Gravplats(er)

Så otroligt tungt det har varit idag. Vi fick brev fr kyrkogårdsförvaltningen o platsen där Tim skall ligga. Inte alls där vi trodde, alltså näst intill Farfar Sven. Fick aningen panik då  man inte har kontoll. Ringde upp KGF o fick prata med ansvarig o hon sa att det gick att ordna annan plats om så var fallet men tyckte att det var en fin plats han hade tilldelats. Åkte med ilfart till Skogskyrkogården med Janne o Mona. Vi irrade omkring ett bra tag innan vi hittade rätt, jag hade skrivit fel på siffrorna. Den andra platsen var lugnare o mer rofylld o framför allt mer tallar *hua*
Nu måste vi ta beslut, det är oootroligt mkt saker som ska tas beslut om.

Tack alla ni som har skickat blommor, bidrag till BCF,CF,Tims fond samt fina o roliga paket till Johan o mig. <3<3<3
Kram!

En gråtandes Anna Karin vid tangenbordet.

Kommentarer
Postat av: Cina

Förstår att det är otroligt jobbigt med alla beslut, man kan tycka att ni skulle kunna unna er att "bara va" och få ta hand om varandra. Tänker på er. Vi ses på måndag.

Kram Cina

2009-05-20 @ 14:08:41
Postat av: Frida

Hallå familjen!

Hoppas ni kramas - mycket!

Här kommer dagens bidrag -



styrkekramar fr Frida



2009-05-20 @ 14:27:43
Postat av: anette

fy vad jobbigt! tänker på er pussar & kramar

2009-05-20 @ 14:53:06
Postat av: Yvonne

Tänker på er varje dag och hoppas att ni kan känna att Tim finns med er. Ta hand om varandra. Miljoner kramar till hela familjen.

2009-05-20 @ 15:13:19
Postat av: susan

stackars er .. ;/

han har det säkert bäst i himlen.

Postat av: Maria m Olivia ATRT

Nu ser jag att ni skrivit idag, hade inte sett det när jag ringde och jag förstår nu (eller inte) vilka skitjobbiga beslut som måste fattas hela tiden. Tänker på er hela tiden. Kram!

2009-05-20 @ 15:23:48
URL: http://www.familjen.zoomin.se
Postat av: Elisabet Roslund

Tankar.....tankar.....tankar........

En otroligt Varm Kram till er, mina tårar rinner också............

2009-05-20 @ 15:53:48
Postat av: Anna

Kramar till er.. Tänker mycket på er....

Anna

2009-05-20 @ 16:13:04
Postat av: Annika

Kära du. Tänker mycket på er och lider med er. Kramar

2009-05-20 @ 16:19:31
Postat av: Eva

Jag vet att ni har det jobbigt med alla beslut som ska tas, man famlar sig fram som i en dimma. Man förstår inte vad som har hänt allt känns overkligt.

Det går inta att greppa den mardröm som man har hamnat i. Ville bara tipsa om Sandsborgskyrkogården den är lite mindre och ljusare. Vi fick tag i en otroligt vacker plats till Jacob där. Det är ju gamla gravar som går tillbaka till nya ägare. Åk dit och titta prata sedan med kyrkogårdsförvalningen om det finns lediga platser och om ni är intresserade. Det känns ju så himla viktigt att det blir en plats som känns bra.Tänker på er ofta kramar från ängelen Jacobs familj i Enskede.( Hör av er om ni vill fråga något, det är mycket man undrar över)

2009-05-20 @ 16:24:22
Postat av: Lena i Kiruna

Det är en hemsk tid när man måste planera och fundera mitt uppe i kaoset av sorg och förtvivlan. Jag önskar verkligen att ni hittar en plats som känns bra i era hjärtan för Tim, det är viktigt för er i sorgen.

Styrkekramar i massor

2009-05-20 @ 16:27:53
URL: http://www.fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Emma

jag lider med er! kämpa vidare. du är så starck som skriver om det här!

2009-05-20 @ 16:34:10
URL: http://mjausingen.blogg.se/
Postat av: Nilla

Tänker så mycket på er alla tre,vad ni får gå igenom.Varmaste kramarna till er alla.

2009-05-20 @ 17:44:00
Postat av: karin

Tänker på er. /Karin

2009-05-20 @ 18:51:33
Postat av: julia

Ja, de e så mkt runtomkring, som om de inte vore nog med sorgen...

Många varma kramar till er!

2009-05-20 @ 18:54:39
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: peggy, karin o christian

hoppas det löser till det allra bästa.

kramar från oss

2009-05-20 @ 19:07:04
Postat av: Sussi

Ni finns i våra tankar ljuset i ängel brinner för Timpan och min mamma.



Kram

2009-05-20 @ 19:14:00
URL: http://www.bellaochputte.se
Postat av: Pysan

Det blir bättre.. snart..



Någon som hjälper er?



Kram Pys som hade åkt iväg med en påse bullar om jag orkat

2009-05-20 @ 19:16:31
URL: http://pysan.wordpress.com
Postat av: frida

kämpa på, tänker mycket på er <3

2009-05-20 @ 19:23:25
Postat av: Anki

Hej

Tänker på er, sörjer med er!



Vet knappt vad jag ska skriva, förutom att, vilken underbar kämpe ni hade, vilken fin prins. Ni gjorde allt ni kunde och det vet han om, var han än är!

Förlorade min mamma, 58 år gammal, den 15:e januari i år, hon dog snabbt och traumatiskt, pga av cancer. Bearbetar fortfarande sorgen och smärtan...och den eviga frågan...VARFÖR...!



Tyvärr s har jag inte än fått några bra svar...finns det några..!



KRAMAR OM

2009-05-20 @ 19:25:08
URL: http://emsicaela.blogspot.com
Postat av: Anki

min mamma ligger oxå på Skogskyrkogården, det var en fruktandsvärd mardröm att välja plats! Mamma ligger i kvarter 14...det ända jag kommit ihåg...sen har jag gått på känn för att hitta henne...



Vill tillägga att min mamma var den viktigaste personen på denna jord för mig....min trygghet....den ända som förstod mig....



Snälla, skriv till mig! När du vill, om vad du vill...känner din smärta genom min skärm...!!!



KRAMAR OM

2009-05-20 @ 19:30:22
URL: http://emsicaela.blogspot.com
Postat av: Millan

Hej familjen! Gråter med er, tänker på er hela tiden! Förstår att allt känns jobbigt. Hoppas det löser sig. Varma kramar Millan

2009-05-20 @ 19:34:28
Postat av: Johanna

TÄnker på er... Förstår att det måste vara jättejobbigt att ta beslut efter beslut.



Stor kram

2009-05-20 @ 19:42:48
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Daniel från Segeltorp

Tänker på er osunt mycket. Hoppas att ni snart mår bra...

2009-05-20 @ 20:41:28
Postat av: Margareta

Kära Anna-Karin..

Det ni går igenom är ofattbart o bottenlöst..

det är så smärtsamt o ont så det går inte att med ord beskriva..det är tufft att orka igenom detta svåra..mitt hjärta är krossat, jag tänker så på er vackra son!! Nu tror jag att det enda är o ta en dag i taget...att vara just i den dagen...inte längre fram än så..en liten bit i taget!! Inte tänka för långt framåt!! Tänker såå mycket på er alla..åh vad jag tänker på lillebror..Kram Maggan

2009-05-20 @ 22:00:17
Postat av: Anonym

Om man vill lämna ett bidrag - vart ska man lämna in det och vad skriver man?



Har följt er blogg och man känner att man vill göra något.



Är själv förälder till ett färdigbehandlat barn med cancer och det gör sååå ont att läsa om Er och er kära fina Tim.

2009-05-20 @ 22:13:10
Postat av: Amanda

förstår att det är jätte jobbigt. hoppas det ordnar sig till det bättre o att tim får sin sista vila där ni valt platsen. kramar

2009-05-20 @ 22:20:15
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: kjersti, änglamamma

Hej. Hoppas ni hittar en fin plats till Tim där ni själva kan känna ro. Det är så viktigt. Önskar er allt gott.

2009-05-20 @ 22:22:36
URL: http://bloggberta.blogg,se
Postat av: Marie-Louise

Hittade hit via http://blogg.passagen.se/gretaeriksson/ och ville bara lämna en liten hälsning för att beklaga er sorg. :( Stärkande kramar //Marie-Louise

2009-05-20 @ 22:44:02
Postat av: Frida

Ja, då var det dags för godnattkramen då!



Kramar fr Linköping

2009-05-20 @ 22:47:17
Postat av: Annika

Vill bara säga att här är en helt okänd bloggläsare som tänker på er och önskar att ni aldrig hade behövt genomlida detta. Stora kramar från Annika

2009-05-21 @ 08:31:30
Postat av: Malin...

Styrkekramar...

2009-05-21 @ 09:00:12
Postat av: Alex mamma (Ewings sarcom)

Tänker på er hela tiden....kramar i massor o sen vill jag tala om att min Alex tycker att det här är hemskt...men han hälsar jättemycket o hoppas att ni vill träffa honom i sommar om vi kommer på en fika

2009-05-21 @ 09:44:42
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se
Postat av: Sofia i Umeå

Finns inget utom det vanliga att säga: att jag lider fruktansvärt med er.

2009-05-21 @ 11:08:16
Postat av: Carina

Usch....förstår att ni har det jobbigt.....

Styrkekramar från Blomman

2009-05-21 @ 12:36:59
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Att ni finner en plats till Tims kropp, som blir bra för er alla tror jag fullt och fast på. Den bästa plats Tim har är ju i era hjärtan det är ju där han finns och lever vidare.Den platsen har han redan och även i många andras, som den hjälte och sångstjärna han var/är.

Stora styrkekramar till er alla från Varberg

2009-05-21 @ 13:19:55
Postat av: Sophia

Styrkekramar till er! Tänker på er

2009-05-21 @ 15:49:50
Postat av: jessica

kämpa på bara!

2009-05-21 @ 15:54:44
URL: http://absolutjessica.blogg.se/
Postat av: Anna Rosensköld Oscars mamma

Vi tänkter på er mycket. Tim som åkte samma hövagn som oss, på Grisfesten. Det är fint av er att låta oss fortsätta följa era dagar genom bloggen.

2009-05-21 @ 19:12:17
URL: http://sjukicancer.se
Postat av: Fredrik

Keep it up



Hej Jag känner inte ngn i familjen, jag har följt bloggen ett tag, jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur ni har det i eran otroligt tuffa sitvation.

Men jag kan bara tänka mig hur det är att ha gått igenom alla tuffa behandlingar se sitt barn bara försvinna =0(. Jag har själv en son som har genomgått ex antal cellgiftsbehan,stråling, m.m och bara den vägen är oehört tuff. Jag & en annan pappa som jag lärt känna startade ett projekt i julas Som kalla H.Y.K.W.C Help Young Kids With Cancer och samlade in massa julklppar som delades ut på avd. Jag startade en insamling på Barncancerfondens hemsida i Tims namn http://www.barncancerfonden.se/3240



Läste att ni ville göra ett halsband jag har lite kontakter inom detta om kan hjälpa er?



sänder en tanke till hela familjen

Mvh Fredrik & Elliot

2009-05-22 @ 00:29:01
Postat av: Åsa

Mina tankar är hos er. Hoppas ni kan känna en ro runt beslutet om gravplats för Tim. Ni kommer att finna rätt i alla beslut, för ni stod så nära Tim och vet hur han skulle vilja ha det. Jag är säker på att han finns där hos er och vakar över er.

Ta hand om varann och kramas mycket!

Stora kramar från mig

2009-05-22 @ 09:18:17
Postat av: Rita

Fint att det finns människor som verkligen VET vad ni går igenom och kan stötta. Det är så omänskligt överjävligt att ni ska behöva gå igenom detta. Det var ju inte såhär det skulle sluta! Kram Rita

2009-05-22 @ 17:56:19
Postat av: Millan

Hej familjen! Är inne och tittar till er, tänker på er!Skickar lite Styrke kramar! Millan

2009-05-22 @ 18:29:46
Postat av: Maria i Vagnhärad

Tänk att man som förälder skall leta efter en plats för sitt älskade barn att läggas... Det är inte rätt.

Barn skall inte lämna jorden före föräldrarna.

Hoppas att ni hittar en fin och lugn plats som känns bra... eller så bra det kan kännas ..



Kramar till er och fina, fina Tim.

2009-05-22 @ 20:16:20
Postat av: Frida i Linköping

God kväll familjen Ahlgren!



Sitter uppe och tentapluggar men kunde liksom inte finna någon ro, var tvungen att titta till er först. Jag hoppas verkligen att ni kan känna er lugna i beslutet ang viloplats för Tim.

Jag tycker texten i Tims låt är så fantastisk - kan fortfarande inte höra den utan att tårarna börjar rinna. Mina grabbar brukar klättra upp i sängen och hoppa som bara den när de hör låten - högre mamma, högre...



Styrka, värme och tankar till Er!





Styrkekramar från Linköping

2009-05-22 @ 21:26:10
Postat av: Carina

Måste vara så många frågor som snurrar runt i era huvuden, det är nu för tillfället nog många frågor som snurrar runt i mitt huvud sedan vi fått veta att mammas tumör i hjärnan vuxit.

Tänker på er!!

Styrkekramar/Carina

2009-05-22 @ 21:34:47
URL: http://mammaamiaa.blogspot.com/
Postat av: Siss

Finns inget att säga som kan trösta er....men vet att ni och Tim berört sååå många...vi glömmer honom aldrig!!!

kramar

2009-05-22 @ 22:05:49
Postat av: Boel

Styrkekramar till Er alla, har inte skrivit på ett åar dar å jag varit nere i Skåne hos mamma och försökt ta hand om henne.

Ni är hela tiden i mina tankar



kramis

2009-05-22 @ 22:12:58
Postat av: bergbackaskaniner

ja,,, det är så hemskt det är det värsta som en förelder kan vara med om att ens barn dör det som man älskar mest på hela jorden all min kärlek går åt er <333

2009-05-23 @ 11:05:06
URL: http://bergbackaskaniner.blogg.se/
Postat av: Maria Henriksson

Usch vad jag har försummat att skriva till er nu! Förlåt!!! Det är så lätt att livet rinner på. Jag gråter med dig Anna-Karin. Det är inga roliga beslut att rodda med. Tänker på Tim. Sitter i Leksand och ser ut över Siljan och tänker att något så vackert, det är överjordiskt. Så är det nog alltid i himlen! Och melodifestivaler! Det finns inget att säga för att trösta, sorg måste lindras av sig själv, av tiden. Det finns inga genvägar. Det verkar som ni låter sorgen finnas och det tror jag är mycket bättre än att trycka undan den. Håll om varandra mycket.

Kramar i massor

Maria

2009-05-23 @ 18:24:35
Postat av: Veronica

Lyssnade på Timpa när jag lagt mig i sängen igår kväll.

Sången Promises... Han sjunger"I just wanna die in your arms"...jag grät som fn, det smärtar mig att tänka på er sorg...

Tänker på det du skrev Anna-Karin,

att han väntade med att "resa" tills du var tillbaka från din promenad...

Önska att klockan kunde vridas tillbaka och att man kunde trolla bort "den onda fen" och låta "den goda" ställa allt tillrätta...

Här hemma nu på kvällen lyser solen,

hoppas det finns sol i era hjärtan trots er sorg och saknad efter lille Tim.

Kramar till er alla,hoppas det löst sig med hans gravplats och så.











2009-05-23 @ 21:22:27
Postat av: Hanna

Nämenfy farao! Hemskt^! :'/

Gråter med er :/

2009-05-23 @ 22:14:29
URL: http://habber.blogg.se/
Postat av: Jennieann

Hej!

Jag gick i högstadiet tillsammans med Janne...stötte på en gemensam bekant idag som berättade att Tim hade gått bort. Jag minns första gången jag fick höra att "Jannes äldsta son e mycket sjuk..."....hade ju aldrig kunnat föreställa mig att det skulle sluta så här.

Vad säger man till nån vars hjärta är brustet?

Hur tröstar man det som inte går att trösta?

Det finns inga ord som räcker till för jag har aldrig varit i den situationen att jag tagit farväl av mitt barn. Får magknip och hjärtklappning bara av tanken. Det enda jag kan säga är att jag beklagar sorgen!

2009-05-27 @ 00:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback