Varberg, Äntligen!

Ja då var vi äntligen här nere, som jag har längtat. Resan ner gick fortare o smidigare än vanligt tycker jag. Vi fick bo i tant brun den här gången, Vi verkar bli ensamma här i kväll, de andra familjerna kommer i morron o på måndag, en lägenhet är alltså ledig!!! *hallåå anybody??*** Johan leker med bilarna, Tim spelar på datorn och Janne sitter i bubblet. Tidigare idag var vi o åt glass på tre toppar, mums! Är så glad att vi kom iväg, det såg ju lite mörkt ut i går då jag fick åka in till akuten m akuta magbesvär. Efter 7 timmar o en väldans massa väntan och blodprover fick jag åka hem med ett recept på fickan. Svår magkatarr o stress i vardagen löd diagnosen. Ja jag är glad att vi kom iväg iallafall. Tänk att vi har över 400 kvadrat för oss själva, nästan lite spoookie.

Tim mår fint, han är pigg o glad precis som vanligt. Han blev lite trött av den nya medicinen i början men det har lagt sig. Den 4 sep är det dax för strålknivsbehl igen. Måtte , näe nu ska det bli bra måste få bort alla elakingar i huvuvet.
Tänk att Tim börjar i 5an, helt otroligt. Får se hur det går!

Johan har börjat på dagis igen, nya barn o nya fröknar, både på gott o ont. Johan mår inte alls bra, han säger att han vill dö, att han är dum. Jag blir så ledsen när han säger så. Han frågade här om dan när han skulle få cancer o vem som skulle ta hand om honom när han skulle dö, Stackars liten. Goa lilla Johan, älskar dig så.

Janne har haft semester i en vecka, skönt tycker han. Har inte gjort många knop mest tagit dagen som den kommit.

Näää nu måste jag sluta, ska fixa lite korvgryta, Tims önskemål idag.
Kram alla ni som finns här för oss.

Tack  Anita & Anki m familj som tar han om Svinto den här veckan, Love u!

Puss! 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag håller tummarna för att de dumma prickarna ska försvinna!!

Hoppas att ni har det skönt trots omständigheterna!!

Postat av: Marie och Julia Wettergren

Vi har aldrig vart på Almers Hus men ska försöka ta oss dit. Ha det så skönt där nere och vi håller tummarna att allt kommer att gå bra.

Kram Julia och Marie

2008-08-16 @ 22:35:26
Postat av: Anonym

Halkade in på er sida av en slump. Älskade citatet I have cancer but cancer don`t have me!!



Vi har två pojkar vår lilla treåring har en ovanlig form av AML, han har benmärgstransplanterats två gånger, ätit all form av cytostatika och helkroppsstrålats. Nu har han MRD igen och läkarna säger väl i princip att han är färdigbehandlad. Jag letar också efter olika alternativbehandlingar. Har beställt Acai, samt provat tallbarrsextraktdryck..



Vet inte så mycket om solida tumörer, men har läst någonstans om att man kan ge små partiklar av guld inbakat i en sockerlösning. Eftersom tumörerna vill ha sockret äter de upp även guldet och när man sedan strålar, gör guldet att tumören blir mycket varmare än omkrinliggande vävnad, vet eg inte mer, hur exprimentellt det är??



Vår andra pojke är fem år, han säger också saker liknande er lilla pojke. "När jag får cancer!" "Jag vill ha det". Han är också väldigt känslig för om han gjort något fel, så blir hela hans person dålig.



Det är ibland omöjligt som förälder att räcka till känns det som!



Önskar er all lycka med behandlingen!



///Anna

2008-08-17 @ 10:06:32
Postat av: Moa

hej

hoppas ni får det fint i varberg och kanske en tur till ullared ;) tre toppar är ju inte helt fel heller!



skönt att biverkningarna lagt sig lite nu så att tim kan få ha lite skön semester nu också och nu jävlar ska strålknivsbehandlingarna och cellgifterna skrämma iväg cancern!



inte roligt med johan alltså :( måste vara en jäkligt påfrestande situation det med att vara syskon till ett allvarligt sjukt barn och jag förstår att det verkligen skär i er när han säger att han vill dö. fy fan för cancern!



kram

2008-08-17 @ 12:49:09
URL: http://legobit.bilddagboken
Postat av: Anne-Lie

Välkommna till Varberg.Såg att ni redan varit på Tre Toppar, den glassen sitter nog aldrig fel.Hoppas eran vistelse här blir bra och kul,och att det inte är allt för mycke folk på Ge-Kås när er samman drabbning med det stället vankas. Själv tänker jag vänta en månad eller två, provade i förra veckan ingen kö in men ut så det blir att återkomma.Håller tummarna för Tim vid näste strålknivs angrepp så att det tar allt och lämmnar bara det som ska finnas kvar samt att Johans oro lägger sig. Ha det nu riktigt skönt även om det inte är det bästa sommar väder(men kantareller finns det)Kram Anne-lie

2008-08-17 @ 23:01:12
Postat av: Rita

Det är inte bara Tim som är min svenska hjälte utan ni är alla fyra hjältar som håller er uppe under det ni får uthärda! Jag hoppas verkligen att ni får professionellt stöd även för Johan - men har ju ingen aning om vilket slags stöd familjer egentligen ges när ett av barnen drabbas av cancer. Jag hoppas att hösten ska komma med goda nyheter för er och att cancern får ge vika för er kamp. Måste också få säga att ni verkligen verkar ha gjort en underbar sommar för hela familjen!

2008-08-17 @ 23:22:58
Postat av: pelin

Hoppas att ni har det skönt!

Kramar

2008-08-18 @ 23:28:42
Postat av: Therése

Önskar er en härlig tid på Almers Hus. Mys så mycket ni bara kan och ta hand om er.



Kram!

2008-08-19 @ 12:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback