28/6 En månad sen begravningen

Ja en månad sen begravningen och det är fortf. lika tufft,om inte ännu värre!!
Det märks nog rätt tydligt här på bloggen eftersom vi skriver så sällan.
Det handlar inte om att vi inte vill utan mer att orken inte finns där. Johan kämpar på men får väldiga utbrott lite då och då
 och han har det jobbigt med känslorna nu.
Vi håller oss ändå sysselsatta och gör saker hela tiden,på måndag åker vi neråt i landet och hem till familjen Jönsson på tisdag.
Det är mycket vi skulle behöva ta tag i som tex fonden men det får bli när man kommer ur det mest svarta.
Vi ska försöka uppdatera lite oftare vi lovar,men det får bli när vi kommer hem.
Imorgon åker vi till graven igen,vi är där ofta o pysslar om såklart!
Bilden nedanför är för några dagar sen när vi var där senast. Träffade killen som sköter om området och vi pratade en lång stund,trevlig kille som gav oss sitt ord på att hålla området toppfint hela tiden, det känns bra!!
Vi hör av oss så snart vi kan igen.  Ha det bra allihop.





Kommentarer
Postat av: Malin...

Ta det i den takt ni orkar! Och det gäller allting. Det kommer många tunga dagar, men det kommer också dagar som känns lite, lite lättare, då det finns lite mer av ork och motivation att göra saker. Era trogna bloggläsare förstår om ni inte orkar skriva så ofta, så låt inte det bli ytterligare en börda. Tänker på er!

2009-06-28 @ 07:49:19
Postat av: Boel

Vi vet att Ni kommer tillbaka då och då, inga problem. Hoppas nu att ni får en skön tid neråt i landet.



kramizar i massor

Boel

2009-06-28 @ 09:40:21
Postat av: Linda

Skickar er varma tankar.. har själv en stor sorg i bagaget och känner igen mej i vad ni skriver.

2009-06-28 @ 09:45:16
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Ta det i er egen takt och ha en skön resa söder ut.Passerar ni Varberg ska ni veta att här just nu är 27 grader i skuggan och om ni drar förbi Tre Toppar så testa den Italienska glassen farligt god.

Ha en skön resa stora styrkekramar till er alla från Varberg

2009-06-28 @ 13:02:36
Postat av: charlotte

Jag sänder mina tankar till er! Tänk på er själva, tag hand om er. Kram

2009-06-28 @ 13:07:51
Postat av: Frida i Linköping

Naturligtvis förstår vi att Ni uppdaterar när Ni orkar och vill - det ska ju inte bli en börda, utan ett sätt att få skriva av sig lite.

Jag tror Ni ska vara "glada" åt att Johan får dessa utbrott - för mindre barn är det ju också viktigt att få bearbeta sorg och det är svårt när man inte riktigt kan uttrycka sig - då är ju utbrotten ett uttryck i sig. Kom bara ihåg att hjälpa honom att sätta ord på uttrycken - det gör Ni säker redan eftersom Ni verkar vara sådana fantastiska föräldrar - och så kramar förstås!

Härligt att Ni åker iväg söder över - trevlig resa!

Frida

2009-06-28 @ 15:26:44
Postat av: Veronica

Vilken fin gravplats,

med träd som kastar fina skuggor och så..

Smärtar dock i bröstet när man ser graven,

det blir så "verkligt" och lillebror som står där...utan sin bror:(

Livet är orättvist!!!!

Många kramar till er.

2009-06-28 @ 16:58:30
Postat av: bitte

ush vad hemskt

Postat av: Karin L

Vilken jättefin gravplats!!

Ni ska absolut inte känna någon press att uppdatera oss läsare. Ni gör det ni orkar och kan.

Vad skönt att ni får åka ner till familjen Jönsson ett tag, goda vänner, nära och kära är det bästa att omge sig med i det obeskrivligt svåra ni går igenom, att saknaden efter er älskade Tim är enorm är klart och jag förstår på ett vis hur ni känner när folk (som givetvis bara menar väl) säger att han ju finns med er på ett annat sätt, vilket han garanterat gör men det är ju givetvis inte så man vill ha det och är förmodligen nu ingen större tröst då ni så klart helst av allt skulle vilja ha er älskade hos er. Ni finns i mina tankar....

Stora Kramar

2009-06-28 @ 17:22:04
Postat av: Carina

Tänker på er!!

Min mamma fortsätter at kämpa med sin sjukdom, det är så svårt att stå intil utan att kunna göra något!

2009-06-28 @ 21:21:14
URL: http://mammaamiaa.blogspot.com/
Postat av: Carina

Tänker på er!!

Min mamma fortsätter at kämpa med sin sjukdom, det är så svårt att stå intil utan att kunna göra något!

2009-06-28 @ 21:21:30
URL: http://mammaamiaa.blogspot.com/
Postat av: Johanna med familj i krusboda

Hejhej på er, har tänkt på er varje dagen. känns ont i hjärtat och ofattbart han är borta...men han är alltid med er..inte lätt. Många kramar till er i familjen, Hälsa tim så gott från oss

2009-06-28 @ 23:21:59
Postat av: peggy,karin o christian

hej familjen

vi tänker på er. hoppas ni får det så bra ni bara kan ha det med sol,mat o goda vänner.

må så gott

kramiz

2009-06-29 @ 00:01:36
Postat av: karin

Vad svårt det måste vara för er och lille Johan. Min mamma gick bort i cancer för ett år och fyra månader sedan och jag saknar henne oerhört mycket. Tänker på er <3 Karin

2009-06-29 @ 01:51:12
Postat av: Cina

Vad fint ni har gjort vid graven, det är en vacker plats Tim vilar på.

Hoppas att ni får en riktigt skön och mysig resa och vistelse, och att ni får tillfälle att hämta kraft.

Det ska inte vara och kännas som ett tvång att uppdatera sidan, ta det i er takt... Vi som tittar in och undrar hur ni mår och har det, får helt enkelt ha tålamod.

Tänker ofta på er alla och skickar tusen varma styrkekramar!! Cina

2009-06-29 @ 10:14:11
Postat av: Frida i Linköping

Tog en liten paus inne i skuggan... tänker på Er och hoppas att er resa neråt landet går fint!

Kramisar med styrka & kraft

2009-06-29 @ 12:57:19
Postat av: Gabriella

Vila från bloggen, inga problem! Vad skönt med människor som killen ni träffade.



Jag tänker på er ofta.



Varma kramar!

2009-06-29 @ 16:19:16
Postat av: catta

Vad bra att ni träffat en trevlig kille som lovat hålla koll på området. Det är en väldigt vacker plats! Det är bra att Johan reagerar och inte håller det inom sig, men jag förstår att det måste vara jobbigt. Jag är säker på att ni gör ert bästa hela tiden, det har ni alltid gjort! Tänk inte på att ni måste skriva på bloggen utan alla förstår att ni skriver när ni orkar. Fonden finns kvar, det gör väl inget om det tar ett tag. Försök njuta av eran resa och varandra nu! Många kramar Catta med familj

2009-06-29 @ 19:26:49
Postat av: Millan

Det ser ut att vara en mycket vacker plats, och ni har gjort det väldigt fint! Många kramar Millan

2009-06-30 @ 12:05:21
Postat av: Elisabet Roslund

KRAM... och många många tankar........

2009-07-01 @ 07:16:26
Postat av: Linn

Känn ingen stress och press att ni måste fixa massa saker, utan ta det i er egen takt. Ta hand om varandra i sommar!

2009-07-02 @ 14:25:05
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hoppas ni har det varmt och skönt samt att ni kopplar av öch får tillbaka lite krafter. Stora styrkekramar till er alla från Varberg

2009-07-02 @ 21:20:36
Postat av: Nina

Åhh så fint det är! Ni ska ta dagen som den kommer, vissa dagar kommer ni ha mer egergi än andra. Hoppas ni får en trevlig stund och bra väder neråt landet.



Kramar Nina

2009-07-03 @ 09:52:58
Postat av: Rita

Bara en titt-in och en kram i värmen!

2009-07-03 @ 18:17:00
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Tänker på er.Stora styrkekramar från Vaeberg

2009-07-05 @ 12:06:20
Postat av: Maria m Olivia

Tänker på er. Tiden måste krypa fram. Hoppas ni mår ok trots allt och att ni får en så bra sommar ni bara tänkas kan.

KRAM

Maria

2009-07-05 @ 12:36:42
Postat av: Anneli

Hej, hoppas ni har det så bra det går!

Förstår att allt känns svårt. Jag förlorade min mamma för några år sedan, och den sorgen går förstås inte att jämföra med förlusten av ett barn. Men jag sörjer och saknar min mamma oändligt, och det värsta ord jag nu för tiden vet är "aldrig". Det ordet slår emot en i ens tankar allt som oftast, och det gör allt så definitivt. ALDRIG mer får man träffa, prata med eller krama den man älskat så mycket. Det är en stor smärta, både psykiskt och faktiskt rent fysiskt.

Tänker på er varje dag.

Kramar, Anneli i Vänersborg

2009-07-05 @ 12:44:38
Postat av: Veronica

Var på shopping med mina barn idag,

i högtalaren spelas låten "Promises" med en för mig okänd kille som sjunger.

Elias rycker mig i tröjärmen och säger.Mamma, är det Timpa som sjunger nu?

Kommer alltid att förknippa denna sång med lille Tim som ju dessutom sjunger den bättre!!

Sörjer min lille blogghjälte,

kommer aldrig att glömma honom.

Många kramar till er,

hoppas ni har det gott på er sommartripp.

2009-07-05 @ 20:59:15
Postat av: Millan

Hej! Tittar in och sänder massor av sommar kramar! Millan

2009-07-06 @ 22:21:55
Postat av: Erica

Tänker på er!!

Massor av Kramar!!

2009-07-07 @ 11:23:22
Postat av: Anna

Ville bara skriva att jag ofta tänker på er och undrar hur ni har det! Så fint det ser ut på Tims grav.

Hoppas att ni har det så bra man kan ha det efter allt ni har gått igenom.

Kramar

2009-07-07 @ 11:29:40
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Carro

Hittade hit från Carinas blogg (mamma mia),hon frågade mej om då min mamma dogi den jävla skitsjukdomen som eran underbare Tim dött i.

Läst eran blog gnu & fällt tårar & fick mej även ett gott skratt då J skrev "Är det någon som behöver en ny bil,skoja bara"...

Humorn gör det lättare att gå vidare,även om man inte glömmer & Glömma,nä det vill man inte heller,man vill minnas allt,allt från de första minnet til ldet sista,vissa ögonblick.

Tyvärr så bleknar vissa av minnerna,men glömma gör man aldrig.

Jag har inte "förlorat något barn" som jag hunnit leva med,bara ett som jag inte fick leva med,dock så fick den "sonens" tvilling syrra leva& hon blir snart 13,tyärr har hon vart mycket sjuk,men mår super nu efter många år.

Dock bär vi med oss sorgen efter mormor,men vi njuter av pappas nya fru ,som min yngsta dotter på 6år säger :

"Anita är det näst bästa"...ja visst är det så.

Läste att ni fotat mycket ,var glad för det & jag hoppas Johan inser att inget är hans fel & att han förstår att han är lika Älskad ännu ,trots att storebror inte finns & att han förstår att ni är ledsna just därför,men att ni är glada att ni har honom.

Såg på min son ,han tog "på sej mycket skuld" då lilla syster var sjuk & ändå försökte vi med alla medel försöka att det inte skulle bli så,men så blir det nog för alla som förlorar eller måste "stå brevid" ett sjukt syskon.

Och läste om då J skrev om mediet Du A-K mailat...Klart det finns något mer,jag har vart med om så mycket,så även den starkaste skeptikern skulle jag vinna över =)

All lycka i framtiden till er,Tim finns med er,glöm aldrig det & han vill att ni ska vara lika glada som ni brukade & skoja på även nu då han inte finns hos er,för han finns bland er =)

Många kramar från norr

2009-07-14 @ 20:17:04
URL: http://bc-svensk.blogspot.com/
Postat av: Millan

Kram!! Millan

2009-07-16 @ 18:53:06
Postat av: Emilie

Jag har läst igenom eran blogg denna kväll. Och jag skänker er en tanke. Livet..

2009-08-08 @ 23:41:35
URL: http://solbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback