kom igen nu!!!

Hej på dig!! vem du nu är som la den sista sparken när vi redan står på knä!!!
Egentligen har jag ingen lust att kommentera ett inlägg från en anonym person som inte vågar stå för sina åsikter?
Men!! vi väljer att göra det ändå och är inte sura över ditt inlägg!!
Först och främst så är inte detta bara Tims kamp!! utan denna kamp inkluderar hela vår familj och allt som har med oss att göra!! Vi är i ett väldigt stort behov av nån slags ekonomisk lösning och har hela tiden lagt ut till alla våra vänner massor med olika varianter på behov vi har och får alltid ett fantastiskt gensvar!! Vad är det för skillnad med att en vän kommer hem med mat till oss eller hjälper oss med en bil som ändå bara står där och kostar oss pengar?
Det är nämligen så att vi har haft denna bil ute på Blocket ända sen December-08 utan nån framgång tyvärr?
Tror du att en bil förändrar vår oändliga kärlek till vår älskade Tim och hans kamp så måste jag tyvärr säga att det är du som ger ett fruktansvärt ytligt intryck!!!! hoppas bara att allt är ok med dig efter allt du varit med om!!
Mvh Ahlgrens

Kommentarer
Postat av: Franks mamma

..ja man kan ju undra vad den kvinnan varit med om. Jag hoppas med hela mitt hjärta att ni får bilen såld. Räkningar. kostnader för mat och allt annat flyter ju tyvärr på även om ens älskade son ligger och är så sjuk...



Krama Tim från Frank å hans mamma

2009-05-05 @ 23:48:32
Postat av: Ullis

Underbara fam Ahlgrens, ja jag behöver inte säga mer. Ni vet vad jag menar, tänker på Er.



Kramisar U

2009-05-05 @ 23:54:34
Postat av: peter pc carlsson

Anonyma kommentatorer skall man egentligen aldrig bry sig om, radera inlägget och glöm bara. Dessa anonyma kommentatorer ser sig av olika anledningar som lite förmer, lite bättre men vågar inte stå för det.



Det är er kamp, er sida och vad ni skriver och varför är helt er sak. Mitt i allt det mörka och tunga ni nu tillsammans tar er igenom så försöker ni också hantera en vardag. Det är er inte bara om Tim denna sida handlar utan i minst lika hög grad om er gemensamma vardag. I den ingår just nu att försöka sälja en bil.



Om den anonyma skribenten verkligen känner med er kan hon ju köpa er bil :-D



Hoppas att ni får den såld och att Tim slipper mer smärta. Kan bara sända mina tankar till er alla.



Kramar



/PC

Postat av: Franks mamma

Hoppas av hela mitt hjärta att NI får bilen SÅLD! Tyvärr slutar ju inte räkningar, mat, kläder,mediciner, läkarvård att kosta...Trots att Ni har en så svårt sjuk son. Det finns idioter överallt tyvärr, hon har INGEN rätt att lägga sig i Er Blogg och vad ni väljer att göra i den



Kram Mia Franks mamma

2009-05-05 @ 23:55:13
Postat av: Linda

Ni är starka.

Har hört lite om eran blogg.



Det är svårt att inte bry sig, och bara gå vidare.

Men det är stark av er.



Nu lägger jag till er som favorit blogg.



Kram

2009-05-05 @ 23:59:12
URL: http://typlinda.blogg.se/
Postat av: Ullis

Underbara fam Ahlgrens, bra skrivit.

Många styrkekramar U

2009-05-05 @ 23:59:25
Postat av: Kristina

Jag vill bara ge er okända människor en kram. Beundrar er mycket , er kamp för att orka med dagarna, som ni dessutom orkar dela med er av här.

2009-05-06 @ 00:48:04
Postat av: Jessica

well spoken...

2009-05-06 @ 05:23:41
URL: http://jeslan.blogg.se/
Postat av: Marie I motala

Ja vad ska man säga,då vi haft ett barn själva som vart sjuk i cancer så vet vi att det kostar . I bland var vi hemma bägge ingen var sjukskriven ,fråga meig inte varför vi inte såg till att bli det men just då i ett kaos var det inget man tänkte på. Konskevenserna blev att vi hamnade i en ekonmiskt dilemma som vi fortfarande har konsekvensker av. Maken blev av med jobbat ,vilket med stor sannolikhet berode på att de ej kunde förstå accptera att han var hemma mycket. Jag förstår precis er ekonomiska situation .även om den ejär den samma.Kram från Marie med familj i Motala

2009-05-06 @ 06:19:20
Postat av: anette

jag älskar er!!!! puss & kram

2009-05-06 @ 06:31:39
Postat av: Majvor

O ni starka fantastiska människor. Att i er situation ändå svara så ödmjukt på ett anonymt inlägg gjorde att mina tårar bara flödade och jag önskar av hela mitt hjärta att ni känner vårt stöd och vår ödmjukhet över att få ta del av er kamp. Det har sagts förut och jag säger det igen NI ÄR FANTASTISKA

Kram kram kram

2009-05-06 @ 06:49:51
Postat av: kjersti

Tänk att man aldrig slutar förvåna sig över vissa människor. Sdan är det ju såååå svagt att vara anonym. Precis som flera andra har kommenterat så drabbas ju ekonomin kraftigt. Synd att jag inte har råd för bilen ser superfräsch ut.

Massor av kramar till hela familjen, ni är bäst.

2009-05-06 @ 07:01:58
URL: http://bloggberta.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag håller helt med Majvor. Er ödmjukhet och tacksamhet är enorm. Trots att ni lever i ett kaos, tar ni er tid att både delge oss ert och Tims tillstånd (för vi är många som tittar in det första och sista vi gör på dagen + MÅNGA gånger däremellan under dagen), men ni lägger också tid och energi på att tacka alla som gör något för er. Ni orkar lägga ut bilder på sånt ni fått och visar verkligen er tacksamhet, trots att ingen av oss kräver någon bekräftelse eller tack (Johans lilla present från mig var ju inget märkvärdigt, ändå lägger ni snabbt ut både tack och bild...). Underbara familj, ett sådant negativt inlägg ni fick sårar enormt, särskilt i den fruktansvärda situation ni befinner er i, den gör ont även om ni försöker bortse från så en elak människas kommentar. Men låt alla vi andras värme till er kväva hennes kyla! Många kramar till er, och en extra stor till Tim!

Anneli i Vänersborg

2009-05-06 @ 07:10:00
Postat av: Lumumma

Det finns tydligen folk till allt... Så ledsamt! Har denna person inte förstått er avgrundsdjupa sorg så är hon nog tyvärr ett hopplöst fall. Det handlar väl för f*n inte om att "sälja en bil", utan om att överleva!!! Vardagen fortsätter trots att ens barn eller ngn annan är dödssjuk, och pengar behövs då mer än ngnsin, bilar behöver säljas och annat vardagligt behöver fortfarande skötas. Å, jag blir bedrövligt arg över VAD:s inlägg, samtidigt som jag blir ledsen för hennes skull, för att hon inte förstår och tydligen har så mkt aggression inom sig som hon tar ut på oskyldiga människor som befinner sig i en omänskligt jobbig situation. KRAMAR och styrka till hela Tims familj.

2009-05-06 @ 07:13:59
URL: http://lumumma.rummet.nu/
Postat av: Ulrika i Umeå

Hej!

Jag har följt er fina blogg ett tag. Jag tänker ofta på Tim som är i min pojkes ålder. Med er blogg har ni fått mig att mer uppskatta vardagen och alla dess ingredienser. Ni ger mig och säkert många andra kraft och inspiration. Låt inte inskränkta kommentarer suga energi från er. Ni är så duktiga och kämpar så för er pojke. Tack för att ni delar med er av ert liv och tack Tim för att du gör mig lite klokare och mycket mer ödmjuk.

Stor kram!

Ullis

2009-05-06 @ 07:37:20
Postat av: Birgitta

Förstår inte hur man kan skriva ett sådant inlägg till en familj som behöver all positiv energi dom kan få för att orka med. Nä försök att bortse från hennes inlägg. Hoppas att ni får bilen såld o ett litet bekymmer mindre.

Jättestora BAMSESTYRKEKRAMAR till hela familjen.

2009-05-06 @ 07:38:59
Postat av: Boel

Hej kära vänner!



Ja man slutar aldrig att förvåna sig över medmänniskor ute i detta avlånga land. Hoppas bara att detta inte är någon som eventuellt finns i Eran närhet för sådana vänner behöver inte Ni.

Vi drabbades själva av något liknande när Mimmi var sjuk och var på bättringsvägen men då Stefan istället försvann in i väggen och skrev ett långt inlägg om varför mm. Då var det en ärthjärna (kan bara kalla dom så, för ärtor har ingen hjärna) som undrade varför vi skrev så i Mimmis blogg.

Det är nog viktigt att fatta att bloggen är hela familjens sida och det är här man orkar skriva/göra sådant som man inte klarar av med telefoner mm.

Blir så trött på sådant här tråkigt inlägg och fegt när man inte kan skriva vem man är. Vi som känner Er och har varit med Er (även om det inte varit hela vägen) vet att Ni aldrig skulle göra något som kunde såra eller göra någon annan ledsen.



kramisar till Er alla

Boel

2009-05-06 @ 07:46:49
Postat av: Maria Henriksson

VÄL TALAT!

Anonyma inlägg är alltid tragiska och ett bevis på att man inte kan stå för sina åsikter. Jag blir mycket ledsen å era vägnar och jag tycker ert svar är starkt och förståndigt. Fortsätt med er kamp, ni gör det så bra!!! Vilket PUCKO!

Kram

Maria

2009-05-06 @ 07:49:34
Postat av: Madelen

Att det finns så hemska människor som ens lägger ner energi på vad ni gör i ER blogg förstår jag inte :(

Tänkte faktiskt maila er gällande bilen men sen slog de mig att vi har precis köpt en ny bil och dessutom vet jag egentligen inte vad ni bor :( Så därför struntade ja i o maila. Men den här "VAD" måste ju sakna någon hjärncell, uppenbarligen. Ta hand om er och fortsätt sälja saker ni VILL sälja.. Kramar

2009-05-06 @ 07:58:49
URL: http://www.metrobloggen.se/Madelen
Postat av: nanna

Ja det är nog en väldigt trasig människa som kommenterade på det där viset.

Jag vill önska er allt gott med ett otal styrkekramar och styrketankar och beundrar er för - som många tidigare har kommenterat - att ni orkar skriva några rader överhuvudtaget.

Hang in there......Stora famnen från Nanna i Timrå

2009-05-06 @ 08:02:34
Postat av: Gabriella

Ahlgrens: Alldeles lysande formulerat! Ni äger! :-)



Hoppas det löser sig med bilen och som sagt, ta fasta på alla som vill er väl. Och det gör ni ju! :-)



Kram igen!

2009-05-06 @ 08:20:42
Postat av: Elisabet Roslund

Hoppas att ni får massor av ork och kraft till allt ni behöver ta tag i. Pengar för bilen kan behövas till mycket annat i en sådan här situation. Dessutom behöver man slippa allt som också tar kraft, så blir bilen såld är det ett bekymmer mindre.

Jag skulle gärna vilja ha en adress till er som man kan skicka någon liten uppmuntrande sak.

Många Varma Tankar till er hela familjen/Elisabet

2009-05-06 @ 08:20:44
Postat av: Veronica

Bry er ej om den DUMMA kommentaren om er bil,

Hur är det med Timpa?

Tuffingen som tom orkar fixa med katetern i sitt tillstånd-ännu ett bevis på att han visar sin styrka och kampvilja.

Allas vår superhjälte-tänker på dig och din familj hela tiden och sänder återigen styrkrkramar till er alla.



2009-05-06 @ 08:22:46
Postat av: Catta i Handen

Hej Anna-Karin och Janne!



Jag hoppas att inte "vads" egendomliga tankar förstör alltför mycket för er. Jag brukar tänka så här:

"För den som vill förstå, behövs inga förklaringar. Men för den som inte vill förstå finns inga förklaringar".



Den som gömmer sig bakom signaturen "vad" hör helt klart till de som inte vill förstå.....



Stor kram



Catta

2009-05-06 @ 08:23:27
Postat av: Siw

Askungen sa i filmen, till katten i trädet.

- Jag vill inte träffa några fler dårar!

Katten svarade,

- Det är oundvikligt, världen är full av dårar.

Ha en fin dag trots allt.

Kram

2009-05-06 @ 08:59:46
URL: http://yllegarnets.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

Är det någon som är tyken mot er?

:(

Ni ställer verkligen upp för Tim och är värda er vikt i guld för ert arbete.



Det är påfrestande på alla vis att vara närstående till en person som befinner sig i livets slutskede. att någon kommer med mat åt en är så fint och värdefullt.



Jag tycker inte ni ska bry er om de som har "synpunkter" på er omsorg och ert liv!

De är inte värt att bry sig om.

Men jag förstår att det är svårt.



Många kramar!

/A

2009-05-06 @ 09:24:55
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Elina

Jag lever själv i en otroligt pressad situation, då jag ligger i vårdnads/umgänges-tvist med en man som visat sig vara kriminell och psykisktsjuk. Jag vet hur det är att frukta för sitt barns liv (och även mitt eget).

Jag är fullt medveten att det ni går igenom är BETYDLIGT värre än det som händer i mitt liv. Jag förstår inte hur ni kan vara så starka som ni är.

All all lycka önskar jag er!

Jag beundrar er så otroligt!

KRAM

2009-05-06 @ 09:30:00
Postat av: Millan

Bra skrivet! Kramar till er alla! Millan

2009-05-06 @ 09:30:33
Postat av: Alex mamma (Ewings sarcom)

hej på er min mor o far letar en ny bil...vill veta allt om den...skriv o tala om kramar i massor till er

2009-05-06 @ 09:33:34
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se
Postat av: träsnittsvägen 9, Tomas

Hej Kajsa!

Fick bloggtipset av syrran Annica och sitter här och grinar! Har två killar 4 och 1 som jag bara ska vara sååå tacksam för. Sömnlösa nätter blir helt plötsligt ett väldigt futtigt problem. Hoppas du står ut. Jag håller på dig!! Tomas

2009-05-06 @ 09:51:06
Postat av: emily gray

Till den som var anonym om bilen;

hur dum får man vara, en sådan besökare kan vi alla vara utan , tack.

Alla hjälp är HJÄLP, oavsett.

Och ditt korkade inlägg om bilen är bara motsatsen.

Du har ingen aning om vad familjen går igenom, om hur varje liten handling hjälper dem.

Vad skönt att ni fimpar sidan, vi betackar oss..

2009-05-06 @ 10:18:00
Postat av: Jeanette

Jag håller med alla positiva människor här... Konstigt, jag uppfattade inte alls det som "kränkande" när jag läste om bilen?! Alltså, jag fattar ingenting. Men men... konstiga typer finns det, överallt.

Hoppas nu att er dag blir någorlunda bra, trots allt kämpande från hela familjen!

Kram från Jeanette

2009-05-06 @ 11:07:11
URL: http://jeanettepoulsen.blogg.se/
Postat av: Susanne och Jeff

A-K och Janne, bry er inte om såna där människor! Jag hoppas att människan sitter och skäms nånstans!

Ni har viktigare saker att tänka på, er familj. Den viktigaste som finns just nu. Vi andra här ute tänker på er varenda dag och det är nästan frustrerande när ni inte skrivit nåt i bloggen på en dag.

Krama hela familjen från oss i Norrtälje.

2009-05-06 @ 21:00:12
Postat av: vindensmelodi

Bra skrivet :) Jag kan inte annat än att hålla med alla föragående talare,,,,Bry er inte om anonyma skrivare som får sådana utfall mot er,,,,men kanske beror det på att denna person eventuellt får smärtsamma minnen när hon är här inne och läser på eran blogg,,,och då tar det personligt och inte klara av att hantera den smärta hon en gång har upplevt,,,, vad vet jag? Kanske kanske inte.

Många många varma kramar till er alla.

2009-05-06 @ 22:20:41
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Toffs

Kämpa på och låt inte fåntrattar som saknar empati få slå på er. Ni är fantastiska och jag önskar verkligen att allt reder upp sig för allas bästa... Och en bil spelar väl minimal roll i det här, när så mycket annat står på spel, det borde även den här personen förstå...Stora kramar!

2009-05-07 @ 20:26:56
URL: http://gilgamesh.blogg.se/
Postat av: Marika

Catta som skrev "För den som vill förstå, behövs inga förklaringar. Men för den som inte vill förstå finns inga förklaringar".

Mycket bra skrivet och det summerar det hela bra tycker jag.

Jag vill bara säga att jag har full förståelse för att ni la ut bilen här och jag tycker inte heller att det är det minsta opassande eller konstigt.

Allt stöd! Och varma kramar till hela familjen.

Marika

2009-05-09 @ 08:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback