Lördag=Melodifestivalen

Jaha! Då va det Melodifestivaltajm! Faktum är att Tim älskar denna Melodifestival!
Bara det gör ju att man kommer sitta klistrad när Malena kliver upp på scenen.
Idag har det verkligen varit en fruktansvärt tung dag!!! Jag vet att man har nämt det förut,men idag har det varit helt osannolikt!!
Det ska tydligen bli ännu värre efter begravningen har vi hört? Det känns ju verkligen betryggande? fy fan säger man ju bara,detta önskar jag inte ens min värsta fiende!!!
Men idag hände en märklig sak! AK brukar varje dag fråga Johan om han hört nåt från Tim?
Johan brukar svara nåt i stil med att: Ja! han hälsar att han älskar er och att allt är bra.
Ok! brukar man svara och sen är det inget mer med det!!
Det är bara det att för några månader sen så var AK hos ett medium som gjorde att hon fick kontakt med sin farfar Sven.
Det mediumet sa var saker som bara AK och farfar visste vilket ytterligare bekräftar att det verkligen finns nånting mer ute i atmosfären!!
Men det konstiga idag var att när hon ställde den vanliga frågan om Johan hade hört nåt från Tim imorse så svarade Han att: näe!! bara att han kommer vara upptagen idag pga ett möte?
Senare så fick AK ett mail att samma medium som hon varit hos några månader tidigare hade haft besök av TIM!!!!
han sa att vi inte skulle oroa oss,allt var bra och han mår bra!!!
Konstigt va? Samma svar varje dag utom idag!! näe han är på möte idag? Underbart för oss! alla andra är fria att tro vad man vill!!
Kramar från oss.

Kommentarer
Postat av: susan

stackars er..

Ta hand om er verkligen! <3 ;/

Postat av: Maria

Mitt hjärta värker och tårarna rinner när jag läser om er stora förlust.

Jag tror inte heller att allt bara tar slut.......Det måste finnas något mer så jag tror bestämt att Tim har meddelat sig.

Styrkekramar från Skåne!

2009-05-16 @ 21:04:59
Postat av: Sabina

ni har verkligen gått igenom en mardröm. stora kramar till er

2009-05-16 @ 21:06:32
URL: http://chahina.devote.se
Postat av: Cina

Jag ska också se melodifestivalen, kommer att ha er och Tim i tankarna...

Såg annonsen i DN idag, en fin hyllning till en mycket fin och speciell liten kille.

Ta väl hand om er!! Kram Cina

2009-05-16 @ 21:29:48
Postat av: Sanne

Jag har aldrig tvivlat på att det är så! Det måste finnas något mer än bara livet här på jorden, jag är övertygad. Och nu har Er Tim bevisat det! Tänker på er varje dag...

2009-05-16 @ 21:33:03
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/
Postat av: Sanne

Ps, vinner Malena gör hon det för Tims skull! Ds

2009-05-16 @ 21:33:33
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/
Postat av: Anette

Jag får rysningar, någonting säger mig att det finns nåt "där ute"!

Hoppas att ni får en mysig kväll trots saknaden av fina Tim.

Många kramar Anette

2009-05-16 @ 21:58:38
URL: http://nenne68.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag beklagar verkligen er stora förlustmegakramar



Jag tror på liv efter döden och har bett mina anhöriga visa det och det har de verkligen gjort via ljud(har trott det har varit inbrottstjuvar) och ibland med blinkande ljus. Har till och med bett dem sluta för det har bankat ngt alldeles(vi bor i egen villa).

Prata med Tim och be om ett speciellt tecken från honom(kanske ni redan har gjort) så är jag säker på att han kommer ge er tecken även om det kanske dröjer lite.

Är helt säker på att Johan hör Tim, barn brukar vara mer mottagligare än vi vuxna då de inte har lärt sig stänga av.



Håller med dig med att man får tro vad man vill men jag tror att Tim är runt er och för att försöka ge er stöd och visa att han mår bra.



Kramar

Camilla

2009-05-16 @ 22:01:49
Postat av: Cecilia

va härligt att ni har fått ett medelande från timv jag tror på livet efter döden och att d är med oss även fter att de har gått över till andra sidan.

ta hand om varandra

kram

2009-05-16 @ 22:38:00
Postat av: Pysan

Tron är er.. och Tims.. så fortsätt på det viset..



Han lär visa sig.. med tiden.. när ni inte sörjer lika mycket som ni gör...

Första året är alltid värst.. sen mjuknar sorgen.. men det försvinner inte helt.. men den mjuknar.. och blir inte lika hård...



Kram Pys

2009-05-16 @ 22:47:21
URL: http://pysan.wordpress.com
Postat av: Marie

Åh jag fick gåshud jag tror ju mycket på detta med andar ävenom jag ej vart med om något men jag tror starkt på att livet ej är slut då vi dör.

Kollat mycket på det okända och jag får rysningar ofta. Tro och känn att Tim vakar över er,han finns där

2009-05-16 @ 22:52:39
Postat av: Lina sw

vad häftigt.jag tro verkligen på det och att det är sant!många kramar till er //Lina sw tims kompis

2009-05-16 @ 23:46:02
Postat av: lisa

Tänkte på er när jag lyssnade på melodifestivalen.Är övertygad om att det finns ett liv efter döden men,det måste kännas fruktansvärt tung att leva utan sitt barn,sitt syskon,sitt barnbarn va rädda om varandra

2009-05-17 @ 00:36:58
Postat av: Åsa

Tänkt jättemycket på er och förstår att allt är jättetungt. Tror att det som brukar vara tyngst efter begravningen är att många gånger så slutar folk att höra av sig då- vilket jag hoppas att det INTE kommer att ske i ert fall. Ni verkar ha toppenbra vänner och familj, och jag hoppas att alla finns kvar även när tempot sackar av lite efter begravningen.

Sen vill jag bara säga att jag tror att vissa människor har förmågan att lyssna in budskap från andra sidan. Jag tror absolut att Tim kan ha sökt upp mediet för att berätta att han har det bra, för att ni ska veta det. Han vakar över er, liksom ni vakade över honom när han var sjuk...Det är kärlek!

Många varma kramar till er, ni är en jättego familj! var rädda om er!

2009-05-17 @ 01:03:24
Postat av: Andréas Lindholm

Hej,.. jo det kommer att bli tyngre efter begravningen.. ni är mitt uppe i att fixa inför begravning m.m. osv så att ni inte har haft riktigt tid att sörja, men ni måste få sörja efteråt för att såsmåningom ta er vidare i livet.



Många kramar

2009-05-17 @ 09:18:27
Postat av: Marita

Sorgen måste få ta den tiden som behövs,saknaden finns ju alltid kvar,men härligt att Tim ger tecken att allt är bra.

Kram!

2009-05-17 @ 09:28:07
Postat av: Therese från gotland

Hej på er... Klart att Tim är hos er... vi har haft liknande upplevelser och det är såå härligt , och sorgligt på samma gång..

Vi kommer träffa våra härliga barn igen.... det är jag övertygad om... stor kram till er alla...! Hoppas att begravningen blir fin och rofylld... Kan känna igen mig i varenda tanke och känsla ni beskriver. Kram

2009-05-17 @ 10:01:34
URL: http://www.williamhedman.dinstudio.se
Postat av: kjersti, änglamamma

Först måste jag bara återigen beklaga sorgen efter er underbara son Tim. Beklagar också det finns människor som talar om att det blir värre efter begravningen. Jag kan inte hålla med om det. Tvärt om tyckte jag. Den värsta tiden är fram till begravningen. Efter begravningen kommer en ny fas.



Ja visst är det mycket mellan himmel och jord, mycket som vi här på jorden inte har en aning om. Jag tror också att Tim har det bra där han är. Mina tankar finns hos er många många gånger dagligen.

Kram

2009-05-17 @ 10:12:11
URL: http://bloggberta.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej!



Jag tror också på att våra själar/andar aldrig dör, varför jag tror på det är att jag har läst mycket utav Sylvia Browns böcker, vilka jag tycker beskriver väldigt bra, livet här och nu & livet efter detta....Så jag tror...vet att det finns många som är skeptiska, men alla får ju tro vad de vill, för allt kan ju ej bara ta slut när man dör....vad är det då för mening, med att vi människor kämpar här på jorden i med och motgång.....Tänker på er.Mvh.Marie

2009-05-17 @ 11:45:40
URL: http://metrobloggen.se/marie8
Postat av: Maggan

Ja! jag tror att det är så att det finns ett liv efter detta och det sägs från medium att en själ alltid är med på sin begravning. När min pappa dog i cancer bara 50år gammal fick jag missfall, efter ett år så fick jag en son, jag upplevde flera gånger när han låg på skötbordet att han tittade över axeln på mig och skrattade, jag upplevde starkt att min pappa stod där och tittade på sitt första barnbarn.På grund av att Tim var den person som han var så har han säkert fått uppgifter på andra sidan, han kanske får hjälpa andra barn över till sig, jag vet att ni har det jättesvårt nu men det påstås att allting har en mening fast inte vi kan förstå det, lång varm kram till er alla.

2009-05-17 @ 12:39:10
Postat av: carolina

nejj så fint!

sjukt att de kan vara så, men jag tror ändå på det!

jag tror på att de finns liv efter döden, och de måste ju kännas underbart för er att hon ha fått kontakt med tim och veta att han har de bra!

har johan också kontakt med tim eller? eftersom att han han sa rätt och visste vars han skulle vara? hade bra!

2009-05-17 @ 12:49:07
Postat av: Franks mamma

klart att det var Tim som hälsade på.....Själv har jag haft kontakt med min mormor som dog för 20 år sedan flera ggr varje år. Hon kommer oftast till mig när jag är lite nere...



Varm kram

2009-05-17 @ 12:57:28
Postat av: Katarina

Det kommer att bli bättre snarare efter begravningen inte med en gång men så sakteliga så ändrar sorgen karaktär.jag vet att det finns ett liv efter detta så gläds åt att Tim har "möte" med ett medium en dag kommer han att visa er att han finns där.



Kramar i massor!

2009-05-17 @ 14:13:18
URL: http://gizmosmatte.blogg.se/
Postat av: Millan

Hej Familjen! Klart Tim är med er hela tiden. Konstigt att Johan sa att han var på möte just idag..Jätte häftigt tycker jag personligen, för jag tror på ett liv efter detta! Många varma kramar Millan

2009-05-17 @ 14:21:48
Postat av: Minna

Hej! Jag tror också på ett liv efter detta. Det är tröstande också. Jag är helt övertygad om att Tim är nära er och att han har det bra nu.

Massor av kramar!! Minna

2009-05-17 @ 14:47:14
Postat av: Gabriella

Jag tror absolut på det ni berättar om Johan och om mediet! Underbart med "bevis" på att det finns något mer, för det tror jag stenhårt på. Tim har det bra och ni kommer att ses igen.



Och jag tänker på Astrid Lindgrens Nangijala: 90 år på jorden är bara två dagar i Nangijala. Så en dag när Tim sitter och metar vid körsbärsträden, kommer Johan springade till hans famn. Johan som levt tills han blir 90 eller 100 ... Och för Tim var det bara två dagar!!!



Varmaste kramarna till er!

2009-05-17 @ 16:08:41
Postat av: Johanna

Ni har ju världens finaste skyddsängel, er fina son Tim. Ännu härligare är det ju när det finns fler människor som kan intyga att Tim finns omkring er, han vakar över er....



Fantastisk känsla, dels Johans kommentar och sen mailet... :-) Jag ryser!!!



Kram på er

2009-05-17 @ 16:28:24
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Margareta

Kära ni vad jag tänker på er i den bottenlösa sorgen..Om det finns liv eller inte efter döden..det vet ju ingen..man kan bara hoppas att det är så!! Jag hörde ett intressant program på tv, det var en del som var professorer som talade om döden. Vad de sa var att man vet inte vad som händer när man dör..men om man tänker hur komplicerad människokroppen är så kan det absolut finnas en möjlighet att livet går vidare på ett eller annat vis! Det kan man hoppas på, även om ingen vet! Alla vi som mist någon tror jag behöver ha något o hoppas på! Sen tror jag inte alls att det blir värre efter begravningen som många säger..tvärtom är man glad att det svåra är över o man på ngt konstigt sätt får gå vidare en dag i taget sakta framåt!! Stora varma deltagande kramar till er alla Maggan

2009-05-17 @ 19:05:23
Postat av: Mariah

Visst finns det något efter detta, det har Tim oxå bevisat :)

Sköt om er!

Kramar

2009-05-17 @ 19:41:19
Postat av: Rita

Jaaaaaa! Jag blir glad att höra att Tim hört av sig till er! Vi behöver ju inte förstå, bara få ana att vi kommer möta våra älskade igen! Sen gör ju inte det sorgen över att ni förlorat erat barn hos er i livet mindre smärtsam men kanske kan det ge ett slags lugn att veta att han har det bra där han är. Och att han kommit fram som han skulle! Kram Rita

2009-05-17 @ 19:54:38
Postat av: Anonym

Jo de stämmer, de skulle vara konstigt om det INTE va så! tvivla inte en sekund på att han inte finns me er! det kommer han alltid göra tills den dagen ni möts igen. Sorgen kommer aldrig riktigt försvinna men jag lovar att den blir myyycket lättare med tiden som går och att ni kommer börja acceptera.. All lycka till er och allt kommer bli bra! (även fast man inte tror det)

2009-05-17 @ 20:26:57
Postat av: Moa

Hej

vad fint att tim hört av sig :)

tror också definitivt på medium. I mammas släkt finns det ett antal som vetat saker som hänt utan att vara där och så vidare... Så även om jag inte är kristen (då hade jag nog varit körd eftersom jag är både bisexuell och svär lite för mycket :p) tror jag att det finns något mer.



Inte svårt att räkna ut vilket möte tim var på idag ;)

Många kramar!

2009-05-17 @ 20:29:45
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Lena i Kiruna

Jag tvivlar inte på att våra saknade finns omkring oss och ger meddelande. Min bror har gett mig en stor lättnad i min sorg och talat om att allt är bra och att han aldrig varit så lycklig som nu och att döden är inget att oroa sig för.

Kramar i massor från mig

2009-05-17 @ 21:00:53
URL: http://www.fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Veronica

Fint att höra att lille Timpa har det bra där uppe,

men ändå fattas han er såklart!

Fy vad sorgligt,

tänker på er ofta och har ngn slags "förnekelse" för mig när jag går in på bloggen-att allt ska va som förut och att man ska få höra att han finns där fortfarande...och kämpar på.

Trots att jag vet att han slipper kämpa nu och säkert har det bra...

Känner mig egoistisk för han förtjänar ju att ha det lugnt och gott nu-fine lille Tim..

Många kramar till er.

2009-05-17 @ 21:13:26
Postat av: Veronica

Fint att höra att lille Timpa har det bra där uppe,

men ändå fattas han er såklart!

Fy vad sorgligt,

tänker på er ofta och har ngn slags "förnekelse" för mig när jag går in på bloggen-att allt ska va som förut och att man ska få höra att han finns där fortfarande...och kämpar på.

Trots att jag vet att han slipper kämpa nu och säkert har det bra...

Känner mig egoistisk för han förtjänar ju att ha det lugnt och gott nu-fine lille Tim..

Många kramar till er.

2009-05-17 @ 21:14:54
Postat av: vindensmelodi

Visst finns han någostans där det är ljust och fint och fyllt av ro och kärlek :) Lilla Tim, har det bra nu.



Kramar i massor.

2009-05-17 @ 23:12:49
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Anna (Pandan)

haha... vad coolt! Jag tror sten hårt på detta..



Sov gott och försök drömma fina drömmar!

Vi tänker på er!



Kram

2009-05-17 @ 23:28:56
Postat av: karin

Får också rysningar när jag läser. Jag tror att er älskade Tim finns någonstans nära er hela tiden. kramar /Karin

2009-05-18 @ 00:35:40
Postat av: Annica

Jag tror att det är sant, vad skönt att ni fick höra att han har det bra. Han kommer vara med er genom livet och speciellt med Johan tror jag.

Kramar från grannen!

2009-05-18 @ 01:35:40
Postat av: Frida

God morgon!

Sänder dagens första styrkekram.

Härligt att Tim redan har hört av sig!



<3

2009-05-18 @ 07:05:10
Postat av: peggy, karin o christian

hoppas ni får en bra dag.

kramar från oss

2009-05-18 @ 08:43:01
Postat av: Ulrika Liljedahl

Jag tror fullt och fast på att det finns "något på andra sidan"! Jag har själv varit hos ett medium, och precis som ni berättade så sas det saker som mediumet aldrig hade kunnat gissa sig till stämde in på mig. Stor kram , Ulrika

2009-05-18 @ 09:05:32
Postat av: angelica

jag bara vet att de finns ett liv efter att vi lämnat de här på jorden och är helt övertygad om att lilla Tim kan se er och finns hos er.

Ha de bra och kämpa på i sorgen, jag beklagar verkligen.

2009-05-18 @ 11:52:29
URL: http://shooegirl.blogg.se/
Postat av: Lotta (Davids mamma)

Tänker på er. Många kramar

2009-05-18 @ 12:07:27
URL: http://www.siredison.blogspot.com
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hejsan,

kul att Johan har kanalerna öppna och att ni fått ytterligare bevis att han finns och har det bra. Hoppas allt är så bra det kan vara. Stora styrkekramar från Varberg

2009-05-18 @ 20:26:53
Postat av: Alex mamma (Ewings sarcom)

skickar kramar till er...vet inte om det hjälper för ont gör d ju ändå....kommer att skicka blommor till Tim på hans begravning...kram

2009-05-19 @ 08:48:42
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se
Postat av: Kicki

Oh, va härligt att ni har kontakt! Och definitivt finns något som vakar över oss! Självklart finns det nåt, eller hur? Jag tror man får en annan dimension av livet efter man har haft väldigt sjuka barn. De står en ju så nära, rent själsligt. Så det är helt underbart! Ta hand om varandra och självklart är Tim med er. Många Kramar

2009-05-19 @ 10:24:22
URL: http://kilden.blogg.se/
Postat av: Yvonne

tror att Tim är med er varje dag och håller koll på brorsan :) kramar i massor till er. Ni är en underbar familj!

2009-05-19 @ 11:19:56
Postat av: Frida

Tänker på Er så oerhört mycket!!!

Funderar över hur ni har det, om ni får den hjälp och det stöd som ni så väl behöver just nu?

Kan inte annat än hoppas på att ni orkar med att finnas till för varandra - glöm inte kroppskontakten och alla värmande kramar!



Ang. begravninsblommor funderar jag lite på om det finns önskemål om färger eller sorter på blommor... kan det kanske vara aktuellt med lite blått, rött & gult som i ett visst emblem ;)eller finns det andra favoriter...



Många, stora, värmande kramar till Johan, AK & Janne men även till Linnea, släkt och alla trogna, sanna vänner



Peace!

2009-05-19 @ 12:45:55
Postat av: Anne

Ville bara skicka en hälsning till er från hel mitt hjärta..Kan nog inte sätta mej in i eran sorg men känner nåt oerhört med er..Läste i bloggen då ni skrev att ni tror de blir värre efter begravningen, vill bara säga att det kan bli tvärtom..Jag miste min systerson för lite mer en ett år sedan, innan begravningen var det hemskt men på nåt sett kom det ett lugnt efter begravningen..Jag hoppas ni klarar er igenom detta och att ni framöver ser ljust..Många kramar..Tänker på er..

2009-05-19 @ 17:50:35
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Stora styrkekramar från Varberg

2009-05-19 @ 20:09:01
Postat av: Erica

Tänker på er!!!

2009-05-19 @ 22:24:48
Postat av: Erica

Tänker på er!!!

2009-05-19 @ 22:25:49
Postat av: Frida

Önskar Er god sömn & en fantastisk frukost ;)



Styrkekramar fr Linköping

<3

2009-05-19 @ 23:19:42
Postat av: Maria

Tänker på Er!

2009-05-20 @ 08:08:02
Postat av: Ann-Charlotte

Tänker på Er !

Varma kramar !

Lina Sören Ann-Charlotte S W

2009-05-20 @ 08:34:06
Postat av: Millan

Hej familjen! Tänker på er och sänder varma kramar! Millan

2009-05-20 @ 08:43:20
Postat av: Cassandra

jag tror! <3

2009-05-21 @ 13:00:32
Postat av: Anna

underbart !

2009-05-21 @ 16:08:15
URL: http://xahxa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback