Begravning 26/5-09 11.30




Vår älskade Hjälte

Tim Ahlgren

* 19 mars 1997

Vår ängel har fått vingar

den 7 maj 2009

MAMMA och PAPPA

JOHAN

Släkt och alla vänner


Jag är stark

och jag kan känna livet inom mig

Jag kan allt

och allting kommer ordna sig

Tim Ahlgren


Tim, älskade lilla ängel,

den finaste av fina.

Du finns i våra hjärtan

tills vi möts igen.

Mormor och Morfar

Begravningen äger rum tisdagen den 26/5 kl 11.30

i Heliga Korsets kapell, Skogskyrkogården. Tim gillar blommor

men tänk gärna även på Tims minnesfond pg 153 39 930.

Ljus klädsel.


Veckan som har gått har varit ok även om saknaden är fruktansvärt olidlig! Johan är lite upp o ner mellan varven och har det rätt jobbigt nu.
Vi har haft mycket att göra ang. begravningen som står på tur,massor att tänka på!
Begravningen är öppen för alla eftersom Tim har berört så många människor där ute, informationen står ju i annonsen som är här ovanför och den kommer ut i DN imorgon Lördag.
Svinto är hemma igen och vi märker på honom att han tycker någon saknas?
Fan det känns så overkligt allting! så fort man ser ett foto på Tim så blir man helt knäckt!! UNDERBARA KILLE!!
Livet är så jäkla konstigt? man fattar inte vad det går ut på egentligen helt stört är det.....ja ja! hörs igen



Kommentarer
Postat av: Sanne

Jag bara gråter och gråter. Kan inte för mitt liv förstå den smärta ni måste känna just nu. Tänker på er varje dag och önskar att jag kunde få detta ogjort - vrida tillbaka tiden och ordna allt!

Postat av: Eva

Hej!

Jag känner inte er men har följt er här ett tag nu.

Förstår att ni har det jobbigt nu. Jag har själv följt ett barn till sista vilan. Önskar av hela mitt hjärta att ni fått ha er fantastiska gosse kvar hos er. Man slutar aldrig sakna. Det är snart 25 år sedan min dotter dog men saknaden har inte blivit mindre. Önskar er allt gott här i livet.

Ta väl hand om er och er fina pojk

2009-05-15 @ 23:00:39
Postat av: julia

Vilken vacker annons ni lagt ut. Tänker på er i mängder.

Massor av kramar

2009-05-15 @ 23:11:10
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Kicki

Tänker på Er! Många Kramar med Energi

2009-05-15 @ 23:20:07
URL: http://kilden.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hejsan alla,

förstår att detta varit den längsta veckan i era liv ååå vad jag önskar att det inte behövde vara så. Johan måste greppa något så stort så det inte ens fanns i hans värld, ge han en extra kram han kan behöva den.Svinto saknar säkert Tim på sitt lilla hundvis han hade säkert redan förstått men undrar nog varför ni inte beter er som vanligt. Skickar stora styrkekramar till er alla och hoppas helgen blir så bra den kan. Kramar från varberg

2009-05-15 @ 23:26:05
Postat av: annaE

jag skänker er en tanke då och då

ta hand om varandra nu.massor av kramar

anna

2009-05-15 @ 23:26:26
Postat av: Josefin

Liksom alla andra som läser här så känner jag såå mycket med er!

Jag har aldrig tidigare tänkt på eller reflekterat direkt över barncancer(kanske för att jag själv är endast 24 år och utan egna barn än så länge)men efter att jag följt Tim och er i familjen så är jag som förbytt. Nu har jag som "mål" i mitt stödjande att köpa nån av presenterna som finns på barncancerfondens hemsida härnäst nu när vänner fyller år osv. Istället för att bara köpa något, så köp något därifrån, så gör det även gott.

Stora varma kramar till er!

2009-05-15 @ 23:31:49
Postat av: Ännelaij

Det ÄR olidligt nrä man nyss mist någon älskad.

Tyvärr är det så att det KAN kännas värre efter begravningen då flera andra tycker att det värsta är över och man ska vara glad igen.



Jag vet, tyvärr.



Måga kramar

/A

2009-05-15 @ 23:33:25
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Ann-Charlotte

Tack för att ni har lagt ut info om begravningen .

Kram

Lina Sören Ann-Charlotte s W

2009-05-15 @ 23:58:52
Postat av: Malin...

Det känns inte som om det finns något att säga. Ändå vill jag säga något. Tänker på er...

Kram

2009-05-16 @ 00:04:29
Postat av: Gabriella

Vilken svår tid, den första veckan efter att er ängel fått vingar ...



Så vackert skrivet, vilken fin annons!



Ni är fortfarande alltid i mina tankar. Vill krama om er alla och sända en extra kram till Johan.





Kramar!

2009-05-16 @ 01:10:41
Postat av: Emma

Kramiz, så fel :(

2009-05-16 @ 01:35:36
Postat av: Boel

Sänder Er styrka och kramar, orden tar slut och man är som sagt mållös, Tim och hans underbara familj har fastnat i så många huvuden och berört så många.



kramis

2009-05-16 @ 07:28:17
Postat av: Marie Wettergren

När jag läste denna dödsannons så rann tårarna igen.

Så fint att ha med Tims egna ord i annonsen. Beundrar er då ni orkar att ta er tid till oss som bryrs om er och tänker på er. Kram Marie i Motala

2009-05-16 @ 08:59:49
Postat av: Therése

Hej!



Varma kramar till er allihop!



2009-05-16 @ 09:38:15
Postat av: Andréas Lindholm

Sätter snart in på minnesfonden, vi tände ljus för er igår kväll kl 22:00, Finns att se bilder på nu på facebook,



Ta hand om er



Kramar

2009-05-16 @ 09:43:58
Postat av: Frida

Ni är helt fantastiska!

Jag har inte så svårt att förstå varför Tim är som han är!!!



Värme, kraft & styrka till Er alla <3

2009-05-16 @ 09:45:25
Postat av: Majvor

Allas vår hjälte Tim har fått sina vingar och vi kan bara ödmjukt tacka er Anna-Karin, Janne och Johan.

Tack ni underbara för att ni låtit oss vara med!

Inte ett öga torrt när vi läste Tims egna ord i dödsannonsen.

Tänk sen att i ska ha en öppen begravning så att vi som följt Tims kamp har möjlighet att visa vår delaktighet.

Ni är hjältar och är en förebild för oss.



Kram kram kram

2009-05-16 @ 09:56:32
Postat av: Mette

Så veckert och så personligt.

Tror att Tim har det bra nu.

Ni här på jorden har en jobbig tid.

Skriver som en annan som kommenterat

att det bir tyvärr värre ändå när

begravningen är över.

Men tänk på att Tim har det bra nu.

Ingen smärta kan nå honom.

Denna jävla sjukdom.

Inget-jag säger inget,barn skulle

behöva gå igenom det er ängel gjort.

Kram

2009-05-16 @ 10:16:22
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: cecilia

Tårarna rinner...sån fin kille han är er Tim. Ja ÄR, för han kommer aldrig att försvinna. Min tror och hopp är att man möter sina älskade sen när ens tid är ute...

Underbara fina ord om er Tim i annonsen. Jag ger er all min styrka inför begravningen. Finaste familj...lider så med er, kram Cecilia

2009-05-16 @ 10:43:46
Postat av: Suzanne

Hej! Har läst er om er resa rätt länge nu, men inte skrivit nåt...orden saknas.



Tänker mycket på er nu, minns som igår hur det var...

Jag förlorade min syster för länge sen i Wilms...det är 35 år sen nu, men saknaden finns alltid.



Många styrkekramar från mig.

2009-05-16 @ 10:53:54
Postat av: Pysan

Tänker på er ska ni veta....



Hoppas att vädret blir fint och att det blir fint med begravningen.. Det är ett avslut.. men också en början...



Ta hand om er.. och lev nu...



Kram Pys

2009-05-16 @ 10:59:44
URL: http://pysan.wordpress.com
Postat av: Millan

Hej Familjen! Åh, vilken vacker annons. Vilken underbar ide att ta med Tims text. Förstår att saknaden är svår...Ta hand om er och krama Johan. Många varma kramar Millan

2009-05-16 @ 13:07:07
Postat av: Moa

Hej

vacker annons, kan inte fatta att det är mer än en vecka sen tim lämnade er. Hoppas begravningen blir jättefin! Hade jag bott i stockholmstrakten hade jag absolut kommit, nu har jag iaf lämnat en minnesgåva till barncancerfonden (gjorde det för nån vecka sen så lappen kommer nog en bra stund innan begravningen).



Många kramar!

2009-05-16 @ 13:46:17
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Anna (Pandan)

Hej!

Vilken fin annons det var i DN i dag! Jätte fins med Tims egna ord! Många kramar från oss i Farsta! Krama extra mycket på Johan!



KRAM

2009-05-16 @ 14:07:57
Postat av: Maria

Kramar!

2009-05-16 @ 15:15:12
Postat av: Johanna

Så fint ni har skrivit....



Önskar jag bodde närmare så jag kunde gått på Tims begravning. Men han kommer finnas nära i mina tankar framför allt den dagen...



Stor kram till er alla

2009-05-16 @ 15:31:56
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Maria Landskrona

tänker på er.

2009-05-16 @ 17:49:27
Postat av: Elisabet Roslund, änglamamma

Jag vet hur noga man är att ALLT ska bli så bra som det bara kan.......även att orka med en begravning. Helt fel, helt sjukt helt vansinnigt att man ska behöva vara med om att begrava sitt eget barn. Så många tankar som finns inom mig, så många kramar jag vill ge er....



"Vi ses igen men skynda inte"

2009-05-16 @ 17:54:46
Postat av: Jossan

Så overkligt, så fel! Vad finns att säga ord är överflödiga, tänker på er och er fina Tim! Han finns med er!

2009-05-16 @ 18:03:26
Postat av: Katarina

Fin annons till en fin kille, tänker på er och sänder styrkekramar i massor varje dag.

2009-05-16 @ 18:35:15
URL: http://gizmosmatte.blogg.se/
Postat av: Monica

Tänker så ofta på er! Och som så många andra vill jag oxå säga tack att ni orkar med att tänka på oss som följer er här!

Jättefin annons! Fint att ha med från hans sång! :-)

Ta hand om varandra och ge Johan en extra kram!

2009-05-16 @ 18:58:23
URL: http://mogika.blogg.se/
Postat av: Amanda

tårarna rinner och jag finner inga ord. varför ska livet vara så orättvist? jätte fin annons och bild på er underbara kämpe Tim. Mängder av styrkekramar i denna svåra stund..//Amanda

2009-05-17 @ 22:47:57
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Maria Henriksson

Hej,

en sådan smärta att begrava sitt vackra barn. Det går inte att föreställa sig. Tänker på er mycket. Samma dag som Tim begravs åker jag med jobbet till Kenya men jag ska tänka på er hela dagen. Jag är med er även om jag inte kan närvara.

Kramar i massor,

Maria

2009-05-18 @ 18:15:36
Postat av: Madeleine

Hamnade på er blogg och måste få beklaga er tunga sorg.

Hemskt att veta att ett barn ska behöva kämpa och gå igenom en sådan svår sak i livet och det måste ha varit en jobbig resa med tårar och skratt.



Jag förlorade min son som blev bara ett och ett halvt dygn gammal och det är det svåraste som jag någonsin gått igenom och det gör fruktansvärt ont och förstår även fast att jag inte fick ha min son hos mig så länge så förstår jag att ni måste ha det så fruktansvärt jobbigt och tungt.



Ledsen att en familj ska behöva gå igenom en sån här sak och ska behöva mista sitt älskade barn.



Skickar massa styrke kramar och massa kramar till ängeln Tim

2009-05-19 @ 12:53:51
URL: http://middemadde.blogg.se/
Postat av: Jörgen Elf

Jag tänker på er verkligen. Beklagar sorgen med hela mitt hjärta. Har själv barn och jag vet inte hur man skulle klara en sådan smärta som ni får genomlida nu...Tårarna rinner på mej nu och jag finner inga fler ord. Men hela min familj tänker på er

Många många kramar från familjen Elf

2009-05-19 @ 14:44:16
Postat av: Maria

Känner inte er, men kan inte låta bli att bli otroligt ledsen när ja läser allt ni gått igenom. Jag beklagar verkligen. Ta hand om er. Kram

2009-05-26 @ 12:45:38
URL: http://mariaholgersson.blogg.se/
Postat av: Chissra

beklagar verkligen sorgen. vilken hemsk hemsk förlust.

2009-05-28 @ 07:18:13
URL: http://chissras.blogg.se/
Postat av: Lena

Livet är så orättvist och förlusten av ett baarn är det mest fuktansvärda man kangå igenom. Kram från mig occkså en ängla mamma..Lena

2009-06-02 @ 11:04:21
URL: http://www.lenasblandning.blogspot.com
Postat av: Linda

hej hej, jag ville bara säga att ni verkligen har varit stärka, fy jag vet inte hur jag skulle kunna hantera att en av mina barn skulle få cancer och att de skulle sluta på detta viset, fy shit, tårarna faller min son föddes den dagen er son gick bort, kl 23.00, vid vare slut finns en ny början, hoppas er son hittat sin frid nu, synd bara att man ska plågas på de viset. än en gång, de var jäkligt strongt av er att hålla ut på de viset, ni hade inget val egentligen men ni valde att kämpa istället för bara se de negativa=) hade nog aldrig klarat d själv, hade gräft min egen grav. krävs mycket mod till de ni gjort=) mvh Linda

2009-09-07 @ 23:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback