Johan har brytit benet :(

Ja då var det dax igen då, Familjen Ahlgrens otur fortsätter!!!

Johan åkte skridskor på gympan igår o föll så illa att ambulans fick hämta honom.Janne åkte med Johan i ambulansen. Han skrek hjärtskärande o röntgades.Bilderna visade att han hade brytit benet, en spiralfraktur på smalbenet. När jag fick detta besked hade jag precis kommit ut från min sjukgymnast på Huddinge sjukhus, alltså helt fel sida av stan! PANIK! Fick total blackout, måste ringa NÅN, måste komma till ALB fort men vad gör jag..jo går o går utmed bilvägen. Ringer de närmsta för att lugna ner mig o ta mig samman, Anders kommer o hämtar mig tack o lov, o vi åker raka vägen till akuten. Jag kan höra Johan på långa väger, han skriker av smärta. De ska försöka få av hans favorit overall, den som ser ut som en "jobbarman" så den fick de inte klippa upp däremot fick de klippa upp jeansen. Min lilla kille, att se hoom ha så ont, en sån smärta utan att jag kan göra nåt åt det. Ahhh fy tusan. Sen kom damen in som skulle gipsa Johans ben, en råbarkad finska som sa åt Johan att han skulle sluta skrika o ligga still när de skulle dra ut benet rakt. Gipset på plats o Johan är lika ledsen o förtvivlad säger damen, nu KAN du inte ha ont nu har du gips!! Som om jag sätter på ett plåster på ett sår tar det bort all värk!!!! Ahhh man blir så trött på vårdpersonal ibland. Hon borde inte jobba med barn , näe inte med folk över huvud taget! Hemresan var inte den enklaste, vi skulle få in/ur Johan i baksätet, nåt jag inte rekomenderar nån som brytit benet. Väl hemma fick han alvedon o voltaren vart 4e timme. När klockan blivit 04 så ringde vi akuten o sa att tårna hade svullnat o de tyckte vi skulle komma in igen. Ambulanspersonal på plats, samma tjejer som hämtade Johan på dagen kom o kollade upp o de sa att det antagligen var räddsla, stress och självklart värk som gjorde att han inte kunde slappna av o somna. De satt o pratade med honom ett tag medans jag satt o klappde hans mage DÅ somnade han. Älskade Johan.
Vilken pärs gårdagen var!
(Bilder finns på facebook både hos mig o Janne)
Idag har han mått så mycket bättre, inte alls lika ont men självklart ont.  Han har legat i sängen o tittat på film o spelat xbox o ätit massor av pannkakor. I nuläget kollar han på myrmobbaren.
Fortsättning följer...
Kram på er.

Kommentarer
Postat av: peggy, karin o christian

nämen stackaren,vilken otur. man vet ju hur ont det gör.

hälsa krya på sig.

må så gott

2010-01-19 @ 23:21:02
Postat av: Maggan

Neej! vilken otur han har ,stackarn, en kram från mig.

2010-01-20 @ 00:00:02
Postat av: Frida

Stackarn! Det gör verkligen ont och helgipsat ben är varken det lättaste eller det roligaste - speciellt inte att duscha ;)

Igår hörde jag "no promises" på radion och tårarna började automatiskt att rinna - Tim gjorde verkligen intryck!

Tänker på Er och skickar lite extra värme.

Kram

2010-01-20 @ 08:17:30
Postat av: Cina

Åh, stackars dig Johan. Hoppas att det känns lite bättre nu!! Är säker på att du fixar kryckorna suuuperbra på ett kick.

Du har rätt A-K, vissa ska verkligen INTE jobba med människor... Och flera av dem jobbar tyvärr på sjukhus.

Styrkekramar till er!! Cina

2010-01-20 @ 08:38:27
Postat av: Anette

Många kramar till dig Johan!



Jag fattar inte att vissa människor får jobba med barn, dom saknar ju helt empati. Det är ju kanske inte bara smärtan som gör att barnen gråter/skriker över utan även rädslan.



Massor med kramar till HELA familjen.

Kram Anette

Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Fan då, snart är de väl er tur att livet flyter på lite!!!!

Hoppas detläker fint nu.

massor med kramar

2010-01-20 @ 11:01:08
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: furman

Stackars liten! Ni får skämma bort honom lite nu

:-)Jag tittar in här titt som tätt, och har gjort så redan långt innan er älskade Tim gick bort. Tänker på er ofta och hoppas att allt ska kännas lättare en vacker dag, kan inte ens föreställa mig den mardröm det måste vara att inte få ha kvar sitt barn. Saknaden som tär i hjärtat.Ni,ja framförallt Tim har nog gjort avtryck hos mig trots att vi inte känner varann alls. Kram!

2010-01-20 @ 13:27:55
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Nämen, stackars Johan! Och så hemskt för er allihopa! Och man upphör aldrig att förvånas över hur vissa inom sjukvården uppträder.



Stora krya-på-dig-kramar till Johan och styrkekramar till er!

2010-01-20 @ 18:14:46
Postat av: Moa

stackars johan :( fasen vad ont han måste ha haft, hoppas det blir bättre snart!



jag FATTAR inte att vissa människor som uppenbarligen helt saknar empati väljer vårdyrken. När jag var fem och tog en spruta som gjorde skitont hade jag en något elak läkare på BVC (verkligen bra ställe att jobba på när man har lite dålig empati) - tack vare honom är jag fortfarande spruträdd, nästan 18 år senare. smidigt. sen hade jag en tandläkare som LURADE i mig en bedövning när jag var åtta också men efter det fick jag byta...



vem tror att ett gips tar bort smärtan? har man brutit foten gör det nog lite för ont för att man skulle kunna inbilla någon det...



kram!

2010-01-20 @ 18:48:26
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Kia Hulin

Ambulans och sjukhus är väl det sista ni ska behöva efter allt som varit men hoppas att allt går bra med Johan.Man blir ju extra orolig för övriga i familjen när man sitter i den här jäkla situationen.Kram på er och önskar er allt gott.Vet hur det är. Kia

2010-01-20 @ 22:56:05
Postat av: Veronica

Stackars Johan!!

Kramar till er alla mest till Johan!!!:)

2010-01-21 @ 08:48:57
Postat av: Josefina

Nej, så tråkigt!! Det gör ont i mig bara att läsa om det. Hoppas att Johan snart slipper smärtan!

2010-01-21 @ 09:30:58
URL: http://lumumma.rummet.nu
Postat av: Malin

Massa krya-på-dig-pussar och kramar till Johan!



2010-01-21 @ 12:14:18
Postat av: Catta H i Handen

Stor kram till Johan från mig!

2010-01-21 @ 12:23:31
Postat av: Helen

Kikar förbi och får se att yngste sonen brutit benet. Aj och oj! Hoppas benet slutar värka snart. Ni ska se att det t om kan bli lite 'coolt' att ha gips till sist. Kanske samla på sig lite autografer av polarna på det osv. Nästan lite stjärnglans ;-)

2010-01-21 @ 20:30:39
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stackars Johan. Bara hela upplevelsen att bli hämtad i ambulans. Hoppas han vågar åka skridskor igen, nästa vinter.

Jag kan tänka mig att denna händelse river upp mycket känslor hos er. Ambulans och sjukhus akut.

2010-01-22 @ 08:29:09
Postat av: Boel

Johan Johan, dessa attans skridskor. Vilken otur. jag håller med mamma att tanten på ALB som gipsade dig skall nog inte jobba med barn ej heller med människor eller djur. Hoppas att du kan slappna av nu och att det kommer gå bra. Jag håller mina tummar att blir så.

Hälsa mamma och pappa.

kramis

Boel i Västerhaninge

2010-01-22 @ 18:58:24
Postat av: Susanne

Stackars, det måste göra väldigt ont. Vilken hemsk personal som inte visar någon som helst empati. Hjälper det att klaga kanske?

2010-01-26 @ 19:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback