Morgon rapport

Go morron, vaknade vid halv tio att sköterskan kom in o kollade Tims andning.Han tar ca 14-18 andetag i minuten vilket är bra. Natten har varit lugn & stabil, o även jag o Jan har sovit ett par timmar vilket vi verkligen behövde. Igår på dagen drog de ner morfindosen från 1mg(?) till 0,5, då Tim inte var kontaktbar. Vid 19 tiden togs morfinet bort helt o nu har han bara alvedon som painkiller. Det blev stor skillnad när morfinet togs bort, han blev mer kontaktbar. Sent igår kväll frågade jag om han ville prata med Linnea o det ville han. Ringde o han sa väl ett par enstaka ord men för oss var det en så stor vändning. Att han pratar o kommunicerar minímalt är fantastiskt. Tänk vad man tar allt förgivet.Glöm inte det gott folk!
Nu ligger han här brevid mig o andas tungt, nästan snusar.Han har fina rosade kinder o ser fridfull  ut. Han ger inte upp än vår allas Tim.
Jo måste ju berätta att han i natt frågade om han hade nål i porten o det har han ju, det blev han irriterad över. Sen var nästa fråga, när får jag åka hem? Thats my boy, Och vad svarar man på den frågan eg? Jag sa iaf att han måste kunna äta själv samt ta ett par steg. Vi får väl se... man ska aldrig säga aldrig.

Tack för alla styrkande inlägg o samtal, vi svarar inte alltid som ni säkert har märkt det beror inte på att vi inte vill prata.
Tack för att ni finns,
Besök är allitd välkommet!


Bamse kramar



Till Micke: Händer det nåt kul i kväll? ;) u know what i mean.
Linnea: Tim älskar Dig!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad härligt att det går åt rätt håll, så underbart :-)



Njut nu av fightern Tim och ha en riktigt bra söndag. Hälsa lille Johan oxå som jag hoppas mår bättre nu efter magsjukan.



Kram till er alla

Postat av: Boel

Underbart att det går framåt, jag han är verkligen en kille av speciell kaliber.



Vi syns imorgon

Kram

Boel o Stefan

krama om Timpa och Johans

2009-03-29 @ 11:40:32
Postat av: anette

underbart att allt är bättre, och tack för att ni orkar hålla oss alla uppdaterade.Timpa är en kämpe med glimten i ögat.han har två underbara föräldrar och en underbar lillebror.Han får så mycket styrka av det.många kramar från snahrarna

2009-03-29 @ 11:55:13
Postat av: Heidi

Åh vad glad jag blir av att läsa att han mår bättre! Hoppas Johan oxå mår bättre efter sin magsjuka! Har varit så orolig och nästan varit rädd att det nu är över! Vilken fighter han är!



Många kramar!! //Heidi

2009-03-29 @ 12:08:43
URL: http://heidin72.blogg.se/
Postat av: Heidi

Förresten jag har länkat hit från min blogg, hoppas det var OK....??

2009-03-29 @ 12:25:51
URL: http://heidin72.blogg.se/
Postat av: Carina

Hoppas på mer bättring för er lille timpa- jag fundera på en ska. Vem är Linnea, en kompis, syster eller??

2009-03-29 @ 12:28:51
Postat av: peggy.karin o christian

vilken fighter han är eran timpa, tack igen för att ni delar med er o hoppas ni får en bra dag.

hälsa o må så gott

kramar

2009-03-29 @ 12:31:19
Postat av: Anne Strandbrink

Så skönt att höra att Tim är piggare. Jag tycker att ni är fantastiska som orkar hålla oss alla uppdaterade.

Hoppas att Johan mår bättre, den lille skrutten.

Kramar från Anne

2009-03-29 @ 12:39:21
Postat av: Amira

Skönt o höra att Tim är lite piggare :) va sööööt Johan e :)

2009-03-29 @ 12:41:12
URL: http://stotheb.bloggse
Postat av: Moa

vad skönt att tim är piggare! kram

2009-03-29 @ 13:05:00
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Tommy

Vad skönt att höra att Tim är piggare och kan prata igen. Han är en riktig fighter som aldrig ger upp. Ni får ha det så bra. MVH Tommy

2009-03-29 @ 14:28:16
Postat av: Gabriella

Tack för rapport. Och för info om Linnea. Jag har också undrat vem hon är. Underbart med en soulmate!



Kramar igen!

2009-03-29 @ 17:53:39
Postat av: Cina

Vad skönt att Tim mår bättre och pratar både med er och Linnéa, som verkar vara en mycket speciell och mysig tjej. Och att ni fått sova lite, ni behöver ju få hämta er och få "tanka" lite kraft vilket är nog så viktigt nu. Tag väl hand om er alla!! Kram Cina

2009-03-29 @ 19:50:34
Postat av: Jeanette

Hej! Tänkte bara skicka över lite styrkekramar till er! Hälsningar Jeanette

2009-03-30 @ 10:11:33
URL: http://jeanettepoulsen.blogg.se/
Postat av: julia

Åh ja blir alldeles tårögd... Jag vet hur jag kände de första gången jag kunde klä på mig själv, duscha själv mm... Det är väl inte exakt samma sak men ändå något man kan relatera till..

Kämpa på, ni är helgrymma!

Kram

2009-03-30 @ 10:16:08
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Morris

Söte lille Tim, hoppas han blir starkare nu o får komma hem igen snart. Och att det är Epilepsin o inte cancern som orsakat anfallet.

Kraaaam

2009-03-30 @ 10:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback