Tim vann, han är Sveriges Vardagshjälte!


SUPERHJÄLTEN Tim Ahlgren vann aftonbladet.se:s Vardagshjältetävling och kommer få fina priser på posten.
Foto: LINA BOSTRÖM-EINARSSON

Tim är svenskarnas egna vardagshjälte

10-åringen vann en jordskredsseger
Det var egentligen aldrig någon tvekan om saken.
  Tim Ahlgren, 10, har lett omröstningen sedan första dagen.
  Nu är tävlingen avgjord ? Tim är svenskarnas vardagshjälte.
   Tim Ahlgren nominerades av sina föräldrar för att de anser honom vara en riktig superhjälte.
  10-åringen har sedan tre år cancer, men prioriterar ändå alltid andra människor före sig själv. Därför blev han Stockholms vardagshjälte ? och nu har han lagt resten av landet för sina fötter.
  När aftonbladet.se ringer upp för att berätta den glada nyheten blir Tim Ahlgren först alldeles stum, samtidigt som han enligt mamma Anna Karin hoppar upp och ner i sängen av upphetsning.
  ? Har jag vunnit? säger han.
  Och sedan kommer glädjetjutet.
  ? Jaaaaaa!
  Varför han vann vet han inte. Han vet faktiskt inte, trots att han tänker så det knakar i telefonluren.
  ? Det känns jättekul. Jag ska fira det.
   Har du några råd till andra som vill följa ditt exempel och bli vardagshjältar?
  ? Var snäll mot andra och hjälp till.
   Det behöver kanske inte vara svårare än så?
  ? Nä, det finns ju folk som föds med det.
  Folk som Tim Ahlgren, till exempel.

Här är de andra hjältarna

Aftonbladet.se:s läsare tyckte till om vem som är Sveriges mesta vardagshjälte.
Tim Ahlgren, Stockholm (29.0 %)
Ralph Marting, Göteborg (5.0 %)
Joakim Gudbrandsen, Lund (4.0 %)
Mara Jurisic, Helsingborg (5.9 %)
Mirsije Smakolli, Jönköping (9.3 %)
Jan Karlén, Karlstad (5.1 %)
Maria Grankvist, Linköping (7.0 %)
Fredrik Johansson, Norrköping (4.5 %)
Johannes Jakobsson, Umeå (12.3 %)
Bruno Lindecrantz, Uppsala (4.6 %)
Malin Johansson, Västerås (6.0 %)
Christina Hjärtmyr Rasmussen och Susanna Nordborg, Örebro (7.4 %)


?Jag tycker om att göra snälla saker? Vardagshjälten Tim, 10, har cancer ? men tänker mest på andra

I dag ringde dom från Aftonbladet och berättade att jag vann tävlingen som Sveriges vardagshjälte. Jag blev jätte glad de sa att jag vunnit fina priser men det blir en överraskning. Så nu är det bara o vänta på posten. Tänkt att jag vunnit Sveriges röster, cool.

Jag är väldigt stolt.

Vad har jag gjort i sommar, jo jag har varit i Varberg på Almers hus, vi träffade barn som också hade cancer. Vi badade i poolen, åt glass och hade det skönt.

På onsdag ska jag flyga till Cypern det ska bli jätte roligt.

 Ha det bra. Kram Tim




Kommentarer
Postat av: KP-Helena

Jättegrattis till vardagshjälte-titeln, Tim! Den är du värd! Jag visste att du skulle vinna den.
Ha det nu så himla bra på Cypern, bada, ha kul och ät massor med glass.
Bamsekramar från
Helena

2007-07-31 @ 09:12:02
Postat av: Heidi

Jättegrattis till vardagshjälen!! Vad roligt att just du vann! Hoppas ni får en underbar semester på Cypern, lite sol o värme är aldrig fel. Kram, Heidi o co


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback