Första midsommaren UTAN älskade TIM

Midsommarafton firade vi ute på Kungshatt med kusin Karolina o deras vänner. Det var en som saknades enormt mycket igår, Tim. När vi tåg båten ut o jag satte på Johan flytvästen väntade jag bara på att få hjälpa Tim, när jag dukade till middagen räknade jag oss som 4 i familljen. Fasen vad det här smärtar. Vet inte om jag pallar det här men jag måste.
Likaså när vi hade 4 kampen så brukade Tim ta rodden, men inte i år eller nästa eller nästa år...varför ska det bli så här? Jag kommer att leva resten av mitt liv med ett stort hål av saknad i mitt hjärta. Det gör så grymt ont, ingen annan än de som har förlorat sitt barn vet vad jag talar om. HELVETES JÄVLAR SKIT!
 Finner ingen glädje i nåt längre! Jädra skitdag idag med andra ord.
Nåt vi tycker är jobbigt o höra är när vi säger att vi saknar honom fysiskt är " men han är ju med er ändå" Va fasen jag vill inte ha med honom "osynligt" utan FYSISKT. vet att det är en s.k tröstande replik men det hjälper inte.
Kan bara titta på vissa kort av honom utan o bryta ihop, när man sen ser andra så är det gråt SM
Om jag bara fick ha honom här 1 minut om dagen så skulle jag vara såååå nöjd. Tänk att få sniffa honom i nacken, hålla hans mjuka hand och gosa i hundranittio. Tim jag saknar  dig så enormt.
Ni som undrar vart Tim ligger begravd så är det på Skogskyrkogården o ni som vill besöka graven maila mig så ger jag er en beskrivning.
Vi måste ordna en gravsten snart, vi har inte haft orken till  något tyvärr. Natursten kanske? Tar gärna emot tips.
Nu ska vi äta, ha en fortsatt trevlig o mysig midsommarhelg.
Med sorg i hjärtat
-A- & -J-


Kommentarer
Postat av: Loppan

Fy vad jag lider med er! Hoppas att aldrig behöva ha en aning om vad ni går igenom. Många kramar!!!

2009-06-20 @ 20:35:25
Postat av: catta

Hej på er, vi tänker mycket på er. Det måste vara ett helvete ni går igenom. Fan att det ska behöva vara så här. Livet är så orättvist. Kan bara säga, glöm inte bort varandra och var rädda om er. Jag har tänkt åka till Tims vackra plats med blommor flera gånger men jag har inte klarat av det. Imorgon ska jag åka dit med vackra blommor. Många kramar Catta

2009-06-20 @ 20:44:31
Postat av: susan

tänker på er "/ och på Tim i himlen,

Postat av: Isa

Tänker på er.. Det gör outhärdligt ont att mista sitt barn.... Och det är så fel så fel...

Varm kram Isa med Evelinai hjärtat

2009-06-20 @ 21:18:11
URL: http://goto.glocalnet.net/evelinasminne
Postat av: Moa

Tänker så mycket på er. Många kramar.

2009-06-20 @ 22:01:38
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Znogge

I den tyngsta av alla sorger så insåg jag att sorgeåret fyllde en funktion. Trams trodde jag först men när man gått genom alla högtider och annat så inser man att man kan gå vidare. Sakta men säkert fast man inte tror det... Så finner man balansen...



2009-06-20 @ 22:08:32
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Millan

Lider med er..:( Förstår att det måste vara svårt att göra saker utan er älskade Tim. Det måste göra så ont...Tänker på er! Styrke kramar Millan

2009-06-20 @ 22:09:01
Postat av: Pelin

Lider med er... Tänker på er och TIM!!

styrkekramar

2009-06-20 @ 22:26:20
Postat av: karin

Det måste vara så svårt, finns knappt ord för det. Förstår detta med att det är svårt att höra - men han finns ju med er ändå.. Det är ju inte samma sak. Ni vill ju känna honom, krama honom . Jag saknar min mamma oerhört. Tror att hon finns någonstans..Men jag saknar att krama henne, träffa henne fysiskt. Det är en stor sorg i mitt hjärta. Förstår er - Tänker på er /karin

2009-06-20 @ 22:41:59
Postat av: Frida i Linköping

Jag tycker att ni beskriver era känslor så fantastiskt bra och målande. Dessutom var det såå skönt att höra från er! Jag tänker på er och undrar så hur ni mår och vad ni orkar med och vad ni inte orkar med... fruktansvärt. Hoppas innerligt att ni får den hjälp som ni behöver och vill ta emot.

Kraft & styrka från Frida - som är en stor lover av natursten!!!

2009-06-20 @ 23:05:12
Postat av: Veronica

Kanske inte kan förstå smärtan i era hjärtan,

bara ana...hur ont det måste göra.

Fastän jag har egna barn sörjer jag min lilla blogg-hjälte och gråter ibland.

Som sagt förstår inte vissa människor mina känslor men det skiter jag i,

följt er blogg i flera år och känner lille Timpa genom den!

Det skär i hjärtat när man lyssnar på Promises,

samtidigt som man ler åt hans gulliga röst.

Har ingen erfarenhet av det ni nu går igenom,

därför heller inga kloka råd att ge.

Förstår att han fattas er fysiskt/kroppsligt måste vara fruktansvärt att ej mer få hålla om honom.

Janne,AnnaKarin och Johan,

håll ut så gott det går många kramar från mig:(

2009-06-21 @ 10:46:48
Postat av: Catta H i Handen

Jag har inte skrivit något på länge, men jag följer er och det ni skriver här. Svårt att veta vad jag ska skriva för inget jag skriver kan lindra er sorg och saknad....

Men det som slår mig är hur lätt det är att ta sin hälsa för givet och att man tar för givet att alla i ens närhet också ska vara friska.

Er blogg har nog inte bara väckt mig, utan många andra också.



Varm kram,

Catta H

2009-06-21 @ 11:44:53
Postat av: Pysan

Bara kramar om er...



Kram i massor

Pys

2009-06-21 @ 16:34:42
URL: http://pysan.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Sökte mig hit efter ett inlägg hos Kaela.

Tänker på er och på Tim i himmelen.

Jag har själv en son däruppe. Till honom har vi en natursten som vi själv plockade hem från skogen. Under kategorin Rickards grav finns en del foton om ni vill titta hur den ser ut.



Kram Gunilla mamma och änglamamma

2009-06-21 @ 16:59:58
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr/
Postat av: marie

Usch så tufft ni har det ,kan förstå att det känns extra extra tufft vid såna här tillfällen,.Att föreställa sig själv hur det skulle vara att aldrig mer få krama Julia och Eliaz det går inte.Det ni går genom vill jag inte ens att min värsta ovän ska få uppleva.Kramar i massor till er .

2009-06-21 @ 18:42:05
Postat av: Anna

Hade gärna träffat min pappa en minut varje dag också. Saknaden är stor och för mig var den värst första året. Då skulle man gå igenom alla saker då pappa skulle varit med. Sorgen blir mindre, men saknaden finns alltid där.

Tänker på er och jag tror att ni egentligen redan vet vilken sten Tim hade velat ha. Tror att det är lite försvar det där att inte ordna sten. Det blir ju bara ännu mer tydligt då att han aldrig mer kommer tillbaka. Så kände jag med pappa i alla fall.

Kramar i massor

2009-06-21 @ 18:48:02
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Anmaja

Hittade nyss hit genom en bloggvän, änglamamman Gunilla här över som skrev om Kaela, som skrev om er lille Tim, och har bläddrat runt och kan inte fullt ut förstå er saknad och er smärta. Det kan nog bara den som varit och är i samma situation. Men tårarna rann då jag hörde Tim sjunga...



Det är fel när barnen blir drabbade så hårt och går före föräldrar och kanske även mor- och farföräldrar. Det känns både orättvist, fel och jag har inga ord.



Du undrar om tips om gravsten och jag vet det finns många fina. Det är lite 'inne' med betong och jag hittade denna sida som visar de vackraste stenar i olika utföranden: http://www.aeternum.se/produkter.html



Jag hoppas ni hittar någon vacker till er fina lille son!

Varmaste hälsningar

Anmaja

2009-06-21 @ 19:09:10
URL: http://blogg.omakastengods.se
Postat av: Åsa

Tänker på er... Ta hand om er.

2009-06-21 @ 19:50:47
Postat av: Frida i Linköping

Tänker på Er!

styrkekramar

2009-06-21 @ 19:55:58
Postat av: Pernilla

Finns väldigt fina gravstenar att beställa med ett kort i. På min storebrors grav har vi en bild och ovanför bilden sitter en duva.



Den tog lång tid att få eftersom den skulle ner till italen bland annat. Men kanske går det fortare idag?



Vill du se en bild så maila gärna [email protected]



Varma Kramar till er!

2009-06-21 @ 20:11:43
URL: http://bampi.blogg.se/
Postat av: Rita

Fy f-n...vad kan man säga? Man vill så gärna trösta och kanske är det därför många säger att han finns med er ändå. Fastän alla borde förstå att saknaden efter er älskade Tim inte bara är en saknad efter hans själsliga närvaro.. man vill ju se sitt barns alla åldrar, höra hans tankar och få finnas där genom alla utvecklingsfaser. Hur ska ni hantera detta ohanterbara? Tydligen kan man leva sig igenom det, eftersom det finns änglamammor och änglapappor som vittnar om det. Ta deras råd och använd dem som "hopp". Samla varje sekund av skratt och glädje så ni uthärdar smärtan när den blir överväldigande. Ni är Tims föräldrar - han fick den kämpaglöden från er! Asch, jag vet att ni vet det här...och ni gör redan så himla bra som ändå tar er igenom dagarna. Man vill ju bara hjälpa till att bära er genom på nåt vis.... Massor av kramar från Rita

2009-06-21 @ 20:31:34
Postat av: Anna

Tänker på er i massor..... Kramar om med stora kramar Anna Ronnie Marcus Jennie

2009-06-21 @ 22:03:07
Postat av: Lotta

Kramar i massor

2009-06-22 @ 08:26:53
Postat av: Frida i Linköping

God morgon!

Jag tycker att Rita beskrev väldigt bra hur även jag tänker...

Hoppas att solen håller i sig och att ni kan njuta en aning av det fantastiska vädret.

Styrka & kraft fr Frida

2009-06-22 @ 08:39:52
Postat av: Elisabet Roslund

Ja, det är helt vansinnigt att man ska vara med om att ens barn lämnar en.....allt bara snurrar runt, fattar ingenting.......Vi saknar våra barn varenda sekund och mitt i detta ska vi leva vidare.

Jag vet.....

Varma tankar till er och till våra änglabarn/Elisabet

2009-06-22 @ 09:01:20
Postat av: Cina

Åh, vad jag känner med er, trots att jag inte upplevt det ni går igenom.

Håller med Rita, vad kan man säga... och resten av det hon skriver.

Många, många styrkekramar. Cina

2009-06-22 @ 09:22:35
Postat av: Malin

Förstår vad ni menar med att vilja känna och se honom fysiskt. Även om man tror på att de bortgångna finns runt omkring än, så känner man att det inte räcker..



Tänker mycket på er. Många kramar!

2009-06-22 @ 12:16:16
Postat av: Jannice

Ja, det är förskräckligt vad ont den här typen av saknad gör...! Jag skulle såååå gärna träffa vår vän Peter en gång till och höra hans skratt och skämt....tiden läker dock såren, även om ärren alltid finns kvar och smärtar ibland. Hoppas ni får träffa och krama på Tim i era drömmar, där känns det ju nästan som på riktigt även om man måste vakna efteråt...

Min bror har en vän som graverar stenar av alla de slag. Kanske har ni en egen sten ni vill göra något med? Hör av er på mejlen om ni vill träffa honom, han finns i Kungsängen.

Kramar

/J

2009-06-22 @ 15:30:27
Postat av: Kirsten

Hei.

Vet godt hva dere går igjennom nå. Har ingen annen trøst å gi en at man må ta dag for dag og prøve å gjøre det beste man kan for Johan ihvertfall. Lenge levde jeg bare for å gjøre livet best mulig for vår Henning som nå 12. Da Stian 7 1/2 år døde for to år siden av samme sykdom som Tim tenkte jeg lenge at jeg ville bort fra alt jeg også, kunne ikke finne noen mening med å leve lenger. Savner Stian like mye ennå men sorgen har blitt lettere å leve med, sakte men sikkert blir man glad igjen utrolig nok. Det jeg tenkte jeg skulle fortelle var at når vi skulle velge gravsten til Stian var det akurat som om Stian var med oss. Vi gikk rundt og kikket i et lokale hvor det var hundrevis av gravstener og plutselig ser vi en som er laget av samme type sten som Stian alltid har plukket med seg hjem og samlet på. Hvit med sølvglitter som lyser i solen. Kansje blir det så lett for dere også.

2009-06-22 @ 20:14:33
Postat av: Maria Landskrona

vill bara skänka er en hälsning och att ni ska veta att jag tänker på er.

2009-06-22 @ 21:33:42
Postat av: Ulrika Färemo

Hej!



Ja, den där "fysiska saknad" är så påtaglig! Den var och är fortfarande väldigt stark för mig. Jag gick länge och var lite galen över att jag inte kunde framkalla doften av Matilda, som jag saknade så mycket. Det, och känslan av att stryka handen över hennes hår. Eller när hon låg brevid mig på soffan, med sina ben över mina ben. Eller... eller.. Sorgen är helt klart väldigt fysisk.



Mitt bästa tips angående gravsten är att inte ha för bråttom med att bestämma, ifall ni känner er osäkra. Den ska ju vara kvar under lång lång tid sen. Matildas sten blev uppsatt ungefär vid lucia 2007, lagom till hennes tilltänkta 9-årsdag och julafton. Det är alltså nästan ett halvår efter hennes himlafärd (som i sin tur är exakt 2 år sedan idag, sååå lång tid och ända sååå snabbt det har gått).



Styrkekramar till er alla.

från /Ulrika

2009-06-23 @ 00:08:38
URL: http://hem.passagen.se/dummapricken
Postat av: Millan

Kram!

2009-06-23 @ 08:38:56
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hoppas ni haft vackert väder utomhus även om det regnat på innsidan. Er fysiska saknad av Tim kommer nog alltid att finnas där mer eller mindre.Ta det lugnt med stenen så ni finner vad ni känner är rätt, en natursten eller inte,ta den tiden ni behöver. Stora Styrkekramar från Varberg

2009-06-23 @ 08:56:35
Postat av: Gabriella

Vilken sorglig midsommar. Nej, man kan aldrig någonsin förstå. Så ofattbart.



Självklart vill man ha sitt barn hos sig fysiskt. Förstår att tröstande ord ändå kan bli fel ... Har själv varit med om "fel ord" i andra soregarbeten.



Varmaste kramarna till er!

2009-06-23 @ 09:31:49
Postat av: Frida i Linköping

Nu har väl sommaren äntligen kommit, eller!? För att stanna hoppas jag! Önskar att Ni orkar njuta en aning och låta solen värma ansiktet medan vinden viskar lite svagt i örat... Solen & värmen gör nog nytta både för kropp & själ - även för Er som sörjer...

Önskar Er en fin kväll!

Styrka & kraft / Frida

2009-06-23 @ 16:52:50
Postat av: Maria Henriksson

Tack för att ni delar med er även av ert sorgearbete. Man lär sig och blir påmind om att man ska ta till vara varje sekund man har tillsammans. Jag sörjer med er.

Kram!

2009-06-23 @ 19:24:00
Postat av: vindensmelodi

Jag har inte ord :´( alla mina tankar går till er,,,,



mjuka tysta kramar

2009-06-23 @ 20:18:33
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Laila

Sorgens Eld

Känns som en eld inom mig

Smärtan ger den näring

Får svårare att andas

Det sticker i bröstet

Hjärtat pumpar fort



Känner hettan sprida sig

Hela kroppen brinner

Paniken växer fort

Inser o accepterar sanningen

Börjar gråta hejdlöst



Skakar i kroppen

Tårarna rinner fort

Smärtan är fruktansvärd

Finns ingen morgondag

Behöver dig vid min sida



~M.Mikaelsson~



Min lille son

Du var efterlängtad

Du var så behövd

Min lilla pojke

Vår lillebror



Ett litet liv blåstes ut

Så mycket kärlek

Vad är meningen

Varför tar det slut



Nu hos din far du är

Vår enda tröst

Älskade och saknade

Av oss i livet kvar



okänd



Jag vet inte hur det känns,jag kommer aldrig att försåt. Men genom er blir jag en bättre förälder.Ni får mig att inse vad jag har och jag uppskattar det så.Kram till er alla jag tänker så på er i eran stora sorg...

2009-06-23 @ 20:25:41
Postat av: Frida i Linköping

Ja, nu ÄR sommaren här!!!

Undrar hur Ni har det, tänker mycket på Johan... på Linnea... mormor & morfar... tror visst att det fanns en farfar också... på Janne... på AnnaKarin... men framför allt tänker jag på Tim... hur & vart går man vidare... ingen aning... förmodligen för att man "måste"...

Trots eller kanske tack vare alla funderingar har jag ändå kommit fram till ett par betydelsefulla slutsatser... det är jag oerhört TACKSAM för!

TACK!

Kraft, styrka & SOL =)

Kramar fr Frida

2009-06-24 @ 09:03:23
Postat av: Jeanette

Hej kära ni! Tycker det var bra som Catta H i Handen skrev lite längre upp, att det är så lätt att ta sin hälsa för givet. Det är så lätt att gnälla över småsaker, som egentligen inte betyder något. Jag tänker numera ialla fall på att tacka varje dag jag får tillsammans med mina barn (numera ganska vuxna). Att man ägnar en liten stund, varje dag åt att tänka på det man verkligen har och att säga till sina barn att man älskar dom! Önskar att det inte blivit så här för er och jag sänder jättemånga kramar till er!

2009-06-24 @ 09:57:31
URL: http://jeanettepoulsen.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Tänker mycket på er och er svåra förlust av er älskade, älskade Tim.

2009-06-24 @ 19:56:48
Postat av: Jessica (Lina Å:s mamma)

Han saknar nog er något otroligt också, om han kunde skulle han nog komma till er omedelbart!!

Jag skulle vilja tipsa om att hans namn står med hans egen handstil, om ni har någon teckning/lapp eller något där han har skrivit själv. Ni kan ju ta en promenad i skogen eller någonstans ni har varit och se om ni hittar någon sten som är vacker eller som Tim har suttit på eller liknande.

Kraaaaaamar till alla er!

2009-06-24 @ 23:49:38
Postat av: Frida i Linköping

Tänker på Er alla fyra

Styrka & kraft fr Frida

2009-06-25 @ 21:39:56
Postat av: Boel

Kära vänner!

Hoppas dock att midsommaren var bra för Er trots att Timpa saknades så oerhört.

Tänker på er och är ledsen att jag inte tittat förbi, men Stefan och jag har varit på kryssning i St♠ Petersburg och Tallin. Hör av mig.



Kramis Boel

2009-06-26 @ 06:44:34
Postat av: Frida i Linköping

Hej i det fantasitska sommarvädret!

Tänker lite extra på Er idag - min månad har förmodligen gått fortare än Er. Min förhoppning är att nästkommande månad kan kännas en aningens lättare och ljusare för Er!

Tänker så på Er och undrar hur Ni har det.

Styrka & kraft till Er alla!

2009-06-26 @ 13:15:52
Postat av: Millan

Tittar in! Skickar ett gäng kramar Millan

2009-06-26 @ 21:58:25
Postat av: Frida i Linköping

Tänker-på-Er-kramar!

Frida

2009-06-27 @ 08:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback