Hemma igen!

Hallå där i mörkret!
Nu är vi hemma igen. Skönt tycker jag. Det vart lite si o så med den här resan.  Men liver rullar vidare o Tim kämpar på.
Han fick nya cellgifter i fredags, Vincristin i dropp, nästa v påbörjas det i tablettform men ett annat läkemedel.Känns bra, trodde aldrig att jag skulle säga att det känns bra med cellgifter! Tim har ju varit giftfri i över ett halvår nu så jag tycker kroppen borde ta till sg det bättre nu. Hoppas!
Han har fortf svårt med balansen o talet pga förlamningen på vänster ansiktshalva.Stackarns. Tycker att Tim hanterar sin sjukdom med bravur, han skojar friskt med/om sina handikapp, istället för att sörja.
Tims värden var ju nere i botten innan vi reste, speciellt natriumhalten(salt) de låg på 124 i man ska ha 134, nu efter resan har han 139!!! Hurra, tänk att alla chips och salt med pommes gjorde susen!

Igår var Inga på besök från andra sidan stan. Hon gör en glad på nåt vis. En sprudlande energibrutta.
En annan som gör mig gööör glá är Lotta från UK. Tack för att Du finns här för oss.

En del har hört av sig o undrar vad Tim önskar sig i julklapp så jag tänkte lägga upp hans önskelista här på bloggen.

Johan är inne med Janne på ALB just nu o får vaccin mot vattkoppor. Det går på dagis IGEN!  Tim sover.
Over and out for now.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Moa

skönt att värdena gått upp och hoppas nu på att de här cellgifterna ska ge RESULTAT! kram

Postat av: Cina

Hej,och välkomna hem! Synd att resan inte blev riktigt vad ni hoppats på. Skönt att läsa om Tim´s humor.... Hoppas på en riktigt, riktigt GOD JUL & GOTT NYTT ÅR för er. Kram från Cina

2008-12-15 @ 19:21:34
Postat av: Anonym

Skönt att höra om värdena. Välkomna hem! Vi hörs av. Hälsa så gott./Kram/Lia

2008-12-15 @ 20:44:08
Postat av: MM

Hoppas ändå att det var skönt att komma iväg - även om det blev si och så.



"Härligt" med nya mediciner. På dom bara.

Kram till er alla, hoppas ni får en skön jul och nyårsledighet.

Kramar från oss/maria

Postat av: Peggy, karin o christian

hej å välkomna hem

här har det bara varit som vanligt. Skönt att höra att värdena är bättre. Hoppas vi hinner ses innan jul annars får ni ha det så gott.

kramizar från oss

2008-12-15 @ 22:13:37
Postat av: Anonym

Hej!

jag nu läst igenom hela eran blogg! har gråtit floder till tims låt! Den är så jäkla vacker! Kämpa för att få leva! Kämpa för att besegra den jävla cancern som har tagit så många liv!

Ha det bra.... Kämpa för att överleva! Jag tror på er!

pussar och kramar från en tjej som bryr sig

2008-12-15 @ 22:18:52
Postat av: Anonym

Hej. Jag tänker på er och ber för Tim.

Kram!

2008-12-15 @ 22:34:05
Postat av: Maria i Vagnhärad

Bra att Tim´s värden blivit bra. Bra med chips och skräpmat =)

Hoppas att "giftet" biter på dom "Dumma prickarna"

Kramar till familjen.

2008-12-16 @ 06:50:50
Postat av: Anna i Ö-by

Ni lever ju under en sån press. Och förväntningarna på en resa kan ju ofta vara större än resultatet.

Imponerande att ni kom iväg och hoppas att det gjorde gott ändå.



Hoppas att de kommit fram till någon riktigt fiffig kombination av cellgifter nu.



///

2008-12-16 @ 10:16:10
URL: http://www.metrobloggen.se/mds
Postat av: Åsa

Skönt att höra att ni är hemma igen och att Tims värden blivit bättre! Hoppas att han får effekt av cytostatikan nu, det borde vara dags för lite positiva nyheter nu.

En fin jul önskar jag er, kramar från mig.

2008-12-16 @ 10:48:41
Postat av: Rita

Svårt att glädjas över en vecka i solen när det känns som om molnen hänger över er ändå hela tiden, kan jag tänka. Men underbart att värdena ser bättre ut och tummarna hålls för att cellgifterna ska ge verkan! Ni hanterar alla Tims sjukdom med bravur! Hoppas ni kan få utrymme att njuta lite av julmys. Kram Rita

2008-12-16 @ 13:11:27
Postat av: Amira

Hoppas resultatet blir så som ni hoppas...håller tummarna för er

2008-12-16 @ 13:41:48
Postat av: Denise

Hej, jag läste i ett äldre inlägg du skrivit att du vill ha hjälp med design och jag hjälper dig gärna GRATIS. Skulle vara riktigt roligt att göra eran design. Skriv en kommentar i min blogg om du är intresserad http://finastt.blogg.se



Hoppas Tim mår bra

/Denise

2008-12-16 @ 17:27:17
URL: http://finastt.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hej och välkomna tillbaka till Moder Sveas rike. Vi håller alla tummarna att cellgifterna ska ta "skiten"en gång för alla nu.Bra att Tim har ett gott humör och håller modet uppe det underlättar och endel säger att ett gott humör gör halva jobbet. Jag tror så med. om inte annat blir livet lite lättare och roligare. Kämpa på allihop. Stora styrkekramar från Varberg

2008-12-16 @ 18:26:03
Postat av: Linnea

Jag sitter i samma båt som er, fast på andra sidan..Min pappa lider av cancer, en allvarlig sådan. Man känner sig så maktlös...HATAR denna mörka svarta sjukdom som suger livet ur den man älskar mest av allt! Men jag tror på Tim, han verkar vara en liten kämpe! Hoppas ni får en fin och mysig jul! Många kramar

2008-12-16 @ 22:12:41
Postat av: anette

välkomna hem, vi har tänkt på er och undrat hur ni haft det. vi hörs på luren puss o kram

2008-12-17 @ 21:58:04
Postat av: Monica R

Hej!

vad skönt att ni iaf kom iväg! Kan tänka mej att det är mycket blandade känslor..

chips är kanon! det kör jag med på somrarna, tar med till stranden mm, då dricker barnen bra också ler och de tycker de är jätteonyttiga!



Kram, mina tankar är ofta hos er.

Monica R

2008-12-18 @ 10:05:35
Postat av: annika

är en helt okänd person som är inne och läser ofta. Ja, vad fan ska man säga. Jag sänder styrketankar åt ert håll och önskar ett mirakel för Tim i julklapp,

Ser just nu på skit på tv och skräms över hur stora vildsvin egentligen är!! Har vi sån skit här i skogarna?? Huvva..

2008-12-18 @ 12:53:48
Postat av: vvindensmelodi

Välkommen tillbaka,,,förstår om resan har bjudit på både skratt och tårar. Men det är alltid skönt att vara hemma. va bra att värdena har stigit :-) Härligt!



Kramar i massor

2008-12-19 @ 23:20:06
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: rocker

Var med i tävlingen min, där du kan vinna två st armband! :)

2008-12-19 @ 23:25:15
URL: http://rockstaaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback