ 15:26:29
Postat av: Åsa W

Du fattas oss Timpa, varje minut av varje dag. Se efter mamma, pappa och Johan. De behöver det! Jag och Micke saknar dig bortom ord. Tack för allt du gav oss älskade vän. Värme o kärlek//Åsa

2009-12-08 @ 21:44:55
Postat av: Anne-lee (alex mamma ewings sarcom)

Tänker på er jätteofta kAN inte riktigt förstå att vi föräldrar orkar gå igenom den här skiten med våra barn....skickar ala kramar som finns i världen till er

2009-12-09 @ 10:30:58
Postat av: Anneli

Tänker på er ofta... Sänder varma kramar, hade jag bott nära er hade jag hjälpt er på alla sätt jag kunnat... Hälsa Johan att teckningen var otroligt fint målad, han är så duktig!

Anneli i Vänersborg

2009-12-09 @ 10:39:10
Postat av: Andréas Lindholm

Hej hej... Hoppas att julkänslan kommer för er iallafall.. Timpa kommer att vara med er under julen..



Jag och min lilla familj vill iallafall önska er en fin lucia och en god jul ifall jag inte hinner skriva nått mer innan jul så..



Kramar

2009-12-10 @ 18:05:32
Postat av: Veronica

Hoppsa ni får en rofylld o fin jul trots allt,

ni är i mina tankar många kramar från mig.

2009-12-16 @ 08:32:09
Postat av: Anonym

oj oj oj.. tårarna bara strömmar ner för mina kinder när jag läser igenom bloggen. Vilka underbart söta pojkar du har! Synd att Tim inte fick stanna kvar längre, livet är så j**la orättvist. Du verkar vara en kanonfin mamma! många styrke kramar till dig! <3

2009-12-16 @ 13:36:26
Postat av: Cina

Vilken kanonfin teckning Johan, vad duktig du är!!

A-K, persiljerotste kanske kan hjälpa...

Massor med styrkekramar till er! Tänker på er alla!

Cina

2009-12-19 @ 11:15:03
Postat av: Elvira Eriksson

Vilken fin teckning:)

2009-12-22 @ 17:57:40
URL: http://elviraes.blogg.se/
Postat av: Madelen

Vet att första Julen efter ett dödsfall är oerhört svårt men jag vill ändå önska er alla en trevlig Jul och säga att jag tänker på er... Kramar

2009-12-23 @ 16:59:50
Postat av: Åsa

Tänker på er och hoppas att ni trots allt kan få en fin jul. Förstår att det är oerhört svårt att känna nåt annat än djup sorg. Hoppas att ni känner värmen i alla tankar...Stor kram från mig.

2009-12-23 @ 23:55:06
Postat av: Rita

Kramar och julhälsningar till er. Tänker på er och på Tim. Hoppas ni kan få vila i julefrid trots erat tomrum och saknad. Kram Rita

2009-12-24 @ 13:01:52
Postat av: Helen

Kram och kraft o styrka till er idag

kram Helen

2009-12-24 @ 15:20:53
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Skickar Stora Styrkekramar och hoppas ni fått lite julefrid. God Jul från Varberg

2009-12-24 @ 22:01:14
Postat av: Millan

God Jul! Många kramar Millan

2009-12-24 @ 23:58:23
Postat av: Frida

Värmande julkramar till hela familjen!

2009-12-25 @ 00:41:15
Postat av: Gabriella

Hoppas att ni har en skön julhelg, "så gott det går". Tänker ofta på er.



Kramar!

2009-12-27 @ 17:23:18
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hoppas era helger varit bra. Vill bara skicka er Stora Styrkekramar och en önskan om en God fortsättning på 2010. Kramar från Varberg

2010-01-03 @ 18:25:53
Postat av: Frida

Tänker på Er och önskar Er god fortsättning på det nya året!!!

Styrkekramar fr Tullinge

2010-01-04 @ 09:28:55
Postat av: Cina

Tittar in... Sänder varma stärkande kramar!! Tänker på er och önskar er god fortsättning!!

Cina

2010-01-05 @ 15:37:47
Postat av: Isa

Varmaste kramen från en mamma som vet hur det känns...

Isa mamma till Evelina 01-04

2010-01-05 @ 23:01:56
Postat av: Anonym

Ge aldrig upp hoppet! kämpa!

2010-01-06 @ 17:48:16
Postat av: Sus

Anar att det är helvetesjobbigt nu, men vi är många många som tänker på er och vi önskar så att det ska gå att hitta en mening i denna meningslöshet....

Kramar

2010-01-07 @ 20:34:56
Postat av: Gabriella

Kikar in här då och då och förstår att ni inte har det lätt ... Men vill ändå önska en god fortsättning på det nya året för Johan och er.



Stora kramar!

2010-01-08 @ 20:08:23
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Vill bara skicka några styrkekramar till er. Tänker på er. Kramar från Varberg

2010-01-08 @ 20:13:39
Postat av: Yvonne

Vet hur jobbigt det är att fira julen när någon där fattas, har ej mist något barn men dock 2 bröder så jag vet hur tomt det blir. Hoppas ni lyckades få någon julstämmning trots allt och Tim fanns säkert hos er..kram

2010-01-17 @ 20:31:17
Postat av: KATTA

Underbara bilder på barnen de är såååå fina och jag förstår din smärta av att inte ha er Älskade Tim kvar.

KÄMPA PÅ



Johan ännu en underbar teckning

tack för att du visar oss dom

Du är JÄTTEDUKTIG

KRAM

2010-03-15 @ 19:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback