Postlåda

Ja det var bra länge sedan vi skrev nu. Anledningen till det är nog mest brist på ork.
Vi har varit ganska mycket vid graven där vi fixat och donat.
Det finns ju nu mer en liten gullig postlåda där och man får gärna skriva en liten hälsning när man varit där.

Det går bra för Johan i skolan,han trivs kanonbra!
Igår gjorde  han sin sista fobollsträning  och idag tränade han även innebandy med fotbollslaget.

Vi har själva varit på sorgmöte med andra föräldrar som också förlorat sina barn i cancer,ett bra sätt att vädra sina känslor ordentligt.
Vi kommer fortsätta att gå och det är varannan vecka i ett år.
Tack Mia för att Du passade Johan idag o stort grattis till dig på 38 års dagen.

Idag fick vi oxå veta att min syster Monica ligger inför döden, nersövd. Det här året har varit ett riktigt skitår.
I morgon ska AK till sjukhuset o få en kortisonspruta i sin onda axel. Skönt för henne att få bort lite av smärtan.
Då var det fredag snart igen, helgen blir lugn som vanligt.Hör av er om nån hittar på nåt skoj.

Ak o jag vil tacka Vickan som gav oss tillfället att gå o se Kvarteret Skatan på Rival, jösses va vi skrattade den kvällen. 5 plus helt klart ni måste bara gå  o se den!!

Nu är det sängdax så vi säger nattinatt

Kram
J & A

Kommentarer
Postat av: Sanne

Att eländet aldrig ska ta slut för er... Ni finns i mina tankar!

Postat av: Frida

Vad säger man... hur mkt ska en familj behöva genomlida?

Glädjer mig över att Johan har det bra i skolan!

Tänker på er ofta och skickar nya styrkekramar

2009-10-02 @ 08:25:37
Postat av: julia

ja, inte finns det någon rättvisa alls, man hoppas ju någorlunda på att rättvisan ibland ska dyka upp, men icke.. Tänker ofta på er!

kramar i massor

2009-10-02 @ 08:40:07
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Jag tittar in här då och då...och hoppas er allt gott. Min syster dog för några veckor sen...och vid begravningen hade vi lappar till alla där man fick skriva en hälsning, sen brändes de upp i en spis. Vilken fin ide med en liten brevlåda! Och så din syster...men rättvisa...det finns ju ingen, så är det ju bara. Kram på er!

2009-10-02 @ 09:56:28
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Boel

Ja det är konstigt att när det väl en gång har börjat så fortsätter eländet, nej jag skall inte vara så svart i mina tankar men ibland tycker jag att det blir aldrig ljust i ens liv igen. Något skoj i helger. Jo jag skall eller rättare sagt håller på att dra ner tapeter från Maries vardagsrum. Dom har fått en ny lägenhet och det måste målas och tapetseras om. Kul Helg.



kramar till Er alla

Boel

2009-10-02 @ 19:51:03
Postat av: Risslen

Hej Janne o co..! jag tittar in här på Er blogg lite då och då.. kan aldirg ens föreställa mig hur Ni känner Er.. Min (nya) man förlorade sin son för 6 år sen i en bilolycka.. och jag har pratat om Er med honom.. en fråga jag ställde var; hade du hellre velat veta om att Jonathan skulle gå bort till följd av en sjukdom..? och han sa att han inte kunde svara på det.. kanske en dum fråga men man undrar och försöker förstå.. Fast det går inte att förstå ändå.. jag menar jag kan inte ens och vågar inte ens tänka tanken.. Helgen händer inte mkt, men i veckan ska jag och Emma träffa Natta..:) Kram på dig och sköt om de dina!! //R

2009-10-02 @ 20:08:42
Postat av: Anna

Kul att höra ifrån er och kul att det går bra för Johan i skolan!

Så sorgligt med din syster. Hur mycket elände ska ni behöva vara med om?!?

Ta hand om er!

Kramar

2009-10-02 @ 22:26:02
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Åsa

Ni är i mina tankar.

Skönt att höra att Johan trivs bra i skolan och att ni fått gå ut på en rolig teater. Att få skratta ordentligt är livsnödvändigt, allrahelst när så mycket är uppåt väggarna jobbigt och ledsamt.

Sköt om er! Kramar från mig...

2009-10-02 @ 23:40:11
Postat av: Moa

Hej

Fattar inte varför ni ska få genomlida ännu mer med familjemedlemmar som dör... Man trodde ju att det skulle finnas någon form av rättvisa, men nehej. Många kramar till er! Skönt att Johan trivs i skolan.

2009-10-03 @ 20:04:44
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Cina

Skönt att höra från er!!

Mysigt med brevlådan och att Johan trivs. Skratt helar och är så viktigt.

Hoppas att även ni, Janne och A-K skall få frid snart. Det är jättebra att ni träffar gruppen, hoppas att det blir till stor hjälp för er.

Sorgligt med din syster.

Ni finns i mina tankar!! Kram Cina

2009-10-04 @ 08:49:02
Postat av: Lotta (Davids mamma)

Vilken bra idé med en postlåda. Vi har en bok vid Davids grav och en plastpåse som man kan lägga brev och teckningar i. Det är sådan tröst att läsa alla fina hälsningar. Tyvärr regnar det ju en hel del och jag får ofta ta hem boken och breven och lägga dem på tork. En postlåda låter ju därför jättebra. Ni kan inte sätta in en bild på den eller tipsa om var man få tag på den.



Tänker på er och vet tyvärr hur ni har det.



Många kramar Lotta

2009-10-04 @ 15:51:23
URL: http://www.siredison.blogspot.com
Postat av: Margareta

Allra varmaste tankar o jag beklagar det som hänt din älskade syster..vet inte vad man ska säga...så ofattbart..stora kramar till er..

2009-10-04 @ 18:26:59
Postat av: Tjejen tjing tjing endast 8-höstar

Tjing,tjing !! Det är bara kul att vara barnvakt och känna sig som 8-år när man busar med Jois, fast han försöker hazzla mig med tider den lilla busen!! Åh,så har vi den viftande svinto-borsten som alltid är på toppen-humör!!! Åh, de älskade föräldrarna som kämpar på ni e bäst åh en massa <3 <3 <3 <3 <3 till er,snart åker vi tjohoo ....sa tomte-tjejen som tänkte ta med sina bjällror ;)

2009-10-05 @ 15:25:38
Postat av: Tjejen tjing tjing endast 8-höstar

Tjing,tjing !! Det är bara kul att vara barnvakt och känna sig som 8-år när man busar med Jois, fast han försöker hazzla mig med tider den lilla busen!! Åh,så har vi den viftande svinto-borsten som alltid är på toppen-humör!!! Åh, de älskade föräldrarna som kämpar på ni e bäst åh en massa <3 <3 <3 <3 <3 till er,snart åker vi tjohoo ....sa tomte-tjejen som tänkte ta med sina bjällror ;)

2009-10-05 @ 15:27:14
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hej hej hela familjen,

Kul att det går bra för Johan i skolan.Hoppas att cortisonet ska göra susen mot din värk A-K. Ingen ska behöva gå med värk idag när det finns hjälp att få.Önskar er alla en trevlig resa (för den var väl snart om jag minns rätt)värmen kommer säkert hjäpa till att hela lite av allt ont. Stora styrkekramar till er alla från Varberg

2009-10-06 @ 12:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback