Tiden läker.....?

Nu sitter man här en Lördag och undrar fortfarande vad som hände? Det är så jäkla tungt och allt i livet har verkligen bleknat.
Vi gör verkligen allt vi kan för att få det att flyta men som sagt! Tim är på näthinnan konstant hela dagarna och det går att hantera ibland och ibland inte.
Det är som jag skrev,vad var det som hände? Man var så upptagen med allt annat runt omkring under Tims sjukdomsperiod så man glömde att stanna upp och tänka! nu är det så jäkla tomt på nåt sätt och svårt att hitta glädje och inspiration.
Johans benbrott rev också upp gamla minnen igen för vi åkte ju in till samma gamla sjukhus igen och dessutom första gången sen vi var där med Tim.
Det kommer ta tid innan man blir någorlunda återställd det har man förstått,men under tiden är det så jävla kämpigt!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Stor kram till er!

2010-01-23 @ 12:57:52
Postat av: Kristina

Vilken vacker bild. Tim finns där i värmen ovan.Det låter så väldigt tungt och svårt som ni har det , vilket ju är helt förståeligt.Får ni den hjälp ni behöver ? Skulle KBT terapi kunna vara något alternativ ? Ni behöver all hjälp som kan fås för att försöka komma vidare på ett positivt sätt. Tim vill nog oxå det.

Kram från en bloggläsare.

2010-01-23 @ 14:06:38
Postat av: ulrica

Skickar styrkekramar för allt vad det är värt.

Från en bloggläsare.

2010-01-23 @ 17:04:13
Postat av: Malin...

Tänker på er. Styrkekramar

2010-01-23 @ 19:53:18
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hejsan hejsan, skickar stora styrkekramar till er och flera extra till Johan. Ni kan nog behöva dem. Kramar från Varberg

2010-01-24 @ 01:30:59
Postat av: Linnea

Tänker på er hela tiden!! Det är så sjukt allt som har hänt! Kan inte heller fatta att han är borta!

Skickar massa med kramar till er älskade familjen Ahlgren!

Ha det så bra!!

Puss och kram Linnea <3

2010-01-25 @ 08:41:20
Postat av: Maria Henriksson

Jaha, då har man gjort det man inte tänkt göra. Jag har inte varit inne på bloggen på flera månader. Varför blir det så? Inte för att man inte bryr sig. Det gör jag! Livet rullar på och man förskjuter det sorgliga, det där som ni inte kan göra för ni lever så nära er sorg. Jag läser de senaste fyra inläggen med tårar i ögonen och förstår att ni bara är i början av sorgearbetet. Så klart! Vilken ursnygg och fin kille ni har! Johan verkar vara härlig. Stackars honom som har brutit benet. Jag förstår att det river upp massor att komma till sjukhuset och ambulans och hela konkarongen. Måtte er smärta lindras med tiden. Saknaden försvinner nog aldrig men jag hoppas den blir lindrigare med tiden.

Många kramar

Maria

2010-01-25 @ 14:31:34
Postat av: Rita

Er förlust är så stor, orättvis, ogreppbar och till synes helt meningslös (om det inte finns något högre syfte som vi varken förstår eller kan acceptera). Som förälder kan jag bara ana vidden av er förlust och sorg.... Jag tänker ibland på att jag bara har ett barn och att det var tur ni hade två men någonstans förstår jag ju att det inte gör sorgen efter Tim mindre. Bara att det kanske tvingar er att delta i livet på ett annat sätt. Och jag förstår ju att lika mycket som ni gläds över Johan, lika mycket sörjer ni ju det ni inte får glädjas över Tim. Ni kämpar så bra och ni hyllar Tim och livet på så många fina vis. Å vi andra kan bara skicka er våra sympatier och styrkekramar. Kraaaam!

2010-01-25 @ 16:27:44
Postat av: Kerstin

Oj, vad tråkigt att Johan har brutit benet. Stackars kille!

2010-01-25 @ 21:53:02
Postat av: marie wettergren

Visst säger man att tiden läkar alla sår . Och ja till viss del gör det väl det men att det tar tid det förstår man ju . Jag kollar in bloggen en gång i veckan följer facebook för att kolla in hur ni mår. Ni har fått en speciell plats i mitt hjärta och detta trots att jag ej känner er på riktigt men det känns ändå som om jag känner er. Kram

Postat av: Cina Hillerström

Vilken vacker bild!!

Många, många styrkekramar till er alla tre.

Cina

2010-01-26 @ 11:57:14
Postat av: Frida

Skickar ännu mer styrka, kraft och värme!

Konstigt egentligen hur en familj kan sätta så djupa spår i en annan familj - trots att man aldrig träffats...

Kram

2010-01-26 @ 22:32:09
Postat av: Anonym

kramar till er!!!! kan tyvärr inte se bilderna på johan ni har på facebook, så om ni orkar kan ni kanske lägga in dom på bloggen?

2010-01-27 @ 21:11:37
Postat av: Johan (Wilmas pappa)

Hej. Vill bara säga att vi ofta tänker på er. Grinar varje gång jag går in här och ser bilder på Tim och läser om er längtan och känslor till Tim. Ni är så modiga och duktiga som kämpar på. Läste om Johans fraktur, åhh va jobbigt. Hoppas att han e på benen snart. Han har ju sin kamp med sina känslor att jobba med. Han får säkert ärva Tims fina egenskaper. Vi tänker på er som sagt...ofta!!

2010-01-30 @ 02:28:45
Postat av: Katarina

Kikar in som jag gör varje dag men längesen jag skrev nåt, hoppas allt är så bra det kan vara och att Johan är piggare att bryta benet är inte roligt.

Kram till hela familjen

/Katarina

2010-01-31 @ 19:07:36
URL: http://gizmosmatte.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Tänker på er Stora styrkekramar från ett iskallt Varberg

2010-01-31 @ 20:34:19
Postat av: KATTA

Det är så fruktansvärt jag skickar massor med styrkekramar till er familj & KRYA PÅ DIG JOHAN.

2010-01-31 @ 21:25:29
Postat av: KATTA

Jag måste bara skriva igen efter att läst i bloggen i flera timmar o lyssnat på johans låtar medans tårarna rinner på mig.

Måste bara kommentera idiotinläggen som skrivits på ett par ställen ang bil o sten på gravplatsen.Detta är människor som inte har ett eget liv utan måste klanka på andra.



JAG TYCKER ATT NI ÄR EN HELT UNDERBAR FAMILJ & att ni har en superfin gravplats till Tim

Jag blir så rörd när jag ser alla bilder på alla blommor ljus o annat vid hans grav.

KRAM TILL ER ALLA & KÄMPA PÅ

2010-01-31 @ 23:31:24
Postat av: Frida

Tänker på Er och hoppas att Johans ben läker fint!

Styrkekramar

2010-02-03 @ 13:46:48
Postat av: Karin

Jag har lärt mig av livet att inte använda mig av "tiden läker alla sår" utan jag har valt att istället kalla det för att "tiden renar såren" men läker dem aldrig helt, man hittar helt enkelt nya vägar och sätt för att lära sig leva med det, hur klychigt det än må låta när man är mitt uppe i ett sorgearbete.

När jag var mitt uppe i mitt sorgearbete & ställde mig själv frågan hur F*n jag skulle klara av att överleva detta så fann jag ändå någon slags styrka i den realistiska vetskapen om att smärtan kommer alltid att finnas där på ett eller annat sätt men att det kommer att gå att leva vidare. Det där kanske lät jätte konstigt och jag hoppas att ni förstår lite hur jag menar.

Ni verkar vara en väldigt fin familj och jag har följt er under lång tid. Hoppas att johans ben läker fort nu och att ni får ha det så bra ni bara kan.

Stora kramen

2010-02-03 @ 15:36:12
Postat av: lisa

Jag vet inte om ni har blivit erbjudna att gå till ett medium (även få andlig healing), jag har gjort det flera gånger i många år, åhh vad det har hjälpt mig, mer än en hjärnskrynklare nånsin skulle kunna hjälpt mig i sorg och annat jobbigt i livet<3

Man får medial vägledning i livet bla.



Jag verkligen lider med er, jag har själv förlorat många av mina anhöriga av den djävulska sjukdommen cancer:/



Jag vill också rekomendera er att läsa denna blogg, kanske ni kan som föräldrar få mail kontakt med denna underbara mamma som förlorade sin dotter bara 20 år gammal i cancer, man känner änna att era som föräldrars bloggar liknar varandra, här är mammans blogg länk:

http://levaidag.blogg.se



Jag kommer skriva samma till mamman om er sida<3

Hoppas ni kan få en fin kontakt<3



Många många kramar till er & eran lilla Johan<3

/LIsa

2010-02-03 @ 18:39:39
Postat av: Helen

Kraft och styrka till er

kram Helen i Skåne

2010-02-04 @ 10:32:22
Postat av: veronica i kalmar

jag tänker på er och en

jätte kram skickar jag

till dig och din familj.



Kram veronica i kalmar

2010-10-06 @ 22:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback