Torsdag 12.50 :(

Inte bra, Just nu har Tim 40,6c i feber. Han har blivit smittad av en förkyldning ser det ut som dessutom. Han ligger där i sängen, liten som en fågelunge. Vi har ringt till SABH o de skulle komma hit vid 13. Va 17 ska vi göra åt febern, den går inte ner! Hans puls ligger på 204. Lilla lilla Tim. Varför?


I förr går tappade Johan sin första tand, vä fram. Gissa om han var stolt! Tandfen kom med en sedel denna gång då vi råkade tappa ner tanden i avloppet! Klantigt.
Johan åkte som sagt till Farsta o köpte Lego för hela pengen.Så igår låg Johan, Janne o Sarah på golvet o byggde.Bra terapi för alla.

Medicin:Just nu får Tim bara Alvedon, Ipren, Katapresan,Naloxon,Morfinplåster 37mkg

Yngve tack för att Du kommer o dikchar oss.
Tack för alla besök, vi behöver er!
Vår adress är : Ahlgren Skebokvarnsvägen 129 12452 Bandhagen
Tack fam Trapp för de enormt fina blommorna o till Sofia Råberg för blomcheckarna.
Tack till Adde o Isa som kom över med mat till oss igår.

Kram!

Kommentarer
Postat av: åsa

hej, måste bara fråga, verkar det som om han har mycket ont eller är han lugn,ni har påverkat hela min familj o vi läsre allihop så er blog öppnas i flera omgångar var dag. Jag har själv en son på 12 år och känner med er alla inte minst för Tim.

många kramar o hoppas innerligt att han har det lugnt o inte har för mycket smärta.

2009-05-07 @ 13:06:37
Postat av: Åsa

Stackars, stackars Tim. Och till er, hela familjen som går igenom detta helvete tillsammans med honom, vill jag bara säga att ni är fantastiska som mitt i allt orkar uppdatera bloggen så att vi alla kan följa er dag för dag.

Stor kram från mig

2009-05-07 @ 13:10:09
Postat av: Ramona Fransson

Hej,



Hade jag bott i Bandhagen hade jag kommit som ett skott. Nu bor jag på Tjörn sex mil norr om Göteborg, men mina tankar behöver inga hjul och de är hos er alla varje dag.

Postat av: Eva

Hej. Kanske ni ska kolla att Tim inte fått en urinvägsinfektion. Kan tänka mig att risken ökar med kateter och lite dricka.

Tänker på er.

2009-05-07 @ 13:19:36
Postat av: Carola

Har nyss hittat hit och läst igenom stora delar av bloggen. Vilken kämpe han är Tim! Det gör så otroligt ont i mig när jag läser och tårarna rann i floder när jag hörde Tims låt. Så här borde det bara inte få vara! Det är så helt igenom fel! Känner otroligt med er och hoppas att ni kan finna styrka någonstans ifrån.

Det är lite långt från Kungsbacka till Bandhagen men genom cyberspace kommer här alla styrkekramar som går att uppbringa.

2009-05-07 @ 13:21:02
URL: http://lindbladsfemma.blogspot.com
Postat av: Eva

Jag blir så otroligt ledsen när jag läser.. Har följt med er ett ganska bra tag men inte gjort mig tillkänna.. Nu känner jag att jag vill göra det..



Ja, vad säger man? Finns inga ord som kan beskriva vad ni går igenom just nu. Man ska inte behöva se ett barn tyna bort framför ögonen på en. Det är så fruktansvärt orättvist!! Tur att era barn har så fiina, fantastiska och trygga föräldrar.



Tänker på er flera gånger varje dag och skickar er stoora styrkekramar från mig i Skellefteå.

2009-05-07 @ 13:25:22
Postat av: Anneli

Älskade, lille vän vad du får kämpa i din lilla kropp... Vilken mardröm för dig, och för din familj som bara kan se på och finnas där. Önskar att du snart får ro, trots att världen förlorar en kille som verkar fantastisk efter allt man läst i bloggen. Stackars lille, store Tim.

Kramar i massor till dig och familjen.

Anneli i Vänersborg

2009-05-07 @ 13:26:59
Postat av: Boel

Blir så ledsen, tårarna kommer och går. Då och då under dagen sitter jag och lyssnar på hans fina musik och bara njuter (fast tårarna kommer).

Kramis Timpa, du är och förblir en enorm hjälte för mig, och Johan du är bara en för underbar kille. Tänk att tanden åkte och att den kom igen som en sedel.

Är med Er alla hela dagarna.



kramis i massor

Boel

2009-05-07 @ 13:49:07
Postat av: Loppan

Stackars lilla Tim! Stackars hela familjen! Det är helt omänskligt vad ni måste gå igenom. Det borde inte finnas sån här skit.

KRAMAR!!!

2009-05-07 @ 13:49:42
Postat av: Ullis i Eskilstuna

Tänker på er hela tiden...att livet ska behöva vara så hårt...det är för jäkligt! Många,många kramar till hela familjen!

2009-05-07 @ 14:02:41
Postat av: Maria m Olivia ATRT

Vänner,

Jag följer er som sjutton men har inte skrivit på sista tiden. Tänker på er jättemycket. Blev också så jävla förbannad på ett inlägg (ni vet vilket) så jag blev alldeles stum. Ni vet att ni kan kolla IP adresserna här: http://www.db.ripe.net/whois.



Men nu handlar detta om ER och ingen annan. KRAM på er hela underbara familjen. Ni är fantastiska.





2009-05-07 @ 14:05:20
URL: http://www.familjen.zoomin.se
Postat av: karin

Tänker på er. /Karin

2009-05-07 @ 14:07:45
Postat av: Sophia sjölin

Vad ska man skriva... Vill bara visa att jag tänker på er. Stora kramar och all styrka till er alla fyra i denna svåra stund. Ge en särskild kram till Johan från en syster till ett änglabarn.

2009-05-07 @ 14:12:13
Postat av: Frida

Är och läser varje dag. Tänker på er ska ni veta. Många varma kramar!

2009-05-07 @ 14:13:13
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Har följt er blogg länge nu emn aldrig lämnat en kommentar. Vilken kämpe han är lille Tim! Önskade att jag kunde göra något för att hjälp er!!! Kramar i massor från Pernilla I Östersund

2009-05-07 @ 14:17:29
URL: http://pillan70.bloggsida.se/
Postat av: Tina

Usch, känner igen den skenande febern och höga pulsen. Vi fick inte heller ner febern med något men däremot höjde vi alltid morfinet när vi märkte att pulsen gick upp för mycket eller om Irma visade minsta tecken på obehag. Ökad puls kan ju vara ett tecken på ånget eller smärta och morfin hjälper mot båda.

Som sagt, mer morfin är mitt heta tips. Finns ingen anledning att snåla på det (tycker jag).

Pussa Timpas heta kind från oss. Kram Tina o killarna

2009-05-07 @ 14:18:18
Postat av: isabella

shit vad hemskt. jag har följt denna bloggen i några veckor nu. Riktigt orättvisst livet är!



Men hoppas till tusen att allt ordnar sig .

2009-05-07 @ 14:19:14
URL: http://isabellaingvarsson.webblogg.se/
Postat av: Jenny "Rasmus mamma"

Grattis Johan till "första tappad tand" (eller vad säger man?) Kan bara hålla med ovan, att det är starkt gjort av er att blogga vidare.

Kram Jenny

2009-05-07 @ 14:38:56
Postat av: Johanna

Tänker på er.

2009-05-07 @ 14:57:14
URL: http://yoioo.blogg.se/
Postat av: Jennie

Grattis Johan! Det är speciellt att tappa sin första tand.

Skickar massa kramar. Ni är fantastiska!!!

/ Jennie

2009-05-07 @ 15:12:17
Postat av: Ann-Charlotte

Grattis till johan som har blivit så stor att det är dags för tandbyte !

Kram

Lina Sören Ann-Charlotte S W

2009-05-07 @ 15:38:39
Postat av: Milla

Vilken otroligt stark familj ni är. Och vad mycket kärlek det finns. Jag känner er inte men känner otroligt för er. Det måste vara svårt att leva med de otroliga kontrasterna mellan glädje och sorg som finns i ert hem. Men det är härligt att ni kan se glädjen i till exempel Johans tappade tand trots allt det hemska som pågår. All min styrka till er!



Camilla, som lär sig att uppskatta all kärlek runtomkring sig ännu mer.

2009-05-07 @ 15:57:16
URL: http://millokvick.blogg.se/
Postat av: Cina

Jobbigt för er alla med febern, lilla Timpa. Hoppas att den ger vika snart.

Häftig känsla det där med att tappa första tanden... grattis Johan.

Styrka och varma kramar till er alla!! Cina

2009-05-07 @ 16:12:47
Postat av: Sussi

Ni finns i vårat tankar.



Sussi

2009-05-07 @ 16:20:14
URL: http://www.bellaochputte.se
Postat av: Katarina

Grattis Johan till första tanden :)det är en speciell händelse.Styrkekramar till er alla och jag som en del andra här tycker det vore bra med mer smärtlindring.

2009-05-07 @ 16:34:12
URL: http://gizmosmatte.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Åh, denna fruktansvärda maktlöshet och väntan!!

Jag förlorade min pappa i cancer för 8 månader sedan och vet precis vad ni går igenom just nu.

Kramar till er!!!

2009-05-07 @ 16:35:19
URL: http://mittliviordochbild.blogspot.com
Postat av: Lena i Kiruna

Kära nån , jag tänker på er och underbara lilla Tim om dagarna på jobbet.

Jag skulle komma som ett skott och krama om er alla men avståndet är tyvärr för långt. Skickar en varm tanke och bamsekramar så här istället.

Lena

2009-05-07 @ 16:38:50
URL: http://www.fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Johanna

Oj oj oj, det låter inte bra med Johan. Hoppas han har fått någon hjälp nu från SABH.



G R A T T I S JOHAN, första tanden är alltid extra speciell :-) Vilken snäll tandfé, sån fanns inte när jag var liten!!!!



Hoppas att Tims feber går ner snart, inte nog med att han är sjuk ändå, feber och förkylning är det sista som behövs nu



Skönt att ni har människor omkring er



STOR KRAM

2009-05-07 @ 17:20:44
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Monica

Blöt handdukar/badlakan i iskallt vatten..så har vi på sjukan gjort flera gånger när febern inte går ner. Ni virar handdukarna BARA runt benen och fötterna!Värt ett försök.

Önskar jag kunde göra mera..kan bara skicka er mågottkramar..

2009-05-07 @ 17:30:03
URL: http://www.helamittliv.blogspot.com
Postat av: Alex mamma (Ewings sarcom)

Fantastiska familj som orkar kämpa så o fantastiska Tim som orkar fast du är så förb...sjuk...fyyyy fasiken vilken jäkla sjukdom våra barn går igenom...tänker på er o skickar massor av styrkekramar...

2009-05-07 @ 17:49:51
URL: http://www.snabbfliza.zoomin.se
Postat av: Carina

Ni finns i mina tankar dygnet runt. Vilken mardröm ni har hamnat i och allra mest er älskade Tim. Mina varmaste styrkekramar.

2009-05-07 @ 17:56:35
Postat av: Erica

Hade jag inte bott i Höganäs som ligger utanför Helsingborg så hade jag kommit för länge sedan men mina tankar finns hos er alltid och jag är inne på er sida mer än en gång om dagen för att kolla hur det går, jag fattar inte varför man som Tim och ni ska behöva gå igenom en sådan här hemsk sak, livet är så orättvisst. Jag mår väldigt dåligt själv och har många gånger funderat på att ta livet av mig (senast igår) men sedan har jag tänkt på min familj och hur jobbigt det hade blivit för dom....



Grattis Johan, det är något speciellt att tappa sin första tand!!



Många Kramar från Erica

2009-05-07 @ 18:00:50
Postat av: Lina

Ord känns väldigt futtiga men skulle gärna ge er en jättestor kram.Pst vad ska ni ha får Volvon kramisar

2009-05-07 @ 18:21:56
Postat av: Nathalie

Jag har följt den här bloggen ett tag nu och jag tycker verkligen synd om er, min familjs vänner har en son som inte är så gamal och han har redan hunnit med två stora hjärntumörer men lyckligtvis klarat sig bra. det är hemskt när barn måste bli sjuka, det finns verkligen ingen rättvisa i världen. Det med febern låter ju jättejobbigt, går det inte att kyla ner honom lite? Öppet fönster och baddning med kallt vatten eller kanske en kall dusch? Hoppas verkligen att det går bra och att allt ordnar sig. Efter regn kommer solsken som dom säger! Många kramar från mig..

2009-05-07 @ 18:52:44
URL: http://karvegard.blogg.se/
Postat av: åsa

Läser alla kommentarer och tänker på en speciellt som tina skrev...min största fasa är att er tim ligger med smärta och ångest, här sitter jag flera mil ifrån o med nästan ångest själv av oro för att tim kanske känner både stark smärta och ångest. Det är nästan så att jag känner mig dum, men jag tänker på er nästan hela tiden...massa kramar åter igen

2009-05-07 @ 18:59:53
Postat av: Anna

Finns inga ord för det Tim och ni går igenom!

Tänker på er!

Grattis Johan också till den första tappade tanden!:)

Kramar

2009-05-07 @ 19:04:15
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Lisan

Hej familjen

Lilla Tim<3

Man önskar att du ville ta imot en ev morfin pump i detta läge, på försök ialf,det kanske inte låter så gott vännen<3

Men jag tror att både puls & din smärta blir till det bättre & så kanske feber & annat ger sig med det.

Till resten av er i familjen vill jag skicka så mycke styrke kramar som det bara går, ni är fantastiska & verkar va en härlig familj:)

Man får ta dagen som den kommer.

Grattis lilla Johan, va kul att tandfen fick komma & besöka dig för första gången;)

Hoppas & önskar att ni får en något god kväll & natt för er alla i familjen<3

Sänder en tanke lindring till Tim & en lugnande tanke till eran Johan inför sovningen & massa styrka & tröst till mamma & pappa!

Låter kanske flummigt för nån,att sända tankar- (Distans healing)

Men jag är en av dom som är mkt intresserad av tanke kraft, healing, meditation samt det mediala, jag tror inte på att tex healing botar någon med denna hemska sjukdom, men kanske/hoppas kan ge lindring & ett lugn.

& god lugn energi/styrka/& tröst till de närmaste här.

jag försöker själv be om healing för hjälp mot diverse thing ibland, eftersom jag som anhörig har min mor/barnas mormor,som har den hemska sjukdommen Cancer:/

Men inget är så jvl som när ett barn får den sjukdommen:/grrrrr

Många varma hälsningar Från Lisan med familj

2009-05-07 @ 19:09:27
Postat av: Millan

Usch det låter inte bra med febern...Stackars Tim. Grattis Johan till din tappade tand! Va kul att du fick en peng att köpa lego för. Skickar styrka och energi till denna fantastiska familj! Kramar till tusen Millan

2009-05-07 @ 19:10:18
Postat av: cecilia

Låter ju inget vidare med så hög feber...Tänker på lilla fina Tim och hoppas han skall ha så ont så lite som möjligt. Styrka till er i familjen som är så underbara och bra på alla vis från mig en blogg läsare,

Cecilia

2009-05-07 @ 19:23:37
Postat av: Catharina

Finns så många människor som inte vet vad ni går igenom.

Även jag vet inte vad ni går igenom.

Tror inte man kan förstå det förrän man själv är i samma situation.

Däremot tycker jag ni är beundransvärda för allt ni gör för Tim och Johan,ja hela familjen.

Dumma kommentarer ska ni inte bry er om,var stolta för de ni är.

Kram

Catharina

2009-05-07 @ 19:27:03
Postat av: anette

kramar i massor från Lilla-Edet

2009-05-07 @ 20:06:46
Postat av: anette

kramar i massor från Lilla-Edet

2009-05-07 @ 20:08:05
Postat av: anette

masor av kramar från liilla edet

2009-05-07 @ 20:10:48
Postat av: Moa

hej

skönt med lite tandtappande och legoterapi mitt i allt... :)

jäkla cancer och feber och allt. stackars er och stackars, stackars tim! det borde inte vara såhär. många kramar!

2009-05-07 @ 20:11:39
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

SABH är ju verkligen duktiga på vad de gör. Antar att den smärtlindring de rekomenderar är den bästa?



Är också någonstans helt säker på att ni trots det helvete ni går igenom, trots att ni gått på knäna så länge, kan lita på er magkänsla om vilken smärtlindring Tim behöver.



Alla ord blir fjuttiga, men vi tänker på er!



Grattis till stora Johan också! Första tanden är stort att tappa. (kommer snart fler som ni kan spara istället för den i avloppet)

Kramar /A

2009-05-07 @ 20:13:10
Postat av: Veronica

Åsa som skrev,

känn dig inte dum..

Jag blir dumförklarad av vissa människor för att jag följer Timpas öde och för att det berör mig så starkt men jag SKITER i dessa människor för de kan ej känna empati tror jag.

Jag ÅNGRA INTE att jag följt Tim och familjen jag vill INTE vara utan denna underbara fina familj ,

särskilt lille Tim som lärt mig så mycket och fina tappra lillebror..

TACK snälla familjen Ahlgren-ni är bara så fina..

Jag ligger vaken på nätterna och grubblar,önskar, önskar att man kunde hjälpa på nåt sätt..

Timpa följer mig som en skugga hela tiden i tankarna och man far illa men det är ju mitt eget beslut,jag har själv valt att följa min lille superhjälte och hans kamp.

TIM: ALL KÄRLEK du är en sån fin och modig kille.



2009-05-07 @ 20:49:19
Postat av: Veronica

Åsa som skrev,

känn dig inte dum..

Jag blir dumförklarad av vissa människor för att jag följer Timpas öde och för att det berör mig så starkt men jag SKITER i dessa människor för de kan ej känna empati tror jag.

Jag ÅNGRAR INTE att jag följt Timpas blogg- jag vill INTE vara utan denna underbara fina familj ,

särskilt inte lille Tim som lärt mig så mycket och fina tappra lillebror..

TACK snälla familjen Ahlgren-ni är bara så fina..

Jag ligger vaken på nätterna och grubblar,önskar, önskar att man kunde hjälpa på nåt sätt..

Timpa följer mig som en skugga hela tiden i tankarna och man far illa men det är ju mitt eget beslut,jag har själv valt att följa min lille superhjälte och hans kamp.

TIM: ALL KÄRLEK du är en sån fin och modig kille.



2009-05-07 @ 20:51:38
Postat av: Marie i Motala

Håller med jag tänker på er hela tiden . Båd i vacket och sovande

2009-05-07 @ 21:16:43
Postat av: Lena

Grattis Johan till första tappade tanden. Vilken tandfé du har. Undrar om hon inte tar lite extra hand om dig just nu.



Tim din stackare, feber, förkylning ovanpå allt annat. Hoppas att febern ger med sig snart.



Till Janne och Anna-Karin: Tack för att ni delar med er av er kamp. Ni är verkligen beundransvärda som orkar blogga mitt i alltihopa.



Till hela familjen

En stor styrkekram

2009-05-07 @ 21:43:31
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Jäntan

Å vad jag känner med er. Men det finns en gnutta humor gömd någonstans som ni plocka fram när ni skojade om en volvo till salu. När man hamnar i en sån situation kan man bli förvånad när man ser en människa skratta, hur kan de skratta när vi har det så jobbigt,bussarna går som vanligt, solen går upp o ner,radion pratar på som vanligt,bilar, tåg o flyget allt fungerar som vanligt.Men det är inte som vanligt.Men ni måste gå vidare, med en tung sorg men många, många fina underbara minne. Kram och tack för vi får följa er på denna svåra resa.

2009-05-07 @ 21:51:17
Postat av: Klipp Malin

2009-05-07 @ 21:52:47
Postat av: Klipp Malin

Hej på er!

Tänker på er hela tiden och man känner sig jävligt maktlös...Hoppas att ni ringer om jag och min familj kan göra något för er.Tänkte komma förbi nästa vecka om det går bra.Faan att Tims feber inte ger med sig.STOR Kram till hela familjen och en extra kram till Johan med sin nya glugg

2009-05-07 @ 21:57:05
Postat av: Jonas Kempe

Hej!

Kul att Johan tappat sin första tand och att tandfén var snäll.

Om Tim blir rosslig i andningen (tänker på hans förkylning) finns det ett läkemedel som heter Morfin-Skopolamin (10+0,4)mg/ml. Det är både smärtlindrande och tar bort sekret samtidigt som det har en lugnande effekt. Det ges som subcutana injektioner (alltså i huden)så Tim skulle därmed slippa droppbiten. Det har en effekt som sätter in på ca 20 minuter. Har använt det läkemedlet när jag jobbade med cancersjuka patienter och det var väldigt effektivt. Att hans puls ligger på över 200 och att hans feber inte går ner är tyvärr väldigt vanligt i livets slutskede. Min pappa hade 42 graders feber när han gick bort och han fick ändå febernedsättande som bara fick ges av narkospersonal. Det enda man kan göra är att se till att Tim har det så bra han kan, och det är viktigt att någon ser till att ni har det så bra ni kan också. Men efter vad jag läst så får ni en del hjälp och stöttande besök.



Kämpa på!

2009-05-07 @ 21:57:24
URL: http://www.nordicgarrison.net
Postat av: Harald

Låter som Tim ligger och har jätteont utan att kunna kommunicera det! Ge honom morfin för guds skull så han slipper plågas. Hög puls är kroppens reaktion på smärta.



Mvh

Harald, onkolog

2009-05-07 @ 21:58:32
Postat av: Monica R

mångas tankar finns hos er.. ni finns med oss, i vår vardag, så tänker vi på er, mest hela tiden..



Jag hoppas ni får en lugn natt och lite välbehövlig vila.



stora kramar Monica R

2009-05-07 @ 22:16:11
Postat av: Malin...

Stort Johan! :) En speciell känsla när det plötsligt finns en glugg där det nyss satt en (lös) tand.



Tänker på er hela familjen...

2009-05-07 @ 22:29:58
Postat av: Trine

Hej gulliga famljen Ahlgren!! Usch vad jobbigt just nu. Tankte pa Jonas Kempes kommentar om Morfin-Skopolamin. Vet inte hur det ar i Sverige, men har i Texas (jobbar som Hospice sjukskoterksa) finns de ocksa i plaster format, satts bakom orat och byts varje 2-3 dar. Kanske nat att tanka pa, som Jonas sade, de funkar bra!! Vet ju ocksa det dar med feber och hog puls. Efter erfarenhet (och jag vet att alla ar olika...) sa ar det ofta sa att en mycket hog feber i slutskedet inte ar sa obehaglig som vi tror. Nastan som att vara lite bortdomnad, men inte nodvandigtvis smartfylld. Hur det an ar med med just lilla Tim, jag hoppas att det ar sa smartfritt som mojligt!! Stor kram till er alla. Tim, stay cool, you're beautiful!!

2009-05-07 @ 22:42:39
Postat av: Anonym

huvvaligen, stackars lille Tim. Hoppas febern snart går ner. Mängder av kramar till han o er till hans familj. Kramar

2009-05-07 @ 22:44:01
Postat av: Gabriella

Skickar en varm godnattkram så här på nattkröken. Var borta i kväll men ville ändå slå på datorn och gå in och kolla läget ...



Grattis Johan till tandgluggen! Och som flera andra sagt: Vilken snäll tandfé! :-)



2009-05-07 @ 23:11:20
Postat av: Rita

Kan man inte sätta på fler morfinplåster åt gången? Undrar en som inget kan om sånt här men förstår er önskan att respektera Tims motvilja till att få dropp. Samtidigt så kanske han inte skulle vara så medveten om att han fick dropp nu? Och det är viktigt att ni inte behöver fundera kring ifall han har ont. Det gör mig ont när jag läser att feber är vanligt i "livets slutskede". Det är så fel att en härlig kille ska resa vidare så snart! Och jag tänker på den andra härliga killen som ska hantera allt detta vid en sådan ung ålder. Det finns ingenting att säga som gör den här situationen lättare att leva i men vi är många som försöker vara med och dela er börda. Ni är i mina och många andras tankar ofta! Kram Rita

2009-05-07 @ 23:55:01
Postat av: kjersti

Bästa familjen Ahlgren.

Mina tankar finns hos er.

Hur har natten varit?

Hur är det med febern, har ni fått bukt med den?

Har ni ätit ordentligt?

Har ni sovit något i natt?

Hur mår "tandlösa" Johan?

Har ni sett att solen skiner utanför, fast det är lite kyligt. Johan måste ha en jacka när han går till dagis nu på morgonen.

I dag är det fredag. Visste ni det eller? Det spelar ju egentligen inte roll, inte för er i alla fall det förstår jag. Kan ni hålla orden på dag och natt, morgon eller kväll?



Av egen erfarenhet vet jag att det inte spelar så stor roll om det är måndag natt, fredag kväll eller lördag förmiddag. Det är inte viktigt för er. Det vet jag.



Öppna fönstret, lyssna på fåglarna, bara en liten stund, titta till höger, vänster, rakt fram, dra ett djupt andetag. Bara en liten stund, det är viktigt för, det vet jag.



Värre än det här kan det knappast bli, det vet jag (tyvärr). Men i morgon då? Det är alldeles för långt fram i tiden för er, det vet jag.



I dag är i dag, om några timmar tittar jag in igen. Tim, det är dig jag tänker på, fast inte bara dig, Johan, mamma och pappa också. Är det OK för dig? Jag har läst om dig, du är ju lite kändis, varit i tidningen bl a. Då grät jag lite för det du sa var så fint. Väldigt fint var det. Min pojke Victor är nästan lika gammal som dig, han undrar varje dag hur du mår. Han tycker det är bra att du är Djurgårdare för Victor är också det.



Vi håller alla fingrar och tår för er är borta i Bandhagen. Tänk om det blir en OK dag hur nu den skulle se ut. Massor av kramar

2009-05-08 @ 06:51:59
URL: http://bloggberta.blogg.se/
Postat av: En änglamamma

Vila i frid Tim. Hoppas du har det bra där du är. Hälsa min underbara dotter.

2009-05-08 @ 07:27:29
Postat av: T

Vila i frid du starke kämpe!

2009-05-08 @ 08:18:38
Postat av: Catarina

Är kampen över?

2009-05-08 @ 08:20:01
Postat av: Kicki

åh vad jag har gråtit när jag har läst allt om eran fina pojke Tim,nu slipper han den hemska o dumma cancern.skickar massor av styrke kramar till er.

2009-05-08 @ 08:39:18
Postat av: Jane

Nu är kampen över, oj som du kämpat Tim... Men nu är du äntligen fri. kramar i massor till er anhöriga

2009-05-08 @ 08:54:13
Postat av: Rita

Som jag har förstått det så ligger Tim hemma i sin säng med hög feber ännu. Jag tänker promenera bort till kyrkan och tända ett ljus för honom. Hoppas att våra kollektiva tankar ska skänka hela familjen lite frid.

2009-05-08 @ 09:00:35
Postat av: Maaria

Kära familjen! Läste på Åsas blogg att Tims kamp nu är över. Sänder all min kärlek och styrka till er för att ni nu ska orka. Ni har kämpat så hela familjen. Fortfarande så kan jag inte ta till mig varför barn ska utstå detta...vad är meningen med allt?? Skrev just till Åsa att inatt hade jag en så frukstansvärd dröm att det var min dotters tur att lämna oss och när jag vaknade så var det känslostorm i hela kroppen. har liksom inte kommit över drömmen. När jag sedan läste Åsas inlägg så föll allt på plats, var det så att jag kände på mig att ett barn lämnat oss? Jag har aldrig så tydligt drömt att min dotter ska somna in. Vi tänder ljus för Tim ikväll. All kärlek till er, kram Maria

2009-05-08 @ 09:13:33
URL: http://familjenmangelin.blogspot.com
Postat av: Catarina

Även jag har sett på Åsas blogg att kampen nu är över. Tim..jag kommer aldrig, aldrig att glömma dig! A-k, Janne och Johan.. Kramar, det får räcka, jag hittar inga ord.

2009-05-08 @ 09:32:16
Postat av: Anonym

Usch jag finner inga ord... måste få läsa själv på Åsas blogg men vet inte adressen dit. Är det någon som kan skriva ner den?

2009-05-08 @ 09:39:05
Postat av: Rita

Läste följande på "Cancermamman" Åsas blogg precis:



"Tim Ahlgren, kämparnas konung, har idag 7/5 somnat in i sitt hem omgiven av familj och vänner. Strax efter 22 slog hans kämparhjärta sitt sista slag och Tim gick över till den andra sidan. Äntligen har han fått frid efter en lång tids kamp mot sin sjukdom. Han ligger inne på sängen och ser så fridfull ut i detta nu. Han är så vacker.

Alla plågor är borta och kampen är över. Nu finns ingen mer cancer och inget mer lidande. Bara ljus och glädje ska omge Tim från detta nu och Tim kommer att vaka över alla som finns kvar här på jorden.

Tim Ahlgren, för alltid i våra hjärtan. Kämparnas kämpe lever vidare genom alla som kände honom, genom alla oss som fått äran att få lära känna och älska denna underbara kille. Glöm inte att komma och blåsa i mitt öra Timpa, jag kommer att veta att det är du.

Älskade Timpa, lyft med dina vingar och gör gott i en annan värld, precis så som du gjort i ditt liv på jorden."



Jag saknar ord, finns bara tårar. Tyckte Åsa skrev så vackert om Tim att jag ville klippa in det här.

All kärlek till familjen! Och Tim kommer att leva vidare även hos mig som bara kände honom genom den här bloggen och hans mammas ord. Du rockar än Tim!

2009-05-08 @ 09:39:46
Postat av: peggy, karin o christian

sov gott Timpa, nu är kampen över för din del, hoppas resten av familjen får all tröst och hjälp de behöver, är det något vi kan göra så hör av er.

varma varma kramar från oss.

2009-05-08 @ 09:47:01
Postat av: Anneli

Sov gott lille vännen... Tusen kramar till familjen.

Anneli i Vänersborg

2009-05-08 @ 09:55:54
Postat av: strandskatan

Vad som än händer med Tim, eller kanske redan har hänt, så hoppas jag att ni alla får den styrka, tröst och omtanke som ni så väl behöver.

Många varma tankar följer er.

2009-05-08 @ 09:57:32
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Jonas Kempe

Anna-Karin, Janne och Johan: Jag beklagar sorgen! Ett helvete är över och nu börjar säkert ett annat med sorgearbete och saknad, men jag hoppas att ni ändå kan finna tröst i att Tim inte behöver lida längre och förhoppningsvis befinner sig på en ljusare plats där allt är bra. Sitter här med en klump i halsen och livets vardagsproblem känns plötsligt triviala.



Och här är länken till Åsas blogg där hon skrev så fint om det som hänt: http://asasspace.blogspot.com/

2009-05-08 @ 09:59:16
URL: http://www.nordicgarrison.net
Postat av: Ullis

Underbara, underbara A-K, Janne och Johan!

Jag förstår att Ni är förkrossade samtidigt som det är en lättnad att hans smärtor inte finns längre. Ni har gjort allt och lite till, Ni har varit underbara alla 4:a i Er kamp.

Hoppas Ert sociala "stödsnät" finns för Er en länge länge tid framöver, Ni kommer behöva det.



Varma kramar Ulrica

2009-05-08 @ 10:02:57
Postat av: Carina i Skåne

Jag blir så ledsen när jag läser att Tim har somnat in nu. Himlen har fått en underbar ängel till och jag tror att han kommer att sprida glädje bland alla andra änglabarn som så tragiskt också har fått lämna vårt jordeliv för tidigt. Mina tankar går till Anna-Karin, Janne och lillebror Johan och jag förstår att inga ord är tillräckliga i denna stund men ni finns i mina tankar. Tim har nu fått frid i sin kropp och cancern kan ej längre plåga honom. Mina varmaste styrkekramar till familj och vänner.

2009-05-08 @ 10:07:08
Postat av: Boel med familj

Sov gott lilla vän. Ditt lidande och din smärta är nu över.

Kommer alltid att minnas Dig som den "Store Hjälten" som i första hand tänkte på dina medmänniskor. Det gör så ont i mig. Din musik lever kvar i mitt huvud.



Kära Anna-Karin, Janne och Johan!

Ni finns i mitt hjärta, tänker mycket på er idag och vet inte riktigt vad jag skall ta mig för på jobbet. Allt känns tomt.

Kramisar från oss alla genom mig

Boel

2009-05-08 @ 10:07:36
Postat av: kerstin

Jag hoppas att ni får så mycket stöd som ni behöver.

Sov gott Tim.

2009-05-08 @ 10:10:10
Postat av: Cina

Sov gott Tim kämparnas kämpe.

Janne, Anna-Karin och Johan jag tänker på er och känner så oerhört med er. Många värmande kramar från Cina

2009-05-08 @ 10:21:19
Postat av: Toni

Tim.

Vi ses.

Toni

2009-05-08 @ 10:21:43
Postat av: Jennie

Janne, Anna-Karin och Johan, jag beklagar sorgen!

Nu har Tim fått frid. Det är slut på smärta och kamp. Han har kämpat så tappert.

Ni finns i mina tankar och böner!

kramar/ Jennie

2009-05-08 @ 10:24:48
Postat av: Inger

Hej



Ville bara tala om att min son lade sjukhuspersonalen is på pannan på när de inte kunde få ner hans feber.Kanske går det att använda en ispåse invirad i en handduk.Kolla med era sjuksköterskor om det är något som skulle funka.

Mina varmaste kraaaamar till er alla.

2009-05-08 @ 10:29:21
Postat av: Inger

Läste att Tim har somnat in,då behövs ju inte mitt råd längre....



Tänker på er.

Kram

2009-05-08 @ 10:40:05
Postat av: Monica

Beklagar sorgen..sov i ro till dej Tim. Tänker på er..ni är starka underbara människor..bara ni i nuet vet vad som händer..alla andra kan bara finnas där. Kramar med kärlek.

2009-05-08 @ 11:01:33
URL: http://www.helamittliv.blogspot.com
Postat av: Felicia

Sov gott, fina Timgrabben! Nu kan sjukdomen flyga sin kos och du får ro i själen. Tårarna faller även om jag inte känner dig och din fina familj. Inga ord finns för det som har hänt så jag sänder istället många kramar till er som känns ända in i benmärgen.

2009-05-08 @ 11:17:13
URL: http://flisan79.blogg.se/
Postat av: Linda

Det är med ett sorgset hjärta jag skriver... kampen är över och all smärta är borta och kvar finns nu sorgen. Mitt hjärta gråter med er. Minns med kärlek alla bra stunder ni trots allt har haft och ta med er det när ni nu tar tillbaka erat liv från denna hemska sjukdom. Livet känns fruktansvärt orättvist ibland, speciellt när det drabbar någon så ung. Usch orden räcker inte till det känns som gamla klyschor... Jag kommer ta med mig att det var en klok liten kille ni hade som har sagt många kloka och lärorika saker. Han var en ängel som vi här på jorden fick låna ett tag så att vi kunde ta lärdom av hans snäll och vishet. Nu behövdes han på något annat ställe.... alla varmaste tankar till er

2009-05-08 @ 12:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback