Ambulans i natt

Tim kom upp vid 01.00 i natt, satte sig i soffan o åt lite chips drack lite cola o en nylagad skinkmacka på en tallrik. Vi tittade på hockey,juinorkronorna på tv när Tim helt plötsligt bara försvinner.(01,45) Han svarar inte på tilltal, är helt borta helt enkelt. Blicken är tom, han tittar raktfram, det enda han kan få fram i talväg är Hmmm. Vi hjälper honom i säng där han står med knäna i sängen o huvudet ner i kudden, lillisen vet inte hur man ska lägga sig ner. Bäddar ner o ringer till Alb där de uppmanar oss ringa en ambulans. Ringer Anita halv 3 o Janne åker över för att hämta henne, hon får ta hand om Johan som sover. Straxt därefter kommer albulansförarna, Mattias o Janne.De gör en del tester klämmer o trycker. Tim har somnat vid det här laget så han andas tungt. Själv är jag panikslagen, gråter floder medans Janne är mer kontrollerad. Tim får inte lämna oss nu, inte än- Aldrig! Vi gör klämma hand tekniken, där ett tryck är ja o två är nej, han klarar ett tryck så det blir ja frågor. Han säger att han är klar o vill resa.... Neeeeeeej inte än säger jag vi ska ju ner till vännerna i Skåne, åka färjan till finland, flyga till Lotta i Cornwall mm... inte än lilla vän, vi har mkt kvar att göra! Hjärtat pumpar o tankarna flyger runt i skallen, är det s här det ska bli? Jag ber om att få behålla honom. Panik!¨
När vi åker iväg in till Alb är klockan 3, han sover djupt. Jag kollar hans andning konstant, de sätter på en mojäng på Tims finger som mäter puls o syre, Är så rädd att han ska sluta andas! Vi får komma till Q80 där de tar emot oss i dörren. De tar ett antal blodprover, blodtryck, ögontester mm. Efter en halvtimme inne på avdelningen börjar Tim prata så smått. Killen vill spela playstation...*skrattar* han kommer inte ihåg namnet på sina föräldrar men PS kommer han ihpg. Jag fick heta Anna Maria i natt. Ännu ett dubbelnamn.
Nu 12 timmar senare har vi en mer utvilad o kontaktbar kille hos oss. Är sååå glad. Förtränger nattens hemskheter o tar till mig Tims nya glada jag. Åh så jag älskar denna "unge"... min underbara kille.
Vi vet fortf inte vad detta beror på, vi väntar på läkarronden som hålls nu l 13.
Kärlek!
-A-

Kommentarer
Postat av: Anna

Nej vad tråkigt att läsa detta. Blir så ledsna ....Tänker på er i massor. Tusen kramar till er från Anna Ronnie Jennie Marcus.

2008-12-29 @ 14:27:17
Postat av: anette

tänker på er älskade vänner, finns inga ord varma kramar från oss

2008-12-29 @ 14:40:55
Postat av: jossi

va rädd ja blev av att läsa detta!

kämpa på, tim o ni klarar de här <3

ni är inte värda den här skiten, önskar allt blev bra för er.

tänker på er, kramis

Postat av: Anonym

Vilken fruktansvärd natt!! Finner inga ord!



Hoppas att det var febern som gjorde det här!



Min tanke kring det här om att vara färdig att resa: Kan det inte ha varit skåneresan ni talat om ett par timmar tidigare? Det var i alla fall min första tanke.

Kramar

Anna i Ö-by

2008-12-29 @ 14:56:39
Postat av: Pia

Blir så ledsen. När jag läser hur eran natt varit.Ni är så otroligt tappra. Och eran Tim en riktig fighter. Hoppas ni kommer ner till Skåne. Många bamse kramar till er alla.

2008-12-29 @ 15:10:27
Postat av: maria

men herregud vad läskigt. Vilken hemsk dramatik. hoppas det var en betydelselös feber som också gjorde att han yrade. hade jag vetat ni var där hade vi kommit förbi i morse. (var på endokrin idag). Men det är ioförsig inte säkert ni orkat. Kram till er alla. Hoppas ni får komma hem snart igen.

Maria

2008-12-29 @ 15:25:54
Postat av: majvor

Vilken fruktansvärd natt! Vad ska jag säga? Vill tro att det var Skåneresan han tänkte på och att febern påverkade honom.

Håll ut ni klarar det. Vi är många som är med er i tanken. Ni är så tappra, vill sända er all energi jag kan åstadkomma.



Kram kram kram

2008-12-29 @ 15:44:20
Postat av: Kerstin

Det var verkligen en fruktansvärd natt för er!!! Vilken tur att någon av hans föräldrar alltid tycks vara hos Tim. Det är en stor trygghet för Tim. Jag tänker så mycket på er; Tim, Tims mamma, Tims pappa och inte minst Tims bror.

2008-12-29 @ 16:06:15
Postat av: Jane

Håller tummarna att ni fått svar som känns bra... kramar till er... Tänker på er ofta och hoppas....

2008-12-29 @ 16:15:18
Postat av: Marie och Julia

Åh så hemskt det måste vart för er ,kan förstå eraa tankar . Skönt att killen mår lite bättre. Vill bara krama om er mendetär lite långt att åka för en kram så det får bli en via datan. Kram om Tim och resten av familjen med . Julia hälsar till Tim.

2008-12-29 @ 16:23:30
Postat av: Sanne

Styrkekramar i mängder!

2008-12-29 @ 16:31:50
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/
Postat av: Veronica

Har tänkt på er hela julen,

tänker föresten på Tim nästan hela tiden.

Känner ju inte er mer än genom bloggen men med tre egna barn kan jag bara ana er förtvivlan...

Samtidigt som jag kikar in flera ggr per dag för att "kolla läget" så är jag så rädd för tråkiga besked.

Önskar att tomten kommit med en enda stor klapp i år,

nämligen underverket som vi alla önskar/hoppas på.

Var rädda om varandra och och hälsa Tim att han är fortfarande min stora Idol,

lillkillen är en fighter helt klart.

Många kramar ni är i mina tankar hela tiden.

2008-12-29 @ 16:31:52
Postat av: ewa o daniel

Varma Styrke-Kramar från oss !

ewa o daniel

2008-12-29 @ 16:56:38
Postat av: Therese (gotland)

Känner din skräck när jag läser det senaste inlägget. Det rusar i hela kroppen, illamående, man blir yr, tårarna skymmer blicken. Är sååå glad att han piggnade till igen.. Man vill ALDRIG att dem ska resa... men man kan heller aldrig vara beredd.. även om man förbereder sig! Varmaste tankar och kramar. Och en extra varm kram till Tim.. den lille, store kämpen. // Therese på gotland

2008-12-29 @ 17:10:12
URL: http://www.williamhedman.dinstudio.se
Postat av: Maria

Åh, stackars lille Tim=(

Hoppas han snart är på benen igen och kan se fram emot en underbar vår tillsammans med familj o vänner! Kämpa på Tim, du klarar detta=)

1000-tals styrkekramar Maria

2008-12-29 @ 17:10:15
URL: http://mariaherdebrant.blogg.se/
Postat av: Moa

Herregud vilken fruktansvärd natt! Hoppas hoppas att det var febern som gjorde det här och inget i hjärnan. håller tummarna hårt. KRAM!

2008-12-29 @ 17:11:00
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Kristina

Satt med andan i halsen när jag började läsa dagens blogg - vad är det som händer tänkte jag . Och då är Tim en helt främmande kille för mej , vad skulle ni föräldrar då känt i den stunden.En känsla av vanmakt,oro , sårbarhet men ändå har ni en inre styrka.Jag beundrar er.

Ta till vara varje dag , varje minut , varje sekund och hoppas ni känner den värme vi bloggläsare känner för er.

2008-12-29 @ 17:12:40
Postat av: anna

hoppas det var febern!

tusentals stärke kramar!

2008-12-29 @ 17:20:35
Postat av: S

Usch vilken natt, hoppas det var febern!

Hoppas ni kommer iväg till Skåne :)

2008-12-29 @ 17:56:25
URL: http://vaxjomalmros.blogg.se/
Postat av: Ia

Vad hemskt för er alla....jag håller både tummar o tår för att det var en tillfällighet!

kram Ia

2008-12-29 @ 18:46:56
Postat av: Åsa

Åh, vilken hemsk natt för er alla. Hoppas att det bara var febern som spökade. Kram till er alla. Tänker på Tim dagligen...

2008-12-29 @ 20:34:56
Postat av: frida

Ooooo jag sitter med tårar som rinner. Kan riktigt känna din panik och skräcken som du måste ha kännt!! Fy sjuttan var ni måste kämpa.



Tänker på er....

2008-12-29 @ 20:36:40
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Ida Ståhl

Usch, det låter som ni haft en jäklig natt, men rä glad att Tim piggnat till coh är sitt glada jag igen!

Hoppas helt enkelt att det berodde på febern och inte på prickarna!

Håller tummarna för att ni ska kunna komma ner hit till skåneland :)

Kram Ida

Ps, vad fin bloggen har blivit :)

2008-12-29 @ 20:43:40
URL: http://idastahl.blogg.se/
Postat av: Anna Rosensköld Oscars mamma

Jag tänker på er och förstår hur underbart det blir när ni får åka hem igen efter en sådan skräckfärd från Johan därhemma.

2008-12-29 @ 20:56:45
Postat av: Johanna

Jag ryser och blir helt tårögd... vad händer :-( Vilken fruktansvärd upplevelse, lilla Tim.



Jag är helt tom, men samtidigt såååå glad att Tim mår bättre idag.



Skriv snart igen om ni orkar.



Många kramar

2008-12-29 @ 21:14:43
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Marie

Jag hoppas av hela mitt hjärta att Tim mår bättre nu och att ni kommer iväg till Skåne (där jag för övrigt bor!)

Många kramar och tankar till er och främst till er fine kämpe Tim

2008-12-29 @ 22:38:17
Postat av: Peggy, karin o christian

kramar till er alla, hoppas ni får svar på era frågor.

2008-12-29 @ 23:34:40
Postat av: Angelica

Tänker på er!

2008-12-30 @ 00:20:12
URL: http://harmoni.devote.se
Postat av: Ulrika Färemo

Hej!

Förstår att marken skakar rejält under er just nu.

Jag tänker spontant epilepsi-anfall utlöst av feber. Också lättad att höra att Tim "repat sig" under dagen.

En dag i taget...

(Anna-Karin, jag har skrivit mer till dig, men lägger det i mail på Facebook.)

Varmaste kramar /Ulrika

2008-12-30 @ 01:02:17
URL: http://hem.passagen.se/dummapricken
Postat av: Rita

Finns som vanligt inte tillräckligt med ord...men någonstans mitt i känslan av vanvettig skräck och sorg känner jag en trygghet i att Tim själv ser att det är en resa och inget annat som kanske väntar.... Barn är så kloka...konstigt att vi glömmer det som är självklart för oss när vi är barn. Att vi är älskade, att vi är en del av någonting större än oss själva och att vi ständigt är på resa mot någonting.... All min omtanke till er och en miljard hurra-rop för Tim som är en sån grym fighter!!! Kram Rita

2008-12-30 @ 01:06:17
Postat av: Fam Nilsson

Hej,



Tänker på er och hoppas verkligen att ni kommer ner!



Kram

Henrik

2008-12-30 @ 01:15:12
Postat av: Boel

Tänker på er natt och dag, men som sagt så finns det inte ord för vad vi känner.

kramar i massor till Er allesammans.



Boel Stefan Marie och Christopher

2008-12-30 @ 07:58:26
Postat av: Therése

Jag finner inga bra ord att skriva ner nu men jag vill ändå ge Tim och ni övriga i familjen en stor kram för jag tror att ni behöver den så väl.



2008-12-30 @ 08:51:16
Postat av: Yvonne

Finner inga ord..tänker på er varje dag. Kramar i massor till er alla.

2008-12-30 @ 12:50:25
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

FY om man kände marken försvinna här av att bara läsa kan jag bara föreställa mig hur ni måste ha känt det.Hoppas att det blir fortsatt bättre så att resan till skåneland blir av. STORA styrkekramar till er alla och en stor lyckospark till Tim så att de där prickarna flyger sin kos.Kram från Varberg

2008-12-30 @ 14:14:02
Postat av: Elisabet Roslund

Vill skicka en hälsning till er och speciellt till Tim. Vilken kille du är, vilken superkille.

En Varm Kram till er alla/Elisabet

2008-12-30 @ 14:15:59
Postat av: Katarina

Tänker på er och sänder styrkekramar hoppas Tim mår bättre nu.

2008-12-30 @ 15:24:17
URL: http://gizmosmatte.blogg.se/
Postat av: cecilia

Tänker på er och på er fina pojke Tim...Finner inga ord, känner bara en oro och kniper min tumme att Tim får må så bra det bara går!!!Han är så fin och det är ni med!!!



Styrka till er och Tim

cecilia

2008-12-30 @ 15:38:18
Postat av: Cina

Åh, så skönt att Tim mår lite bättre. Tänker på er! Kram Cina

2008-12-30 @ 17:27:54
Postat av: Anna-Carin, Alex mamma(Nalles resa)

Fy vilken natt ni alla fick. Fortsätt ta till vara på Tims "Nya glada jag". Det är ur de små glada stunderna som man kan få lite påfyllning av ny energi, men det behöver jag nog inte säga till er för det verkar ni göra redan. Styrkekramar till er alla.

2008-12-30 @ 19:14:33
Postat av: Susanne

Vad ledsen jag blir,men ändå glad för att Tim piggade på sig...

Vilken hemsk upplevelse...

Kramar till er allihopa!!!

2008-12-30 @ 20:34:50
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: Mette

Tänker på er nästan varje sekund.Det var jobbigt att läsa senast anteckningen.Stackars er och stackars Tim.Om det finns någon gud hoppas jag att han ser till er nu!!!!!!!!!!

Kram Mette

2008-12-30 @ 22:06:42
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: trine

Hey Tim!! Hoppas du mår bättre nu och kan åka till Skåne. Skickar massor med uppmuntran ifrån Texas. Stay cool, man. Love, Trine

2008-12-31 @ 00:24:43
Postat av: Nettan, Juha, Emelie, Markus o Alex

Läser om er varje dag men inte ofta vi kommenterar. Ni ska veta att vi tänker på er. Hoppas nästa år blir bättre!!! Gott nytt år!!!

2008-12-31 @ 10:18:24
Postat av: Pia

Hej Tim!! Hoppas du och din familj har det bra. Ett riktigt Gott Nytt År!! Hoppas att 2009 blir ett bra år för er alla.

2008-12-31 @ 10:45:12
Postat av: Susanne

Är inne och tittar till er och önskar ett bra gott nytt år!!!Kram

2008-12-31 @ 12:47:49
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: Sanna

Hej Tim!

Hoppas du mår bättre!

Gott Nytt År till dig och din familj!

2008-12-31 @ 15:49:37
Postat av: Alex mamma

kramar till Tim...kämpa på allt va ni kan...har ni tid o lus så kan ni ju läsa om Alex äventyr i ambulansen...o vad som hände där precis före jul...www.arbetarbladet.se det står på första sidan i dag

2008-12-31 @ 16:08:12
URL: http://snabbfliza.zoomin.se
Postat av: Kristina

Hoppas att ni får avsluta detta år positivt.

Jag tänker mycket på er.



Kram

2008-12-31 @ 16:42:12
Postat av: Linda Karoline i Norge

Hjertet mitt gråter for dere alle, men blant alle tårer finnes også håp.Jeg ønsker dere alle en så fin aften som man kan ha og et godt nytt år.Du er en super ung mann,Tim! Krammer fra Linda Karoline,sønn og Fia hund.

2008-12-31 @ 18:22:52
Postat av: Ingela Lindberg

Hej Anna-Karin Janne, Tim o Johan

Ett GOTT nytt år önskar jag er. Blev sanslöst rädd när jag läste senaste blogginlägget... ber vrje dag att Tim ska bli frisk.



Vi har haft influensa här, men är på G igen. Om ni kommr ner skulle det vara roligt att se er.



Miljoner kramar från Hörby



Ingela

2008-12-31 @ 19:17:44
Postat av: trine

Gott Nytt År Tim och familj. Peace.

2009-01-01 @ 06:27:48
Postat av: Viktoria

Är in titt som tätt för att kolla om det har kommit någon uppdatering. Vill veta hur det ät med er alla. Hoppas att ni har det bra.

Skickar en god fortsättning och en hel hög med stärkande kramar från norr.

Kram

/Viktoria

2009-01-01 @ 12:57:15
Postat av: cecilia

Tänker på er och fina Tim, undrar hur han mår!!!Orolig här, sänder massor av styrka till er och Tim!!!!!!!

Kram cecilia

2009-01-01 @ 13:56:50
Postat av: Susanne

Kikar till er igen och önskar er ett gott nytt år!!!

2009-01-01 @ 19:11:21
URL: http://www.susilidus.blogspot.com
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

GOTT NYTT ÅR, jag hoppas av mitt hela mitt hjärta att 2009 ska bli ett år då undren sker och ni kan se tillbaka på med glädje(dvs Tim blir frisk),Stora styrkekramar till er alla från Varberg

2009-01-01 @ 21:53:33
Postat av: Margareta

Kickar ofta in hos er men har aldrig skrivit något tidigare.Men känner nu att jag vill skicka styrkekramar till er fantastiske Tim och till resten av familjen också förstås.Jag är så imponerad av er hela familjen, ni verkar vara en toppenfamilj och Tim är omgiven av så mycket kärlek.

Massor av styrkekramar till er alla och förhoppningar om ett GOTT NYTT ÅR!

2009-01-01 @ 23:39:02
Postat av: trine

Hur är det med Tim. Kan ni inte skriva en snabbis. Hoppas allt är OK. Kram från Texas

2009-01-02 @ 18:52:16
Postat av: Veronica

HOPPAS HOPPAS allt är ok med lille Tim,

min superhjälte..

Känner mig orolig,

hoppas allt är under kontroll.

Kramar till er alla!!

2009-01-02 @ 19:18:18
Postat av: Therése

Hoppas innerligt att Tim hämtar sig och att ni är hemma igen. (Kanske till och med så bra att ni har fått möjlighet att resa till Skåne?).



Kramar till er alla!

2009-01-02 @ 20:15:15
Postat av: Emili

Jisses!

Jag måste erkänna att jag beundrar eran styrka att orka..Har följt Timpa/er ett par månader nu och jag finner inga ord! Ni är underbara föräldrar, Tim har en underbar bror och Timpa Själv en är riktig hjälte! Jag önskar er verkligen all lycka och att lillgrabben blir på bättringsväg!!!



Många tankar och kramar till er alla!

2009-01-04 @ 03:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback