What a week! Lite uppdateringar

Pappa min har fått en hjärtinfarkt. Mamma ringde sent i förrgår kväll o berättade att de hade fått ringa efter en ambulans. Det tog nästan upp till en halvtimme för den o komma dit ut. Envisa pappa vägrade att åka ambulans han ville hellre ta en taxi.Ja jag säger o det....  Nu ligger han på DS ett par dagar o får gå igenom en massa kontroller. Pappsen häng kvar!

Tim har haft låga blodvärden så förra veckan fick han fylla på blod i ett par timmar, efter det ringde de o sa att hans trombocyter oxå är låga så han får inte få hårda slag el nåt sånt . Då kan han få inre blödningar! Inte nog med det nu är neutrofilerna låga... alltså är infektionsrisken är hög. Annars är allt bara fint! *S*

Han är pigg o glad o längtar efter en hund. Vi ska nämnligen titta på en schnauzer dag. Såg en annons på blocket o ringde men först ska man bli "godkänd" så vi får se hur det går i kväll. Jag är velig om jag verkligen orkar det här men Tim behöver nåt positivt i livet så varför inte! Visst det blir mycket pyssel när man ska åka bort o så. Men en liten valp livar ju upp tillvaron inbillar jag mig ;)
Allt löser sig!
Namnsförslag?


I  fredags var vi på Junibacken, BCF hade ett journalist stipendium o dela ut till bästa artikel om barncancer. Helena(söta, rara,goa) som skrev om Tim i KP var en av de tre nominerade i Sverige. image211
Tyvärr gick priset till en annan tjej.Men jag hoppas att hon inte blev alltför besviken. Vi hade en kväll med trevligt sällskap o smarriga pannkakor  iallafall.

Jag måste ge en eloge till I´s mamma Helene , hon är ju ett energiknipppe utan like. We love you!
Ber om ursäkt om vi inte hann prata så mycket i fredags. Fika nån dag kanske?
image212
Nu ska jag titta på Jennifer som är hos Malou´s efter tio på tv4 som ska berätta om sin cancer. Super söt tjej o kalasrolig mamma. Tim blev så förtjust i henne, Jennifer alltså :)

Ha en fin vecka o var rädda om varandra!
Lämna gärna ett spår efter dig!

http://hem.bredband.net/b333120


Kommentarer
Postat av: Mamma

Starkt av er!

2008-02-20 @ 10:43:21
Postat av: Anette

Hej!
Hoppas allt går bra med din pappa.
Va jobbet att Tims värden är så låga, hoppas verkligen att det vänder uppåt snabbt.

Åh en valp vad mysigt, det är ju faktiskt väldigt uppiggande. För oss är det ju 4 år sedan våran "best" var valp. Jag är jätteglad för våran hund, har ju varit sjukskriven sen -99 så man har ju ett underbart sällskap.
http://web.comhem.se/kemppinen/

Ha en bra dag.
Många kramar Anette

Postat av: Anna (en trogen läsare)

Tänker på dig och hoppas allt går bra med din pappa! Hälsa Tim att en tjej från Solna läser "hans" blogg varje dag och tycker att han är supersöt! =) /Anna

2008-02-20 @ 19:15:13
Postat av: Pernilla

Hej Tim och familjen!
Vad tråkigt med morfar..Hoppas att han repar sig fort!
Såå klart att ni ska ha en hund till Tim..
Tussen tycker jag är ett bra namn..Tim o Tussen! Gulligt..Måste såklart göra lite,lite reklam då eftersom min man gör bilhundburar! Det måste man ju ha

;-)
primek bilhundbur heter den!
Ha en fortsatt trevlig kväll,hoppas att "Tusse" blir er!
Kul att du, Anna- karin tittat förbi hos mig idag!
Kram på er

2008-02-20 @ 21:35:09
URL: http://familjenwiberg.blogg.se
Postat av: Birgitta-farmor-mormor

Hoppas att allt blir bra med din pappa och att Tims värden blir bättre. Har haft en dvärgschnauzer med namnet Turbo som passade bra till en underbar hund men med fart i. Hoppas att Tims önskan om en hund går i uppfyllelse det kan han behöva.
Kramar till er alla Birgitta

2008-02-21 @ 00:16:35
Postat av: Tina

Åh vad härligt med hundvalp. Vi köpte ju Malte för ca 2 år sedan (mycket för Irmas skull såklart). Det har vi aldrig ångrat. Det är så härligt med hundar, de bara ger och ger och kräver inte mycket tillbaka.

Tråkigt med din pappa, hoppas han kryar på sig.

Såg Tim i tidningen idag (barn o cancer), det verkar bra med den där killgruppen.

Ta hand om er. Många tankar till er. Kram Tina

2008-02-22 @ 14:44:39
URL: http://www.irma.snabber.se
Postat av: Helene, Ivars mamma

Oj, vad jobbigt med din pappa, hoppas hoppas att han är bättre nu och att Tims värden också är på väg upp igen?
Jobbigt när de blir så sköra...Ivar har åkt med min syrra på sportlov till grövelsjön, härligt för honom.

Tack goa du för fan-clubliknande ord i din blogg. Du är också bäst vet du...vi är lika bäst båda två helt enkelt.

Kram kram
Helene

2008-02-23 @ 12:56:38
Postat av: Susanne

Jobbigt med allt som händer just nu men snart kommer en vind som tar upp er alla!
Tänker på Tim och familjen varje dag!

Pärlhjärtat Johan gjorde finns i mitt kök här i Umeå :)

2008-02-24 @ 15:16:05
URL: http://susanneottosson.blogspot.com
Postat av: Boel

Hej!
Vilken lite söt hundvalp, ja det kan nog lätta upp i allt Ni lever i nu. Vi håller alla tummarna för Er.

kram Boel Stefan och barnen

2008-02-25 @ 10:28:57
Postat av: Jossi

Vad mysigt med en liten hund, skulle jag också vilja ha :)
Åh önskar dej alla styrke kramar Tim, du är jätte stark!
Kramar från en som alltid läser er blogg!

2008-02-27 @ 17:57:16
URL: http://josefineaspeteg.blogg.se
Postat av: Maria

Hej på er.
Tipsar om ett nytt forum:
http://barncancer.egetforum.se/forum/index.php

Postat av: Rita

Är det din pappas första hjärtinfarkt? Jag vill bara peppa lite och berätta att min pappa fick sin infarkt när han var bara 43 år men är nu över 60 och lever, trots sjukpensionering, ett aktivt liv och har jättebra värden! Svenska hjärtläkare tillhör de bästa i världen vad jag har förstått! En schnauzer!!! Jag blir sååå avundsjuk - det är min drömhund! Men tyvärr är både make och son pälsdjursallergiker (kattallergiker egentligen men man bör inte skaffa andra pälsdjur eftersom allergin då kan förvärras) så jag får nöja mig med att titta på andras fina schnauzrar (skriver man så?). Sköt om er och hoppas att Js värden snart blir bättre!

2008-03-02 @ 00:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback