Liten andningspaus

Omedelbart efter vi skrivit det senaste inlägget lyckades Tim får ur sig en hel del från tarmen!
Vi tvättade honom och Ak masserade hans mage för att lindra smärtan från den stora kulan.
Hon höll på en lång stund och efter ett tag så tryckte hon lite hårdare på magen varpå en stråle med kiss rinner ut?
Då slår det oss plötsligt!! Fan det är inte det vi trodde som trycker på? det är urinbåsan som är full av kiss,sprängfärdig!!
Hon fortsatte att trycka och vi fick ut en hel del. Hemsjukvården kom hem och satte en Kateter på honom men den visade sig några timmar senare inte fungera?
Cecilia och Annika från samma instans kom tillbaka och lyckades få den att jobba,så nu ligger han där avslappnad och kulan på magen är borta(puh).
Så fruktansvärt jäkla skönt det kändes att det problemet blev löst! han måste ha haft en extrem smärta pga det.
Det absurda med det är ju att den funktionen börjar sättas ner men Tim dricker fortfarande mycket!! Dom två sakerna går ju inte direkt hand i hand så det problemet ur världen känns kanon!!
Även om det är tvärmörkt i situationen så vill man inte att han ska ligga med en blåsa som en ballong? som sagt,mycket skönt.
han får ur sig lite ord emellanåt men för det mesta ligger han och tittar bara.
Sorry men nu är man bra trött så vi skriver mer när vi kan.
Hörs då!!


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Stackars stackars er, fyfan så vidrig situation ni sitter i. Sånt här borde inte få hända. Jag blir så ledsen och förbannad. Ni är så tappra, önskar så att jag kunde göra lilla Tim frisk. Världen är så enormt orättvist. En stor megakram till er!!

Postat av: Ingrid S

Sänder många varma tankar till er igen och jag lovar att de är varma.

2009-05-01 @ 00:58:24
Postat av: Åsa

Hoppas att ni får en lugn natt utan allt för stora problem. Skönt att det rättade till sig med magen och blåsan. Kramen från mig...

2009-05-01 @ 01:06:47
Postat av: mögel

Vi är glada att ni lyckades hitta en liten lösning som underlättar Tims smärta. ni kämpar på, hela familjen ahlgren. Många kramar till er alla, från hela familjen mögel <3

2009-05-01 @ 01:07:26
Postat av: karin

Jag har tänkt och tänkt på Tims svullna mage, och eftersom han (älskade vännen) ej intar föda vad jag förstår så är det ju självklart vätska från urinblåsa, hoppas älskade lilla Tim nu blir tappad på vätska. det är inte lätt att veta vad det onda sitter ngn stans, men jag undrar fortfarande varför inte en morfinpump funkar? men det vet ju ni varför. Skänker helande vitt ljus och tusen sryrkekramar. Karin

2009-05-01 @ 01:57:03
Postat av: karin

Jag förstår inte att sjukvården inte kunde se att eran älskade Tims svullnad var vätska ( från urinblåsan) Vad jag förstår så vårdar ni eran älskade son hemma, men jag tycker ändå att sjukvården borde ha sett att den svullnad i buken var vätska. Eran Älskade tappra krigare Tim ska inte behöva kriga i onödan.

2009-05-01 @ 02:05:21
Postat av: Rebecca

Jag sitter helt tårögd.

Många varma kramar..

2009-05-01 @ 02:08:47
URL: http://augustchild.blogg.se/
Postat av: Eva

Kom igen allihopa som läser bloggen. Nu fyller vi Tims postgirokonto 153 3993-0 med massor av pengar så att familjen Ahlgren känner vilket stöd de har bland oss alla kända och okända vänner.



Kramar från en okänd men ändå en vän

2009-05-01 @ 02:10:55
Postat av: Alex mamma (Ewings sarcom)

fantastiska människor fortsätt att kämpa....

2009-05-01 @ 03:12:28
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se
Postat av: Elisabet Roslund

Skickar Styrka, massor av styrka och Kraft till er.............och en Kraaam............

2009-05-01 @ 07:45:14
Postat av: Tina o Thomas

Åh, vilken lättnad att han fick ur sig lite. Det gör ju inte i hela min kropp när jag tänker på hur att han varit sprängfylld, hur ska det då inte kännas för honom. Fina Tim.

Jag förstår att allt känns outhärdligt men ni är fantastiska i allt ni gör. Läste ett inlägg ovan och undrar också om morfinpump? Ger inte det ett bättre flöde plus att man kan gå upp i dos så fort smärtan ökar? (Vi tyckte den fungerade jättebra men alla är ju olika)

Vi finns här om det är något. Stor kram från Tina o Thomas

2009-05-01 @ 08:25:13
Postat av: Boel

Ni är helt underbara och med en sådan styrka som orkar ge oss alla utanför så mycket information. Timpa stackare, måste varit skönt att få ur sig allt kiss. Måste ha gjort jätte ont. Skönt med lite lättnad i allt helvete.



Kramis

Boel

2009-05-01 @ 08:25:47
Postat av: Malin...

Tänker på er... Tacksam för de små lättnaderna i er just nu så grymt tuffa tillvaro. Även ett mycket litet ljus syns i mörkret.

2009-05-01 @ 08:31:29
Postat av: Milla

Tänker på er och skickar styrke kramar! Milla

2009-05-01 @ 09:27:02
Postat av: julia

Stackars er och stackars Tim. Skönt ändå att kunna lätta på trycket både här och där... Tänker på er galet mkt!

Kramar

2009-05-01 @ 09:28:05
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Anna

Men så skönt att en den smärta iaf har upphört...men oj vad han måste haft ont, stackarn. Tycker oxå att de va konstigt att sjukvården inte sett nåt men men nu är den ju borta och de är ju jätte bra. Känner med er, fy vad ni måste gå igenom tänker på er och sänder er massor av styrke kramar KRAM KRAM Anna Ronnie MARCUS Jennie

2009-05-01 @ 10:21:08
Postat av: Fredrik

http://barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Egen-insamling/Insamlingar/Keep-it-up-Tim/ en insamling för Tim

2009-05-01 @ 10:36:03
Postat av: Ima

Så många är med er, tänker på er, ber för er och tänder ljus. Vi fortsätter beundra er familj för ork kraft och vilja att ha lust/ork att hålla oss, "vid sidan om", uppdaterade. Vi fortsätter gråta och bli bestörta över att ni ska behöva gå igenom detta "hell". Tim, huvudpersonen i det hela, som med ett kämpande utan dess like, som är med så länge han känner livet inom sig, han verkar alltid ha varit en hjälte, att inte vilja ge upp. En kämpe! Han skriver verkligen under det nu, på alla sätt.

Massa varma kramar till lillebror Johan...

Varma kramar och tankar till er



Ima



2009-05-01 @ 10:55:46
URL: http://lifeofima.blogspot.com
Postat av: Maggan

Ni har min stora beundran över er ork att gå mellan hopp och förtvivlan i så många år i detta outhärdliga som ni befinner er i. Man kan inte låta bli att oroas av era egna hälsotillstånd och jag hoppas att ni har ett stort stöd som tar hand om er den dag ni behöver det. Försöker sända tankekraft och värme till er alla även far och morföräldrar. Skönt att Tim har fått en liten lindring, han måtte vara ovanligt stark och envis, både för och nackdel för honom.Man känner sig maktlös, vad ska inte då ni känna? VARM KRAM TILL ER ALLA!

2009-05-01 @ 11:24:50
Postat av: Toni

Har följt Tims kamp varje dag i ett år. Vet inte ens vilka ni är mer än genom bloggen. Mina ögon tåras varje dag jag läser. Känns hemskt att det inte finns mer att gör för Tim. Det måste verkligen startas en insamling i hans namn, han får aldrig glömmas.



Mina änglar som är där uppe kommer ta hand om honom så småningom.

2009-05-01 @ 11:49:43
Postat av: Pysan

Oj.. så skönt att problemet löste sig för honom..



Tänker på er..



Kram Pys

2009-05-01 @ 12:19:32
URL: http://pysan.wordpress.com
Postat av: Johanna

Ja att ligga med en sprängfylld blåsa är ju allt annat än skönt. Vilken tur att ni det löste sig, skönt att Tim inte behöver känna det obehaget mer.



Tänker på er så mycket.... ord saknas i vanlig ordning



Många kramar

2009-05-01 @ 12:41:00
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Margaretha

Tänker på er o vill ge kramar i mängd.

2009-05-01 @ 12:43:51
Postat av: Moa

så skönt mitt i allt att ni hittade orsaken där så han fick ur sig lite så att någon del av all smärta försvinner. fy fan för det här, som jag skrivit så många gånger innan :(

många kramar!

2009-05-01 @ 13:51:28
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Veronica

Skönt att Timpa fått kissa,

jag sitter och lyssnar på mediasidan-Tim blir så verklig för mig när man hör hans spröda fina stämma...

Orkar inte vara/tänka logiskt hela tiden gråter och förbannar hans/ert öde VAD ÄR MENINGEN MED DETTA?!!

SÅ JVLA ORÄTTVIST.. Finns det ngn troende människa som på denna sida kan förklara för mig vad som är meningen med detta..

Tror på mitt eget lilla vis,typ att himlem finns och är ett bra ställe men VARFÖR ska Tim dit nu?

Hans liv har ju just börjat..

Är det sant som dom säger att dem gud älskar mest reser tidigt:(









2009-05-01 @ 15:34:14
Postat av: Rita

Fina duktiga kämpar till människor! Ni är i mitt sinne dygnet om och jag tänker på er, på Tim och på lille Johan. Underbart att han fick ur sig sitt kiss! Ni gör så bra för er lille kille trots att ni är i sånt lidande själva. Massor med kramar till er och en och annan tår av medlidande med denna överjävliga verklighet ni lever i.

2009-05-01 @ 17:00:53
Postat av: marie wettergren

Klart att Tim ska ha det så bra som möjligt den tid som finns kvar det vill man ju att alla ska ha . Måste känns skönt för honom att bli av med allt kiss. Kram

2009-05-01 @ 17:23:56
Postat av: Anonym



http://www.barncancerfonden.se/3240





2009-05-01 @ 18:21:09
Postat av: emelie

puss & kram!!

2009-05-01 @ 18:24:33
URL: http://cooorpsebride.blogg.se/
Postat av: Boel

Stor kram från Kjelle, Boel, Elinor o Pierre... Skönt att solen lyser

2009-05-01 @ 19:27:32
Postat av: Maria Landskrona

Sänder tusen tankar till er. kram Maria

2009-05-01 @ 19:28:39
Postat av: Ann-Charlotte

Vad ni får kämpa !!

Borde inte sjukvården hjälpa er med sånt här ?

Kram Ann-Charlotte Sören Lina S W

2009-05-01 @ 20:03:11
Postat av: Sara

Jag vet inte hur många gånger om dagen jag går in och tittar hur ni har det. Första gången är direkt jag kommit till jobbet och hinner då bara snabbt ögna igenom om ni skrivit något nytt. Efter någon timmes arbete så kan jag sätta mig ner och läsa mer ordentligt. Och det hinner jag med några fler gånger under dagen. Varje gång vill jag lämna en kommentar men det är så svårt att veta vad jag ska skriva egentligen...jag vill ju bara att ni ska känna att man kommer in och läser och verkligen känner att man vill stötta er. Jag känner er ju inte i verkliga livet så det är ju svårt förstås, förutom att skicka en liten kommentar. Jag hoppas innerligt att Tim har det lättare idag och att det därmed lättar lite för alla er andra!



Massor av varma kramar till hela familjen men allra särskilt till supersöta Tim!

2009-05-01 @ 20:34:38
Postat av: Amanda

är en ny läsare av din blogg. och jag vet inte vad jag ska säga. tårarna rinner ner för mina kinder. att livet kan vara så orättvist. varför ska just eran älskade lilla tim behöva ha cancer? skänker mina varmaste tankar till er. hoppas han får en fin sista tid tillsammans med sina nära o kära. mängder av kramar Amanda

2009-05-01 @ 22:59:14
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: theWitch

Det är futtigt att med ord ens försöka uttrycka det jag känner när jag läser om Tims och er omänskliga kamp. Mitt hjärta slits i stycken och jag gråter förtvivlat.

Mitt i den förtvivlan som jag känner med er, så rinner mitt hjärta över av värme och kärlek till er. Till Tim.



Min äldste son är jämngammal med Tim (bara det räcker för att jag skall gå sönder inombords). En av sonens klasskamrater har leukemi, och jag har (av rädsla, skräck och sorg) inte vågat höra av mig till honom och hans familj. Men den styrka ni visar och förmedlar genom att blogga har gjort att jag kunnat/vågat gå från tanke till handling; jag har gjort det.

Att ni delar med er gör mig till en bättre, mer ödmjuk människa.



Ni finns i mina tankar många gånger varje dag. Jag hoppas att åtminstone ett uns av den värme och kärlek jag känner, når fram till er.



När Tim får frid hos änglarna, så får han det med stark och trygg visshet om att han har de mest fantastiska och kärleksfulla föräldrar ett barn någonsin kan ha. Er kärlek kommer han att bära med sig i evigheten.



Jag önskar så innerligt att jag kunde komma och blåsa all min värme och kärlek över er.

2009-05-01 @ 23:14:12
URL: http://thewitch.se
Postat av: Siss

Väldigt underligt att inte sjukvårdpersonalen kunde räkna ut var Tims svullna mage kom ifrån?!

Jag, som bara läser bloggen, tänkte till igår och skrev oxå i en kommentar, om att det kanske kunde vara ngt annat än att han behövde bajsa!!

Jo, jag har jobbart inom vården i hela mitt liv men de som har hand om T ska väl oxå kunna tänka????

Detta är ju såååå onödigt lidande..



Nu när inget mirakel har skett, så ber jag om att det ska gå snabbt och att T vågar släppa taget och gå vidare till en värld utan smärtor och plåga.

Döden är inte farlig, men vi vill ju inte mista våra kära....men JAG är förvissad om att vi möts igen en dag.....

Kramar till er alla

2009-05-01 @ 23:50:29
Postat av: Giesela

Sitter här i natten och skickar all energi som jag har till er. Vi har 4 st ljus tända ett för var och en i familjen, ett stort till dig Tim och några mindre till mamma, pappa och lillebror. Det måste ske ett mirakel. Kram Giesela

2009-05-02 @ 00:19:57
URL: http://www.realrinse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback