Stopp stopp stopp

Nu har det tjatats om att det skulle vara bra om vi skaffade en nytt barn, ett ersättningsbarn för Tim. För det första: Tim går ALDRIG o ersätta! För det andra: Vi vill inte ha fler barn, det räcker med två för oss. Hoppas att ni förstår o respekterar detta. Nog om detta!

Underbart att solen äntligen har nått Sverige! Älskar värmen trots att jag gått o mumlat att det är svettigt  o klibbigt. Sommarplaner? Näe inte så långt ögat når. Vad har Du/ Ni för planer?

Johan  fyller snart 7 år, tiden går fort. Vi ska ordna ett fint kalas för lillgubben. Måste fixa lokal o så i veckan.
Tid o plats meddelas senare samt önskelista.

Janne jobbar på, han har en praktikant med sig om dagarna. Verkar som om de har kul ihop ;)
Själv går jag på smärtrehab sen några veckor tillbaka. Det tar på krafterna må jag säga- men är säkert effektivt i slutänden.

Vi hade besök från Skåne förra helgen. Linnea o Elin var här tors-sön. De passade på att Zorba i Botkyrkabacken. Nåt jag aldrig skulle våga.
Linnea kommer att sommarjobba på Jannes jobb. Ska bli så kul o ha henne här en längre tid.

Ja det var en liten uppdatering.
Som vanligt gör det så ont i hjärtat o saknaden försvinner aldrig. Har fortfarande svårt att fatta att han är borta. Saknar dig min älskade Tim.
Kram

Johan klättrar


Zorbing. Inne i bollen sitter Nea o Elin fastspända.


Nea vid graven


Tim med smutsig näsa :)  Gullgubben <3



Trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Veronica



Tack för fina bilder på Johan och Timpa.

Så fint han har på graven,

verkar vara en vacker kyrkogård.

Så fin på bilden,

glimten i ögat-man kan ej tro att han var så sjuk:(

Fina pojken.

Kram till er fr. mig!



2010-05-22 @ 12:22:54
Postat av: Åsa

Hej på er! Såg läskigt ut att sitta i bollen och Zorba. Skulle aldrig våga detta, tjejerna måste vara rejält modiga ;-)

Apropå detta med flera barn så är det ju så att det är bara ert eget beslut. Ni ska bara lyssna på vad ert eget hjärta säger. Det brukar bli bäst då. Ingen kan ju bestämma sånt över nån annan...

Kram på er, hela familjen!

2010-05-22 @ 22:09:25
Postat av: peggy

Hej familjen

Fina bilder,gott att höra att ni har haft besök och annat för er i vårvärmen.

Hoppas ni också får en trevlig helg.

2010-05-23 @ 09:34:19
Postat av: Frida

Härligt med vår och värme!

Skulle inte ens överväga att spänna fast mig inne i bollen... hur långt rullar den? Fy 17!

7 år - härligt, hoppas ni får till ngt kul och att det blir trevligt. Skönt att höra att du får (försöker få) hjälp med värken, hoppas det blir positivt i slutet.

Kul för Janne att jobba med Linnea i sommar, är det första steget mot reklamen för Linneas del eller? Ville hon inte fota reklam eller hur det nu var...

Styrkekramar!!!

2010-05-23 @ 13:31:57
Postat av: marie wettergren

Kram till er

2010-05-23 @ 17:17:12
Postat av: Kia

Hej,vi har nu 2 år efter Simons bortgång fått en vecka på Almers hus.Det ser vi framemot.En familj som kommer från Halland ska också dit och vi träffades av en slump ihop med Barncancerfonden då vi protesterade mot upplägget av Tv reklamen med dom blå stolarna och just då den tomma stolen.Inte ok för barn och ungdomar som är under behandling.Vi får väl se hur det går.TV9 och TV5 visar reklamen gratis.Det gör inte TV4.Sköt om er kramar Kia

2010-05-23 @ 18:56:08
Postat av: Cina

Härligt med lite sol och värme, för oss alla!

Ni vet väl att ni alltid kan låna Örbygårdens lokal, bara den är ledig... Ring mig!!

Fina bilder som vanligt!!

Soliga styrkekramar i massor!!

Cina

2010-05-23 @ 19:06:03
Postat av: Moa

Ja, det är definitivt bara ert beslut... Hur man nu skulle kunna få för sig något annat. Ersättningsbarn? Ingen kan ersätta Tim, ingen ersätter någon annan överhuvudtaget. En ny människa är alltid sin egen individ.



Sju år. Jag har ju bara följt er sedan Johan var fyra, men kan inte riktigt fatta att det gått så lång tid sedan 2003. Han föddes ungefär samtidigt som jag slutade nian, det känns inte som så hysteriskt längesen men killen är ju stor!



Kul att Linnea kommer upp för sommarjobb :) Många kramar!

Postat av: Mia

Tjing Tjing !!! super härliga bilder, vet att det är en grymt tung dag idag för hela familjen, skickar en massa <3 <3 <3 till er och styrka, mmm...vet att det inte hjälper....det är tungt !!! Kramiz Mia hoppas på att ni hittar huset <3

2010-05-26 @ 14:39:29
Postat av: mia

Tjing Tjing !!! super härliga bilder ;) vet att det är en tung dag idag för hela familjen skickar en massa <3 <3 <3 och styrka även fast det inte hjälper emot sorgen...för det är tungt !!! Hoppas på att ni hittar ert drömhus för en bra peng Kramiz Mia

2010-05-26 @ 14:42:15
Postat av: Malin

Hallo familjen!



Förstår inte vad det är för folk som föreslår ett så kallat ersättningsbarn? Ett barn går väl aldrig att ersätta? Och vilket barn VILL bli ett ersättningsbarn egentligen? Vilka krav att leva upp till. Nä, ni tänker helt rätt! Vill ni har ett till barn är det upp till er och det barnet skulle bli sin egna person, inte en ersättning.



Många kramar!

2010-05-26 @ 22:30:53
Postat av: Linnea

Är alltid lika roligt att vara hos er!! :) Kul med Zorbingen som Elin fixade även om det var ganska läskigt. Inget som jag skulle göra om tror jag! :P



Till Frida: Jo du har helt rätt! Reklam- och modellfotografering är det som jag skulle vilja hålla på med i framtiden! Just nu håller jag på med lite småprojet här och där. Jättekul och ett bra sätt att göra lite reklam för sig själv! :)



Massor med kramar till er! Ska bli så roligt att vara hos er i sommar!! <3



Saknar dig älskade Tim!<3

2010-05-26 @ 23:22:37
URL: http://www.linneasfoto.se
Postat av: mia

Tjing Tjing !!! Så fina bilder på alla ;) kramiz Mia <3

2010-05-27 @ 13:49:05
Postat av: Maria

Styrkekramar från gbg...

Vet inte alls hur jag hittade hit, har klickat mig från blogg till blogg och hamnade här....



Just det där med att "skaffa" fler barn sa någon till mig dagarna efter min son lämnat oss,"Du kanske träffar någon som du vill ha barn med" var orden som etsade sig fast.... men som du säger, det kan ju aldrig ersätta dem vi förlorat...Men är nog svårt att förstå om man inte vart i samma sits som vi har...



Anthony 1999-2010

2010-05-28 @ 14:39:18
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Cilla(Evelinas mamma)

Hej. Vår flicka lämnade oss när Tim lämnade er. Efter den dagen va saknade så stor att vi bara skulle ha ett barn till,men det va ju Evelina man ville ha egentligen. Blev gravid och fick missfall i 3e mån,då va det kanske inte meningen tänkte jag.Vi försökte lite till men blev inget mer.Nu har det (precis som för er)gått ett helt år.Mina tankar har ändrats och vill inte ha fler barn.Evelina är alltid med oss ändå och vi har tre barn inte två..

Tänker ofta på er ni har funnits där under hela vår flickas sjukdoms tid och bortgång.Även om vi aldrig möts så känns det som om man känner er och har så mycket gemensamt. Kram ta hand om er,det försöker vi göra....

2010-05-29 @ 13:32:18
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Frida

God morgon!

Ville bara gå in och önska er en bra dag!

/ Frida

2010-06-01 @ 08:18:47
Postat av: Veronica

Hej Timpa,

hoppas ni har sol och finväder däruppe!

Janne,AnnaKarin och Johan många kramar till er.

2010-06-01 @ 21:14:36
Postat av: Rita

Fy s-tan vad åksjuk jag skulle bli i den där bollen!! Jag kan ju inte åka någonting på Grönan längre...mår ju illa direkt! Tycker det är fint för på ett vis är ju er familj redan utökad med en till å det var ju Tim som "valde in" henne till er - Nea. Han visste vad han gjorde! En fantastisk pojke eran Tim! Å Johan...sju år, GRATTIS!!! Tycker han blir allt mer lik Tim å det är fint att se. Kram till er allihopa!

2010-06-06 @ 22:23:27
Postat av: Cina

Hej!

Tack för goood tårta, passade bra till lunch;).

Hoppas att ditt kalas blev bra, Johan!! Och stort grattis i efterskott.

Du får ha alla dina kalas på Örbygården om du vill!! Se bara till att mamma & pappa ringer i god tid så det är ledigt.

Varma kramar till er alla!!

Cina

2010-06-07 @ 19:47:37
Postat av: mia

Hipp hipp hurra för Jois idag tjoohooo....åh gratulerar till världens bästa kille :) massa kramizar ifrån tjing tjing <3 <3 <3

2010-06-08 @ 12:58:30
Postat av: Maria m Olivia

Nämen va f-n, är det nån som tjatar om ersättningsbarn??? Verklar ju inte klokt!



Nu var det länge sedan jag var inne här men det så mysigt att få se "nya" kort på Tim. Härligt att ni håller sajten vid liv. Förstår att saknaden måste vara vidrig. Tur ni har lilla virvelvinden Johan därhemma som håller er ajour! Hoppas allt är bra med honom. Och er!



Vill dela med mig av en tanke när det gäller flera barn. Vi har ju förmånen att få ha Olivia kvar hos oss. När hon var riktigt dålig, valde vi att skaffa ett till barn. Förutom rädslan att förlora henne, fanns min rädsla för hur det skulle bli när Samuel skulle bli ensam kvar... Men tiden gick och och hon var kvar och vi fick missfall. En senare graviditet kom. Så kom rädslan för om Olivia skulle dö innan förlossningen, hur skulle jag då palla? Eller hur i helvete skulle jag gå vidare med ett nytt barn, när jag visste att den som skulle älska det mest, var borta... Ja, många tankar hann man tänka. Och jag kan inte säga vad som skulle varit bäst. Med barn kommer också rädsla, oro, ansvar... Det är TUNGT redan med friska barn. Klart som sjutton man tänker ett steg till, när man redan har gått igenom det värsta man kan tänka sig.



Nu är det ialla fall gjort och vi har fler än vi nånsin kunnat drömma om :-). Men hade Olivia gått bort, så är det mycket tveksamt att vår trea skulle kommit.



Med detta vill jag säga, att jag har stor respekt för era tankar och hoppas ni får slippa dumma kommentarer i fortsättningen.



KRAM KRAM

2010-06-12 @ 20:40:58
URL: http://enmammas.blogg.se/
Postat av: Stina

Ska ni ha barn va kul eller va handlar allt om????

2010-06-13 @ 00:03:37
Postat av: Veronica

Kikar in igen och önskar att ni får en fin sommar

trots er sorg och saknad.

Tänker ofta på fina Timpa,

och säkert många med mig.

Tim-hoppas ni har det bra ,däruppe är det nog "sommarlov" året om med glassätning och bus hela dagarna.

Många kramar från mig.

2010-06-15 @ 09:34:25
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Tittar bara in för att hälsa er en god sommar och så får man väl Gratta Johan i efterskott. Stora Kramar från Varberg

2010-06-18 @ 23:01:23
Postat av: Cina

Tittar in och vill önska er en Glad Midsommar!

Hoppas att ni alla mår så bra ni kan, tänker på er.

Kram Cina

2010-06-24 @ 11:02:10
Postat av: Veronica

Önskar er en fin midsommar,

många kramar från mig.

2010-06-25 @ 11:07:49
Postat av: Boel

Vill bara på detta sätt önska Er alla en skön midsommar och sommar.



Kram

Boel

2010-06-25 @ 16:09:13
Postat av: Frida

Det var länge sedan jag skrev ngt så nu var det verkligen på tiden! Hoppas att Midsommaren blev ok och att sommarvädret fortsätter som nu.

Allt gott! / Frida

2010-06-28 @ 21:57:23
Postat av: Lena

Jag kikar in då och då, funderar lite på hur ni har det och kikar på fantastiskt fina foton. Jag hoppas att midsommaren blev bra och att ni har fullt upp om dagarna som skingrar tankarna för stunden.

Kram från mig<33333

2010-07-04 @ 22:02:53
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Cina

Tittar in då och då...

Vill önska er en varm och skön sommar!!

Styrkekramar från Cina

2010-07-10 @ 15:33:46
Postat av: Anonym

Länge sen någon uppdatering hur mår ni familjen???

2010-07-15 @ 00:30:27
Postat av: Veronica

Hej svejs,

hoppas ni har det bra.

Jag jobbar sista dan nu sen sem. 4v,

ska bli skönt att slippa vara styrd av klockan.

Tänker på er ofta,

kram.

2010-07-23 @ 09:32:47
Postat av: Frida

Tänker på Er!

Styrka, kraft & värme - Frida

2010-08-05 @ 22:32:15
Postat av: änglamamman

Styrkekramar.

2010-08-10 @ 10:46:50
URL: http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: Moa

hej familjen

jag flyttar till stockholm imorgon för praktik och ska absolut besöka tims grav under hösten. många kramar

2010-08-12 @ 19:52:01
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Veronica

Tim

tänker fortfarande ofta på dig

min lille blogghjälte

Glömmer dig aldrig.

2010-08-16 @ 23:20:49
Postat av: Lena i Lyckebo

Hej goa ni. Jag har kikat in många gånger sen sista inlägget och förstår att ni försöker gå vidare med livet. Bloggen ligger nere nu så jag önskar er allt gott i framtiden och många många styrkekramar från mig>333333

2010-08-18 @ 23:38:19
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Jompen

ÅHNEJ! :(

jag hittade just hit och trodde han klarat sig.

så j*a orättvist!



skänker en tanke åt er!

2010-08-20 @ 17:20:15
URL: http://johannamoxell.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag har knappt läst ett inlägg, kollat på några bilder. Orkar inte mer. Kan inte tänka mig vilken otrolig sorg detta måste vara. Kan inte tänka mig heller att jag själv skulle ta mig igenom något sådant.. Ni måste vara så OTROLIGT starka, beundrar er vilja att fortsätta. Jag önskar att det fanns något jag kunde göra, skulle gärna ta hans plats för er skull..

2010-11-15 @ 22:20:40
Postat av: Nonne

Ersättningsbarn,människor är bra klantiga!

Har varit med om detta,för många år sedan och vi fick ett barn till efter ett tag, men inte som ersättning utan vi skapade ett liv.Men det dröjde,vi kunde inte nå varandra på ett sådant sätt att vi skulle kunna skapat ett barn ens,den första tiden efter.För oss passade det efter ett par år men det var aldrig en ersättning och inte en tröst,även om glädjen i att kunna skapa liv och få ett till barn (inte ett nytt barn)tog stor plats i våra liv, precis som i andra nyblivna föräldrars liv. Vi kunde inte förhinda döden,men vi kunde skapa liv,det var kanske trösten.

Syskonskaran räknar sig som 3,vi räknar som att vi har 3 barn,det kan aldrig suddas ut och ska inte heller suddas ut,men med åren göra mindre ont.

Mina tankar går till Er,smärtan i att förlora ett barn överskuggar all smärta man troligtvis kan uppleva.

2011-05-09 @ 10:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback