Lördag 2 maj 2009

Vaknade upp vid 7 i morse av attt Tim låg o jämrade sig.Han har tydligt ont. Vi gav honom alvedon o ipren mixen samt catapresan mot värk o ångest. Han har kissat  4dl under natten. Hemsjukvården var här o satte nytt morfinplåster, Tim har två stycken o det ena hade trillat av under natten.
Vi skippade tvättningen idag då han har så ont. Undrar var han har som mest ont, vi har svårt att förstå vad Tim menar, det blir mest mmm-ljud. Men när han orkar funkar det med tumme upp eller tumme ner.
Det är så sorgligt att se sin älskade ligga o tyna bort, tänkt om jag kunde byta. Hade gjort det direkt. Han är en sån god o fin människa vår allas Tim. Är stolt att få kalla mig Tims mamma. Önskar så att jag fick behålla honom hos mig en lång lång tid framöver. Älskade lillle vän. Vill ta bort att det onda o dumma!

Johan har klätt på sig efter MYCKET om o men... nu spelar han Nintendo Wii med Janne, Hör tvättmaskinen centrifugera o solen skiner utanför mitt fönster, det blir en härlig dag. Igår hade vi en massa mysiga människor hos oss, o precis som Janne tidigare skrev så är det så vi vill ha det. Då slipper man tänka...
Linda tack för den oroligt goda thaimaten, smarrigt med lika nytt. Det blir leftovers i dag kan jag lova.
Skulle vilja fixa lite ute på balkongen, få upp blommlådorna o så men har inte den orken, Johan har satt ut mina övervintrande pelargoner, får se om de tar sig.Tycker det är kul att han gillar blommor, han är så mån om att de får vatten.

Svinto har semester hemma hos Micke o Åsa, där har han det bra, med långa prommisar o sällskap.

Fyyy tusan vad jag är trött, ögonen svider o jag orkar knappt hålla dem uppe, trots att vi fick 4 tim sömn i natt är jag trött.
Näe nu ska jag läsa tidningen SKÅNE, som  jag fick av fam Jönsson.
Ha de!
Kram
-A-

Kommentarer
Postat av: Amanda

låter som om lille tim får den bästa omvårdnad han behöver av sin underbara familj o hemsjukvården. önskar så att jag kunde göra något för o hjälpa men tyvärr. däremot sänder jag miljoner med styrkekramar till er alla i familjen...//Amanda

Postat av: Ann-Charlotte

Skönt att höra att ni har så mkt fina människor omkring er .

Hemskt att höra att han har så ont .Hoppas att det går att ge mer medicin så det onda försvinner .

Som en mamma till en annan kan jag inte tänka mig ngn värre situation än din .

En varm styrkekram från Ann-Charlotte och med varm hälsning från Sören och Lina S W

2009-05-02 @ 13:47:12
Postat av: Mia Fridh

Hej på er



Hittade er sida via Gretas sida

Jag har läst lite om er

Vill här skicka tankar och styrka till er



Kram

2009-05-02 @ 14:02:58
Postat av: Maria Landskrona

skönt att nätterna har varit lite lugnare. Tänker på er många gånger varje dag. och får en påminnelse om att ta vara på det man har och inte ta något för givet. Kommer att krama om mina 2 egna barn extra mycket ikväll. Kram Maria

2009-05-02 @ 14:18:36
Postat av: karin

Tim och Johan har verkligen världens bästa föräldrar. Skönt att Tim slipper morfinpumpen så länge som möjligt efersom han själv inte vill ha dropp. Vilken liten kämpe han är lille Tim. Hoppas att de blir en lugn dag och att Tim får vara smärtfri. Vilka fina vänner ni har också. Styrkekramar från Karin

2009-05-02 @ 14:35:52
Postat av: Malin

Älskade, underbara människor. Om man kunde tänka bort det onda så skulle det vara försvunnet sen länge, så mycket som vi alla tänker på er. <3

2009-05-02 @ 15:11:46
Postat av: Eva

Vi lider med er vet precis hur maktlös man känner sig. Vi sa ofta till Jacob när han hade ont att vi skulle göra vad som helst för att ta över smärtan. Hade vi kunnat byta mage med honom så hade man ju gjort det med en gång, det sa vi ofta. Han förstod så klart att vi menade att man gör allt i sin makt. Som förälder känner man hur nerverna ligger utanpå kroppen, minsta lilla förändring så blev jag hysterisk, vet inte vad man ska ta vägen, vill bara skrika rakt utgör honom frisk för fan. Och den återkommande frågan varför? varför? varför? Utanför skiner solen och dom flesta människor är så jävla glada och njuter av livet. Dom flesta förstår inte hur jävligt man har det, och vad man går igenom, man lever som i en glasbubbla det utanför hemmet existerar inte. Jag känner mig också så otroligt stolt och en ära över att få vara Jacobs mamma. Det Jacobs sjukdom förde med sig var ju att uppskatta livet på ett helt nytt sätt. Det var dom där små vardagliga sakerna som man bara tar för givet som blev viktiga. Att bara få vara tillsammans. Vill hjälpa men vet inte hur? Jag förstår ju att ni inte vill ha främmande människor springande hemma. Ni finns i mitt hjärta hela tiden. Jacobs änglamamma i Enskede.

2009-05-02 @ 15:16:18
Postat av: kjersti

Jag skulle så gärna ha svar på en fråga. Jag har undrat många gånger, extra mycket efter jag förlorade min son. Om det finns en mening med allt, kan någon förklara för mig vad meningen men att barn blir så svårt sjuka? Vad har vi föräldrar gjort för fel eftersom vi påläggs så mycket sorg och smärta?

Många kramar till Tim och resten av familjen.

2009-05-02 @ 15:24:08
URL: http://bloggberta.blogg.se/
Postat av: Lena Magnusson

Kämpa på och gör det som ni tror att Tim vill ha det. Sitter på landet och tänker på Er. Vill ju att Tím ska ha det så drägligt som möjligt. Och ni vet. Tänker på Johan och att han vill ha en blommande balkong. Fråga om han vill gå med mig och köpa blommor till balkongen på måndag. Jättekramar till er alla fyra/ Lena

PS. Jag ringer Johan på måndag

2009-05-02 @ 16:50:13
Postat av: Lena Magnusson

Kämpa på och gör det som ni tror att Tim vill ha det. Sitter på landet och tänker på Er. Vill ju att Tím ska ha det så drägligt som möjligt. Och ni vet. Tänker på Johan och att han vill ha en blommande balkong. Fråga om han vill gå med mig och köpa blommor till balkongen på måndag. Jättekramar till er alla fyra/ Lena

PS. Jag ringer Johan på måndag

2009-05-02 @ 16:50:47
Postat av: Anonym

Sänder er dom varmaste tankar och många styrke kramar.Läser er blogg varje dag.Önskar er alla allt gott och att Tim slipper smärtan.När man såg fotona på Tim så blev allt ännu mer nära en och man kunde nästan känna vad ni går igenom.

2009-05-02 @ 17:28:14
Postat av: Giesela

Tim & familjen ... ni finns i våra tankar. Sänder våra starkaste energier och krafter till er.

Vänliga hälsningar och en stor KRAM !!!

2009-05-02 @ 17:30:01
URL: http://www.realrinse.se
Postat av: Alex mamma (Ewings sarcom)

Sänder flera styrkekramar...ni behöver många sånna nu...kram

2009-05-02 @ 19:24:19
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se
Postat av: ann o Dizel

varmaste styrkekramar till mamman! Om jag bodde nära hade jag planterat de vackraste penséerna och kommit och ställt dem på balkongen...

2009-05-02 @ 22:00:45
URL: http://unforgettable.se/dizel
Postat av: anette

älskade älskade vänner, tycker så mycket om er, varför är det så här??? bara så ni vet ,NI ÄR VÄRLDENS BÄSTA FÖRÄLDRAR!!!!!! vi hörs i morgon älskar er.många många pussar & kramar

2009-05-03 @ 00:35:46
Postat av: Catharina

Mina tankar är med er.

Hoppas ni får thaimat idag med och att Tim slipper ha ont alls.

kramar om

Catharina

2009-05-03 @ 10:16:28
Postat av: Eva

Lämnar en varm hälsning här och många kramar.

2009-05-03 @ 14:58:48
URL: http://www.nogg.se/nilsson6
Postat av: Angelika

Här finns inte ord nog för att trösta men ni ska veta att det är många som följer er innerligga kamp och kämpar vilja. En jätte kram till er alla.

:) Angelika

2009-05-05 @ 06:21:32
URL: http://fridsborgsjackrussells.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback