Inte ens ett dygn!

Tja! vill bara tala om att även om det här är det värsta man kan vara med om så är det under omständigheterna ok!
Självklart så pendlar vi mellan fullkomlig panik och något slags lugn.
Det är så jävla overkligt!!! fan vilken sjuk känsla man har inom sig,ena sidan känner vad skönt att han slipper allt skit med mediciner och lidande.
Men sen har man ju den där fruktansvärt smärtsamma kärleken......får panik bara man tänker åt hållet att vi aldrig kommer kunna röra vid lilla gubben igen!
Tack till er alla för allt stöttande ni bidragit med och att ni alltid tar er tid att kika förbi.
Vi kommer väl fortsätta skriva på ett eller annat sätt här på sidan.
Vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Via länk på FB hittade jag er blogg idag. Har ägnat en stor del av dagen att läsa om er och Tims kamp.



Vilken kille!



Sköt om er!



Britt-Marie (som miste min bror den 19 mars)

Postat av: Marie i Motala

Ja kan förstå att det är massa blandade känslor med i bilden. Även om jag ej kan leva mig in i det. Jag hoppas att ni kan koppla av och varva ner lite trots det som hänt. Men Tim har ju inte ont längre utan han finns i änglabarn himmlen där alla små och stora som fått lämna jorden allt för tidgt. Där är de nu fria från sina smärtor och lekar och tar hand om varandra. Att sedan ni och alla andra som kännde Ti och även vi som bara visste vem han via er fantasika blogg är ledsena är en helt annan sak. Ni kommer att ha stöd av massa vänner och även av oss så kallade blogg läsare. Finns här nu och för alltid. Kram

2009-05-08 @ 21:15:52
Postat av: Johanna

Skönt att ni trots Tims bortgång ändå mår ok. Förstår att ni är splittrade, för precis som ni skriver så har man ju en egoistisk sida där man vill ha kvar Tim, men den andra sidan säger att Tim har det bättre nu...



Jag har aldrig varit i er situation, men kan ana paniken, rädslan, sorgen och allt som finns med att förlora sitt älskade fina barn.



Barn ska inte dö, föräldrar ska inte behöva förlora sina barn :-(



Ni finns i mina tankar



Många kramar

2009-05-08 @ 21:16:29
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Orchid

Jag ser fram emot att läsa vidare om er familj. Jag hoppas att lille Johan har klarat sig bra genom allt detta.

En tröst är att Tim inte behöver lida längre, men det hjälper inte föräldrar, som just förlorat ett högt älskat barn!

Snälla, glöm inte andas!

Ingegerd

2009-05-08 @ 21:18:59
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Wiky

Beklagar verkligen sorgen.

Har varit fast i bloggen och läst om Tims otroliga kamp.

Tänker på er

Många kramar

2009-05-08 @ 21:20:07
URL: http://blixtensliv.blogg.se/
Postat av: Moa

Många kramar har jag skrivit under en månad skulle jag tro, men det är väl extra många nu. Det är så overkligt det här.

Skulle skicka en minnesgåva till Tim via barncancerfonden (minnesgåvapapprena) men det var nåt knas på sidan så det gick inte att göra klart det.



Kram, igen. Har tänkt på er hela dagen, sedan jag läste att han somnat in igår kväll. Har tänkt på hur olika livet kan vara för olika människor. När våren börjar gå så smått mot sommar och så händer det nattsvarta hos er. Det går inte att förstå.

2009-05-08 @ 21:22:04
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Anna Nilsson

Jag hittade eran blogg i går på dagen och lade den till mina favoriter...och idag rinner tårarna. Jag har själv en 9 åring( Och en 5 åring) så jag förstår er känsla av att han har det bättre där han är nu, men samtidigt har ni fått haft honom i 9 år så tomheten måste vara enorm. Massor av styrke kramar till er

2009-05-08 @ 21:22:33
URL: http://tekla1.wordpress.com/
Postat av: Eva från Skellefteå

Vila i frid Tim!!!! Du var en fin kille med hjärtat på rätta stället.. Det är så ofattbart att du inte finns mer!! Men samtidigt skönt att den svåra kampen är slut och att du har fått lugn och ro nu. Det är det viktigaste!!





Försår er så fullständigt.. Jag gråter för er skull.. Fick en riktig klump i magen när jag läste vad som hade hänt.. Jag och min syster satt på torget i det fina vädret och läste på mobilen. Folk runt omkring måste ha funderat vad som hade hänt.. För det var inga tysta kommentarer vi hade direkt..



Livet är så fruktansvärt orättvist. Barn/tonåringar ska inte behöva gå igenom en sån här svår sak. Livet har ju bara börjat.. Men han kämpade tappert och gjorde så gott han kunde.. Mer kan man inte göra..



Det är en stor sorg i mitt hjärta just nu. Ännu

värre för er. Tänker på er nu i er svåra stund. Hur går det för lillebror? Hur tar han detta?



Sköt om er nu så gott ni kan!!!



Kramar från Eva



Ta hand om varandra nu!!

2009-05-08 @ 21:23:20
Postat av: Boel

Kära vänner!

Idag när jag läste det vi alla fruktat för så stannade livet av för en kort minut. Blev ändå så tacksam att jag var hos Er i söndags, fick klappa om Tim, prata med honom och på något sätt säga farväl och att vi ses i en annan värld. Dagen har varit mycket märklig och jag känner en smärta som en vän och tänker då samtidigt hur Ni har det. Försökte nå Er men förstår att Ni inte orkar prata och att allt är en kaos och panik som du beskriver. Men vi finns här och tänker på Er hela tiden.



Kramis till Er alla

Boel med familj

2009-05-08 @ 21:24:01
Postat av: Catharina

Vacker sång Tim gjort!

Hoppas andra barn med cancer hittar den.

kramar om

Catharina

2009-05-08 @ 21:25:23
Postat av: Frida

Söta Tim hoppas du har det bättre på andra sidan utan sjukdomar och smärta. Tänker på dig.

Många många kramar från en trogen läsare.

2009-05-08 @ 21:29:43
Postat av: anette

ta hand om Johan och varandra

hoppas Tim är ibland alla andra

änglabarn och studsar på molnen

kramar i massor tänker på er hela tiden



puss och kram Anette med familj

2009-05-08 @ 21:38:13
Postat av: Anna Johansson

Vila i frid fina pojke :) de är allt jag kan säga. Hoppas ni orkar fortsätta kämpa med övriga familjen, massa kramar !

2009-05-08 @ 21:38:55
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/
Postat av: Margareta

Det är så hemskt...vad ska man säga..jag önskar er kraft o styrka i den stora sorgen!! Ni måste ta en dag i taget nu..tänker så på lillebror..all kraft till honom!! Styrkekramar från Maggan

2009-05-08 @ 21:39:10
Postat av: Sosso

Jag beklagar verkligen sorgen



Jag har tillägnat Tim och er familj en tanke på min blogg. Om du vill att jag skall ta bort det inlägget så säg gärna till så gör jag det direkt



Hälsningar



Sosso med familj

2009-05-08 @ 21:42:05
URL: http://lomia.blogg.se/
Postat av: Pelin

Vila i frid fina Tim!Tänker på er! Ta en dag i taget och ta hand om varandra..

styrkekramar

2009-05-08 @ 21:45:13
Postat av: Millan

Hej! Förstår att ni känner som ni gör, man vill ju inte att ens barn ska må dåligt, men man vill ju inte vara utan dem heller...Jobbig känsla. Men ni har vart fantastiska i denna kamp. Och Tim är en riktig hjälte! Han har nog öppnat ögonen på många, genom sin kamp. I alla fall har jag lärt mig ta tillvara på mina barn, och leva livet nu. Tack för att jag fått följa eran och Tims kamp. Tusen kramar Millan

2009-05-08 @ 21:45:49
Postat av: Sess

Är så ledsen för er skull och samtidigt glad att er kämpe äntligen kommit till ro utan plågor.

Omtanke och kramar.

Sess

2009-05-08 @ 21:55:56
Postat av: Lotta

Jag beklagar sorgen! :(

Vila i frid Tim! Himlen har fått en fin Ängel!

Kram från en som följt bloggen ett tag!

2009-05-08 @ 21:58:17
URL: http://liz83.blogg.se/
Postat av: karin

Miljoner styrkekramar /Karin

2009-05-08 @ 22:04:25
Postat av: Åsa

Även om jag inte varit i närheten av er situation så kan jag tänka mig panikkänslan att aldrig få hålla om sitt barn igen.

Var rädda om er och krama Johan.

2009-05-08 @ 22:22:51
Postat av: Malin

Har ju kikat in här då och då, meninte lämnat några spår efter mig förut... Självklart blir jag ledsen när jag läser det som hänt, ledsen som både mamma och med människa. Man ska ju inte överleva sina barn, det känns så fel, men det är en sits ni nu hamnat i. Vet inte vad ni tror, men i min värld finns det inget dö, utan att vandra vidare, till nästa, där vi åter kommer att mötas.. Det är en trygghet att känna så... styrkande kramar från mig..

2009-05-08 @ 22:37:49
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Alex mamma (Ewings sarcom)

fantastiska Ahlgrenare...skickar massor av styrkekramar o kärlek...en puss oxå till Svinto som är värdens finaste hund



((((kramar om)))))

2009-05-08 @ 22:49:07
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se
Postat av: Jenny (Moas mamma)

Beklagar sorgen, verkligen. Usch fy vad ni går igenom, ingen ska behöva genomlida så som sina barn.. Finner inga ord, mer än att ja tänker på er.



Styrkekramar

Jenny



2009-05-08 @ 22:55:09
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: obeskrivligt ofattbart

jag kan inte sluta att tänka på er! det är så jävla fel att tim skulle försvinna..omöjligt att förstå.. så fruktansvärt orättvist..det ÄR bättre på andra sidan helt klart.den här världen är rutten och orättvis

2009-05-08 @ 23:07:51
Postat av: Åsa

Förstår att det svänger hastigt mellan olika känslolägen just nu. Självklart att det känns fruktansvärt fel att inte få ha honom hos er på sammaa sätt som förut, men det är förstås också en lättnad att Tim fått ro och frid från sin jobbiga sjukdom.

Ta hand om er, glöm inte att vi är många som tänker på er. Kramar till er!

2009-05-08 @ 23:09:27
Postat av: Siss

Nu har jag inte läst alla inägg här, så jag kanske upprepar vad andra skrivit...MEN jag tror stenhårt på att vi alla kommer att mötas en gång!

T kanske leker med Irma, Matilda och Felicia....och andra änglabarn...tills ni kommer .

För honom verkar det bara som en dag eller så...medan ni måste leva ett helt liv utan honom...det är ER det är synd om nu!!!!

Jag kan ju inte lindra er smärta, men skickar ändå massor med tröstekramar/Siss

2009-05-08 @ 23:15:19
Postat av: Linda Karoline

Det brenner to lys i vårt vindu i kveld.Ett for fine fine Tim, og ett for dere som må være igjen her på jorden.Ta vare på hverandre og vit at også her i Norge har Tim satt sterke spor.

Vi tenker varmt på dere!



Linda Karoline m/fam

2009-05-08 @ 23:23:53
Postat av: Susann Jonnys ängla mamma

Läser med tårar nedför min kind .

Lilla söta ängla pojke Tim ..

Jag förstår eran förtvilan eran sorg och allt vad detta innebär.

Men lova mig våga be om hjälp viktigt att äta sova vila och det bästa av allt gråta ihop allihopa.

Jag hoppas min son Jonny som även är i Änglarnas stad träffar Tim .

Klarar inte att skriva så mycket mer för mina tårar sprutar ...

Jag tänker på er alla nära och kära...



Kram Susann Jonnys ängla mamma

2009-05-08 @ 23:25:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/4556
Postat av: Jessica

Beklagar sorgen!!Sänder mycket kärlek och värme till er- många styrkekramar till er alla i familjen. Tim! vila i frid / vi ses i Nagijala!

2009-05-08 @ 23:35:21
Postat av: Kristina

Ni är fantastiska på att kunna sätta ord till känslor.Jag riktigt käner precis så känns det nog att behöva gå igenom något sådant som ni fått göra.

Hoppas ni kan få sova i natt - jag tror ni behöver det.

Godnatt från en cybervän.

2009-05-08 @ 23:36:28
Postat av: Annika

Jag beklagar djupt er stora sorg. Förstår att känslorna svänger.

Många varma styrkekramar till hela familjen.

/ Annika

Ps Vilken underbar sång Tim gjort!

2009-05-08 @ 23:49:20
Postat av: Markattan

Markattans tankar är hos er just nu, och mina ord räcker inte till.



Varm hand till er alla



Markattan

2009-05-08 @ 23:55:20
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Lena i Kiruna

Man är inte stark såna här gånger men man måste överleva, så är det. Det är underligt hur man är skapt, livet har ändrat utseende, allt är kaos men ändå så andas man. Så är sorg och överlevnadsinstinkten. Jag vet att lilla vännen har det bra på andra sidan och vill er så väl i er sorg.

Kram underbara föräldrar och lillebror till en kämpekille som har fått det bra från smärta och elände.

2009-05-09 @ 00:09:10
URL: http://www.fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Linda

Fy kan tänka mig hur det känns men de är nog inget jämfört med hur ni känner det. Den smärta går nog aldrig att föreställa sig. Har själv två barn o mitt tredje på väg tanken på att förlora ett av dom skulle knäcka mig. Tycker ni verkar väldigt starka och inte tala om Tim en riktig kämpe. Mycket vacker blogg och skänker er familj tusen varma kramar

Postat av: Malin

Skickar massor av varma kramar till er. Krama lite extra på Johan som förlorat sin storebror. En kram också till Linnea som verkar vara en fantastisk tjej och som säkert också bär på en stor sorg nu då Tim är borta.

Ta hand om varandra. Vi är många som tänker på er.



Vila i frid lille Tim.

2009-05-09 @ 00:31:59
Postat av: Siss

Jag glömde säga, att lille Johan behöver er så mkt nu..han har mist sin storebror och förstår ännu mindre än er VARFÖR??!!

Ska skicka ngt till honom...kram /siss

2009-05-09 @ 00:39:40
Postat av: Familjen Lindholm

Hela familjen lindholm hälsar.. ta hand om er nuj ..

2009-05-09 @ 00:49:51
Postat av: Fuschia

Kan ni inte,när ni orkar,ta med Johan till oss. Här finns massor av barn runtomkring. Mina söner i hans ålder.



En Jättestor Bamsekram!



Susanne med familj

2009-05-09 @ 00:51:59
URL: http://blogg.passagen.se/fuschia
Postat av: Tova

Jag vill bara krama om er även om jag är helt utomstående. All styrka och kraft till er.

2009-05-09 @ 00:58:26
URL: http://otovao.blogg.se/
Postat av: Lisan

Vila i frid Tim,vackre lille prins<3

Varmaste tankar till Lillebror & din mamma & pappa!



2009-05-09 @ 01:53:03
Postat av: lina

Vila i frid fina Tim <3 jag beklagar verkligen sorgen...

2009-05-09 @ 04:44:33
URL: http://princeski.blogg.se/
Postat av: åsa

förstår fullständigt...man vill inte att ens barn eller någon ska behöva lida men sen vill man inte heller släppa taget att aldrig mer få höra hans röst känna hans glädje eller sorg ...aldrig mer något tim alls men han finns i era hjärtan för alltid och ni har även sett till att finns i mångas hjärtan överallt...kramar

2009-05-09 @ 07:06:58
Postat av: Andréas "Ante" från Visättra fritidsgård..

Hej, mina föräldrar vill hälsa till er.. Janne kände dom.. min mamma jobbade som städerska på fritiset som janne jobbade på.. typ hela visättra sörjer och hoppas att allt ska bli fint med er,, men man måste få sörja, ta hand om er.. Kramar ifrån oss alla

2009-05-09 @ 07:27:57
Postat av: Elisabet Roslund

Jag tänker sååå på er...........

KRAMAR om er, hela familjen

2009-05-09 @ 07:28:39
Postat av: anneaheinen

Jag läste om Tims öde i Aftonbladet idag och att han ville ha en gravsten med Djurgården emblemet.

Har direkt mailat till Djurgården idrott och bett dem stå för gravstenens kostnad men har inte fått svar ännu.Hoppas på det bästa men vill att ni ska veta hur mycket jag tänker på er&Tim i denna svåra stund.Själv är jag AIKare men med empatiskt hjärta.

2009-05-09 @ 07:50:35
URL: http://www.nogg.se/sthlmscruising
Postat av: Laila

Jag hittade er för sent när kampen var över...Med en stor klump i halsen och tårar som rinner ner från min kind.Så vet jag inte vad jag ska säga, utan att jag är så otroligt ledsen att ni mist en sådan otroligt fin liten kille...



Mina tankar finns hos er

2009-05-09 @ 07:52:17
URL: http://kevinochsimon.blogspot.com/
Postat av: Julia Wettergren

I går då jag kom hem från skolan sa min mamma Marie att hon ville berätta något för mig. Jag blev först jätte glad för jag trodde det var något kul.Men så sa hon att Tim var död och då var det inte kul längre.

Tycker synd om er som ej har Tim mer men han är ju i det nangiala tror det stavas så och har det bra,Kram Julia 12 år från Motala

2009-05-09 @ 08:19:26
Postat av: Toni

Jag måste fråga någon här om inte Anna-Karin ser detta inlägg.



Jag känner i alla fall att jag skulle vilja bidra med en slant till barncancerfonden i Tims namn, till hans begraving. Jag vet inte vem familjen är mer än via bloggen men den har berört mig som många andra kan jag tänka.



Om någon vet hur man kan starta en insamling så kan ni väl skriva en rad. Kanske det rent av går att länka från denna sida till en specifik länk hos barncancerfonden som sedan redovisar insamlat belopp.



Vore inte det något?



2009-05-09 @ 08:34:19
Postat av: Johanna

Läste artikeln i Aftonbladet, jag tycker den var fint skriven. Känns skönt att han syns där idag... det var ju där jag läste om Tim första gången för några år sen.



Till Toni här ovan. Tims föräldrar kommer starta en fond i Tims namn, vänta lite så kommer det säkert mer info om detta.



2009-05-09 @ 08:49:38
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Lumumma

Förstår era dubbla känslor - dom är inte lätta att handskas med. Tim har det bra nu! Kramar.

2009-05-09 @ 09:11:09
URL: http://lumumma.rummet.nu/
Postat av: Toni

Johanna.....Ok, va bra.



Låter strålande mitt i all sorg.



Tänk vad en lite kille kan påverka så många...helt otrolig.

2009-05-09 @ 09:13:44
Postat av: Ann-Charlotte

Tänker på Er !

Ann-charlotte Sören Lina S W

2009-05-09 @ 09:19:23
Postat av: Ann-Sofie

Hej!

Får beklaga sorgen.

Har följt Tims kamp sedan första gången ni var i AB. Livet ter sig så fruktansvärt grymt ibland mot barn, det är smärtsamt. Men med den fina kärlek ni har i er familj och som ni har delat med er av till oss läsare kommer ni klara det fint. Kärleken och ljuset läker den smärtsamma sorg det är från början. Ni kommer känna Tim omkring er i den kärlek ni hade tillsammans och orka framåt i livet.

Ta vara på er och Johan som nu kommer behöva sina fina föräldrar extra mycket.



Vila i frid Tim och fortsätt sprida ditt ljus från himlen !



mvh

Ann-Sofie m. familj







2009-05-09 @ 09:35:01
Postat av: kiicka

Usch vad hemskt.!

Fick din/eran blogg av en tjej vid namn Emma

Hon ville att jag skulle gå in kolla. Och jag kan inget mer än att säga att jag sitter här och gråter! Och min lilla kusin förssöker trösta mig.! För han vet inte varför jag gråter.!

Rip lilla gubben <3

2009-05-09 @ 09:39:59
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Kicki

Oh, kära vänner! Är så ledsen, så ledsen...varför? Men samtidigt skönt för Tim. Det är som ni skriver, två känslor. Men det är så f-bannat orättvist, blir arg. Men snälla, ta hand om varandra och krama varandra.



Miljoner Kramar

2009-05-09 @ 09:54:49
URL: http://www.kilden.devote.se
Postat av: Maria

Kan förstå att alla känslor åker berg och dalbana. Man vill ju verkligen inte se sitt barn lida, det måste vara fruktansvärt. Man både vill att de ska släppa taget och man vill att de ska fortsätta kämpa. Det måste bara vara så tomt, så tomt. Men vi alla i cyberrymden fortsätter att stötta er och ge er styrka när ni behöver fylla på. Kram Maria med familj

2009-05-09 @ 10:05:05
URL: http://familjenmangelin.blogspot.com
Postat av: Angelica Strömsbo

jag förlorade min son också i cancer, :'(

jag vet hur det känns min älskade lilla Mikael :'(

dog tyvärr av cancer i lungorna. jag har följt din blogg, hela tiden.. men jag hade inte kollat den nu på kanske en vecka, jag önskade verkligen inte att det stod nu är Tim borta. nej jag önskade inte det, för sorgen den är obeskrivlig, jag förlorade Mikael, 2005 då han var 5 år :/ men nu vet jag att han har det bra, hans små syskon Sara och Jenny, vet inget om honom, dom vet bara att det va deras Storebror som dom aldrig fick träffa!

Vila i frid Tim!!! <3 / hälsningar familjen strömsbo

2009-05-09 @ 10:40:13
Postat av: Maria Henriksson

Kära ni!

En sådan konflikt av känslor det måste vara, att vara tacksam att Tim slipper lida samtidigt som saknaden måste vara så knivskarp. Bara tanken att förlora ett barn gör att man bryter ihop. Ni har varit med om detta. Att förlora sitt barn och sin bror. En förlust som alltid följer med, jag hoppas att smärtan med tiden lindras. Det måste den! Livet rullar väl på på något konstigt sätt. Det är också märkligt att leva med stor sorg när allt liv runt rullar på som vanligt. Hur är det möjligt? Hoppas ni kan känna någon styrka i att vi är många som delar sorgen med er även om det inte kan ta bort det ni känner nu. Aldrig är ett jobbigt ord. Att man känner att man aldrig mer ses. Nu är det min övertygelse att man gör det och hoppas ni kan känna det också. En dag igen. Stackars er som har förlorat er fina pojke! Ta hand om er.

Kram

Maria

2009-05-09 @ 10:59:16
Postat av: Annika

Förstår att det är en hiskligt massa känslor för er nu, ena sidan skönt för Tim att äntligen slippa smärta, medeciner, sjukdom... å andra sidan ett sådant tomrum som inte ingen annan människa kan förstå. Tänker på er, ofta och mycket. Kramar

2009-05-09 @ 10:59:25
Postat av: Luckypunk

Jag är hemsk ledsen. Beklagar jupt eran sorg.Jag gråter med er...

2009-05-09 @ 11:13:53
URL: http://soniajansson.wordpress.com/
Postat av: cecilia

Tänker på er,,och lider med er!!Hoppas era vänner är med er nu i denna svåra tid!!!Ni har gjort ett fantastiskt jobb för er finaste Tim, all heder och styrka åt er kram cecilia

2009-05-09 @ 11:19:14
Postat av: Moa

Tänker på er hela tiden. Jag har betalat en minnesgåva till Tim nu (tydligen så funkade det på Internet explorer men inte i firefox...). Barn måste få överleva sin cancer, det här är så omänskligt. Artikeln i Aftonbladet var fin. Många kramar.

2009-05-09 @ 11:22:18
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Anne

Beklagar sorgen och förstår att det kommer en svår tid för er och hoppas ni kan hitta lugn i att han har ro i kropp och själ nu!



Ta hand om er och Tim, vila i frid!



Hälsn

Anne

2009-05-09 @ 11:24:29
URL: http://annenord.blogg.se/
Postat av: My

Jag blev helt mållös nu, vet inte allt vad jag ska skriva. Jag... Tim kämpade hårdare än någon annan gjort, och även om man har sett att han varit väldigt dåligt så har han hela tiden haft glimten i ögat vad vi läsare har kunnat se. Fantastisk kille!



Jag beklagar sorgen, jag förstår att det måste vara väldigt svårt nu, och jag beundrar er för er styrka.

2009-05-09 @ 11:35:31
Postat av: Sandra

Läste denna bloggen för ett tag sedan efter att jag hade sett Tims låt på aftonbladets TV, och blev så rörd över eran kamp. Skrev även ett blogginlägg om det i December.



Läste nyss på Aftonbladet vad som hade hänt, och jag beklagar verkligen sorgen! Jag hoppades verkligen att ni skulle klara hela vägen men ibland så är världen grymt orättvis... Han verkade vara en så go kille med ett hjärta av guld.



Ta vara på er!



Vänliga hälsningar Sandra

(Förlorade min allra bästa vän i cancer när jag var liten, och han blev bara 7 år)

2009-05-09 @ 11:46:00
URL: http://sandralander.blogg.se/
Postat av: Maria

Tänker på Er...

2009-05-09 @ 12:04:56
URL: http://prinssesanpaarten.blogg.se/
Postat av: Dolly

oj , , som utomstående kan jag ju inte säga så mycket tröstande me , beklagar ,, verkligen

2009-05-09 @ 12:09:15
URL: http://dollychild.blogg.se/
Postat av: Sari

det gör så ont att läsa .....beklagar.....Styrkekramar//Sari

2009-05-09 @ 12:11:23
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: PETRA AKA SHORTY

Tusen styrkekramar från mig!!

2009-05-09 @ 12:32:23
URL: http://pey.blogg.se/
Postat av: karin

Vilken fin artikel om lilla Tim i aftonbladet. Ja, Tim var verkligen en ängel utan vingar här på jorden <3 /Karin

2009-05-09 @ 12:35:52
Postat av: Mamma E

Hej!



Beklagar sorgen ni genomgår nu.

2009-05-09 @ 12:55:26
Postat av: Mia

Från dina första andetag till ditt sista andetag fick jag följa dig genom livet!!! Tack Tim att jag fick den ära att vara med dig när du tog ditt sista andetag,jobbigt! Det var fruktansvärt men tack för att du gav styrka och mod att försöka så gott jag kunde att stötta din familj då du lämnade oss!! Sverigen vann och i bakgrunden spelade de Sveriges nationalsång där du låg så vackert som det vackraste barnet jag har känt!!Det gör så ont Tim och en stor saknad i mitt hjärta, men jag vet att du kommer vara en god skyddsängel till din familj som kämpar med sin sorg och smärta som är fruktansvärd!! Din kropp var bara ett verktyg att vara synlig men din själ finns närvarande hela tiden,vilket ger lite tröst i den stora sorgen!! love Mia

2009-05-09 @ 12:57:02
Postat av: Anna (Pandan) och Andreas

Vi läste precis artikeln på aftonbladet.. den var jätte fin! Tim är en riktig kämpa!



Vi tänker på er!

Många många kramar

2009-05-09 @ 13:22:14
Postat av: challe

So sad! Men nu slipper han den hemska sjukdomen. Fysiskt sätt är han borta, vilket jag inte kan föreställa mig hur det egentligen känns. Psykiskt sätt kommer han alltid vara där hos er, i era hjärtan. lots of love

2009-05-09 @ 13:40:43
Postat av: Anna

Klart att det är konstigt! Ni har levt under ovisshet och stress i så lång tid och så plötsligt är det slut. Ta hand om er!

Måste bara säga att jag tycker så mycket om bilden i mitten på Tim. Den är så fin!:)

Kramar

2009-05-09 @ 13:55:07
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Märta

min kompis Elin kände typ tim!

asso, jag hatar cancer.. min farfar dog i det 2004!

kanske inte är samma sak men jah sörjer verkligen med er :(

2009-05-09 @ 13:59:37
URL: http://freakadunge.blogg.se/
Postat av: j

Beklagar verkligen er son som kan tyckas utan anledning tagits ifrån er. Han har fått vingar och en smärtfri tillvaro..man får tänka så!!



All kärlek och tanke till er sörjande!

2009-05-09 @ 14:03:16
URL: http://tryme.blogg.se/
Postat av: En annan familj...

Att inte krama om sitt barn är nog det värsta.. Men Ni ses tror jag, vi iaf på. En dag så ses vi alla igen. Men det är tiden till dess som är det värsta..



Tänker på er och ta hand om varandra.

Med värme fam d'Almeida Oñederra

Mamma Yvonne, Pappa Patrick o Angel..

2009-05-09 @ 14:20:10
Postat av: fanny

beklagar sorgen,

rip Tim <3

2009-05-09 @ 14:22:36
URL: http://fannyfelicianilsson.blogg.se/
Postat av: Caroline Bernadotte

Jag beklagar sorgen :'( <3 önskar er alllt bra i livet.

2009-05-09 @ 14:22:46
URL: http://carolinekhamo.blogg.se/
Postat av: therese/abbe

jag vet inte vad jag ska säga men jag beklagar sorgen för det första men ni ska veta att han mår bra nu han har äntligen fått slippa all smärta och alla sina mediciner ... ni ska veta att ni är otroligt starka människor och ni gör en annan mamma till att förstå många saker som man kanske bara har kastat över axeln när man fått det framför sej ... ni ska veta att vi tänker på er dag som natt och fortfarande vad ni än behöver e det bara att slå en pling e där på noll tid .. vi finns för er alla timmar på dygnet .. om bara behöver prata eller är hugnriga eller johan vill ut o leka RING BARA alla kramar i världen till er

2009-05-09 @ 14:31:13
Postat av: Josefine

Jag beklagar verkligen sorgen! Han kommer få det bra i himmelen, kanske träffar han på min lilla kusin som finns där uppe <3

2009-05-09 @ 14:31:38
URL: http://citri.blogg.se/
Postat av: lisa

Lider med Er, förlorade min son, 18 år, helt oförklarligt för 4 år sedan, förstår vilket helvete ni går igenom.

Sköt om er och ta hand om varandra.

2009-05-09 @ 14:40:32
Postat av: Nettan

Tänker på er och på lilla Tim hela tiden.

Styrkekramar till er!



Vill upppmana all som läser det här att gå in på barncancerfonden.se/3240 där någon startat en insamling "Keep it up Tim" att skänka en slant till Tims minne. Och att hjälpa andra barn som fått den fruktansvärda sjukdom.

2009-05-09 @ 14:48:25
Postat av: Mia

Jag sänder de varmaste kramar till er,blir så berörd och ledsen.....

vet vad sorg innebär då jag förlorat många nära och kära de sista åren, ta en dag i taget, det kommer gå lite lättare att andas för varje vecka som går, även om det inte känns så nu!

Ta hand om er,

=(

2009-05-09 @ 15:13:58
Postat av: Emma Smith

Va jobbigt=(

2009-05-09 @ 15:38:21
URL: http://ilovenutmeg.blogg.se/
Postat av: Rose

Vill bara krama er jätte länge och tänker mycket på er och Tim!!!

2009-05-09 @ 15:46:10
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Tänker på er.

Stora styrkekramar från Varberg

2009-05-09 @ 16:01:46
Postat av: Hanniz

Beklagar verkligen sorgen, tänker på er, han kommer bli finaste ängeln!

Min syster gick bort för 1.5år sen, vet hur det känns o mista en kär. Han kommer vaka över er.

Ha det så jättebra!

2009-05-09 @ 16:11:38
URL: http://hanniz.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://nasli.blogg.se

2009-05-09 @ 16:18:50
URL: http://nasli.blogg.se/
Postat av: Anita

Tusen tusen tusen hjärtekramar till er!

;-(

2009-05-09 @ 16:48:19
Postat av: MiaMaria

Tårar trillar...



Beklagar sorgen....



Han var en ängel utan vingar... nu är han en vakande ängel med vingar som vakar över ER andra i familjen......Vila i frid Tim......



MiaMaria

Postat av: Amanda

tårarna rinner o jag beklagar sorgen jätte mycket. förstår att det känns overkligt men Tim kommer alltid att finns med er på ett eller annat vis. Kramar

2009-05-09 @ 17:15:29
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: C A T T I S . G U S T A F S S O N

Vila i frid.





2009-05-09 @ 17:47:54
URL: http://hejcattis.blogg.se/
Postat av: MustaVeri

Följt er blogg en tid och det är hemskt tråkigt att läsa att han inte finns bland oss längre men också en lättnad. Sån smärta som han har utstått önskar man inte ens sin bittraste fiende. Där han är nu finns ingen form av smärta och han följer er hela tiden.



Ta väl hand om er!

Och



Vila i Frid Tim.

2009-05-09 @ 18:15:15
URL: http://mentalabuse.blogg.se/
Postat av: Maria Hård af Segerstad

Åh, så ledsen för er skull - er fina fina Tim! Finns inga ord, men jag läste något så fint för en tid sedan som jag tycker är tröstande när man mist någon kär:



"Döden betyder ingenting. Jag har bara gått in i rummet bredvid.

Jag är Jag och Du är Du.

Vi står fortfarande för detsamma i varandras liv. Nämn mig med mitt gamla invanda namn. Tala med mig på samma otvugna sätt som förut - ändra inte tonläge, låt inte extra högtidlig eller vemodig. Skratta åt skämten vi brukade skratta åt tillsammans. Gläds och le med mig, tänk på mig och bed för mig.

Inte behöver jag försvinna ur ditt hjärta bara för att du inte längre kan se mig.

Jag väntar bara på dig, snart, alldeles nära, bara runt hörnet.

Tro mig. Allt är väl."



Många varma styrkekramar till er från mig och hela min familj - vi tänker på er!!!



Maria

2009-05-09 @ 18:23:11
Postat av: Josefin

Beklagar verkligen sorgen. Men jag kan inte sluta undra, hur gammal blev han?



Vila i frid Tim

2009-05-09 @ 18:25:42
URL: http://onecolor.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Josefin: Tim blev 12 år.



Familjen Ahlgren: Tänker på er hela tiden! Förstår att det är dubbelt, allting! Han har äntligen fått frid från sina plågor, men ni har mist honom ... Helt omänskligt att gå igenom detta!



Ta hand om varandra och lille Johan! (Men det gör ni ju självklart.)



Varmaste kramarna igen!



2009-05-09 @ 18:37:33
Postat av: Linnéa och Thomas Ekstedt

Tiden kommer inte att läka alla sår. Däremot kommer ni efterhand att kunna ta fram de ljusa minnena oftare och oftare. Tro oss, vi har varit i samma situation. Kramar från oss i Skåne!

2009-05-09 @ 19:16:28
Postat av: malin

all heder till er, är säker på att ni gjorde tims sista dagar till de bästa för honom.



Vila i frid Tim

2009-05-09 @ 19:22:48
Postat av: Pysan

Jag tänker på Tim och att han nu är på andra sidan grinden.. och är utan smärta..



Må sorgen vara med er ett tag och sedan sakta släppa sitt grepp om er.. och må Tim alltid vara kvar i hjärtat...



Kram i massor

Pys

2009-05-09 @ 19:41:51
URL: http://pysan.wordpress.com
Postat av: Sara

Ni är i mina tankar hela tiden. Man förstår på ett sätt inte att det är över. Jag kom på mig själv med att tänka att "fikat är snart klart, jag måste ropa ner honom" eller något sådant. Jag väntade mig att han skulle kliva in genom dörren plötsligt, som vanligt. Jag tänkte underligt nog att eftersom jag inte kan träffa honom så kan jag ju iaf ringa honom. Det tog ett bra tag innan sådant gick över och jag faktiskt började tänka på honom som borta. Men jag är övertygad om att det finns en bättre plats och det är där alla våra älskade är. Med bara glädje och inga smärtor.



Många kramar till familjen!

2009-05-09 @ 19:44:35
Postat av: Veronica

Hej jag igen,

hoppas ni mår ok trots eländet..

Funderar och har gjort en längre tid om det finns möjlighet att på ngt sätt få lilla Timpas fina sånger på skiva.

Då kan han "hänga med" en i bilen...

Fler än jag undrar,

känns tokigt att fråga just nu eller varför det egentligen-han är ju fortfarande bäst!

(Har sett att ena låten ligger på you tube)

KRAMAR till er och till Linnea.

2009-05-09 @ 19:50:29
Postat av: Caaajsaaa

Usch vad fruktansvärt. Jag vill egentligen inte ens tänka mig hur hemskt det måste ha varit för eran familj. Hoppas ni mår hyfsat men det måste helt enkelt vara fruktansvärt.



R.I.P Tim

2009-05-09 @ 20:30:10
URL: http://cajasa.blogg.se/
Postat av: Morris

Fin artikel i aftonbladet idag, stämmer så väl in på fina Tim...

Beklagar sorgen så, för hela familjen!

Kramar

2009-05-09 @ 21:01:37
Postat av: Nada Cosic

Jag beklagar sorgen!

Ni har gjort en fin blogg, och er berättelse är något som också andra borde läsa. Jag är säker på att Tim är stolt över er!

2009-05-09 @ 21:04:34
URL: http://ladynada.blogg.se/
Postat av: Rita

Det är inte bara Tim som är en hjälte för sin stolta kamp mot en grym sjukdom utan även ni. Klart det är ett sinnesjukt pendlande mellan lättnad att hans lidande är över och sorgen över att aldrig mer ha honom hos er i fysisk form. Som utomstående känner jag att det är skönt att Tim inte blev liggande i fler veckor till.Både för hans skull och för er. Tim var redo och han talade till och med om för er att det snart var dags. En sån fantastiskt klok kille! Men sorg är ju ett märkligt tillstånd eftersom det kommer som i "skov". Men tur är väl det eftersom man annars inte skulle orka igenom det. Vilka speciella föräldrar ni måste vara som fått så speciella söner! Ni är i mina tankar och i mitt hjärta! Kram till er!

2009-05-09 @ 21:25:06
Postat av: Mimmi

Hans resa har bara börjat!



Tänk Er inte Honom som någon som givit sig av.

Hans resa har bara börjat.

Vi lever många liv.

Och det på jorden är bara Ett.

Tänk Er att Han vilar från sorger och tårar

på en plats fylld av värme och trygghet

där man inte räknar dagar eller år.



Tänk Er hur Han önskar att Ni visste

att inget utom Er sorg kan dö.

Och tänk Er Honom levande i hjärtat.

På dem Han vidrört.

För ingenting älskat kan någonsin gå förlorat.

Och Han var oändligt älskad!



E.Brenneman. "His journey has just begun"





2009-05-09 @ 21:59:25
Postat av: Linda " Rosa chica "

RIP

2009-05-09 @ 22:13:06
URL: http://www.metrobloggen.se/lindaericsson
Postat av: Carina

Kan tänka mig, tror jag, att det måste vara SÅ!! jobbigt, göra så ont när ena sidan känns "lättat" och den andra sidan är så sorgsen så ingen kan nog beskriva det med ord.

Tänker på er!!!

Tänder ett ljus för Timpa!! Och för er!

KRAM/Carina

2009-05-09 @ 22:40:05
URL: http://mammaamiaa.blogspot.com
Postat av: ann & dizel med fam.

g-srh2gzo" rel="nofollow">www.youtube.com/watch?v=Dg-srh2gzo

2009-05-09 @ 22:53:54
URL: http://5kidz.se
Postat av: johanna

lider verkligen med er! ta hand om varandra nu. ni är starka och klarar av dehära.

tänker på er!

kram

2009-05-09 @ 23:16:30
URL: http://johaannnaaas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag beklagar verkligen sorgen. Det är så himla hemskt med cancer och jag önskar mest av allt att de bara kan försvinna ur jordens yta! Min morfar går igenom sin cancer just nu och läkarna kan inte göra något mer åt det.

Men åter igen beklagar sorgen.

2009-05-09 @ 23:28:41
URL: http://bbellsson.blogg.se/
Postat av: Jacob.B med familj

Beklagar eran otroliga förlust. Är så fruktansvärt ledsena för eran skull. vila i frid nu krigar Tim. Vi kommer alltid att minnas dig. Vi lovar. Tack till hela famijen att vi har fått ta del av erat liv, det har hjälpt oss så mycket.Familjen, ta hand om er nu så gott det går. Vi tänker på er. Vill säga så mycket mer men som vanligt så räcker inte orden till. Många kramar Fam Berglund

2009-05-10 @ 00:00:00
Postat av: Sandra

beklagar sorgen

2009-05-10 @ 01:33:02
URL: http://sandrags.blogg.se/
Postat av: Astrid

GÖR EN INSATS FÖR MILJÖN!



Läs detta inlägg: http://byastrid.blogg.se/2009/may/gor-en-insats-for-miljon.html



Tack på förhand!

Kramar från Astrid

2009-05-10 @ 03:04:58
URL: http://byastrid.blogg.se/
Postat av: Evelina

Stackare!! Finns det ingen chans att han klarar sig ? :'(

2009-05-10 @ 09:16:33
URL: http://ezzas.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag är så ledsen för er skull, men ändå lättad att han har nu fått frid och att smärtan är borta.



Jag tänder ett ljus för Tim idag.



Många kramar Camilla

2009-05-10 @ 09:56:58
URL: http://sv.netlog.com/millavimzan
Postat av: Jossan

Tänker på er!

2009-05-10 @ 10:41:32
Postat av: Maggan

Mina tankar är hos er! KRAMIIIS!

2009-05-10 @ 11:30:11
Postat av: Nina

känner med er.. jag har också förlorat en alldeles för ung Tim :( jag lovar att våran Tim tar hand om eran däruppe!. han slipper lida nu, han är på ett bättre ställe..



tänker på er!!

2009-05-10 @ 11:59:48
URL: http://brannehed.blogg.se/
Postat av: Lena i Kiruna

Ett stort fång med styrkekramar från mig.

2009-05-10 @ 13:31:47
URL: http://www.fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Sirpa

Beklagar sorgen efter Tim, han är en fin ängel nu tillsammans med min dotter Sabina som somnade in den 31/3-09 efter sin kamp mot cancer. Känner med er och vet vad ni går genom just nu. Det är en så ofattbar tomtrum våra kära lämnar efter.

Ni kanske har läst Sabinas kamp...både Tim och Sabina hade en smärtsam kamp mot slutet, och även om det är så tungt så vill man inte att de ska behöva lida utan fick somna från från all smärta och ångest.

Skickar många varma styrkekramar till er alla i familjen./ Sirpa, Sabinas mamma

2009-05-10 @ 22:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback